1.4 TGi (CNG) 81 kW

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Ovcacek »

Tak doufam, ze pro me (vyrobeno na konci r.2014) to bude znamenat, ze uz jsou tam ty, co vydrzi.

Ted jsou na tom majitele tech starych aut do 2010 vyborne, protoze jim ze staryho auta udelaj zdarma novy. Teda aspon co se tech problematickych veci (lahve a ventily) tyce. Nejlip je na tom ten, kdo sel do rizika a i pres obavy si takovy nedavno poridil. Ten musi mit ted radost, ze vydelal:).
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od karlozs »

Chyba je, že jsem otázku trvanlivosti láhví vůbec před koupí TGI neřešil a proto se teď ve vlastním zájmu musím o tuto problematiku trochu zajímat. Zatím nevím, v jakém stavu jsou láhve na mém autě. Zatím na to šahat nebudu a dívat se na to budu, až se mi přiblíží konec čtyřleté záruky. Dneska bych dal přednost kompozitovým láhvím. Dal bych na jistotu.
Ale čiště teoreticky by mě určitě potěšilo, kdyby mi v případě koroze nainstalovali zdarma kompozitové a samozřejmě nechali multilink.
Fakt by mě zajímalo, co by mi tam dali. Jesli ocelové, s kterými se to vyrobilo, nebo kompozitové, které se montují dnes.
Zatím mi nezbývá nic jiného, než že to budu sledovat na fórech. A jak to sleduju, tak se to pro zákazníky vyvíjí velice pozitivně, protože VW hradí náklady na výměnu ve výši 100% a to v drtivé většině případů.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Ovcacek »

Ja jsem to resil, ale vzhledem k uvadene zivotnosti 20 let jsem tomu nedaval takovou vahu jako pripadnym problemum s ventily. Ukazuje se, ze pripadne problemy prave kvuli te udavane zivotnosti bere VW na sebe, takze toho bych se nebal.

Taky bych radsi kompozit, i za cenu dojezdu.
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od karlozs »

Taky jsem si zjišťoval oficiální životnost 20 let (oproti LPG 10 let) těch láhví na CNG v TGI před nákupem. Ale už jsem netušil, že VW má s korozí na láhvích až tak obrovské problémy. Nějak jsem podcenil tu skutečnost, že se láhve nedávájí do kufru jako např. toroidní nádrž na LPG, kde je chráněna před vlhkostí, ale že ten kryt CNG nádrže ze spodku auta je děravý a voda, maras a sůl se tam dostane vždy. To mě překvapilo a nějak mi to tehdy nedošlo, jak je to vymyšleno. Asi ty láhve nechtěli dávat do vnitřního prostoru auta a měli k tomu důvod. Dodatečné zástavby se ale takto přece řeší.
Nehci ale malovat čerta na zeď, zatím se zdá být všechno v TGI v cajku a budu spoléhat na to, že v případě problémů to výrobce řeší na své náklady.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

Ovcacek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 04.01.2015 08:20

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Ovcacek »

Nejspis je nemohli dat do vnitrniho prostoru auta kvuli vyrazne vetsimu tlaku oproti LPG. Kvuli tomu nemuzou mit jiny tvar, nez maj. A ten by se dovnitr nevesel, resp. by zabral celej prostor kufru.


Sent from my iPad using Tapatalk
Passat Variant 1.4 Twincharger TSI EcoFuel 2014

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od karlozs »

Chystám se výhledově reklamovat ten zvuk o vyšší frekvenci (cvrlikání), jak jsem kdysi dávno popisoval.
Teď jsem to našel na konkurenčním fóru.

