Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 716 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 20:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1761

Bofors: to by si mal precitat a pochopit kolega mangrow :wink:

_________________
VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
Obrázek
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia - Rest In Pieces


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 20:41 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

27.01.2014

Příspěvky:

11

Ono je těžký vynechat tu ekonomickou stránku věci. Těžko říct reálnou spotřebu, ale orientačně se to spočítat dá.

Papírovou spotřebu má TGI 3.5kg CNG, TSI 5.3 litrů benzinu. Přidejme čtvrtinu navíc (ať máme z papírových čísel ty "reálný") a jsme na hodnotách 4.4 kg CNG a 6.6 litrů benzinu. Přidejme ještě rezervu (0.6 kg) pro CNG, tzn 5 kg pro TGI a 6.6 litrů benzinu pro TSI. No a teď si vezmeme roadtrip o délce 3000 km. Cena benzinu cca 36, cena CNG cca 26. Náklady na CNG - 3900 Kč / 3000 km. Náklady na benzin 7128 Kč / 3000 km. Na těch třech tisících kilometrech CNG ušetří tři tisíce. Čísla jsou orientační, ale snad blízko realitě.

Rád si dám třítisícovej roadtrip do ciziny, když budu vědět, že mě vyjde na skoro polovinu.

No a druhej bod - jestli je TGI o přibližně korunu na kilometr levnější a stojí o 24 tis Kč víc, tak se investice vrátí už po těch 24 tis kilometrech. Zbylé desítky tisíc kilometrů už jen šetříte. Co kilometr, to koruna ;) Dobrá psychologie, za každym kilometrem se můžete usmát, že jste ušetřili...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.12.2012

Příspěvky:

660

Bydliště:

Ostravwa

mě ti ta koruna na km nějak žíly nerve. a nevím kde bereš jistotu že CNG bude pořád stát jako teď. nevím jistě, moc to nesleduju ale jak jezdím vedle čerpačky kde "to" vedou a mám dojem že cena utěšeně roste nezávisle na výkyvech benzín/nafta. já si radši užiju zátah než se smát nad korunou.

_________________
VW Golf VII 1,4 TSI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 22:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1761

to kolko tych 3000km roadtripov rocne urobis? ked si velky cestovatel tak si to CNG kup, ale bohuzial sa musis prisposobit aj tym nevyhodam co su z TGI spojene. pochybujem, ze ti tu niekto povie, ze kupa TGI je vyslovene pruser, takze ak je tvojou prioritou setrenie a nie pozitok z jazdy, tak nemas velmi nad cim premyslat...

_________________
VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
Obrázek
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia - Rest In Pieces


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 30.01.2014 23:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2013

Příspěvky:

51

No to byl právě rozměr co mě na CNG zajímal nejvíc. Rád bych cestoval po evropě ... a představa že můžu jet skoro kamkoli po celé evropě pod 1000kč je lákavá. (počítám bez zpáteční cesty)

Jinak cena CNG má jít nahoru (http://www.cng.cz/cs/dane/) ... v roce 2020 bude daň o 2,5Kč za m3 vyšší. A nikdo neví co potom, nemá asi dlouhodobě moc smysl aby ta daň byla výrazně nižší než mají ostatní paliva ... se stejnou danní by náklady benzin a CNG vyšlo cca stejně pokud se nepletu.

_________________
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 31.01.2014 09:38 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

27.01.2014

Příspěvky:

11

Tak jsem si to rozhodování interně zjednodušil, aby se mi nad tím snáž uvažovalo. 1.4 TGI 81 kW versus 1.4 TSI 103 kW na miskách vah vychází takhle:

Je to vlastně deal. Za 4 % ceny navíc získám úsporu - náklady na palivo budou odhadem 60 % a smířím se s 80 % výkonu motoru, jednodušší nápravou vzadu a snížením o 1.5 cm.

