Dochlazování turba TSi
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 14.12.2013 21:53
Dochlazování turba TSi
Chlapi, o dochlazování turba u TSI jsem tu nikde nenašel, tak to vznesu touto cestou. Je to mýtus, nebo je skutečně potřeba dochlazovat? Stačí pomalá jízda, nebo volnoběh? A jak dlouho? Jak to děláte vy?
Golf VII 1.2 TSI 63kW
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Dochlazování turba TSI
mám za to že je turbo chlazené vodou, tak to není tak moc potřeba ale já dochlazuju chvíli na volnoběh když jedu trochu pilu a pokud jedu v klidu tak stačí dojezd na parking.
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 20.09.2013 21:28
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 671
- Registrován: 05.04.2012 19:00
Re: Dochlazování turba TSI
Ono u těch TSI to stejně jede hodné už od 2 tis a nad 3 tis to nemá moc smysl pokud nejedete opravdu pilu. Takže nějaký dochlazování bych fakt viděl akorát po nějaké extrémní jízdě
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06.05.2014 15:40
Re: Dochlazování turba TSI
Asi by to turbo na TSI nemělo být od VW tak choulostivé na chlazení jako třeba u TDI i když .... Teoreticky by byl průšvih, kdyby někdo jel pilu a pak musel zastavit (semafory; nehoda; policajti ap.) a geniální systém start-stop by to vypnul. To by pro turbo učitě dobře nebylo. Ale je to extrém. Zdařec Luigi323
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dochlazování turba TSI
tak zaruka je dva roky, tak aj turbo na TDI prezije taku dobu ked sa k nemu bude clovek spravat ako hovado, takze aj start-stop neodpise turbo za dva roky...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Dochlazování turba TSI
Tak ono nejde jen o to, že se chladí vodou, ale taky je tam myslím mazání olejen? A ten se tam po vypnutí motoru zastaví, je zahřívá se. Taky je otázka, jestli tam máte dodatečné čerpadlo, co čerpá i po vypnutí motoru, třeba na 2.0 TFSI to je a myslím, že i na 2.0TSI. Já mám sice starší plečku, ale mám tam časovač, po vytažení klíčku motor ještě chvilku jede (můžu si přes PC nastavit interval). Nemám to ještě dotažené, ale budu mít v panelu tlačítko (co se používá na stop-start u MKVI) a když ho zmáčknu, tak přeruším časovač a motor se vypne hned. Takhle na to nemusím myslet
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
-
- Řidič
- Příspěvky: 148
- Registrován: 06.12.2011 01:14
- Bydliště: Praha
Re: Dochlazování turba TSI
Vážně?
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Dochlazování turba TSI
Vážně Jen nevím, jestli to doděláš Ty, páč to bych se asi načekal
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
-
- Řidič
- Příspěvky: 148
- Registrován: 06.12.2011 01:14
- Bydliště: Praha
Re: Dochlazování turba TSI
Zkoumam to zamykání
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
-
- Řidič
- Příspěvky: 148
- Registrován: 06.12.2011 01:14
- Bydliště: Praha
Re: Dochlazování turba TSI
OK, tak i něco k věci.
Nejde jen o dochlazování vodou a cirkulaci oleje, také jde zastavení lopatek turba, takže i s el. vodní pumpou to chce nechat dovychladit. A co se týče start-stop systému, tak nevím, jestli to umí i první jednotky, ale ty novější motor nevypnou, pokud je EGT přes určitou teplotu, tudíž při náhlém zastavení třeba na dálnici by se motor vypnout neměl.
Nejde jen o dochlazování vodou a cirkulaci oleje, také jde zastavení lopatek turba, takže i s el. vodní pumpou to chce nechat dovychladit. A co se týče start-stop systému, tak nevím, jestli to umí i první jednotky, ale ty novější motor nevypnou, pokud je EGT přes určitou teplotu, tudíž při náhlém zastavení třeba na dálnici by se motor vypnout neměl.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Dochlazování turba TSI
já ten bazmek preventivně vypnul. Teda já ne, ale mám to off. Radši.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- iwhy
- Jezdec
- Příspěvky: 273
- Registrován: 03.02.2014 10:08
- Bydliště: KE, SK
Re: Dochlazování turba TSI
Moja skúsenosť na 1.4 TSI MR14, že to Start-stop nevypne ak je turbo horúce. Teda to sa mi už viac krát stalo keď som zastal na semafóre hneď po zjazde z dialnice.
Inak niekde som čítal, že Octavia 3 zvykne dochladzovať ventilátorom po vypnuntí motora, ale neviem či je to len záležitosť TDI alebo aj TSI.
Inak niekde som čítal, že Octavia 3 zvykne dochladzovať ventilátorom po vypnuntí motora, ale neviem či je to len záležitosť TDI alebo aj TSI.