Ukázka u G-tronu a přesně takto to u mě vydává následující zvuky:
https://www.youtube.com/watch?v=qA76HAEAQzA" onclick="window.open(this.href);return false;

mají na to TPI, další popis viz:
http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewto ... c&start=18" onclick="window.open(this.href);return false;

Ať žije třetí pilíř!
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

Uživatelský avatar
Olaf87
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2387
Registrován: 21.06.2014 14:38
Bydliště: Plzeň

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Olaf87 »

Téma bylo na žádost uživatelů promazáno od OT.
VW is my lifestyle✌️ Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper 🏎️ ⛺️
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch ☀️❄️

Lucos.p
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 11.10.2016 18:26

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Lucos.p »

Taky zdravím, udělal jsem si radost a koupil plynového Golfíka a jsem maximáálně spokojený. Jezdím zatím za 3,8, ale moc ho nehoním/ cesty hlavně do práce. Čtu teď o nápravě a mám taky tu vlečenou, tak nevím jestli mám být rád, nebo ne :-). Ato teda sedí na cestě jak přibité a žádný hluk vubec nevnímám. Jen mě štve trochu start-stop. Ten zkusím časem pořešit. Chcu se zeptat na geometrii, není to spíše výhoda té nápravy. Řikali mi v servisu, že všechny auta s plynem trpí na přetížení nápravy a furt se musí dělat geometrie, protže blbě sjíždí gumy a rychleji odcházejí všechny ty čepy a věci co drží kola. U mojí nápravy prý jsou zadní kola napevno a geometrie se neřeší. Je to pravda chlapi?

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od harrysoumen »

Zdravím Vás Pavle ;), to rád slyším. Rád bych Vám přestavil nového majitele mého auta, tak ho pěkně uveďte! Já to budu z povzdálí sledovat ;)... a Vám ať to dobře jezdí, za 3,8kg ho tedy opravdu šetříte :). Myslím, že všechny nápravy jsou dimenzovány na váhu auta, některý diesel je mnohem těžší, než auta na plyn. Ale multilink je určitě nákladnější na servis. Vidím, že Murphyho zákony fungují svědomitě, o víkendu jsem při cestě z hor potkal cenu 23,50kč ve Frýdlantu. To jsem za celou svou "CNG kariéru" nezažil. Takže už víte, proč ceny padají...přesně jak mi říkala žena ;). Užijte si to, já už jezdím zase na benzín, který jde nahoru :).

jack.czk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 18.03.2015 15:12

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od jack.czk »

to Lucos.p: Gratuluji ke koupi - já mám najeto 37t km a vše zcela spokojen. Spotřeba 4,1 což je spíše kvůli ACC než DSG. Jak jste napsal auto sedí skvěle ... u mého auta je limitem pneu 195/65 r15 (mám rád pohodlí) eco není na zatáčky, ale na druhou stranu stačí, aby zapískali a vím, že jsem na limitu. Start-stop si zvyknete .. jako já ... hned po nastartovaní a zařazení 1. (u mě D) ho vypnu a hotovo (jinak řešení je zcela jednoduché napsat do softwaru, aby se S-S aktivovalo při napětí baterie nad 14,0 což nenastane ... nicméně oficiální servis to neudělá ani za tvárnice). Zadní torzní náprava je zcela v pohodě ... zvlášť když máme kevlarové nádrže, které váží jen cca 75 kg. Co se týká geometrie, tak to netuším a zjistím. Můžete napsat bližší výbavu co má Váš golfík.
Golf VII Variant CL 1.4 TGI DSG + ACC,pádla,PA výroba 04/15

Lucos.p
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 11.10.2016 18:26

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Lucos.p »

Zdravím, jo děkuju, já jsem z Golfa opravdu nedšený. Auto voní novotou a je bez škrábanců, má modrou metalízu, xenony, kožené sedadla i dveře, navigaci a parkovací čidla vpředu/vzadu a tažné které vyjíždí samo. DSG by se mě taky líbilo, to už musí být velká paráda. Je rozdíl proti manuálu i v dynamice, nebo hlučnosti na dálnici, když to zařadí sedmičku? Já jsem s jiným Golfem ani nejel, tak nemám srovnání, ale po přečtení tady toho si nemůžu na nic stěžovat, auto je tiché nádherně. Akorát fakt naberu těch 13-14kg a dost, což je dost málo protože 300km je hned pryč. Spotřeba pořád 3,8kg, i když se snažím o rychlou jízdu ;). Kola jsem dostal oboje 16ctky, tak uvidím. Ten start stop jde prý vypnout úplně, ale vadilo to navigaci, tak to vrátili zpátky.
Ocenil bych ještě sklopná zrcátka a překvapuje mně že Highline nemá vzadu ledky jako spousta aut už dneska ani s xenony, za které se musí platit. Nebo se to platí zvlášť? Já mám jen LED osvětlení SPZky.

