1.4 TSi - spojka

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
gabogabo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.12.2013 19:57

1.4 TSi - spojka

Příspěvek od gabogabo »

Pani a damy, golf 7, 1,4tsi
Mal niekto z Vas nejaky problem so spojkou? Tvrdsi spojkovy pedal, klepavy zvuk na volnobehu, pri stlacenej spojke bez klepania ,... Vraj uz bolo na g7 par spojkovych lamiel vymenenych v ramci zaruky , pravdepodobne ma to caka , chcel som sa opytat na nejake skusenosti. DAKUJEM

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: spojka

Příspěvek od Ipanema »

Přestane to, když sešlápneš spojku? Ano?
Lamela nebo ložisko na výměnu. Převodovku a poloosy ven a vzhůru do toho... Pokud by jsi dělal (nechal dělat) komplet spojkovou sadu, nech si udělat podle nájezdu i simerinky.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

gabogabo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.12.2013 19:57

Re: spojka

Příspěvek od gabogabo »

Ipanema : Dakujem z a odpoved, ten problem so spojkou /alebo co to je / moze byt aj u dieslu, viem o pripade ked sa s podobnym zvukom dokonca menila cela prevodovka na 1.6 TDI. Kazdopadne ak sa to sem nehodi napiste dam to dole :)

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od Shorty »

Nechci zakládat nové téma, jelikož mám taky dotaz ohledně spojky a manuálního řazení. Ideálně kdyby se o své poznatky podělili jedinci z motorem CZDA a tím pádem i převodovkou 6Q MQ250.

1) Už od novoty jde spojka lehce, jak je dobrým zvykem u VW benzínů. Nicméně, lehce bouchne/klepne při trochu rychlejším puštění (rozjezd, couvání) a je to slyšet velmi tlumeně do kabiny (přes zavřená okna, ale v garáži). Za jízdy už to tolik nezkoumám (rádio, hluk motoru...). Lehký smrádek cca po 5tis. Km zmizel.

2) Teď jsem si vlastně poprvé otevřel všechny okna u zaparkovaného auta a při vyšlápnutí před startem slyším lehké cvaknutí při puštění spojky a je to i opakovaně. Při puštěném motoru už to není slyšet - přehlušeno hlukem z motoru a za jízdy už vůbec ne. Nevím, jestli to dělá i v zimě (neměl jsem otevřená okna).

3) Při řazení 1 - 2 to lehce mlaskne. Něco jako když se řadí zpátečka, u které to ale přičítám absenci synchronu.

4) Na 2 se prakticky nedá rozjet při pojíždění z drobného kopce v koloně nebo když člověk doplachtí pomalu do křižovatky. Otáčky jsou strašně dole, ale nevím, zda spojka bouchne. Nicméně motor hodně klepe - jako kdyby tam byl slovinskej benzín. Musím tam narvat jedničku, což nejde vždycky úplně hladce. To je jen debilním zpřevodováním a pomalou reakcí na plyn (ergo normální) nebo je to nějaká anomálie.

Má se takto chovat převodovka a řazení po 7tis. Km?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
wittmann167
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 13.02.2014 22:37
Bydliště: Matrix - ostatně jako každý

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od wittmann167 »

To cvakání mi dělá též, jak u Sportsvana tak i u Varianta. Pokud dojizdim, dvojka to většinou pobere.
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI Maraton Edition, bílá Pure
Mio MiVue C330

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od Shorty »

Díky za info. Tak mě to ta dvojka taky nakonec pobere, ale sbírá se od hodně nízkých otáček a nějak nemám to srdce to trápit. Je to teda hlavně, když běží klimatizace. To pak začíná lépe táhnout až od nějakých 2500 rpm.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od L@dis »

Ahoj, sice uz to je rok stare vlakno ale....kdyz jsem mel Octavii 1.4Tsi, tak se dalo na jednicku rozjet jen pres spojku a dvojka pak pobirala nizke rychlosti uplne hladce od volnobeznych otacek. Golf s tim samym motorem na dvojku pod 1.500 otacek strasne vibruje a nechce moc zrychlovat. Na jednicku se rozjet neda, pri pousteni spojky se auto rozklepe a motor chce chcipnout. Tak nevim jestli to ve VW takhle blbe nastavili, nebo mam v prdeli spojku(44t.km najeto). Pedal spojky klade u Golfa i trochu vetsi odpor. Na volnobeh uplny sepot kvetin a naopak jdou citit nekdy jemne vibrace ve spojkovem pedalu(pri stlaceni). Je lepsi nechat vymenit spojku v autorizovanem servisu?, nebo to zvladne v pohode kdejaky garaznik?(cena)
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od mxm1919 »

L@dis píše: Je lepsi nechat vymenit spojku v autorizovanem servisu?, nebo to zvladne v pohode kdejaky garaznik?(cena)
Pokud mas dost peněz nebo zaruku tak autorizaci, jinak zvládne i garaznik. Me to stalo 13000 za spojku plus práce ale sachs v akci sem na netu 228 mm viděl i za 7000-8000, jen vim jak radi mají mechanici když si nosis dily...
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od dwajt »

Shorty píše:
19.04.2018 11:46
Nechci zakládat nové téma, jelikož mám taky dotaz ohledně spojky a manuálního řazení. Ideálně kdyby se o své poznatky podělili jedinci z motorem CZDA a tím pádem i převodovkou 6Q MQ250.

1) Už od novoty jde spojka lehce, jak je dobrým zvykem u VW benzínů. Nicméně, lehce bouchne/klepne při trochu rychlejším puštění (rozjezd, couvání) a je to slyšet velmi tlumeně do kabiny (přes zavřená okna, ale v garáži). Za jízdy už to tolik nezkoumám (rádio, hluk motoru...). Lehký smrádek cca po 5tis. Km zmizel.

