TSi - výměna oleje
Moderátor: Olaf87
- marian86
- Jezdec
- Příspěvky: 246
- Registrován: 13.01.2019 20:26
Re: TSi - výměna oleje
Zkus se zeptat tady. Tam se resi zkusenosti s servisem.
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: TSi - výměna oleje
Oslov mailem s dotazem vsechny autorizovane servisy v Brne (Rod, Porsche,??) a taky Bayer Slavkov. A uvidis kdo da jakou cenu. Pak se rozhodni. Odsati se neboj, meni to normalne tak jak se to ma. Dokonce nekde můžeš být v dilne pritomen.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 29.04.2019 10:30
Re: TSi - výměna oleje
Nazdar, mám pred výmenou oleja.
Momentálne tam mám olej CASTROL EDGE Professional LongLife III 5W-30. Nastavený premenlivý interval. Takto to je nastavené od predchádzajúceho majiteľa.
Chcem ale prejsť na pevný interval, tzn. olej normy VW 502 podľa manuálu. Aký olej by som tam mal naliať? Prečítal som celé vlákno a je tu dosť rôznych názorov.
Čo hovoríte napr. na olej SHELL HELIX Ultra 5W-30? Spĺňa normu VW 502, ACEA A3. Prípadne CASTROL EDGE TITANIUM FST C3 5W-30?
Alebo ktorý iný olej by bol vhodný? Je lepšie prejsť na 5W-40?
Ročný nájazd cca 10k km, prevažne krátke trasy.
Vďaka
Momentálne tam mám olej CASTROL EDGE Professional LongLife III 5W-30. Nastavený premenlivý interval. Takto to je nastavené od predchádzajúceho majiteľa.
Chcem ale prejsť na pevný interval, tzn. olej normy VW 502 podľa manuálu. Aký olej by som tam mal naliať? Prečítal som celé vlákno a je tu dosť rôznych názorov.
Čo hovoríte napr. na olej SHELL HELIX Ultra 5W-30? Spĺňa normu VW 502, ACEA A3. Prípadne CASTROL EDGE TITANIUM FST C3 5W-30?
Alebo ktorý iný olej by bol vhodný? Je lepšie prejsť na 5W-40?
Ročný nájazd cca 10k km, prevažne krátke trasy.
Vďaka
VW Golf VII Variant R-Line HL 2014, 1.4 TSI 90 kW CXSA
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Re: TSi - výměna oleje
Pokud jezdíš málo a krátké trasy, nemyslím že je dobré volit "hustý" olej *W40 určený spíše na velkou zátěž / staré motory.franta189 píše: Alebo ktorý iný olej by bol vhodný? Je lepšie prejsť na 5W-40? Ročný nájazd cca 10k km, prevažne krátke trasy.
Já mám +- 175 tis. km na 1.4 TSI a lejou mi tam ve VW od začátku 0W30, což beru spíš jako vodu než olej,
ale ta 5W40 mi přijde opačný extrém, to sem nedával ani do 15 let starého TDI s rotačním čerpadlem a 400+ tis. km na budíkách.-
Naposledy upravil(a) mxm1919 dne 16.01.2020 08:18, celkem upraveno 1 x.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
- Mirco
- VWjunior
- Příspěvky: 1718
- Registrován: 26.09.2007 20:11
- Bydliště: showroom.. u PC
Re: TSi - výměna oleje
0W20 do 1,4 učitě nelejou tam nemá co dělat.....
- marian86
- Jezdec
- Příspěvky: 246
- Registrován: 13.01.2019 20:26
Re: TSi - výměna oleje
mxm1919: 5w40 se dava bezne i do novejsich motoru bez DPF, kdyz mas pevny interval.
franta189: Pokud chces radu od odborniku, tak zkus napsat na oleje.cz forum: https://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skod ... -1290.html" onclick="window.open(this.href);return false;
franta189: Pokud chces radu od odborniku, tak zkus napsat na oleje.cz forum: https://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skod ... -1290.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 26.11.2017 08:13
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: TSi - výměna oleje
Proč by nemohl použít 5W40 když splňuje normu VW 502 00.Sám ho taky používám do VII a mám pevný interval výměny roční nebo 15tisíc km a že se nehodí na krátké jízdy není pravda.Do VW UP je tahle norma taky předepsaná.Měnil jsem o víkendu v Upu olej a použil jsem taky 5W40 který splňuje normu VW 502 00 a uznáš že se jedná o auto které je určené na krátké městské jízdy.Já se řídím doporučením výrobce který nejlépe ví jakou normu má mít olej který máš použít v jeho motoru.
VW Golf VII Variant 1,4TSI 110KW Highline FL bílá pure
VW UP 1,0MPI 55KW Move bílá pure
VW UP 1,0MPI 55KW Move bílá pure
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 29.04.2019 10:30
Re: TSi - výměna oleje
Išlo mi o to, či prejsť na tú 40-ku, alebo môžem zostať na 30-ke. A tiež, čo s tou normou ACEA, padlo tu, že C3-ke sa radšej vyhýbať, tak teda neviem.
Skúsim to teda aj na tom fóre.
