TSi - výměna oleje
Moderátor: Olaf87
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: TSi - výměna oleje
Je to okolo 3.5 tisíc (platil jsem v červenci), tak ať tu 5ti tisíci zas tak neplašíme
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: TSi - výměna oleje
Ja byl zase vzdy u vymeny pritomen v autorizaku v dilne. O vikendu budu menit se znamym. Klidne utru do Harmasanu treba i po 10km at je tady pr**l.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
- Pitrsman747
- Jezdec
- Příspěvky: 350
- Registrován: 02.02.2012 22:29
Re: TSi - výměna oleje
Já měním v autorizáku u známého příští týden, motor 4500 cca, udělám foto.
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: TSi - výměna oleje
Menis motor?
Olej vymenen, barva svetla ale neverim ze vydrzi dlouho.
V autorizaku nezklamali, podle VIN mi dali filtr a sroub na 1.6 TDI misto 1.4TSI 110kW.
Olej vymenen, barva svetla ale neverim ze vydrzi dlouho.
V autorizaku nezklamali, podle VIN mi dali filtr a sroub na 1.6 TDI misto 1.4TSI 110kW.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
- Pitrsman747
- Jezdec
- Příspěvky: 350
- Registrován: 02.02.2012 22:29
Re: TSi - výměna oleje
Olej měním, doufám že ne Olmik?
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)
- kapitanplaneta
- Jezdec
- Příspěvky: 332
- Registrován: 10.08.2017 14:19
Re: TSi - výměna oleje
Musel jsem zůstat u proměnlivého intervalu a tedy normy 504. Opravdu už nevím, který olej je v té kategorii a cenové relaci o tolik lepší...Ipanema píše:Jedna šťouravá, i když stejně vím, že stejně nevyhraju....
Proč ses na straně 34 ptal jaký olej, když tam zase naleješ tu řídkou nekvalitní chujovinu co vydrží 2 roky/30t km a je to ryzí LL bez jakýchkoliv aditiv? ECEU to má jen C3 a žádnou jinou. Když už LL žluťoučkej olej, tak aspoň kvalitu. I v Alze mají jiné za příplatek 100,-
Měníš po 15t km, jak jsi psal. Co to je teda ta tvoje výměna? Pevný nebo variabilní servisní interval?
- Pitrsman747
- Jezdec
- Příspěvky: 350
- Registrován: 02.02.2012 22:29
Re: TSi - výměna oleje
Já tam nakonec šoupnul tohle:
na doporučení od a tam jsem to i koupil, 4L za 1259kč a můžu v klidu chrápat. Norma 504.00 tam je a 100% obsah od oficiálního dodavatele.
Kód: Vybrat vše
https://maziva.heureka.cz/shell-helix-ultra-ect-0w-30-4-l/#
Kód: Vybrat vše
http://www.northoil.cz/
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)
- Roman_P
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 20.05.2018 21:17
- Bydliště: Praha západ
Re: TSi - výměna oleje
Tohle téma je chvílema docela vyhrocené a tuplem když přijde někdo, kdo se v tom ne uplně vyznáIpanema píše:Abych vás nenechal chladnými....
Napíšu Vám co je pro Váš motor nejlepší. Stejně nalejete Castrol, ale aspoň se tady vybleju!
Držte se tří základních bodů:
1) měnit po 10 tis. km nebo 1 roce
2) norma VW502.00
3) ECEA A3
VW504.00 a VW507.00 je OK, ale je to takový horší olej než to v těch třech bodech. Používá se horší základový olej. Vyvarujte se C3. Kromě těch značek co už mají C3-10.
Jezdíte na hory? Nalejte Mobil 1 New Life 0W-40.
Jezdíte spíš v teplejších podmínkách a máte garáž? Nalejte Motul 8100 X-CESS 5W-40 nebo Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40. Nebo jakýkoliv značkový (né z Tesca) splnující tři body nahoře.
Nemáte hluboko do kapsy a máte svoje auto rádi? Tak šup do Millers oils XF nebo EE.
Moc nad tím nepřemýšlejte.
Ono je jedno jestli nalejete 0W-40 nebo 5W-40. Důležité je, jak s autem jezdíte a ještě důležitější je pravidelně měnit. Interval 30 tis. km nebo 2 roky, není pravidelně.
Neměníte si olej sami a máte dvorního mechanika? Tak ani značku neřešte. ECEU už tuplem nééé. Dostanete to, co mají v Elitu v dobrém scontu a k čemu jsou pak montérky nebo soudek piva.
