Stránka 20 z 55

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 01.04.2017 19:02
od medvidek_panda
2D - Mám za sebou už i první autorizovaný servis, nic nepoznali. Olej 0W-30 Shell LL.

Zatím jsem mezi výměnou nedolíval ani deci. Tak nevím jestli to doředil benzín nebo jsem měl štěstí :-). Podle rysky bylo +- stejně pořád.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 04.04.2017 10:29
od marpie
Já ještě nic - mám ho nového ale přemýšlím nad 2/3 - D
Preferoval bych asi značku Mobil. Ve verzi LL - ESP Formula 5W30 v normální verzi New life 0W40

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 10.04.2017 14:40
od Billy-sk
Co sa tyka rozdielu medzi olejmi 5W30 a 5W40 je v hustote. 5W40 je hustejsi a urcite by som ho nedoporucoval do auta mladsieho ako 6 rokov. Potom ked sa motor "vyjazdi" a uz nie je tak "tesny", sa moze vymenit olej za 5W40, ktory tym ze bude hustejsi nebude tak unikat a motor bude aj trochu tichsi.

Co sa tyka niektorych ktory maju dilemu ci menit olej prvykrat uz pri 2000Km - je to zbytocne. Volakedy to platilo, uz to neplati. Vyrobca motor na linke spusti a necha nejaku dobu bezat, cim za trochu zabehne a obrusi sa (Motory uz sa vyrabaju presnejsie ako volakedy a bordel ostane mensi). Potom olej vyleju! (mam to potvrdene od pracovnikov co robia v motorarni v KIA, ze je to naozaj tak). Cize obruseny bordel ide prec a auto moze kludne jazdit ako keby bola prva vymena urobena (lebo vlastne aj je). Mozno by som odporucil ak ma niekto prvykrat ist az po 2 rokoch (alebo 30000), ist uz po roku (alebo 12000). Ale urcite nie uz pri 2000-5000km (je to zbytocne). Samozrejme motoru to nijak neublizi, ale ani nijak extra nepomoze.
Ja mam najazdene na svojom 1600km a ked som kontroloval na ryske, olej je este stale cisty (nie je ani trochu cierny). Pripadny bordel by mal zachytit olejovy filter, takze tam neobieha tak ako si niektory myslia, ze im doskriabe motor.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 10.04.2017 20:34
od MarHan79
Právě teď řeším, jestli vyměnit olej (najeto cca 5.300km).
A tak si po přečtení posledního příspěvku říkám, jestli to má smysl... ???

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 10.04.2017 20:47
od srotty
Měnil jsem si po 8000 Km a měl jsi vidět ten binec co vytekl. Záleží na každém,jestli chce motoru dopřát. Určitě mu ta dřívější výměna prospěje.
Ano motory se sice vyrábí přesnějším postupem a po mírném zajetí vymění v továrně olej,ale pořád je to nový stroj,který se zabíhá několik 1000 km. V práci ,když nám dovezou nový stroj,tak máme taky po pár měsících vyměnit oleje. A to tam nejsou spalovací motory.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 11.04.2017 16:01
od ladaf
Vymen po roce a nebo 10-12tis,dle toho co nastane drive a mas klid. Taky zalezi zda se couras po meste jak ja a nebo brazdis dalnice.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 08:31
od fkabl
Chystám se na nového Golfa 1,4 TSI 110kW... nově plánuji mezi servisními intervaly ve značkovém servise po cca 30 tis.km
vyměnit olej po 15 tis. km mimo servis VW.

Poraďte, jaký přesně olejový filtr a šroub použít (a kde koupit), aby to ve značkovém servise nepoznali? Díky.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 09:17
od Olaf87
Kup ho klidně podle VINka ve značkovém servise. Je jim do toho hovwno, co s tím budeš dělat :wink:
Taky jezdím na garanční prohlídky a nakupuju si v Porsche Plzeň díly na auto, které si pak měním doma sám.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 11:35
od ladaf
fkabl píše:Chystám se na nového Golfa 1,4 TSI 110kW... nově plánuji mezi servisními intervaly ve značkovém servise po cca 30 tis.km
vyměnit olej po 15 tis. km mimo servis VW.

Poraďte, jaký přesně olejový filtr a šroub použít (a kde koupit), aby to ve značkovém servise nepoznali? Díky.
filtr: 04E115561H
vypustny sroub: N90288901
tesnici krouzek: N0138157

Ja mam stejný motor ale pro klid duse jim rekni i VIN.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 20:13
od fkabl
Pánové, díky moc. Myslíte, že v servise nic nepoznají ani když takto provedu už tu první výměnu oleje po koupi nového auta,
tj. v prvních cca 15 tis. km a první návštěvu značkového servisu provedu při první garančce v cca 30 tis. km?
Jestli třeba z výroby nejsou ještě jiné filtry, šroub...než pak mění ve značkových servisech VW?

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 21:05
od srotty
Nic se neboj. Servisáci nemají čas zkoumat co máš na autě. Pokud tam dáš originál filtr a výpustný šroub nic nepoznají. Taky jsem to tak udělal.

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 12.04.2017 21:25
od Billy-sk
A keby aj poznali, vymena oleja mimo autorizovany servis nemoze byt dôvod na neuznanie nejakej reklamacie. Teda pokial tam nedas zly olej alebo filter. To si len ludia myslia ze ti tym padne zaruka, ale nie je to pravda!

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 14.04.2017 22:29
od fkabl
Pokud nechci přejít na pevný servisní interval po 15 tis. km a VW 502 00 a jezdit tudíž do značkového servisu každých 15 tis. km,
ale hodlám zůstat u proměnlivého, tj. dle PC cca 30 tis. km (a mezitím po 15 tis.km vyměnit "potichu" mimo značkový sevis),
tak mi nezbude než stejně zůstat u olejů LL 5W-30.

Je tu vůbec někdo, kdo lije olej 5W-40?

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 15.04.2017 08:39
od Billy-sk
5W40 tam nedávaj! To je hustejsi olej ako 5W30. Ten mozes dat tak po 5 rokoch auta ak bude motor vyjazdeny aby viac utesnil spary a neunikal, nie ked je auto nove. Ak ho tam das teraz, kym je auto nové, zoderies ho ovela skor. Vznikne vacsie trenie a bude sa aj viac hriat. Chces vymienat olej skor ako pise pocitac aby auto dlhsie vydrzalo a tymto mu skratis zivotnost viac ako keby si menil az po 30 tis.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Re: TSi - výměna oleje

Napsal: 16.04.2017 11:26
od srotty
Nezlob se na mě ,ale plácáš tu pěkné nesmysly. Proč by měl olejem 5W40 zničit motor ? Vždyť ho přímo výrobce do motoru doporučuje,pokud se nejezdí na LL servis. Navíc viskozitní hodnota oleje ( 5W40,10W40,15W40 atd.) nevypovídá nic o kvalitě či životnosti oleje ani o kvalitě mazání.Tato hodnota nám jen říká,jak lehce nebo obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa,jak moc je olej tekutý nebo hustý.
Jediným ukazatelem je výkonová specifikace API,ACEA případně firemní výkonová specifikace např. VW,Ford či GM. Součástí této specifikace je údaj o tzv.HTHS viskozitě,která určuje použitelnost oleje v určitém motoru. HTHS-dává informace o síle (tloušťce) mazacího filmu při teplotě 150°C.