Tak mi to nedalo a začal jsem porovnávat plochu a výšku zavazadlového prostoru u O3C a G7V.
Nejprve jsem začal hledat na internetu.
Rozměry neplynových kombíků jsem našel tady:
http://www.autohit.cz/testy/39920-skoda ... k-se-patri" onclick="window.open(this.href);return false;
pro kontrolu ještě nějaké tady:
http://life.ihned.cz/c1-59445070-merili ... -4-2223670" onclick="window.open(this.href);return false;
Z těchto výše uvedených zdrojů uvádím, údaje v cm:
O3C:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 45 (od mezipodlahy, protože od plechu by to mělo být 57,
viz
http://autokaleidoskop.cz/Testy/Skoda-O ... a-nadchla/" onclick="window.open(this.href);return false; )
GV7:
délka: 105
šířka mezi podběhy: 101
výška k platu: 47 (od mezipodlahy)
Umístění mezipodlahy, výška od spodního plechu k hornímu povrchu mezipodlahy, údaje v cm:
O3C: 12, viz zdroj:
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... icova-zona" onclick="window.open(this.href);return false;
GV7: 12, naměřeno mnou. Výška samotného plastu: 9,3 cm + tlouška textilu na plechu 0,7cm + tlouštka mezipodlahy 2 cm.
Takže si to shrňme:
Plocha dna kufru je stejná u obou modelů (1,05m*1,01m).
Výška mezipodlahy je taky stejná u obou modelů: 12 cm.
Podle fotografií jsem zjistil, že výška mezipodlahy u obou modelů na plyn je přibližně stejná. Možná, že došlo k designové změně jen u Octavie. Něboť v tom druhé odkazu na článek se dočtete, že "Nádrže pod podlahou (octavie) snižují zejména hloubku kufru - přibližně o deset centimetrů." Toto je ale nutno ověřit. V tom by totiž mohl být zakopaný pes.
V případě snížení hloubky kufru o 10 cm by pro O3C mělo platit:
Zabudováním CNG nádrží se zvýšila podlaha a objem klesá u O3C o 0,106 m3 (1,05*1,01*0,10) a o dalších 25 l za prohlubeň pro rezervu, což je celkem 131 l (106 l + 25 l), což odpovídá Škodou deklarovanému poklesu po výpočtu: 610 l - 480 l = 130 l
(0,106 m3+25 l je cca 130 l).
Pro G3V by mělo platit výše uvedené také. Ale Volkswagen uvádí pokles objemu z 605 l na 424 l, což je o 181 l méně. Jak je to možné? Oproti O3C je to o dalších 51 l větší pokles.
Pro úplnost uvedu mnou naměřené údaje u G3V TGI, (neměřil jsem to na těsno), v cm:
Šířka mezi podběhy: 100
Délka uprostřed kufru: 104
Hloubka od plata k mezipodlaze: 47
Podlaha je od nakládací hrany níže o cca 3 cm
Boční plasty u blatníků jsou vyšší o 2,5 cm než je podlaha
Ještě poznámka. Ta podlaha u TGI by se měla dát vyjmout z kufru. Dá se zvednout (ale není určena pro zvedání, protože nemá madlo.) A jsou tam stejné plastové díly, které se dávají do neplynových golfů. (To je se stejnými prolisy pro uložení plata, i když to plato tam dát samozřejmě nejde.) Mezi opěradly zadních sedadel a ohýbací plochou dna je vzdálenost 29 cm, kde by měl být schovaný volný prostor. Toto ale nemůžu potvrdit, protože jsem to odmontované neměl. Orientačním výpočtem je takto nepřístupno 35l (1,01*0,29*0,12).