TSi - výměna oleje

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Pitrsman747 »

Když jsem kolikrát stál u výměny oleje tak jsem se bavil s mechanikem a ten mě vždy říkal, a ne jen (za tu dobu jsem jich prošel hafo) on že hned po ujetí 100km to stejně zčerná. :wink: ale není to tím že je olej nekvalitní, takže buďme v klidu kluci. :smoke: :wink:
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Zčerná po 100 km? U benzínu? Hafo znalců to bude. Asi mluvil o dieselu.
Chtěl bych vidět i fotku od ablorhm a další test do kapesníku :D Chodíš sem ještě, ablorhme?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Pitrsman747 »

Tak já u toho stál a potvrdilo mě to hodně lidí, jako servisních techniků, já měnil kolikrát u aut která měla jen 3tis nebo 4tis km, dehet to teda nebyl a černé jak uhel, olej byl tenkrát ještě ELF Excelium DID nebo tak nějak to bylo...myslím to způsobuje vlastnost oleje ale jho chemická reakce s teplotou ...
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

To jsou ho*na, že bych blil :-D
U dieselu je to černé hned po startu.
U benzínu to rozhodně úplně černé po 100km není ale, ale ani průzračné. Možná tak když na této vzdálenosti nastartujes 100x a ujedes 1km tam i zpět z obchoďáku po nákupu :-D

Pokud vypustíš olej zůstane tam stejně cca 10% starého černého oleje a po nalití nového se tím starým okamžitě obarví a to ať v případě Dieselu tak i benzínu.
Pokud někdo dělá při běžné výměně ještě nesmyslný výplach motoru a poté dává finální olej, pak mu ten olej vydrží déle v lepší barvě ale stejně po cca 200km je černý jak bota.
Holt je to karbon a podobné sajrajty a pomáhá jen častý interval výměny oleje.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Proplach motoru 2x po sobě klasickým olejem. Nalít a vylít, nalít a nechat. Takový ty proplachy v lahvičkách, to je zcela na nic.

Snad jsem to tu moc nezahovnil :D
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Určitě nezahovnil, to tu hovni pořád ten druhý :-D
U dnešních motorů a dnešních "kvalit" proplachovych olejů je to úplně zbytečné a úplně zbytečně vyhozené peníze.
Pokud člověk mění olej po 10-15 tis km, ničemu tím nepomůže.
Ale pokud má někdo lepší pocit, tak proč ne :))
Lahvičky jsou OK na proplach, uvolní alespoň něco málo, což proplach obyc olejem ne, maximálně vyženeš ty 2% starého oleje navíc.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Tak to bych se pravě hádal. Ty aditiva jsou podle mě jen na vytáhnutí peněz z peněženky. To neodmastí z těch stěn nic. Já to tak vždy dělal, když jsem to tedy dělal. Nalil jsem nějaký nejlevnější olej, dal nový filtr, najel asi týden a vypustil. Pak už klasickou výměnu zase s novým filtrem. Měl jsem s tím vždy nejlepší zkušenosti. Jak do barvy oleje a i do chodu motoru.

Každý ať leje fakt co chce. Když někdo chce Castrol, má ho mít. Mobil 1 je na samé špici veškeré kvality. V USA se na něm jezdí závody aut. Jenže tady to je prostě pro některé levný a tím pádem obyčejný olej v obyčejném obalu.

To, že se olej zbarví až do černa, i u benzínu, je jasné. Jak jsi napsal ty. Ale je to postupem času smícháním, karbonem a zahříváním teplotou. Po 100km to samozřejmě není. Resp. je, když odsají 2,5 litru odsávačkou zvrchu otvorem na motoru.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Pitrsman747 »

JirkaVys píše:To jsou ho*na, že bych blil :-D
U dieselu je to černé hned po startu.
U benzínu to rozhodně úplně černé po 100km není ale, ale ani průzračné. Možná tak když na této vzdálenosti nastartujes 100x a ujedes 1km tam i zpět z obchoďáku po nákupu :-D