Teď mi to vychází tak, že ten výkon oželet můžu, i ten 81 kW motor mě doveze kam potřebuju, do kopce možná s podřazením a požitek z jízdy mi dodá spíš vědomí, že mě každý roadtrip vyjde o několik tisícovek levnějš a podívám se na víc míst, respektive víc toho najezdím. Jestli ten výkon oželím (nejsem závodník) a jestli oželím i multilink a nižší spodek, tak mi zbývá už jen ta hezká stránka věci - úspora a víc muziky za míň peněz. Tak já to půjdu objednat :)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 31.01.2014 14:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.12.2012

Příspěvky:

660

Bydliště:

Ostravwa

každý to sice vidíme úplně jinak ale nemůžem být všichni stejní, byla by to nuda.

_________________
VW Golf VII 1,4 TSI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 01.02.2014 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

267

Bydliště:

Praha

Jednoznačně CNG.
Vlastním Caddy Ecofuel s prehistorickým motorem 2.0 80kW. Teď nevím kolik Caddy váží, ale jezdím s ním za cca 6 kg/100 km. Caddy má samozřejmě horší aerodynamiku. Moje dlouhodobá spotřeba je cca 5,2-5,3 kg/100 km. Jezdím dost dálky i město. A teď by mně zajimalo kolik by si zval nový Golf?? Vím že Passaty jezdí normálně za 4-5 kg....
Takže bych počítal se spotřebou max. do 5 kg! (pokud nejsi závodník jak píšeš)
Záleží také odkud jsi. Zda máš poblíž CNG pumpu....
CNG má více výhod.

_________________
2x VW Caddy 2.0 ECOFUEL Life (CNG)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 01.02.2014 21:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

932

Bofors píše:
...nekupoval sem si VW abych pak sockoval...
Tímhle bych radši moc neargumentoval... :-) ;-)
mangrow píše:
Variant váží cca 1400 kg, plně naloženej bude o 500 kg těžší.
To v tom vážně chceš vozit 500 kg?

sirdo:
souhlasím, taky v tom vidím rozpor - buďto jezdím super ekologicky = pomalu/plynule/s rozmyslem a nebo 103 kW, je to rychlý, ale super eko jde do kytek.

A řekl bych že 81 kW nebude úplně pomalý auto, kdysi se takovýhle dělaly Octávie a jel jsem v tom. Pomalý mi to nepřišlo, prostě běžný auto, který má stovku za řádově 10 sekund a kterých jezdí po silnicích tuny. A podobně je na tom podle mýho 1.6 TDI 77 kW, se kterým jsem jel taky, přestože už asi výbušnost těch starých motorů už asi nemá. Rychlý zařazení do levýho pruhu asi nebude ten správnej argument. Mně osobně ale TDI holt nevoní a nájezdem ho neuživím.

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 01.02.2014 22:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1761

Pantani: v zasade s tebou suhlasim, ale co treba zdoraznit, tych 81kW bude "benzinovych" a nie dieselovych, cize krutak ho nepodrzi ako u dieslu. jazdil som benzinovych 90kW v hatchbacku a dostatok vykonu sa mi dostavalo tak po 4. prevodovy stupen, 5 a 6 uz sli do kytek. jazdil som aj 77kW dieselovych v kombiku (stale hovorime o Golf VII) a nebolo to take zive co sa akceleracie tyka ako benzinovych 90kW, ale ked som to uz raz rozbehol tak to tahalo bez problemov kopec nekopec. mangrow chce kombika a slusne ho vytazovat (500kg nakladu 8O ), ale zaroven na nom robit dlhe roadtripy. tam mi vychadza najrozumnejsie diesel (benzin predsa len trochu viac spapa a ked jeho roadtripy maju 3000km, tak rozdiel bude predsa len viditelny). jedinu vyhodu CNG vidim v nakladoch, ktore su oproti benzinu aj nafte najnizsie, ale viem si zivo predstavit ako sa tych 81kW bude trapit s 500kg v kufri a mangrow bude jazdit v kolone s Aviami :) ...

_________________
VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
Obrázek
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia - Rest In Pieces


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 02.02.2014 15:11 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

27.01.2014

Příspěvky:

11

Zdravíčko vespolek, díky za reakce.

Hlavní náklad budu já plus přítelkyně, pár zavazadel, někdy možná kola, takže tak 200 kg. Právě na ty roadtripy po republice a po Evropě. Někdy si ale dokážu představit 500 kg, že se nás naloží čtyři pět dospělejch plus batohy a pojede se někam ve více lidech. To bude ale spíš míň častější osazení a tam počítám, že nás může nebo nemusí čekat do kopce rychlost jízdy jako v dostavníku v pruhu s Aviema :) Těžko soudit předem, dám pak vědět, jak motor šlape.

