1.4 TGi (CNG) 81 kW

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

1.4 TGi (CNG) 81 kW

Příspěvek od mangrow »

Zdar všem,
před pár dny zavedl VW do konfigurátoru možnost objednání Golfu s TGI motorem, který spaluje benzin a CNG. Motor papírově vypadá dobře. Představen byl někdy v září. VW zkušenost s CNG už má u passatů, touranů, caddy a možná i dalších. Co jsem vyčetl, tak TGI je nový druh motoru.

Prohledával jsem internet česky a anglicky a nikde o tom TGI motoru moc není napsáno krom ofiko tiskových zpráv. Nikdo v něm snad nejel, žádná recenze, informací poskrovnu.

Protože teď řeším, že bych koupil Golfa Varianta 7 ve výhledu několika málo týdnů, tak se rozhoduju, jestli diesel nebo CNG. Radši bych CNG, protože se na něj dá ujet několik stovek kilometrů, než dojde plyn, pak se přepne na benzin. Nákladově je ekonomičtější a oproti dvoulitru dieselu slabší, což si dokážu interně obhájit tím, že člověk nemůže mít všechno - buď má auto ekonomické a slabší nebo silnější, ale dražší.

Nicméně, kdybyste teď stáli před koupí VW Golf Variant 7, jaké by byly vaše argumentu pro/proti CNG?

Díky moc za každý názor.
Michal

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Flekmatik »

Původně jsem na TGI taky čekal, nakonec nebyl čas na čekání tak mám TDI (proto moje názory můžou být zkreslené, každý si přece jen chválí spíš to svoje)

Výhody TGI:
- Cena za km - rozdíl je možná až 1 Kč na km

Nevýhody TGI:
- Omezené množství pump, složitější tankování (toto mě netrápilo)
- Větší závislost spotřeby na stylu jízdy (pro nízké náklady se člověk musí pořád krotit, každé svižnější přidání se projeví)
- Nový neotestovaný motor (myslím že je podobný spíš 1.4 TSI 90 kW než starším EcoFuelům v Passatech). Navíc naftové motory bývají "obecně" stavěné na velký nájezd a i z principu fungování mívají větší trvanlivost
- Auto nemůže mít rezervní kolo (místo ní je nádrž na CNG pokud se nepletu)
- Auto nemůže mít víceprvkovou nápravu vzadu

Já sám zatím TDI nelituju. U TGI strašně záleží jak je udělaný, pokud to soudruzi neodflákli tak by mohlo jít o super volbu až na ten multilink. Jediné, čeho bych se bál je, že něco opoměli (což snad ne když má ten motor skoro rok zpoždění) a motor pak odejde po 200 000 km. Ale ono i tak by se do té doby hodně ušetřilo na pohonných hmotách.

Když by to tehdá bylo tak jak je to teď (TGI o 30k levnější jak 2.0 TDI) tak bych šel asi do TGI.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

Příspěvek od Honzajs122 »

Záleží kolik najedeš. Ale osobně bych šel do cng. Pokud máš pumpu někde okolo. On diesel je spíš firemní motor. Navíc udávané spotřeby u dieselu jsou silně pod hodnocené. O litr až dva. Takže si porovnej cenu auta s diesel a cng versus nájezd km a uvidíš

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

tu mate porovnanie CNGvsNafta...
http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-43-2" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bofors »

plyn patří do sporáku a do auta benzin :smoke:
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

opat si zly, tento raz na plynarov? :twisted: ...

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bofors »

nejsem zlý, trochu sem si popíchnul no :D
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

tak len pozor, aby si to nezapamatali a raz ked budes davat montovat do svojho TSIcka splynovac na LPG, ti to nevratili :lol: ...

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Díky za názory, pánové. Váhám teď mezi 1.4 TSI 103kW a tím 1.4 TGI 81kW.

Pročetl jsem kolem toho už tuny, škoda, že nejsou žádné recenze. Aktuální stav:
Pro:
+ Nízká spotřeba, levné palivo
+ 1.4 TGI 81kW je oproti 1.4 TSI 103kW jen o 24 tis dražší, což není moc, návratnost je teda velmi brzo

Proti:
- Absence multilinku
- Slabší motor - bude stačit s naloženým autem na vyjetí z pomalého pruhu na dálnici a zařazení do rychlého, aby nebyl brzda pro ostatní?
- Snížený podvozek o 15mm (BlueMotion)
- Dražší pořízení oproti 1.4 TSI 103kW (zmíněno i v plusech)

Takže teď zvažuju ty mínusy, jestli mi za to ten TGI motor stojí. Jinými slovy - kdyby šlo o silnější CNG motor z passatu (110kW), kdyby měl vzadu multilink a neměl snížený podvozek (abych si ho mohl nechat třeba i o těch 15mm zvýšit), tak je to jasná volba. Teď je to dilema :-/

Spíš se přikláním k tomu, že na roadtripech po republice a po Evropě ocením to, že to nebude stát balík.

