TSi - výměna oleje

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od PetrAT »

A mně u Hellera řekli , vlastní olej +500,-

marpie
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 24.03.2017 22:22
Bydliště: Ostravwa

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od marpie »

Tak to je fraška. Jednou 700 jednou 500 a celkem by mne zajímalo jak to jako účtovali. Já uvidím jak dopadnu já, když mi to kolega domluví u toho svého kamaráda u Hellera v Audi. U AR-Cars v Hrabové jsou nějaké zkušenosti s vlastním olejem? Tam co jsem slyšel nelijou Castrol ale Mobil a to bych asi skousl. Castrol fakt nechci.
VW Golf Variant VII 1,4TSi, Maraton Edition, Limestone grey

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

To mas jedno, pokud na něm nebudeš jezdit déle než rok nebo 15tis km, spíš 10tis km, pak je každá značka dobrá. Tenhle motor bude stejně zarvany karbonem ať je tam cokoliv.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Už se na to nevydržím koukat. Já si říkal, že to zkousnu, ale já to prostě nezkousávám.

500,- nebo 700,- naúčtují to jako likvidace neekologického odpadu. Třeba je jedna částka s daní a druhá bez. Těch 700 - 800 je běžně naúčtovatelných.

Castrol je jedno? Fakt? Je jedno jaká značka? Já jsem rád, že se u toho počítače dá sedět.
Ve svém předchozím (hned v tom předposledním) píše, že nebude jezdit každý rok na garančku (takže předpokládám, že bude jezdit 30tis. km nebo 2 roky. A jestli né, tak se nechám rád poučit co bude dělat) a ty mu napíšeš, že to je jedno v té značce, když bude měnit co každý rok. Chudák marpie, ten z toho musí být bezradný. Tak jak má tedy jezdit? Má koupit svůj nebo objet okolí a zjistit kde co lijí z značku? Má to tam nechat dva roky, i když to bude Castrol?

ad 1) Na druhou stranu je to pravda jakou značku vlastně. Do turba nalít bordel a k tomu ještě pořádnej a nechat ho tam 2 roky.... Stejně tomu už nebude pomoci. I když to auto je ještě voňavý a nový, tak nevím proč mu nepomoct, aby marpie nemusel pak platit nějakou opravu. Lepší tomu předcházet.
ad 2) Pokud AR-Cars, jakož to autorizovaný servis a podle jejich webu jsou autorizovaní, lije Mobil do garanček, tak příjde o smlouvu a certifikát s VW-Group. Tak je nikde nepráskni. Používání výhradně dodaných věcí od VW-Group je součástí všech dohod.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Je to úplně jedno, někdo považuje za kvalitu Castrol, jiný zase Millers Oil. Ve finále to vyjde na stejno, jen s rozdílnou cenou za údajně lepší značku. Všechny ty oleje jsou složené dle norem a jsou tak jak mají být, tudíž ani jeden není horší nebo lepší. Jestli tam výrobce přidá nějaký zázrak, který údajně olej zlepší je jako sázet loterii.
To že někdo bude měnit olej nejdříve za 30tis a kdo ví po kolika letech je už jeho problém. Když je pro někoho problém si vyměnit olej po 10-15tis km za nějakých max 1500 Kč i s filtrem a myslí si že to zachrání s olejem typu Millers Oil, Liqui Moly apod s výměnou po 30tis km, pak je zcela zbytečné vůbec řešit značku.
Jooo pokud s autem lítám pouze dálnice a najedu po nich X tisíc km za měsíc, tak se dá pochopit výměna po 30tis. Ale na to si normální člověk nekoupí 1.4 TSI, ale vezme TDI. Takže tento případ to nebude.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

U Focuse a u nějaké rotačky to jedno bude. U pořádnéhi auta s turbem ne.

Asi bude lepší, když to tady nechám tak a zruším sledování tématu. Zbytečně bysme to tady jen zasvinili. Nebo spíš já.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Úplně v pohodě ne, vždyť o nic nejde, není potřeba to tak prožívat. Někdo kdo chce olej měnit po 30tis km to prostě nezachrání nějakou údajně lepší značkou...
Spíš bych to napsal tak, že prostě u vozidlel normy Euro 5 nedej bože Euro 6 je ta degradace oleje (chápejme olej KO) tak velká, ať je to TSI nebo TDI, že jakákoliv výměna po 15tis je už hodně pozdě! A to pozor, to je řeč o jízdách po dálnicích! Takže když do toho někdo vezme jízdy po městě, tak ten olej je na vyhození už mnohem dřív. Ať je to jakkoliv značka.
A to pokud srovnáš stejný olej mezi vozy s normou Euro 4 a právě Euro 5 a 6, tak ten rozdíl je obrovský. Tedy kdo měl možnost to kdy porovnat vyjetý olej po těchto kilometrech u daných vozů Euro.
Do euro 4 se ještě dalo mluvit o výměně po 30tis v případě dlouhých tras. Teď? I 15tis km je sakra hodně, spíš pozdě.

