Ale dělat by to nemělo nebo se pletu?mechy píše:Ano dělá to.
Teplota motoru
Moderátor: Olaf87
-
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 20.01.2014 17:22
Re: Teplota motoru
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Teplota motoru
Olej má stabilní teplotu. Prostě to mírně pulzuje-vůbec bych to neřešil. Je více možností co to může způsobit. Některé automobilky měřák ani nemontují aby neznervozňovali řidiče. Pokud auto topí nehřeje se není důvod proč se trápit.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 20.01.2014 17:22
Re: Teplota motoru
Teplota oleje se mi v tomhle počasí při cestě do práce(cca17km)vyšplha na max 84stupnů a v obci při menší rychlosti klesá
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Teplota motoru
Zaměřím se na to a dám vědět. Nechci to střílet od pasu. Zkus změnit jízdní styl jak se to projeví. Pokud jezdíš s lehkou nohou otáčky do 2t ohřátí bude trvat déle ,ale na 17km by se to ohřát mělo. Topí to dobře?
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Teplota motoru
buďte rádi že vám to skáče (mě taky) aspoň je jistota že se jedná o skutečné hodnoty. teplota vody i oleje samozřejmě kolísá v určité míře u všech aut jen vám to spousta z nich neukáže a drží virtuální ideální hodnotu. za tohle má VW +.
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Teplota motoru
Vše co jsem napsal o budíku beru zpět.Teplota z nuly vystoupá postupně na 90 a tam zůstane.Teplota oleje po zahřátí pendluje mezi 95-105.Toto při venkovní teplotě do 5 C,styl jízdy na měřák teploty neměl vliv- měnila se jen teplota oleje.Takže závěr -pokud ti teplota vylezla na 90 o po té padla na 70 je někde problém.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Závodník
- Příspěvky: 517
- Registrován: 03.06.2014 14:08
Re: Teplota motoru
To na GTI mám obvykle teplotu oleja okolo 105, no už som videl aj 110 - vtedy bola ale spotreba nad 20 l.
VW Golf GTI VII Performance
-
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 08.05.2013 10:51
- Jozifek
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 03.12.2013 07:39
- Bydliště: Bratislava
Re: Teplota motoru
Ked som sa v lete v taliansku splhal na stelvio (2727mnm) mal som max 112 stupnov. RPM 5000 a stupak jak svina
Golf VII Highline 103kW
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Teplota motoru
dokáže kolísat i teplota vody (budík) zejména než se zahřeje na 90. běžně se mi děje že mám třeba 70°C a když jedu dlouhý kopec dolů tak dole mám 50.
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Teplota motoru
Já psal jak se mi to chovalo na zruba 250km trase,kopcovitý terén,okrsky střídání jízdního stylu ,venkovní teplota do 5 C.Ručička vyjela plynule na 90 a už se nehla po celou cestu.Olej 95-105.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 20.01.2014 17:22
Re: Teplota motoru
Ve středu jedu do servisu. Kolísaní teploty na budíku je častějsí.Po cestě do práce(cca17km)mi to po zahřátí spadne 3-4x na70-75 a pak opět vyleze 90stupňů. To podle mě není normální. Na žádném předchozím autě jsem tohle nikdy nepozoroval.
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Teplota motoru
To teda není, určitě ne s 1.2 TSI ... neřeknu, kdybys lechtal 3litr ...
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.08.2015 07:21
GOLF SPORTSVAN, GOLF 7 - jízda v 35 C vedrech- dálniční provoz
Zdravím všechny Golfaře - nevím, nevím - mám nového Golfa Sportsvana a bude to podobné jako u GOLF 7 , nyní v těch obrovských vedrech jsem také absolvoval pár cest po dálnici a jsem trochu na vážkách, jak je to s chlazením motoru. Asi to bude podobná klasika jako u jiných automobilů - signál ze snímače teploty vody ( většinou bývá umístěn někde v okolí hlavy motorů ) je zřejmě veden do palubního počítače, kde je vyhodnocen a pokud je teplota chladicí kapaliny v rozmezí 90 - 120 C tak to prostě vyhodnotí jako normál - a přepošle tento výsledek na přístrojovou desku - kde řidič vidí ručičku teploty tvrdošíně přikovanou na hodnotě 90 C. Takže když to člověk mydlí po dálnici v těchto vedrech do dlouhých táhlých kopců, myslím, že teplota vody koliguje někde kolem 110 C i více. Teplota oleje to je jiná, tam jde výsledek z odečtu teploty oleje motoru přímo na přístroj. panel a tak je řidič okamžitě v reálu.
