TSi - výměna oleje
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 11.09.2013 21:09
Re: Výměna oleje
Vzhledem k tomu, že nejsem schopen zaručit, že pošlou černý filtry, tak to odpískáme. Nevím, co bych pak dělal s deseti bílýma filtrama...
VW Golf VII 1,2 TSI DSG
VW Golf Variant VII 1,4 TSI - služebák
VW Golf Variant VII 1,4 TSI - služebák
- semacik
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 12.01.2014 15:53
Čo som sa pýtal kamaráta V autorizaku tak údajne čierny filter bol pri prvých kusoch Z výroby... Teraz údajne idú už do výroby síce. Je to náhrada A čierne mal vw na sklade veľa tak ich použili ale.nikto V servise pri garancií to nerieši či ke sivý alebo čierny... J aby som si vymenil sám olej aj S filtrom... A stalo má.to 50 eur.... Olej castrol edge 5w-30... 4 litre
- klasek
- VWexpert
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kaňk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
To je to co sem psal, když budou dělat servis, nikdo ti nedokáže že tam byl takový nebo makový filtr. Takže bych se toho nebál.
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
-
- Jezdec
- Příspěvky: 201
- Registrován: 09.11.2012 11:31
Re: Výměna oleje
Někdo říká že to je naprosto zbytečný, někdo říká že to není na škodu tak jsem si řekl, že 1000 korun do toho vrazím... Přece jen při pořizovací ceně jakou to auto má je +-1000 korun za olej naprosto nepodstatná položka..
Golf VII GTI performance - bílá
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Výměna oleje
Já měnil v 1.800km. A ano, pro dobrý pocit. Navíc kdo na motor nekouká jen zvenčí, ale ví trochu, o čem je samotná konstrukce motorových dílů, pak do auta za půl míče klidně obětuje, jako já, 3500,- za olej po pár stovkách kilometrů. Největší sajrajt se do oleje dostane v prvních fázích zajíždění motoru, a to i přes fakt, že dnes jsou technologie výroby motorových součástí velmi přesné. Teď jsem vyměnil v autorizáku v 1.800km, pak si sám vyměním v 15.000km, pak autorizák 30.000km, a zase já v 45.000km, a tak dále a tak dále. Pro motor udělám maximum a budu mít dobrý pocit
Jak bylo řečeno, těch 1.000,- za samostatnou výměnu nikoho neurve.
Jak bylo řečeno, těch 1.000,- za samostatnou výměnu nikoho neurve.
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
Re: Výměna oleje
Dlhšie sledujem polemiku ohľadom výmeny oleja v motore. Neviem či niekto z diskutujúcich má dostatok vedomosti a skúsenosti z konštrukcie motorov, ich vývoja a výroby - dobrovoľne sa priznávam, že aj moje vedomosti sú minimálne. Nie som strojár, preto výrazy ďalej zjavne nebudú úplne presné, resp. správne. Info mám od človeka, ktorý je motorár, robil na vývoji aj vo výrobe motorov (aj keď nie pre osobné vozidlá).
Takže podľa mojich informácií - zábeh motora, pri ktorom sa do oleja dostáva sajrajt, je urobený už pri výrobe. Každý motor ide na "stolicu", dĺžka behu motora môže byť rôzna u rôznych výrobcov - reálne od človeka z vývoja a výroby u nich to bolo 20 minút. Pri samotnom technologickom postupe výroby napr. piestu sa na ňom nachádzajú mikrovýstupky, ktorých hrany sa "zrazia" práve pri zábehu po zložení motora ešte u výrobcu. V tejto fáze je motor napojený na externý zdroj oleja z olejového hospodárstva (kde je objem oleja napr. 10000 l), do ktorého sa tieto nečistoty z výroby dostanú (olej je samozrejme filtrovaný). Takže nejaké uvoľňovanie nečistôt na novom motore pri jeho zábehu nami majiteľmi je minimálne pravdepodobné.
Problém longlife olejov - závisí od podmienok, v akých je motor prevádzkovaný. Keď sa jazdí veľa po meste, tak keď nás auto vyzve na výmenu, olej už nemusí spĺňať podmienky výrobcu motora (overené viacnásobnými rozbormi takýchto olejov - odobratý olej z auta, keď ho diagnostika vyzvala na výmenu). Preto pri častých mestských jazdách je vhodné meniť olej skôr (napr. 20000 km a nie 30000 km).
Keď je ale väčšina jázd s motorom zahriatym, medzimesto, diaľnica, potom pri skúške oleja pri jeho výmene podľa toho, ako diagnostika auta vyzvala na výmenu oleja, olej stále spĺňal podmienky dané výrobcom motora. Za takýchto podmienok nie je problém dodržiavať premenlivé intervaly výmeny oleja v motore podľa jeho diagnostiky.
Samozrejme, každý si to musí zhodnotiť sám, kedy bude meniť olej. Ja som na Fabii RS (TDI PD 130k) držal 15000 km - pevný interval daný výrobcom. Na Golfe V 1,4 TSI 140 k (turbo+kompresor) som menil olej podľa pokynu diagnostiky - táto ma pri mojej prevádzke púšťala až na 30000 km - najazdené 170000 km bez problémov. Vzhľadom na to, že som v lete chodil na dovolenky autom a nájazd som mal ročne 28-30 tis. km, dával som meniť olej stále pred dovolenkou (aby kukli na auto, či je všetko OK), teda niekedy aj po cca 28000 km (aj keď ma auto ešte nevyzývalo na výmenu).
