Teplota motoru

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Boban88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 20.01.2014 17:22

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Boban88 »

mechy píše:Ano dělá to.
Ale dělat by to nemělo nebo se pletu?
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno

mechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 26.12.2013 19:39

Re: Teplota motoru

Příspěvek od mechy »

Olej má stabilní teplotu. Prostě to mírně pulzuje-vůbec bych to neřešil. Je více možností co to může způsobit. Některé automobilky měřák ani nemontují aby neznervozňovali řidiče. Pokud auto topí nehřeje se není důvod proč se trápit.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition

Boban88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 20.01.2014 17:22

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Boban88 »

Teplota oleje se mi v tomhle počasí při cestě do práce(cca17km)vyšplha na max 84stupnů a v obci při menší rychlosti klesá
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno

mechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 26.12.2013 19:39

Re: Teplota motoru

Příspěvek od mechy »

Zaměřím se na to a dám vědět. Nechci to střílet od pasu. Zkus změnit jízdní styl jak se to projeví. Pokud jezdíš s lehkou nohou otáčky do 2t ohřátí bude trvat déle ,ale na 17km by se to ohřát mělo. Topí to dobře?
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Bofors »

buďte rádi že vám to skáče (mě taky) aspoň je jistota že se jedná o skutečné hodnoty. teplota vody i oleje samozřejmě kolísá v určité míře u všech aut jen vám to spousta z nich neukáže a drží virtuální ideální hodnotu. za tohle má VW +.
VW Golf VII 1,4 TSI

mechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 26.12.2013 19:39

Re: Teplota motoru

Příspěvek od mechy »

Vše co jsem napsal o budíku beru zpět.Teplota z nuly vystoupá postupně na 90 a tam zůstane.Teplota oleje po zahřátí pendluje mezi 95-105.Toto při venkovní teplotě do 5 C,styl jízdy na měřák teploty neměl vliv- měnila se jen teplota oleje.Takže závěr -pokud ti teplota vylezla na 90 o po té padla na 70 je někde problém.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lifter »

To na GTI mám obvykle teplotu oleja okolo 105, no už som videl aj 110 - vtedy bola ale spotreba nad 20 l.
VW Golf GTI VII Performance

JohnMetsn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 08.05.2013 10:51

Re: Teplota motoru

Příspěvek od JohnMetsn »

Take nemam problem mit olej az na 110C pri jizde kolem 200km/h :)
G7 1.4 DSG

Uživatelský avatar
Jozifek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 03.12.2013 07:39
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Jozifek »

Ked som sa v lete v taliansku splhal na stelvio (2727mnm) mal som max 112 stupnov. RPM 5000 a stupak jak svina
Golf VII Highline 103kW

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Bofors »

dokáže kolísat i teplota vody (budík) zejména než se zahřeje na 90. běžně se mi děje že mám třeba 70°C a když jedu dlouhý kopec dolů tak dole mám 50.
VW Golf VII 1,4 TSI

mechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 26.12.2013 19:39

Re: Teplota motoru

Příspěvek od mechy »

Já psal jak se mi to chovalo na zruba 250km trase,kopcovitý terén,okrsky střídání jízdního stylu ,venkovní teplota do 5 C.Ručička vyjela plynule na 90 a už se nehla po celou cestu.Olej 95-105.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition

Boban88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 20.01.2014 17:22

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Boban88 »

Ve středu jedu do servisu. Kolísaní teploty na budíku je častějsí.Po cestě do práce(cca17km)mi to po zahřátí spadne 3-4x na70-75 a pak opět vyleze 90stupňů. To podle mě není normální. Na žádném předchozím autě jsem tohle nikdy nepozoroval.
Golf Variant VII 1,4 110kW ME
Golf Variant VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2014-prodáno

Uživatelský avatar
NeoGenX
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1771
Registrován: 04.01.2008 19:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Teplota motoru

Příspěvek od NeoGenX »