Právě z té teploty oleje jsem trochu rozčarovaný - já vím, že nejkvalitnější mazací schopnosti má olej zřejmě kolem 95 až 100 C, ale mně se právě v těch táhlých kopcích v těchto tropech při rychlostech kolem 120 - 130 km což 1.4 TSI bere bez problémů , nelíbí ta vyšší teplota oleje - pohybuje se v rozmezích 110 - 116 C.
Protože mám vůz nový a ještě jsem neabsolvoval ani jednu servisní prohlídku, tak mám špatný pocit z oleje v motoru - nikde Vám s určitostí neřeknou, jaký olej s jakou specifikací je od výrobce v motoru. Snad by to měl být olej 0W-30 a nebo 5W-30 LL , ale jak říkám nikde to s jistotou nevědí a s největší pravděpodobností, to bude některý z těchto. O výrobce mi celkem nejde , určitě bude splňovat VW 504.00
Ale myslím, že v těchto vedrech ta 30 hodnota je na hranici mazání a že není tento olej od výrobce (tedy i k těmto enormním vedrům správně specifikovaný), ale na druhou stranu, kdo to mohl tušit že pomalu 2 měsíce budou taková tropická vedra. Tak jsem přesvědčen, že motor není dobře mazán a že střihová stabilita použitého oleje od výrobce, může být v tomto dálničním typu provozu porušená.
Rád bych se Vás zeptal, jestli také máte při těchto vedrech takovou teplotu oleje. Pak mám další problém - při příjezdu k bydlišti musím jet asi 1km polní cestou pomalu. U předcházejících aut se mi vždy několikrát zapínal ventilátor chlazení, ale zde vůbec nic, ručička teploty vody je neustále na 90C a ventilátor se vůbec nehne. Když po jízdě otevřu kapotu je to takový nával šíleně vařicího vzduchu - samozřejmě musí od rozpáleného motoru být, ale u toho typu auta, bych řekl že je abnormální - ale jsou to takové subjektivní pocity - jako by s odvodem tepla u motorů TSI byl trochu problém - je to ale jenom má úvaha. Prosím o Vaše zkušenosti z provozu auta v těchto horkých dnech.
Díky moc všem na závěr hodně dobrých a ještě lepších silnic a hodně pohodových km přeje Jarda J.
Právě z té teploty oleje jsem trochu rozčarovaný - já vím, že nejkvalitnější mazací schopnosti má olej zřejmě kolem 95 až 100 C, ale mně se právě v těch táhlých kopcích v těchto tropech při rychlostech kolem 120 - 130 km což 1.4 TSI bere bez problémů , nelíbí ta vyšší teplota oleje - pohybuje se v rozmezích 110 - 116 C.
Protože mám vůz nový a ještě jsem neabsolvoval ani jednu servisní prohlídku, tak mám špatný pocit z oleje v motoru - nikde Vám s určitostí neřeknou, jaký olej s jakou specifikací je od výrobce v motoru. Snad by to měl být olej 0W-30 a nebo 5W-30 LL , ale jak říkám nikde to s jistotou nevědí a s největší pravděpodobností, to bude některý z těchto. O výrobce mi celkem nejde , určitě bude splňovat VW 504.00
Ale myslím, že v těchto vedrech ta 30 hodnota je na hranici mazání a že není tento olej od výrobce (tedy i k těmto enormním vedrům správně specifikovaný), ale na druhou stranu, kdo to mohl tušit že pomalu 2 měsíce budou taková tropická vedra. Tak jsem přesvědčen, že motor není dobře mazán a že střihová stabilita použitého oleje od výrobce, může být v tomto dálničním typu provozu porušená.
Rád bych se Vás zeptal, jestli také máte při těchto vedrech takovou teplotu oleje. Pak mám další problém - při příjezdu k bydlišti musím jet asi 1km polní cestou pomalu. U předcházejících aut se mi vždy několikrát zapínal ventilátor chlazení, ale zde vůbec nic, ručička teploty vody je neustále na 90C a ventilátor se vůbec nehne. Když po jízdě otevřu kapotu je to takový nával šíleně vařicího vzduchu - samozřejmě musí od rozpáleného motoru být, ale u toho typu auta, bych řekl že je abnormální - ale jsou to takové subjektivní pocity - jako by s odvodem tepla u motorů TSI byl trochu problém - je to ale jenom má úvaha. Prosím o Vaše zkušenosti z provozu auta v těchto horkých dnech.
Díky moc všem na závěr hodně dobrých a ještě lepších silnic a hodně pohodových km přeje Jarda J.
Naposledy upravil(a) jarda.j. dne 16.08.2015 16:08, celkem upraveno 1 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 20.09.2013 21:28