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od vwKarelV »

Zdravím. Cca 10 dnů před vánocema jsem nechal vyměnit olej - a bohužel jsem pak jenom mrknul na měrku, zda je po výměně ten olej světlý - což byl. - Jenže cosi mi hlodalo v hlavě - i zkontroloval jsem (včera) pořádně, zda je tam toho oleje i SPRÁVNÉ množství - a bohužel - ZASE ho tam bylo NAD horní rysku !!! - a těsně pod horní rysku se hladina dostala až po odsátí rovných 2 deci oleje!!!

Štve mě, že jsme s takto přeplněnou hladinou najezdili přes 700 kilometrů. Fakt se člověk dneska nemůže na žádný servis spolehnout, že vám aspoň tuhle zcela základní práci provedou správně. Předal jsem jim vůz, nechali ho stát - prý zavolají, až to bude - a zavolali za tři hodiny. Tzn. určitě to tam nejméně 2 hodiny chládlo (na mrazu), než se jim uráčilo vyšroubovat výpustný šroub - a je tedy téměř jisté, že starý olej nevytekl všechen (?!) a asi PROTO ho tam včil bylo nejméně o ty 2 deci víc ... Chjo! :negative:

Závěr: Opravdu asi nezbyvá, než si začít vyměňovat olej raději SÁM! ... (jenže KDE? - bez rampy, příp. bez montážní jámy... :( chjo!)
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Uživatelský avatar
Roman_P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 20.05.2018 21:17
Bydliště: Praha západ

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Roman_P »

Není to tak hrozný, jak to vypadá, ta výměna "doma".

Zvedl jsem auto heverem, pravé přední kolo a podložil si ho, aby to na mě nespadlo.
Lehl pod přední nárazník a povolil si šrouby plastového deklu pod motorem.
Povolil si výpušťák a po nějaké době sundal i filtr.
Auto spustit dolů, aby vytekl všechen olej, poté znovu zvednout (při zvednutí začal olez znovu trochu vytékat, to bylo to množství které by tam zůstalo, kdyby bylo auto ve všechn směrech rovně. Čili rampa i velký zvedák) Nezvedal jsem auto kvůli tomu, ale abych tam znovu mohl lépe lehnout. Tohle je bonus.
Zašroubovat filtr, výpušťák i dekl.

Bez doby nutné pro vytečení oleje je to otázka 30 minut. Olej Motul 8100 X-cess 5l cca do 778,- Filtr do 200,- Nový šroub myslím 60,- příště už jenom těsnění a přípravek na sundání filtru z Hornbachu - 160,- asi.
VW Golf VII Variant 1.4 TSI 103kW High Line
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=348950

moco
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 04.03.2018 19:52
Bydliště: Olomouc

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od moco »

marpie píše:Tak to je fraška. Jednou 700 jednou 500 a celkem by mne zajímalo jak to jako účtovali. Já uvidím jak dopadnu já, když mi to kolega domluví u toho svého kamaráda u Hellera v Audi. U AR-Cars v Hrabové jsou nějaké zkušenosti s vlastním olejem? Tam co jsem slyšel nelijou Castrol ale Mobil a to bych asi skousl. Castrol fakt nechci.
Hlavně ať ti to ale domluví u ofiko VW servisu, jinak se ti výměna neobjeví (nezapisou ti to) v el.servisce a oficiálně jsi olej nevymenil.

Uživatelský avatar
b8rline
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.03.2018 19:48

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od b8rline »

JirkaVys píše:Dej tam co tam má být dle specifikace.
Teoreticky platí že mezi lepší pro někoho patří Millers Oil a Liqui Moly, pro druhého zase Castról, Shell atd atd. Shodné alespoň dva testy tu nikdo nedal, protože se to zkrátka měřit nedá a podle složení víš víceméně prd.
Sam dávám Liqui Moly oleje long life 5W 30... Jenže můj nájezd je 300tis km za 3-4 roky, takže výměna každých 10tis naprosto zbytečná, pokud se bavím konkrétně u B8 BiTDI 176 kW. Jenže pokud tu někdo najede za rok 10tis km, tak není o čem, dávat tam 0W 40 je blbost, TSI žere oleje jak prase, tak takhle řídký za chvíli žádný nebude. To samé 5W 40 na krátké trasy také zbytečné, ale asi klasika. Do auta pro svůj běžný provoz leji také 5W 30 long life, ale měním po 10tis km, na B6 mám nájezd jen 160tis km a CC 130tis km, tam je nájezd za rok cca jen 10tis km. :)
Dovolil bych si oponovat vůči tvrzení, že 0w40 je řídký olej. Pokud bych srovnal údaje výrobce a můžeme vzít pro porovnání třeba ten Mobil 1 ve viskozitě 5w30 (Mobil 1™ ESP 5W-30) vs 0W40 (Mobil 1™ FS 0W-40).