CNG pumpu mám pár minut od baráku (Praha 3).

Už mám objednáno, doba dodání 17 týdnů (jsem zvědav, kolik to bude v reálu), takže přelom května a června, jestli dobře počítám.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 02.02.2014 22:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

932

Takže jsi objednal CNG? - nějak jsi to nenapsal. V každým případě gratuluji k výběru/rozhodnutí, ať už bylo jakékoli.
Těch 17 týdnů je ale šílená dodací lhůta... :-(

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 03.02.2014 15:11 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

27.01.2014

Příspěvky:

11

Díky. Objednal. Na golfy je prej čekací doba tři měsíce až tři a půl měsíce (info z infolinky VW a od dvou prodejců), takže těch 17 týdnů je vlastně jen o kousek delší. Prodejce mi tam dal prioritu, tak otázka, jestli to bude mít vliv, protože když už člověk auto koupí, tak každej (nejen já) ho chce mít hned..


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 04.02.2014 15:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.07.2008

Příspěvky:

192

Bydliště:

UH (hradSITE)

jezdim uz pres rok firemniho passata 1.4TSI se DSG(7st)
najeto uz mam cca 30t,
provoz v realu:
-mesto kdy stojim každou chvilkou na semaforu a rychle akcelerace do jineho jizdniho pruhu tak opravdu cca okolo 5kg
-delší streky se dají jezdit i za 4kg kdyz tomu budu šlapat na dalnici pořád v levém +/- 4,5 - 5 kg (vcera cesta od nas z UH na hory k Jeseniku mimo dálnice tam i zpet prumerna 4.2)
-ale při rychlosti 90km/h neni problem ani za 3,5kg :D

nalození na hory do italie ve 4 lidech + rakev na strese, v kufru pul domacnosti 4,5kg prumerna

je to neuveřitelná spořivka a výkon dostastečný, není to nafta která vás zarve do sedacky ale pri predjíždení naprostá pohoda a vubec neresim kopec nekopec. rozhodne se neloudam na konci kolony.
nedokážu rict jak je na tom TGI ale mám srovnáni s 2.0 ecofuelem v caddy a turanu. zde ve 2.0 je spotreba o nejaké to kilo víc, a taky je více znát nástup spotřeby na ostrejsím stylu jizdy. Stejne jako výkon je uplne jinde, hold turbo tomu doda opravdu pohodovou jizdu a usetrí ne-málo plynu. bohuzel zase možné investice do motoru budou pro 1.4tis minusem, 2.0 je jednoduchy motor který najede bez problemu asi opravdu mnoho

dalsím faktorem je pumpa u ktere se bude tankovat CNG každý má jiný tlak pro tankovaní proto nájezd na nádž je různý, ale sít stanic se hodně rozmáhá a člověk si může bez vetších rozdílu cestu naplánovat

když se vás nekdo s naftou bude ptát proč časteji tankujete a že musíte zajíždet např. do prumýslových areálu se slovy "tak to bych nechtel". ukažte mu učtenku za kolik ste tam dojeli, spadne mu brada

_________________
VW Passat 3C 1,4TSI 110kW DSG rv.2009 ecofuel-CNG
ex VW BORA sedan 1,9TDI 74kW PD Black rv.2003 EGR-OFF KAT-OFF CHIP- 110kw by TDIFUN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW
PříspěvekNapsal: 04.02.2014 15:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

267

Bydliště:

Praha

Tak tak ;-)
Ještě doporučuji navštívit pár webů ohledně CNG.
Zjistit si pumpy v ČR a hlavně! Včas si zařidit CNG tankovací kartu!
Nejlépe od ppas, kde Vám dají ještě 10% slevu na CNG!!!!!
Ale je třeba být jejím zakazníkem, tedy odebírat od nich plyn či elektřinu.
Pokud by někdo tankoval více (či měl CNG pumpu daleko) je možno si udělat CNG pumpu doma (plničky cca 100.000 Kč a výše)...

_________________
2x VW Caddy 2.0 ECOFUEL Life (CNG)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 716 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group