Ale stejně se zeptám.
Koncem jara jsem vyměnil olej za v Alze koupenou Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Proč olej v Alze - Cena za 4L mi přišla z těch lepších za daný olej
Proč LL - ano, možná zbytečně, ale budu měnit tak jako tak po 10tkm možná i po 7,5tkm
Na co se chci ale zeptat je z jiného soudku. Bral jsem obecně Mobil a řadu 1 jako lepší olej, ale koukám, že má ACEA specifikaci C2,C3 a tady se píše o tom, že jsou pro turbobenzíny lepší A3
Parkuju v garáži, jezdím spíš kratší trasy a zimy tu v poslední době nejsou nijak krutý. Stejně mě to ale přivádí na myšlenku, jestli s ohledem na mazání turba za studena je lepší mít na zimu hustší olej.
Je tedy lepší třeba ten Motul 8100 X-CESS 5W-40 s A3 B4, než Mobil 1 ESP Formula 5W-30 s C2 C3?
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: TSi - výměna oleje
Jestli to je dotaz na mě, tak rád odpovím. I když nevím, jestli to někoho překvapí nebo zase pobouří. Každopádně to nemyslím co napíšu (a napsal jsem) zle a uštěpačně. Opravdu je lepší se 2x zeptat než koupit olej od Castrolu. Myslím, že vyhrocené to není. Je to vždy o třech věcech. Jak máš svoje auto rád, po kolika km měníš a kolik chceš aby to stálo? Podle této kombinace otázek si pak vybereš značku a kvalitu oleje. Myslím, že jsem tu nikdy ani nenapsal nikomu "udělals to blbě". Prostě lidi dělají chyby, je to lidský. Nikdo z nebe nespadnul už naučenej. Ani já neříkám, že jsem dokonalý.
Když vynechám v odpovědi míchání jablek s hruškama a napíšu jen opravdu to nejpodstatnější a heslovitě:
- Mobil 1 (ta "1" je důležitá!!!) jsou opravdu špičky v olejích.
- jestli v Alze nebo jinde je jedno. Hlavně, aby to bylo originál z přímého dovozce. Alza by asi z Polska nenakupovala....
- v mém citovaném příspěvku jsem napsal 4-5 olejů. Jestli chce někdo jiné, tak napíšu, ale tohle je opravdu TOP z TOPu. Možná bych přidal nějaký Valvoline.
- jestli má někdo svoje auto "rád", nechce se ho za 3 roky zbavit a chce ušetřit na opravách okolo motoru, musí mít opravdu kvalitu v oleji a často měnit. Město co 10 t. km, dálnice co 15t. km. Maximálně.
- pokud měníš po 10t. km (nebo po 7,5t. km), nedávej LL olej. Je to zbytečně drahé. Né možná (jak píšeš), ale určitě zbytečné. S NÉ-LL olejem budeš sám spokojenější finančně (trochu) a o auto bude lépe postaráno (trochu víc).
- s každou výměnou vyměň i filtr, nepoužívej aditivace na proplach. To raději udělej dvě rychlejší výměny po 5t. km. pokaždé s novým filtrem.
- kvalita oleje je pro turbo velmi (velmi) důležitá, ale nikoli na letní číslo v označení oleje
- no a nedá mi to a ty jabka a hrušky rozvedu:
5W-30 jsou LL oleje. Ty oleje nejsou dělané na kvalitu, mají horší a jiná aditiva než NÉ-LL oleje. Ty oleje jsou dělané na výdrž. I když kdo takový vyjetý olej viděl jak vypadá po 30t km., už to snad nikdy v autě nezopakuje. Nestyďte se a strčte do něho někdy prst. Není snad ani technicky možné, aby to byl LL olej a mělo to NÉ-LL normu. Velmi lidově: olej jsi nalil dobrý, ale svými vlastnosti je horší než NÉ-LL olej. Proto musí mít jinou ACEU - A3/B4 vs. C3.
Jestli chceš u používaného oleje zůstat, zůstaň. Je opravdu dobrý. Jen prostě pro jeho kvalitu bych volil (spíše) jiný. Ale to jen proto, aby to nebyl LL olej, který vyleješ po 7,5t. až 10t. km.