Ešte otázka. Predpokladám, že motor 1.4 TSI CXSA nemá DPF, alebo sa mýlim? Resp, dá sa to nejak zistiť z typového štítka?
Vďaka
Skúsim to teda aj na tom fóre.
Ešte otázka. Predpokladám, že motor 1.4 TSI CXSA nemá DPF, alebo sa mýlim? Resp, dá sa to nejak zistiť z typového štítka?
Vďaka
VW Golf VII Variant R-Line HL 2014, 1.4 TSI 90 kW CXSA
- Mirco
- VWjunior
- Příspěvky: 1718
- Registrován: 26.09.2007 20:11
- Bydliště: showroom.. u PC
Re: TSi - výměna oleje
Nema.... s OPF prisly az 1,5 z roku 2018
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Re: TSi - výměna oleje
Neříkám, že NEMOHL. Normu splní různé oleje od 0W30 po 10W50, ale žádný z nich nebude stejně "dobrý" pro jeden motor a jeden způsob využití. .mates1909 píše:Proč by nemohl použít 5W40 když splňuje normu VW 502 00.
Zjednodušeně - všechny bezlepkové rohlíky co najdeš v obchodě splňují ty stejné hygienické a kvalitativní parametry potravinářských certifikací, ale každý výrobce dělá ten svůj rohlík trochu jinak a nejsou všechny stejné.
Nejsem ale tribolog a tak se zdržím dalších pojednání o tématice, kde si jen na základě zkušenosti a získaných informací něco myslím
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 21.04.2011 16:10
- Bydliště: Hodonín (JMK)
Re: TSi - výměna oleje
Pokud ti to nežere olej a nedáváš tomu zabrat, tak bych zůstal u 30. Zvlášť na zimu.franta189 píše:Išlo mi o to, či prejsť na tú 40-ku, alebo môžem zostať na 30-ke.
K tématu přikládám diskuzi ze zmíněného olejářského webu.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 29.04.2019 10:30
Re: TSi - výměna oleje
Vďaka za rady,
rozhodol som sa teda pre ten SHELL HELIX ULTRA 5W-30.
Ešte jedna otázočka. Je tu niekto, kto má 1,4 tsi variant a má "dlhý" kryt pod motorom? Alebo vie niekto poradiť, či sa dá taký kryt vôbec zohnať a kde?
rozhodol som sa teda pre ten SHELL HELIX ULTRA 5W-30.
Ešte jedna otázočka. Je tu niekto, kto má 1,4 tsi variant a má "dlhý" kryt pod motorom? Alebo vie niekto poradiť, či sa dá taký kryt vôbec zohnať a kde?
VW Golf VII Variant R-Line HL 2014, 1.4 TSI 90 kW CXSA
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: TSi - výměna oleje
Taky by mě zajímalo, jestli jde motor zespoda zakrytovat Třeba na starších modelech se za pár stovek vzal plastový kryt např. z diesela, přidalo pár matic/šroubků a bylo hotovo. Fajnšmekři pak dávali kovový, ale tam bylo potřeba přidat držáky...
EDIT: Dle etky by to asi předělat šlo, jen ten kryt nestojí pár stovek ale skoro litr (druhovýroba), origo pak asi 1600. Ruku do okně za následující info nedám...
5Q0825236Q, 3Q0825236D vetší pro diesel
3Q0825235A malý pro benzíny
Montážní materiál
3x WHT000729A šroub samojistný M8x20 (ty asi drží větší kryt někde v nápravnici)
8x N90974701 klasický šroub do plechu na kryty/podběhy
1x N90959101 matice 5x16,5x11
EDIT: Dle etky by to asi předělat šlo, jen ten kryt nestojí pár stovek ale skoro litr (druhovýroba), origo pak asi 1600. Ruku do okně za následující info nedám...
5Q0825236Q, 3Q0825236D vetší pro diesel
3Q0825235A malý pro benzíny
Montážní materiál
3x WHT000729A šroub samojistný M8x20 (ty asi drží větší kryt někde v nápravnici)
8x N90974701 klasický šroub do plechu na kryty/podběhy
1x N90959101 matice 5x16,5x11
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: TSi - výměna oleje
Kluci mám sice krátkýho golfa (ale bude to stejné i na variantu), je to 1,4 TSI a má originál dlouhý kryt pod motorem. Číslo na něm je 5Q0 825 236. Podle Etky už je náhrada 5Q0825236 A nebo Q.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 08.07.2010 21:14
Re: TSi - výměna oleje
Ahoj, mám dotaz ohledně dolévání oleje - jedná se o Golf 7 TSI 1.2 (rok 2013).
V autorizovaným servisu (PorscheCB) měnili olej, podle faktury LL3 5W30 z tanku (kód 052 195 S9).
Můžu to dolít např. Castrol Edge LongLife III 5W-30 nebo si musim od nich koupit přesně stejný olej? (což tenhle možná je...)
Díky.
V autorizovaným servisu (PorscheCB) měnili olej, podle faktury LL3 5W30 z tanku (kód 052 195 S9).
Můžu to dolít např. Castrol Edge LongLife III 5W-30 nebo si musim od nich koupit přesně stejný olej? (což tenhle možná je...)
Díky.