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Flekmatik »

Ještě jsem to probíral s bratrem, ten mi na to odvětil že to auto přece jen bude slabší.

Jednak 81kW se dost blíží 77kW co odpovídá spíš 1.2 TSI ... ale TGI je skoro o 200kg těžší .... je dokonce těžší i než 77kW 1.6 TDI ... a navíc je to Variant.

Doporučil bych se tím autem asi přece jen napřed projet, asi nebude problém s ním vyjet dálniční kopec (narozdíl od CNG Citigo) ale pokud čekáte svižnější auto mohl byste být zklamán.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Díky za reakci. Jsem z toho už trochu nešťastnej, protože člověk nemůže mít všechno a ideální auto neexistuje, takže musí dělat kompromisy a někde ustupovat, což se mi z povahy moc nechce :)

Variant váží cca 1400 kg, plně naloženej bude o 500 kg těžší.

Je mi jasný, že ta 1.4 TGI 81kW je spíš plynová 1.2 TSI 77kW, takže slabší motor a vlečená náprava. Plus sníženej podvozek o 15mm, protože BlueMotion. Variantou pro mě je ta 1.4 TSI 103kW, kde je ekonomičnost daleko horší.

Projet se s tím teď nedá, protože není k dispozici, není na to žádná recenze (prohledával jsem net a recenze nejsou). Teď je to v konfigurátoru pár dnů jako předobjednávky. Podle neofiko informací by měly první kusy zákazníci dostat na přelomu května / června. No a v tu chvíli už bych to auto chtěl mít a ne ho teprve zadávat do výroby.

Bude to moje první auto v ČR (jezdil jsem jen dodávkou u protinožců), takže bych zklamanej bejt nemusel, ale zas jestli to chci HighLine a mít na několik let, tak si tam montovat socpohon na plyn ve slabym motoru, to se mi taky moc nechce, ale zas ekonomická stránka věci ve mně furt hlodá.

Fakt blbý se teď rozhodovat :-/

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

tuto schyzu nikdy nepochopim. na jednej strane si chces dopriat luxus v podobe Highline vybavy a nemas problem to zaplatit a na druhej strane by si si nechal koleno vrtat pre par drobnych co ti zozere naviac benzinova 1.4TSI 103kW na spotrebe, ktora ti u kombika zabezpeci aj lepsi jazdny komfort. a navyse ak by si po case zistil, ze chces predsa len jazdit EKO (v penazenke), tak si tam nechas namontovat LPG. viem, nebude to origo z vyroby, ale ked budes mat tu vnutornu potrebu, tak ta moznost tu je (do TDIcka si namontujes velke kulove)...

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Flekmatik »

Ono to není tak jednoduché ... třeba já můžu říct že sem si jízdu s benzínem moc neužil (1.8 TSI). Hlavně proto že sem věděl že když na to šlápnu desítka tam skočí ani nemrknu - tak sem na to nešlapal skoro vůbec a to moc zábavná jízda nebyla.

To není o ušetřených korunách ... já prostě nerad plýtvám ... a to šlápnutí si radši ušetřím když vím že bych za něj platil ... je to složitá psychologie :)

Jinak mangrowovi nezávidím ... vím jaké to je. Na uklidnění snad jen že všechno sou to dobrý varianty a nemyslím že ani jedné bys litoval. Vždycky je to něco za něco.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

ale nie je to ani tak zlozite. o motore 1.8TSI sa velmi dobre vie, ze je zravy, takze na setrivu jazdu si ho kupi len blazon, to je proste vseobecne znamy neduh toho motora. tu ma na vyber 1.4TSI a na tom sa da jazdit celkom svizne aj za rozumne peniaze. na druhej strane tych 81kW by pre niekoho bol super vykon, ked hromada ludi kupuje do kombika motor 1.2TSI 77kW, ale neverim, ze si tu jazdu uzivaju. ten motor v kombiku je fakt len na presuvanie z bodu A do bodu B a nech sa mi nikto nesnazi tvrdit opak...

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bofors »

sirdo píše:tak len pozor, aby si to nezapamatali a raz ked budes davat montovat do svojho TSIcka splynovac na LPG, ti to nevratili :lol: ...
radši jezdit MHD než bych dělal z Golfa plynovou bombu. nekupoval sem si VW abych pak sockoval, navíc když jezdím i tak za 6/100.
VW Golf VII 1,4 TSI

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“