Na zimu je Motul 5W-40 je OK. Auto bude tišší a jízdně lepší než s 5W-30. Navíc bude i dobře chráněno na zmíněné studené starty. Pokud máš garáž, kde je konzistentní teplota přes zimu řekněme +8 až +11°C, tak řidší olej bych neřešil.
Můžeš zůstat i u Mobil 1 ESP na zimu. Nebo vyměnit za Mobil 1 New Life. Auto bude mazat nejlíp a hned, je to vyloženě "zimní olej" až do -50°C. Osobně jsem ho používal, když jsem ještě neměl garáž a auto stálo venku bez pohybu i 4 dny.
Snad jsem napsal vše jak jsi to chtěl. Kdyby né, napiš. Možná mě ještě napadá to vysvětlení hustoty. S přimhouřením oka jsou Motul 5W-40 a Mobil 5W-30 stejně husté oleje. Oba jsou v pohodě do -30°C. Ve všem výše zmíněném, ukazuji na kvalitu pro motor. Né na hustotu.
Když vynechám v odpovědi míchání jablek s hruškama a napíšu jen opravdu to nejpodstatnější a heslovitě:
- Mobil 1 (ta "1" je důležitá!!!) jsou opravdu špičky v olejích.
- jestli v Alze nebo jinde je jedno. Hlavně, aby to bylo originál z přímého dovozce. Alza by asi z Polska nenakupovala....
- v mém citovaném příspěvku jsem napsal 4-5 olejů. Jestli chce někdo jiné, tak napíšu, ale tohle je opravdu TOP z TOPu. Možná bych přidal nějaký Valvoline.
- jestli má někdo svoje auto "rád", nechce se ho za 3 roky zbavit a chce ušetřit na opravách okolo motoru, musí mít opravdu kvalitu v oleji a často měnit. Město co 10 t. km, dálnice co 15t. km. Maximálně.
- pokud měníš po 10t. km (nebo po 7,5t. km), nedávej LL olej. Je to zbytečně drahé. Né možná (jak píšeš), ale určitě zbytečné. S NÉ-LL olejem budeš sám spokojenější finančně (trochu) a o auto bude lépe postaráno (trochu víc).
- s každou výměnou vyměň i filtr, nepoužívej aditivace na proplach. To raději udělej dvě rychlejší výměny po 5t. km. pokaždé s novým filtrem.
- kvalita oleje je pro turbo velmi (velmi) důležitá, ale nikoli na letní číslo v označení oleje
- no a nedá mi to a ty jabka a hrušky rozvedu:
5W-30 jsou LL oleje. Ty oleje nejsou dělané na kvalitu, mají horší a jiná aditiva než NÉ-LL oleje. Ty oleje jsou dělané na výdrž. I když kdo takový vyjetý olej viděl jak vypadá po 30t km., už to snad nikdy v autě nezopakuje. Nestyďte se a strčte do něho někdy prst. Není snad ani technicky možné, aby to byl LL olej a mělo to NÉ-LL normu. Velmi lidově: olej jsi nalil dobrý, ale svými vlastnosti je horší než NÉ-LL olej. Proto musí mít jinou ACEU - A3/B4 vs. C3.
Jestli chceš u používaného oleje zůstat, zůstaň. Je opravdu dobrý. Jen prostě pro jeho kvalitu bych volil (spíše) jiný. Ale to jen proto, aby to nebyl LL olej, který vyleješ po 7,5t. až 10t. km.
Na zimu je Motul 5W-40 je OK. Auto bude tišší a jízdně lepší než s 5W-30. Navíc bude i dobře chráněno na zmíněné studené starty. Pokud máš garáž, kde je konzistentní teplota přes zimu řekněme +8 až +11°C, tak řidší olej bych neřešil.
Můžeš zůstat i u Mobil 1 ESP na zimu. Nebo vyměnit za Mobil 1 New Life. Auto bude mazat nejlíp a hned, je to vyloženě "zimní olej" až do -50°C. Osobně jsem ho používal, když jsem ještě neměl garáž a auto stálo venku bez pohybu i 4 dny.