To teda není, určitě ne s 1.2 TSI ... neřeknu, kdybys lechtal 3litr ... :D
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line

jarda.j.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 02.08.2015 07:21

GOLF SPORTSVAN, GOLF 7 - jízda v 35 C vedrech- dálniční provoz

Příspěvek od jarda.j. »

Zdravím všechny Golfaře - nevím, nevím - mám nového Golfa Sportsvana a bude to podobné jako u GOLF 7 , nyní v těch obrovských vedrech jsem také absolvoval pár cest po dálnici a jsem trochu na vážkách, jak je to s chlazením motoru. Asi to bude podobná klasika jako u jiných automobilů - signál ze snímače teploty vody ( většinou bývá umístěn někde v okolí hlavy motorů ) je zřejmě veden do palubního počítače, kde je vyhodnocen a pokud je teplota chladicí kapaliny v rozmezí 90 - 120 C tak to prostě vyhodnotí jako normál - a přepošle tento výsledek na přístrojovou desku - kde řidič vidí ručičku teploty tvrdošíně přikovanou na hodnotě 90 C. Takže když to člověk mydlí po dálnici v těchto vedrech do dlouhých táhlých kopců, myslím, že teplota vody koliguje někde kolem 110 C i více. Teplota oleje to je jiná, tam jde výsledek z odečtu teploty oleje motoru přímo na přístroj. panel a tak je řidič okamžitě v reálu.
Právě z té teploty oleje jsem trochu rozčarovaný - já vím, že nejkvalitnější mazací schopnosti má olej zřejmě kolem 95 až 100 C, ale mně se právě v těch táhlých kopcích v těchto tropech při rychlostech kolem 120 - 130 km což 1.4 TSI bere bez problémů , nelíbí ta vyšší teplota oleje - pohybuje se v rozmezích 110 - 116 C.
Protože mám vůz nový a ještě jsem neabsolvoval ani jednu servisní prohlídku, tak mám špatný pocit z oleje v motoru - nikde Vám s určitostí neřeknou, jaký olej s jakou specifikací je od výrobce v motoru. Snad by to měl být olej 0W-30 a nebo 5W-30 LL , ale jak říkám nikde to s jistotou nevědí a s největší pravděpodobností, to bude některý z těchto. O výrobce mi celkem nejde , určitě bude splňovat VW 504.00
Ale myslím, že v těchto vedrech ta 30 hodnota je na hranici mazání a že není tento olej od výrobce (tedy i k těmto enormním vedrům správně specifikovaný), ale na druhou stranu, kdo to mohl tušit že pomalu 2 měsíce budou taková tropická vedra. Tak jsem přesvědčen, že motor není dobře mazán a že střihová stabilita použitého oleje od výrobce, může být v tomto dálničním typu provozu porušená.
Rád bych se Vás zeptal, jestli také máte při těchto vedrech takovou teplotu oleje. Pak mám další problém - při příjezdu k bydlišti musím jet asi 1km polní cestou pomalu. U předcházejících aut se mi vždy několikrát zapínal ventilátor chlazení, ale zde vůbec nic, ručička teploty vody je neustále na 90C a ventilátor se vůbec nehne. Když po jízdě otevřu kapotu je to takový nával šíleně vařicího vzduchu - samozřejmě musí od rozpáleného motoru být, ale u toho typu auta, bych řekl že je abnormální - ale jsou to takové subjektivní pocity - jako by s odvodem tepla u motorů TSI byl trochu problém - je to ale jenom má úvaha. Prosím o Vaše zkušenosti z provozu auta v těchto horkých dnech.
Díky moc všem na závěr hodně dobrých a ještě lepších silnic a hodně pohodových km přeje Jarda J.
Naposledy upravil(a) jarda.j. dne 16.08.2015 16:08, celkem upraveno 1 x.

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

Příspěvek od Honzajs122 »

Provoz auta v horkých dnech neřeším. Prostě jezdím

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“