Pokud vypustíš olej zůstane tam stejně cca 10% starého černého oleje a po nalití nového se tím starým okamžitě obarví a to ať v případě Dieselu tak i benzínu.
Pokud někdo dělá při běžné výměně ještě nesmyslný výplach motoru a poté dává finální olej, pak mu ten olej vydrží déle v lepší barvě ale stejně po cca 200km je černý jak bota.
Holt je to karbon a podobné sajrajty a pomáhá jen častý interval výměny oleje.
Můžu se zeptat na ty ho*na? Rád se poučím od mistra světa amoleta všeho druhu. :D Černé to je a výplach nedělám, je to blbost, nepodsouvejte mě něco co jsem nepsal, po 5tis ujetých km od novoty to smysl má, odstraní se nečistoty z výroby ale to je dle tebe asi taky blbost. :D

Na jednu stranu napíšeš po 100km je to blbost, v další větě už to po 200km nevadí. :laugh: Diskuze ala novinky.cz. :D
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Přečti si to znova mistře.
U benzínu to třeba těch 100km vydrží, ale už nebude vypadat ani jako nový a po další stovce je stejně černý.
Jo pokud uděláš zbytečný proplach olejem a pak dáš nový, tak to vydrží méně černé to je fakt, ale i tak...
Důležitá je hlavně častější výměna, než tu něco vyplachovat.
Měl jsem dole vanu, krásně ji vyčistil a voala i nový olej po chvilce černý :-D

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

JirkaVys píše:Důležitá je hlavně častější výměna, než tu něco vyplachovat.
To si dám vytetovat na stehno.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Můžeš, ale nevím jestli se ti to bude líbit takové tetování, ne že by jiná byla pěkná :-D

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Pitrsman747 »

a o čem se tu celou dobu bavím, já neřeším kolik najedu, na jaře prostě automaticky měním olej, pokud teda nenajedu nějak abnormálně víc ale přes zimu to nehrozí.
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Až zase bude někdo tvrdit, že černý olej je standardní u řádné výměny oleje hned po výměně i u benzínu....
Tohle není urážka! Tohle je osvěta!!!

Výměna po 10t km, žádný proplach a ani aditivace před výměnou. Po výměně ujeto 550km (cca. 200km dálnice s teplotou oleje nejčastěji 100-104°C a 350km město s teplotou oleje nejčastěji 97-101°C ), měrka utřena do papíru 8x.
Barva je asi tak stále stejná jako u fotek na předchozí straně. Dnes jen svítí slunce, takže to má jiný barvy ty fotky. Jinak jak jsem vyfotil, tak rovnou jsem to dal zde. Focen zchládlý olej, foceno na né přímém slunci.
Přílohy
olej2_01.jpg
olej2_02.jpg
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od JirkaVys »

Pěkný toaletní papír, to je 3 vrstvý a s parfemací případně něco jiného? A mohu se zeptat na značku? Fakt se mi hodně líbí, že bych ho pořídil také domů. :-D
Však jasně, že u benzínu vydrží přeci jen déle "čistší" po výměně. Ostatně kdyby to byly jen krátké krasy po městě, také bude vypadat jinak.
Druhá věc je stáří vozu, pokud u 5 a více let starého vozu výměníš olej, také bude v tu dobu mnohem tmavší než u 1 ročního.
Nicméně co si budeme povídat, bílý papír dost olej zesvetli.
Vím že pokud vytáhnu měrku u dieselu, pro kontrolu hladiny, a také většinou otiram do hajzlpapiru tak na tom papíru vypadá o mnoho lépe, než na té merce, kde je silná vrstva oleje.
Nicméně třeba zrovna u druhého 2.0TSI nepozoruji tak velký barevný rozdíl, dost tmavé obojí.
Jen ani nevím proč se tu dokola řeší barva oleje, která s "funkčností" zrovna nic moc společné nemá a jedná se o obarveny olej a po čase zkrátka karbon atd, což se dostane pryč zase výměnou oleje za nový.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: TSi - výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Mě to je jedno. Jen chci ukázat, jak vypadá olej po opravdu provedené výměně. Prostě když si někdo zaplatí za olej a práci 5 tisíc, tak by měl podle mě mít tel olej opravdu vyměněný.

Toaleťák:
3vrstvý Tento Sensitive Coconut Milk :wink:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“