Mobil 1 ESP 5W-30

cSt při 40 °C 62,6
cSt při 100 °C 11,8

odkaz: http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... -5w-30.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mobil 1 FS 0W40

cSt při 40°C 70,8
cSt při 100°C 12,9

odkaz: http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... -0w-40.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Co znamenají tyto údaje snad vysvětlovat nemusím. Nehledě na to, že zmíněné LL oleje mají nižší TBN i HTHS oproti olejům ve třídě A3/B4. Takže olej LL při běžném nebo nižším nájezdu a kratších trasach a výměně do 10tis. bude hůře chránit motor oproti oleji ve tříde A3/B4 a viskozitě např. 0/5/10w40. A taky vzhledem k tomu, že je "řidší" (nižší viskozita), tak i spotřeba oleje bude vyšší. Tvrzení, že všechny oleje co plní normu jsou kvalitní je taky liché. Porovnat nějaký noname olej z Kauflandu např. proti Yacco 5w50 galaxie GT (PAO+ester) popř. jiný špičkový olej a oba můžou splňovat normu VW 502.00/505.00 a myslet si, že je to jedno a kvalita stejná je dost naivní představa :-)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

U 0W bude spotřeba oleje v případě TSI neskutečná.
Mám 2.0 TSI, olej 5W 40, spotřeba oleje cca 0,5 a více litrů oleje na 10 až 15tis km, což je poněkud hodně, dle výrobce v normě... No... :-D Upozorňuji, že je to tak již od výroby a nyní 140tis a žádná změna, spíš horší.
Při představě oleje 0W 40 věřím že už by to v normě nebylo, protože než se motor ohřeje, tak ty úniky jsou prostě nejvyšší.
Jezdím s tím jen na nákupy, takže krátké trasy. Tudíž za studena to mizí... Když jsem s tím jezdival delší trasy tak to ubyvalo méně, ale ne o moc. Ale motor TSI mi vůbec nesedí, tak kolikrát i na kousek sednu do staršího pekáče Passatu B6 1.9 TDI bxe a jedu. B8 BiTDI je jen na dlouhé cesty a stejně jako u B6 tam nemizí ani kapalina, ani olej.
Píšeš tu nějaké názvy olejů vs z obchoďáku, máš to nějak potvrzené a dolozitelne že ten mimo obchoďák je lepší nebo je to zase jen pocit? :-D
No ale to je téma na dlouho, takže tak :)

Uživatelský avatar
b8rline
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.03.2018 19:48

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od b8rline »

Podíval ses na ty údaje? 0W40 na tom není co se týka viskozity hůře než 5W30. Samozřejmě 5W40 je na tom ještě lépe a u motoru co má tendenci k vyšší spotřebě (což bezesporu 2.0 TSI první a druhé generace je - naopak gen 3. už je vychytaná a na spotřebu oleje netrpí) má opodstatnění.

Samozřejmě nemám ačkoliv aditivační balíčky a různé testy jde najít na německém olejovém fóru https://oil-club.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale pro příklad bude ti fyzicky lépe když vypiješ nejlevnější vodku nebo dražší finskou? Na etiketě budou cca stejné informace atd. 40% alc. :-) Samozřejmě lidi jsou různí a někdo by nepoznal rozdíl. Ale i oleje jsou různé a různě kvalitní, různě aditivované a můžou plnit stejnou normu.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Ok, to mi stačí, úplně zbytečné. Přirovnání jablek a hrušek :-D Ono je to hlavně o včasné výměně oleje, než řešit desítky značek. Olej opravdu ochutnávat nebudu, abych si řekl jo ten chutná a maže dobře v ústech, ten bude TOP :-D
Ale ani já sám bych do auta olej z obchoďáku nedal, ale prostě je to jen pocit že když tam dám Liqui Moly, tak motoru bude lépe a to pouze z informací z netu, nicméně ve finále prostě nevím jestli to je lepší olej, než ten z obchoďáku, kdo ví? :)

Uživatelský avatar
Roman_P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 20.05.2018 21:17
Bydliště: Praha západ

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Roman_P »

Pořád chceš nějaká exaktní data a měření a když je máš (a v těch dokumentech hodnoty jsou a na tom fóru jdou dohledat i další), tak píšeš o pocitech a zopakuješ zaklínadlo o častějších výměnách.

To je jasný, že je lepší měnit časteji, ale neznamená to, že ještě k tomu nemůžeš vybrat mezi lepším a horším olejem v rámci specifikace.
VW Golf VII Variant 1.4 TSI 103kW High Line
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=348950

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“