2) Teď jsem si vlastně poprvé otevřel všechny okna u zaparkovaného auta a při vyšlápnutí před startem slyším lehké cvaknutí při puštění spojky a je to i opakovaně. Při puštěném motoru už to není slyšet - přehlušeno hlukem z motoru a za jízdy už vůbec ne. Nevím, jestli to dělá i v zimě (neměl jsem otevřená okna).

3) Při řazení 1 - 2 to lehce mlaskne. Něco jako když se řadí zpátečka, u které to ale přičítám absenci synchronu.

4) Na 2 se prakticky nedá rozjet při pojíždění z drobného kopce v koloně nebo když člověk doplachtí pomalu do křižovatky. Otáčky jsou strašně dole, ale nevím, zda spojka bouchne. Nicméně motor hodně klepe - jako kdyby tam byl slovinskej benzín. Musím tam narvat jedničku, což nejde vždycky úplně hladce. To je jen debilním zpřevodováním a pomalou reakcí na plyn (ergo normální) nebo je to nějaká anomálie.

Má se takto chovat převodovka a řazení po 7tis. Km?

Shorty, zdar! Mám dotaz k tomudle vláknu - jak to u Tebe nakonec dopadlo s tou spoujkou a "mlasknutim" pri razeni z jednicky na dvojku? Vcera jsem v garazich odposlechnul u sebe to same, mam najeto necelych 30 tis. km a auto je jeste v zaruce, tak mne zajima, jestli to mam reklamovat, nebo se s tim smirit! Díky moc!
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od Shorty »

Smířit. Vše je dle výrobce normální. Dělá mi to pořád stejně a teď mám 58tkm. Všimni si, že když jdeš po ulici a je tam třeba retardér, tak tendle zvuk slyšíš skoro furt - to jak kolem projíždí škodovky :-D

Ještě k bodu 2 - dělá to opravdu jen v létě při horku a hlavně po dlouhém stání, pak to hned zmizí. Auto mi stálo tejden na parkovišti na letišti a cvaklo si to docela hlasitě a pak to zmizelo.

Vlastně všechno výše popsané mi to dělá zhruba furt stejně, jen ty hluky šly při uzavřené kabině trochu dolů, jak jsem dodělal nějaké tlumení. Horší "rozjezdy" na dvojku trochu odstranil semi-upgrade na sací potrubí z GTE. Souhlasím tím pádem teda s výrobcem a považuju to za normální. Teď jsem měl půjčenej karok to slabší 1.5 v manuálu a zlatý naše řazení, tamto bylo něco děsnýho - cukání, o dost častěji je potřeba dávat jedničku. Ale to je globální problém tohodle motoru.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od dwajt »

Shorty píše:
25.06.2021 13:00
Smířit. Vše je dle výrobce normální. Dělá mi to pořád stejně a teď mám 58tkm. Všimni si, že když jdeš po ulici a je tam třeba retardér, tak tendle zvuk slyšíš skoro furt - to jak kolem projíždí škodovky :-D

Ještě k bodu 2 - dělá to opravdu jen v létě při horku a hlavně po dlouhém stání, pak to hned zmizí. Auto mi stálo tejden na parkovišti na letišti a cvaklo si to docela hlasitě a pak to zmizelo.

Vlastně všechno výše popsané mi to dělá zhruba furt stejně, jen ty hluky šly při uzavřené kabině trochu dolů, jak jsem dodělal nějaké tlumení. Horší "rozjezdy" na dvojku trochu odstranil semi-upgrade na sací potrubí z GTE. Souhlasím tím pádem teda s výrobcem a považuju to za normální. Teď jsem měl půjčenej karok to slabší 1.5 v manuálu a zlatý naše řazení, tamto bylo něco děsnýho - cukání, o dost častěji je potřeba dávat jedničku. Ale to je globální problém tohodle motoru.
Díky, Shorty, usetril jsi mi jednu zbytecnou cestu do VW. Preju hodne pohodovych km!
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1023
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od oneb1t »

Mam podobnou zkusenost se spojkou na 1.4TSI 103kW MQ250 - kovove zvuky pri razeni jsou klasika

prechazel jsem z 1.9tdi ktery se rozjede plynule na volnobeh i na 3ku a celkem sem si musel zvyknout ze plynulej rozjezd znamena prislapnout plyn a do prudsiho kopce se to musi docela hodne roztocit a pocitat s prodlevou na reakci plynu (motor musi prekonat jeste autohold...)

navic auto si samo pridava/ubira plyn jak se mu to zrovna hodi takze napr. "silky smooth" pojizdeni jen na volnobeh je prakticky nerealny
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

1,8T
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 17.04.2008 00:01
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TSi - spojka

Příspěvek od 1,8T »

Je u u 1,4 s jednohmotou předepsána výměna setrvačníku při "dělání" spojky? Mám najeto 125kkm (první majitel), spojka bere dost nahoře a ten záběr není zrovna příjemný... Chtěl bych udělat spojku (neklouže), předpokládal jsem že se bude měnit lamela, přítlačák a ložisko. Ve značovém mi to nacenili i se setrvákem:

lamela + přítlačný talíř – 12 500,-Kč
ložisko – 1 700,-
setrvačník – 9 500,-
šrouby – 1 000,-
Práce - cca 7 000 Kč s DPH

32tis za jednohmotu mi teda vyrazilo dech... Nechci to sflikovat co nejlevněji někde u garažisty, ale ten setrvák? Chápu, že má taky třecí plochu a lamela ho brousila, ale opravdu to je nutné?

Už jste někdo dělal spojku na 1,2/1,4 - v kolika km a za kolik?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“