1.0 TSi 81 kW - zvuk při řazení

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
pipobs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2018 13:49

1.0 TSi 81 kW - zvuk při řazení

Příspěvek od pipobs »

Caute,

mam funglovku golfa (manual 6) a chcel by som sa spytat, ci je normalny ten zvuk pri preradeni - take kratke kovove zachrastenie po uplnom pusteni spojky, pri radeni z 1-2, 2-3, ..

pocujem to len pri stisenom radiu a otvorenom okne, v momente ako je zaradena rychlost a ja pustim pomaly spojku, za studena aj za tepla

moze to byt nizkymi otackami pri radeni? nevytacam to pri radeni az na 3000, vacsinou radim pri 2tis

dik

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od JirkaVys »

Jako opravdu dáváš další rychlost při 2000ot nebo to je chybně napsané?
V životě bych snad při těchto otáčkách nezaradil, a to jezdím převážně s TDI, které to třeba utáhne, ale je to prasarna.
Se podívej na kolik ti spadnou otáčky když přeradis, to jezdíš jen na spotřebu nebo jak? Tohle není automat, kde to třeba poměrně běžné je.
Ani bych se nedivil když brzo odejde spojka, tímto podtacenim.

pipobs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2018 13:49

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od pipobs »

no hlavne keď idem po rovine tak to nad 2500 pri radení nevytacam, otáčky nepadnú určite pod 1500 a od 1500 to ťahá dobre - ale nechám si poradiť, budem to viac vytáčať aspoň pri 3tis

ma niekto skúsenosti s tým zvukom čo som opísal? ma to ledva 1000km snáď nič nie je pokazené

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od JirkaVys »

Osobně bych u motoru TSI nečekal žádný zázrak, tudíž bych to viděl na běžný zvuk. Přeci jen když vypnes motor a zkusíš si řadit rychlosti, tak také uslyšís zvuky.
Navíc pokud píšeš že od 1500 ot motor táhne, tak bezva no, určitě tomu dáváš i víc prislapnuty plyn hlavně někde v křižovatce pro výjezdu nebo na rovince v těchto otáčkách.
Větší zrychlování z 1500 až 1800 ot je smrt pro spojku.
Nekoukej na PC co ti radi zařadit, ale rad podle sluchu, protože skočit o rychlost nahoru při 2000ot je pecka. Já zase třeba pod skoro 2000ot nechodím a to jezdím převážně s TDI. Pak ve 2.0 TSI také minimálně, u těch TSI je strašná díra u turba, oproti TDI, a nepřijde mi že by to pod 2500ot jelo nějak pružně.

pipobs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2018 13:49

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od pipobs »

super, dik za radu :)

pipobs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2018 13:49

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od pipobs »

ten zvuk mi stále nedá spávať rozmýšľam či s tým mám ísť do servisu alebo nie, ozýva sa to aj keď prudšie vytlacim spojku pri 1-2 rýchlosti, take nepríjemne kovové cvaknutie (zapadnutie) zo spodnej prednej (asi ľavej) motorovej časti, pekne to počuť v podzemnom parkovisku, ten zvuk mi pripomína felíciu keď som zaradil spiatočku, tiež to tak cuklo
nerobí takéto zvuky dvojhmota?

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od Bofors »

Normální projev součtu vůlí v soukolí. Když převodovku z nulového přenosu síly skokově zatížíš tak to kovové cvaknutí je projev dosednutí dílů do sebe. Je to ok.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od vwKarelV »

Zvláštní diskuze... Motorista, jezdící převážně s TDIčkem radí jinému, co má TSI, jak má vytáčet motor??? - To jako vážně? ... ;o))
U dieselů se přece odjakživa muselo VÍC tlačit na pedál...
My teda máme 1.2 TSI (81kW), ale můžu říct, že točit ten motor na 3000 ot/min je teda už docela pořádné vytáčení! (podle sluchu) - a že to tedy děláme jen tehdy, když se na nás (obvykle na konci obce + souč. při jízdě DO KOPCE) někdo tlačí zezadu a nechceme ho zdržovat.
Na druhou stranu je ovšem pravda, že nápovědu řazení taky obvykle ignorujeme - je to fakt téměř vždy MOC BRZO. - Ale ne zas tak o moc.
Pokud teda nezávodíte, ale jen se přesouváte z místa na místo.
Pozn.: Pocitově ale máme tu zkušenost, že vytáčet na 4000 ot. např. Renault (1.4) Thálii bylo o DOST snadnější, než vytočit VW 1.2 TSI na 3000 ot. A to jde v obou případech o čtyřhrnek.
Stejně ale na Thálii vzpomínáme moc rádi :good: - jak se těm za námi protahovaly obličeje a jak kulili oči, když jsme na to šlápli a zmizeli jim v dáli... (s tím vozítkem byla fakt ohromná zábava jezdit). Dnes u menších vozů s motory TSI už nějaké zrychlení nikoho nepřekvapuje.