Takže podľa mojich informácií - zábeh motora, pri ktorom sa do oleja dostáva sajrajt, je urobený už pri výrobe. Každý motor ide na "stolicu", dĺžka behu motora môže byť rôzna u rôznych výrobcov - reálne od človeka z vývoja a výroby u nich to bolo 20 minút. Pri samotnom technologickom postupe výroby napr. piestu sa na ňom nachádzajú mikrovýstupky, ktorých hrany sa "zrazia" práve pri zábehu po zložení motora ešte u výrobcu. V tejto fáze je motor napojený na externý zdroj oleja z olejového hospodárstva (kde je objem oleja napr. 10000 l), do ktorého sa tieto nečistoty z výroby dostanú (olej je samozrejme filtrovaný). Takže nejaké uvoľňovanie nečistôt na novom motore pri jeho zábehu nami majiteľmi je minimálne pravdepodobné.
Problém longlife olejov - závisí od podmienok, v akých je motor prevádzkovaný. Keď sa jazdí veľa po meste, tak keď nás auto vyzve na výmenu, olej už nemusí spĺňať podmienky výrobcu motora (overené viacnásobnými rozbormi takýchto olejov - odobratý olej z auta, keď ho diagnostika vyzvala na výmenu). Preto pri častých mestských jazdách je vhodné meniť olej skôr (napr. 20000 km a nie 30000 km).
Keď je ale väčšina jázd s motorom zahriatym, medzimesto, diaľnica, potom pri skúške oleja pri jeho výmene podľa toho, ako diagnostika auta vyzvala na výmenu oleja, olej stále spĺňal podmienky dané výrobcom motora. Za takýchto podmienok nie je problém dodržiavať premenlivé intervaly výmeny oleja v motore podľa jeho diagnostiky.
Samozrejme, každý si to musí zhodnotiť sám, kedy bude meniť olej. Ja som na Fabii RS (TDI PD 130k) držal 15000 km - pevný interval daný výrobcom. Na Golfe V 1,4 TSI 140 k (turbo+kompresor) som menil olej podľa pokynu diagnostiky - táto ma pri mojej prevádzke púšťala až na 30000 km - najazdené 170000 km bez problémov. Vzhľadom na to, že som v lete chodil na dovolenky autom a nájazd som mal ročne 28-30 tis. km, dával som meniť olej stále pred dovolenkou (aby kukli na auto, či je všetko OK), teda niekedy aj po cca 28000 km (aj keď ma auto ešte nevyzývalo na výmenu).
VW Golf GTI VII Performance
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Výměna oleje
Samozřejmě díky za názor. Určitě nemám jediný důvod zpochybňovat, co jsi napsal. Nicméně je to samozřejmě teorie vycházející ze statistiky výsledků testů u výrobce vozidla. Praxe se ovšem mě potvrdila v jiném světle, a to v takovém, že ten olej po 1000-2000 kilometrech obsahuje mikročástice, které by dalších 28000 kilometrů v motoru jen a pouze škodily. Proto na základě zkušeností, a nejen mých, jsem se rozhodl olej vyměnit už po nájezdě 1800km. Bylo to mé rozhodnutí, na mém autě, za mé peníze a já můžu mít teď už jen klid v duši, že jsem motoru dal mnohem více, než bych mu dal výměnou po 30000 kilometrech. Toť vše a každý ať si mění olej, jak chce
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
- Jozifek
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 03.12.2013 07:39
- Bydliště: Bratislava
Re: Výměna oleje
Objednal si pre seba?Mahojakotyc píše:Vzhledem k tomu, že nejsem schopen zaručit, že pošlou černý filtry, tak to odpískáme. Nevím, co bych pak dělal s deseti bílýma filtrama...
Golf VII Highline 103kW
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Výměna oleje
olej, filtr doma. v pondělí bude výměna a dám postřehy + dojmy. jinak mám novinku o Heller Ostrava- přešli v servise ze shellu na castrol. jen mě tak napadlo, když dám nový filtr tak je prázdný a než se po nastartování naplní olejem tak je turbo bez tlaku oleje. existuje na to nějaký trik jak to urychlit nebo je to úplně jedno?
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna oleje
Nechat na volnoběh zhasnout kontrolku oleje.Hlavně nevytáčet motor ať to dřív zhasne.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Výměna oleje
jj, to dává smysl. plnit filtr olejem předem asi nemá smysl- bylo by asi zajímavé ho pak našroubovat na motor
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna oleje
Běžně se to nedělá,ale jde to.Měl jsem zákazníka a ten to vyžadoval, takže rychle nasadit a něco na lehký úkap.Samozřejmě je to zbytečné i po vypuštění oleje zůstane na třecích plochách olejový film který dostatečně maže po dobu natlakování olejového okruhu.Tož tak.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Výměna oleje
tak už jezdím na novém oleji výměna mě vyšla na 1500 za olej castrol edge 5w30 4 litry, 230 origo filtr a 350 práce+ eko likvidace vyjetého oleje, celé bratru cca 2100kč. olej by šel sehnat i levnějc ale tady mám opravdu 99,9% jistotu že je originál. byl jsem u výměny a měl jsem pod motorem kryt který drží 12 šroubů a musí dolů jinak motor vůbec není vidět natož aby byl přístup. jinak čistá práce a do 30ti min hotovo. nalití 4 litrů oleje s novým filtrem znamená 80% stav na měrce.
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.04.2014 19:29
Re: Výměna oleje
A kde jsi byl na vymenu. Az me to bude cekat rad bych si nakoupil olej a filtr sam a potom do nejakeho autorizovaneho servisu. Bojim se, ze tam kde jsem koupil auto to bude celkem drahe