Stránka 1 z 1

1.2 TSi 77 kW - řazení/vyřazování/podřazování

Napsal: 04.06.2014 07:23
od NeoGenX
Ahojte, zajímala by mě jedna věc - v "chytré knížce" k autu jsem se dočetl něco o tom, že by se nemělo vyřazovat. Tak mi přichází na mysl otázka - je s 1.2 77kW lepší podřazovat nebo vyřazovat? Nškde jsem totiž kdysi četl, že podřazování na dvouhmotě (a právě tento motor ji tuším má) není úplně nejlepší. Tak otevírám toto téma - jak řadíte? Podřazujete? Vyřazujete? Díky za názory :-)

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 08:47
od mechy
1.2 má tak malý brzdný účinek motoru ,že nějaké vyřazování nemá ani smysl.Samozřejmě záleží na situaci.Já spíš nevyřazuji.

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 11:34
od petresl
Nějak mi uniká smysl vyřazování. Pokud by se ti jednalo o úsporu paliva, tak je to kontraproduktivní. Pokud mám zařazeno a sundám nohu z plynu, tak se automaticky uzavře přívod paliva a spotřeba je 0. Pokud vyřadíš a motor běží na volnoběh spotřeba se rovná spotřebě na volnoběh, je sice malá, ale je (nevím přesně kolik, ale to není problém zjistit, pokud si na maxidotu dáš okamžitou spotřebu). Pokud mohu soudit ze své zkušenosti motoru 1,4 tak brzdný účinek motoru je minimální, stejně tak jako celkový jízdní odpor (motor, hnací ústrojí, aerodynamika), takže doběh (dojezd) bez plynu je velmi dlouhý i na rovině a tomu se dá uzpůsobit i jízdní styl, zejména pokud jedu v koloně.

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 11:40
od NeoGenX
Díky za přednášku o fungování motoru a spalování, ale tohle je snad známo všem tady :-) Smysl mé otázky je v tom, zda se právě podřazováním (při dojezdech na křižovatku) neničí dvouhmota oproti vyřazování. Snad je to už jasné :-)

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 11:46
od sirdo
pre mna zasa nema zmysel brzdenie motorom podradenim pre dobeh do krizovatky. pri dojazde dam nohu z plynu a dobrzdim brzdami. ked som kupil G5 tak som mal spociatku tiez tendencie vsade brzdit motorm, ved to je take profi, ale ked som sa raz koli tomu vybural (lebo motor akosi nestihol dobrzdit a ja som potreboval zabocit o 90 stupnov na vedlajsiu cestu) prestal som s tym, nech si v casopisoch pisu co chcu...

ja by som na dorzdovanie ked uz tak vyuzil elektronicku parkovaciu brzdu...

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 11:47
od petresl
Teď rozumím :-). Nejsem si jistý, které motory EA211 mají dvouhmotový setrvačník, mám dojem, že benzíňáky je nemají, ale fakt si nejsem jistý. Co se týká doporučení nevyřazovat, přijde mi to jako sichrování výrobce kvůli bezpečnosti jízdy.

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 15:58
od Bofors
Teď si nejsem úplně jistý ale myslím že benziny dvojhmotu nemají a já zpravidla podřazuju do 3jky. Třeba ve městě jedu na 5 vidím v dálce červenou tak dám za 4 a u semaforu 3 a zbytek brzda.

Re: Řazení

Napsal: 04.06.2014 17:12
od NeoGenX
Přesně takto to praktikuji i já. Nicméně jsem opravdu kdysi četl, že právě podřazování je to, co dvouhmotě škodí. Teď by se hodilo zjistit, jestli opravdu, a které přesně motorizace, dvouhmotu mají.