Stránka 2 z 3

Re: Teplota motoru

Napsal: 25.10.2014 18:59
od Boban88
mechy píše:Ano dělá to.
Ale dělat by to nemělo nebo se pletu?

Re: Teplota motoru

Napsal: 25.10.2014 19:01
od mechy
Olej má stabilní teplotu. Prostě to mírně pulzuje-vůbec bych to neřešil. Je více možností co to může způsobit. Některé automobilky měřák ani nemontují aby neznervozňovali řidiče. Pokud auto topí nehřeje se není důvod proč se trápit.

Re: Teplota motoru

Napsal: 25.10.2014 19:04
od Boban88
Teplota oleje se mi v tomhle počasí při cestě do práce(cca17km)vyšplha na max 84stupnů a v obci při menší rychlosti klesá

Re: Teplota motoru

Napsal: 25.10.2014 20:03
od mechy
Zaměřím se na to a dám vědět. Nechci to střílet od pasu. Zkus změnit jízdní styl jak se to projeví. Pokud jezdíš s lehkou nohou otáčky do 2t ohřátí bude trvat déle ,ale na 17km by se to ohřát mělo. Topí to dobře?

Re: Teplota motoru

Napsal: 25.10.2014 21:34
od Bofors
buďte rádi že vám to skáče (mě taky) aspoň je jistota že se jedná o skutečné hodnoty. teplota vody i oleje samozřejmě kolísá v určité míře u všech aut jen vám to spousta z nich neukáže a drží virtuální ideální hodnotu. za tohle má VW +.

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 08:05
od mechy
Vše co jsem napsal o budíku beru zpět.Teplota z nuly vystoupá postupně na 90 a tam zůstane.Teplota oleje po zahřátí pendluje mezi 95-105.Toto při venkovní teplotě do 5 C,styl jízdy na měřák teploty neměl vliv- měnila se jen teplota oleje.Takže závěr -pokud ti teplota vylezla na 90 o po té padla na 70 je někde problém.

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 08:20
od lifter
To na GTI mám obvykle teplotu oleja okolo 105, no už som videl aj 110 - vtedy bola ale spotreba nad 20 l.

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 08:38
od JohnMetsn
Take nemam problem mit olej az na 110C pri jizde kolem 200km/h :)

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 15:25
od Jozifek
Ked som sa v lete v taliansku splhal na stelvio (2727mnm) mal som max 112 stupnov. RPM 5000 a stupak jak svina

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 16:37
od Bofors
dokáže kolísat i teplota vody (budík) zejména než se zahřeje na 90. běžně se mi děje že mám třeba 70°C a když jedu dlouhý kopec dolů tak dole mám 50.

Re: Teplota motoru

Napsal: 30.10.2014 20:45
od mechy
Já psal jak se mi to chovalo na zruba 250km trase,kopcovitý terén,okrsky střídání jízdního stylu ,venkovní teplota do 5 C.Ručička vyjela plynule na 90 a už se nehla po celou cestu.Olej 95-105.

Re: Teplota motoru

Napsal: 15.12.2014 18:14
od Boban88
Ve středu jedu do servisu. Kolísaní teploty na budíku je častějsí.Po cestě do práce(cca17km)mi to po zahřátí spadne 3-4x na70-75 a pak opět vyleze 90stupňů. To podle mě není normální. Na žádném předchozím autě jsem tohle nikdy nepozoroval.

Re: Teplota motoru

Napsal: 15.12.2014 18:18
od NeoGenX
To teda není, určitě ne s 1.2 TSI ... neřeknu, kdybys lechtal 3litr ... :D

GOLF SPORTSVAN, GOLF 7 - jízda v 35 C vedrech- dálniční provoz

Napsal: 14.08.2015 12:29
od jarda.j.
Zdravím všechny Golfaře - nevím, nevím - mám nového Golfa Sportsvana a bude to podobné jako u GOLF 7 , nyní v těch obrovských vedrech jsem také absolvoval pár cest po dálnici a jsem trochu na vážkách, jak je to s chlazením motoru. Asi to bude podobná klasika jako u jiných automobilů - signál ze snímače teploty vody ( většinou bývá umístěn někde v okolí hlavy motorů ) je zřejmě veden do palubního počítače, kde je vyhodnocen a pokud je teplota chladicí kapaliny v rozmezí 90 - 120 C tak to prostě vyhodnotí jako normál - a přepošle tento výsledek na přístrojovou desku - kde řidič vidí ručičku teploty tvrdošíně přikovanou na hodnotě 90 C. Takže když to člověk mydlí po dálnici v těchto vedrech do dlouhých táhlých kopců, myslím, že teplota vody koliguje někde kolem 110 C i více. Teplota oleje to je jiná, tam jde výsledek z odečtu teploty oleje motoru přímo na přístroj. panel a tak je řidič okamžitě v reálu.
Právě z té teploty oleje jsem trochu rozčarovaný - já vím, že nejkvalitnější mazací schopnosti má olej zřejmě kolem 95 až 100 C, ale mně se právě v těch táhlých kopcích v těchto tropech při rychlostech kolem 120 - 130 km což 1.4 TSI bere bez problémů , nelíbí ta vyšší teplota oleje - pohybuje se v rozmezích 110 - 116 C.
Protože mám vůz nový a ještě jsem neabsolvoval ani jednu servisní prohlídku, tak mám špatný pocit z oleje v motoru - nikde Vám s určitostí neřeknou, jaký olej s jakou specifikací je od výrobce v motoru. Snad by to měl být olej 0W-30 a nebo 5W-30 LL , ale jak říkám nikde to s jistotou nevědí a s největší pravděpodobností, to bude některý z těchto. O výrobce mi celkem nejde , určitě bude splňovat VW 504.00
Ale myslím, že v těchto vedrech ta 30 hodnota je na hranici mazání a že není tento olej od výrobce (tedy i k těmto enormním vedrům správně specifikovaný), ale na druhou stranu, kdo to mohl tušit že pomalu 2 měsíce budou taková tropická vedra. Tak jsem přesvědčen, že motor není dobře mazán a že střihová stabilita použitého oleje od výrobce, může být v tomto dálničním typu provozu porušená.
Rád bych se Vás zeptal, jestli také máte při těchto vedrech takovou teplotu oleje. Pak mám další problém - při příjezdu k bydlišti musím jet asi 1km polní cestou pomalu. U předcházejících aut se mi vždy několikrát zapínal ventilátor chlazení, ale zde vůbec nic, ručička teploty vody je neustále na 90C a ventilátor se vůbec nehne. Když po jízdě otevřu kapotu je to takový nával šíleně vařicího vzduchu - samozřejmě musí od rozpáleného motoru být, ale u toho typu auta, bych řekl že je abnormální - ale jsou to takové subjektivní pocity - jako by s odvodem tepla u motorů TSI byl trochu problém - je to ale jenom má úvaha. Prosím o Vaše zkušenosti z provozu auta v těchto horkých dnech.
Díky moc všem na závěr hodně dobrých a ještě lepších silnic a hodně pohodových km přeje Jarda J.

Napsal: 15.08.2015 00:58
od Honzajs122
Provoz auta v horkých dnech neřeším. Prostě jezdím