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od harrysoumen »

Ne ledky opravdu do kombíka nešly ani za příplatek. Také mě to překvapilo, trochu by to designu pomohlo. Na starém Passatu vypadají světla moc dobře. Jinak ta navigace v autě není originál, je tam doinstalovaný DYNAVIN, který fungoval bezvadně. Akorát, když jsem nechal odpojit start-stop, tak za krátko nastal blackout, který se opakoval. Odstranili jsme to jen vrácením start-stopu zpět. Přidávám se k doporučení, že je to věc návyku hned po startu aktivovat tlačítko.
Jinak ještě informace - v novém roce bude na CNG nová Astra - nádrž 21kg, objem 1,4l, výkon 110kw. Cena v plné palbě kolem 600tis. - nemusím asi uvádět, že v této ceně jsou v autě mnohé věci, které Golf neumí ani za příplatek. Možná se VW po faceliftu s něčím vytasí, pořád ale bude menším autem. Opel má Matrixy, Ergoactivy navíc s venitlací, a el. pamětí, bezpečnostní funkce - aut. přivolání pomoci, el. páté dveře. Možná to bude ten pravý plynový vůz k domu, ačkoli A4 G-tron bude zřejmě ještě zajímavější volbou ;).

Uživatelský avatar
Olaf87
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2387
Registrován: 21.06.2014 14:38
Bydliště: Plzeň

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od Olaf87 »

harrysoumen píše:Jinak ještě informace - v novém roce bude na CNG nová Astra - nádrž 21kg, objem 1,4l, výkon 110kw. Cena v plné palbě kolem 600tis. - nemusím asi uvádět, že v této ceně jsou v autě mnohé věci, které Golf neumí ani za příplatek. Možná se VW po faceliftu s něčím vytasí, pořád ale bude menším autem. Opel má Matrixy, Ergoactivy navíc s venitlací, a el. pamětí, bezpečnostní funkce - aut. přivolání pomoci, el. páté dveře. Možná to bude ten pravý plynový vůz k domu, ačkoli A4 G-tron bude zřejmě ještě zajímavější volbou ;).
Toto je vw-club, tzn. fórum o vozech značky VW. Takže tu nebudeme řešit výbavu nějakých Opelů a podobně. :!:
Díky za respektování.
VW is my lifestyle✌️ Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper 🏎️ ⛺️
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch ☀️❄️

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od karlozs »

Zdravím,

když tady probíráte ten start-stop, tak já ho taky vypínám po rozjezdu. Ale už se mi několikrát stalo, že jsem ho vypnul a start-stop se mi zase sám od sebe zapnul. Stává se to někomu taky? Nebo to blbě mačkám? Jakoby tam byla nějaká logika, která ten start-stop vynuceně zapíná.
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

jack.czk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 18.03.2015 15:12

Re: 1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od jack.czk »

Jedině (kromě premiových značek) VW Golf má adaptivní tempomat v nižší střední třídě vyřešeno až do úplného zastavení (samozřejmě s DSG) ... stání ... a následné rozjetí pomocí jediného tlačítka ... ostatní to neumí. Co se týká start-stop ... někde jsem četl, že pokud se zapne do 4 sekund od nastartování tak není aktivní. A ještě k té spotřebě ... to se mi líbí nejvíce, protože i víkendová "svižná" projížďka neznamená více jak 5 kg/100.
Golf VII Variant CL 1.4 TGI DSG + ACC,pádla,PA výroba 04/15

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“