Jo - a abych nezapomněl: Jestli vám to cvakání připadá fakt divné - tak asi JE divné.
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od Gašpo »

vwKarelIV@: JirkaVys to píše správne a vy píšete hlúposti. Diesel má optimálny točivý moment posadený nižšie.
Jazdiť s TSI pod 2000 otáčok je možno "ekologické" podľa bruselských byrokratických noriem, ktorými sa riadia aj "digitálny našeptávači" či automatické prevodovky, ale motoru to rozhodne neprospieva. Budem sa opakovať, ale čítal som článok kde sa vyjadril priamo vývojár týchto motorov a prehlásil že ak budete motor neustále túrovať na 3000 otáčok, vydrží vám 2x toľko, než keď ho budete podtáčať na polovičnú hodnotu.
Rada znie, nejazdite pod 2000 otáčok, čo znamená radiť v rozmedzí 2500 - 3000, podľa okoľností. A párkrát do roka "vyhnat pavouky" tzv. "talianska údržba" tj. motor vytočiť na 5000 a poriadne ho zahriať, aby sa vypálili usadzované nečistoty a zabránilo sa karbonizácii. Ani aditíva nie sú všemocné, talianska údržba má proste stále veľký význam. Ja podľa týchto pravidiel jazdím a možno vás to prekvapí, ale spotreba nie je vyššia než keď sa motor podtáča. A nedávno som sa od mechanika dozvedel ďaľšiu vec. Ak motor podtáčate, nedobíja sa ani batéria. :wink:

jkjc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 22.02.2009 12:56
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od jkjc »

Gašpo - Pravděpodobně máš pravdu, ale jako provozovatel Golfu 1.4TSI ti napíšu, proč toto doporučení skoro nikdo nepřevede do běžné praxe.

Ergonomie nového golfa, nastavení převodovky a odhlučnění auta (motoru) vše je nastaveno tak, aby se uživateli líbilo to dělat přesně podle "bruselského" ekonoukazatele.
Auto si svým projevem vyloženě říká přeřaď co nejdříve cca v 1500 - 1700 ot. vibrace v těchto otáčkách už žádné nejsou a motor je prakticky neslyšitelný, a točivý moment je na maximu. Kdybych měl pokaždé přeřazovat v 2500 ot. tak mě u řazení bude obtěžovat vyšší hladina hluku z motorového prostoru. Samozřejmě při dálničním provozu auto točí třeba 3000 ot. ale v té rychlosti již slyším gumy vzduch atd... mají to prostě vymyšleno tak aby to lidi dělali jak chtějí oni :-)
Ohledně baterie je to úplně jinak. Nová auta mají sofistikovanou dobíjecí elektroniku a baterie se dobíjí, kdy je prostě potřeba a umí i ve velmi nízkých otáčkách dostat z alternátoru velké nabíjecí napětí a proud, naopak když nepotřebuje, tak ve vysokých otáčkách prakticky nedobíjí...
Samozřejmě italská údržba je pro tato auto ideální a taky to čas od času to pořádně vytočím...

Uživatelský avatar
skoryl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 16.04.2017 18:00

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od skoryl »

Gašpo píše:vwKarelIV@: JirkaVys to píše správne a vy píšete hlúposti. Diesel má optimálny točivý moment posadený nižšie.
Jazdiť s TSI pod 2000 otáčok je možno "ekologické" podľa bruselských byrokratických noriem, ktorými sa riadia aj "digitálny našeptávači" či automatické prevodovky, ale motoru to rozhodne neprospieva. Budem sa opakovať, ale čítal som článok kde sa vyjadril priamo vývojár týchto motorov a prehlásil že ak budete motor neustále túrovať na 3000 otáčok, vydrží vám 2x toľko, než keď ho budete podtáčať na polovičnú hodnotu.
Rada znie, nejazdite pod 2000 otáčok, čo znamená radiť v rozmedzí 2500 - 3000, podľa okoľností. A párkrát do roka "vyhnat pavouky" tzv. "talianska údržba" tj. motor vytočiť na 5000 a poriadne ho zahriať, aby sa vypálili usadzované nečistoty a zabránilo sa karbonizácii. Ani aditíva nie sú všemocné, talianska údržba má proste stále veľký význam. Ja podľa týchto pravidiel jazdím a možno vás to prekvapí, ale spotreba nie je vyššia než keď sa motor podtáča. A nedávno som sa od mechanika dozvedel ďaľšiu vec. Ak motor podtáčate, nedobíja sa ani batéria. :wink:
A jak dlouho je třeba držet ten motor na 5000ot/min při vyhánění pavouků? Jak poznám, že už to stačí, že se nečistoty vypálili?

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni

Příspěvek od Shorty »

Tak ono nejde tak o určité otáčky po konkrétní časový úsek, ale spíš o teplotu, aby se úsady vše možně rozehřály a potom se spálily a vylítly ven. Na to bude spíš lepší dát si delší trasu po dálnici, ideálně v levém pruhu a uvidíš, že je pak motor horkej jak prase...jako jet 130 na trojku čtvrt hodiny, to by mi asi upadly uši.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“