Snad jsem napsal vše jak jsi to chtěl. Kdyby né, napiš. Možná mě ještě napadá to vysvětlení hustoty. S přimhouřením oka jsou Motul 5W-40 a Mobil 5W-30 stejně husté oleje. Oba jsou v pohodě do -30°C. Ve všem výše zmíněném, ukazuji na kvalitu pro motor. Né na hustotu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- Roman_P
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 20.05.2018 21:17
- Bydliště: Praha západ
Re: TSi - výměna oleje
Nemyslel jsem, že se tu sekají ruce a nemyslel jsem tebe konkrétně
Ok, takže i když bych chtěl měnit nějak přes zimu ke konci roku, doporučil bys za podmínek, které jsem zmínil (garáž i přes zimu něco nad nulou, kratší jízdy, výměny max do 10tkm) třeba tenhle Motul? Jen mě u něj mate, že je tam zmíněna o LL u BMW a Opel specifikace.
https://www.alza.cz/hobby/motul-8100-x- ... tm#recenze" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, takže i když bych chtěl měnit nějak přes zimu ke konci roku, doporučil bys za podmínek, které jsem zmínil (garáž i přes zimu něco nad nulou, kratší jízdy, výměny max do 10tkm) třeba tenhle Motul? Jen mě u něj mate, že je tam zmíněna o LL u BMW a Opel specifikace.
https://www.alza.cz/hobby/motul-8100-x- ... tm#recenze" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: TSi - výměna oleje
Nevadí, správnou VW normu to má.
Možná tě levněji výjde koupit 4x 1l tady v ověřeném obchodě.
Ano, Motul doporučuji. Velmi kvalitní základový olej, který obsahuje navíc syntetické estery. Moc lepších už opravdu není!!! Pokud někdo nejezdí na měsíc na hory (pak by se muselo dívat na oleje 0W-XX) a chce dát autu opravdu kvalitu, nemůže pochybovat.
.....a pak po 10t. km s Motulem doporučuji zůstat u této VW normy. Klidně i u stejné značky.
Možná tě levněji výjde koupit 4x 1l tady v ověřeném obchodě.
Ano, Motul doporučuji. Velmi kvalitní základový olej, který obsahuje navíc syntetické estery. Moc lepších už opravdu není!!! Pokud někdo nejezdí na měsíc na hory (pak by se muselo dívat na oleje 0W-XX) a chce dát autu opravdu kvalitu, nemůže pochybovat.
.....a pak po 10t. km s Motulem doporučuji zůstat u této VW normy. Klidně i u stejné značky.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- Roman_P
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 20.05.2018 21:17
- Bydliště: Praha západ
Re: TSi - výměna oleje
Ok, tak ještě jednou díky a vezmu ten Motul.
- Slimák
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.03.2009 17:53
Re: TSi - výměna oleje
Zdravím, nechal jsem si LL na 30tis/2 roky s tím, že si při 10-15tis km budu měnit olej sám mimo autorizovaný servis. Mohu při 15tis. nalít olej s normou VV502.00, když při 30tis. km mi tam servis nalije VV504? Díky
Slimákovo Polo - Bulík GTI AW 2018
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=350040
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=350040
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: TSi - výměna oleje
Naprosto OK.
I když pevný interval výměny a NÉ-LL olej je pro motor vhodnější.... Pro motor a i pro turbo.
Běžně se kombinují i jiné viskozity na zimu. Někdo na zimu dává 5W-40 a na léto 10W-50. Je to podle auta, nájezdu a stylu jízdy.
Dokonce i když se smíchá VW502.00 olej v malé míře s VW504.00 olejem, nestane se nic.
I když pevný interval výměny a NÉ-LL olej je pro motor vhodnější.... Pro motor a i pro turbo.
Běžně se kombinují i jiné viskozity na zimu. Někdo na zimu dává 5W-40 a na léto 10W-50. Je to podle auta, nájezdu a stylu jízdy.
Dokonce i když se smíchá VW502.00 olej v malé míře s VW504.00 olejem, nestane se nic.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- Slimák
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.03.2009 17:53
Re: TSi - výměna oleje
Super, díky za radu.
Každých 30tis. nechám hold na autorizáku, ale při 15tis. bych dával tohle, je to vyhovující?
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-cfs-5w40" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee ... glife-5w40" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo
https://www.automobilovedily24.cz/shell/12754614" onclick="window.open(this.href);return false;
Každých 30tis. nechám hold na autorizáku, ale při 15tis. bych dával tohle, je to vyhovující?
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-cfs-5w40" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo
https://www.pipaoils.cz/millers-oils-ee ... glife-5w40" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo
https://www.automobilovedily24.cz/shell/12754614" onclick="window.open(this.href);return false;
Slimákovo Polo - Bulík GTI AW 2018
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=350040
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=350040