jarda.j. píše:K.Jirka
si myslím, že tyto oleje jsou voleny hlavně z důvodu menšího průtokového odporu v mazacích traktech a tím i dosažení hlavně co nejnižší spotřeby . A to je to co se mě prostě nelíbí - jsem přesvědčen, že v těchto vedrech co byly, tedy 35C i výše, mazací schopnost, hlavně střihová stabilita oleje 5W - 30 určitě na hranici mazatelnosti, a to už se vůbec nebavím o kvalitě oleje, když tam má být až 30 000 km, což je také jak to vypadá jeden veliký nesmysl.
Nechci kolem toho dělat vědu, už se toho popsalo hodně , ale výrobce by měl počítat i s touto eventualitou a plnit vozy oleje 0W-40 nebo 5W - 40 a bylo by vše celkem pokryto. Jenže LL oleje poslední dobou jsou ve fóru - výrobci se předhánějí v co největším km náběhu - ale my spotřebitelé-motoristé na tom proděláváme - hlavně finančně. Podle mne je nutnost měnit olej v max. 15000 km, je tu určitě daleko vyšší jistota, že motor je kvalitně mazán po celou dobu olej. náplně.
Někdo může odpovědět, tak si nastav pevné intervaly výměny oleje a necpi tam LL oleje. Má plně pravdu a také tak z lásky k motoru a hlavně jeho životnosti udělám hned při první prohlídce. Jenom mě mrzí, že jsem v podstatě s novým vozem jezdil v těchto vedrech s né dobře specifikovaným olejem a o to více mě mrzí, že tento olej dodal výrobce.
Ale bohužel jestli jsem motoru ublížil či ne - to se pozná až za nějaký čas a tak se také koloběh uzavře - auto půjde a nebo nepůjde tam, kam původně mělo jít - do firemního servisu a já zase zaplatím penízky ,aby mě můj miláček sloužit a hlavně jezdil. Tady je malá ukázka chytrosti výrobce - špatnou olej. náplní se nic tak rychle nepokazí, jenom se auto popostrčí, aby bylo dříve v servisu. A ty motoristo plať . Ať žijou lehkoběžné oleje a výměny až do 30000 km !!!!.
Můžeš zajet na diagnostiku a ověřit, zda je vše OK.
Voda až 115 a olej 135 stupňů celsia, zejména dlouhé táhlé kopce pod zatížením (přívěs)
Rozhodně to je hodnota, která tam je jen pár minut, a na vrcholu kopce jde okamžitě dolů, ale tohle jsou hodnoty, když jsou venkovní teploty okolo 35 stupňů celsia.
Nebo typicky, kdo jezdí velmi rychle, tak ví...
Kdybys měl Bentley, věděl bys, že voda do 120 st. celsia a olej do asi 140 st. celsia jsou ještě OK( V8 V12)
5W40 nesplňuje ani 507.00 ano 504.00. Tady není o čem diskutovat.
Ony ty oleje musí umět nejen mazat motor a turba ale i rychlá doba uvedení motoru do ideální teploty a jsou zohledněny i emise (KAT SCR FAP DPF AdBlue a hlavně LL)
Nejrozumnější (dnešní auta již nemohou používat kromě 507.00 i alternativní oleje, jako bylo kdysi, že jsi dával 505.01/00) je mít nastaven LL a sledovat, zda tě nevyzve na výměnu oleje náhodou dříve, než nastane 15.000 a když nastane 15.000 tak olejový servis stejně provádět a to po max 1 roce né dvou letech a ještě zvážit, když je prašné prostředí a netankuješ naftu bez MĚŘO a vyššího podílu síry, tak zda by nebylo vhodné ten interval zkrátit rovnou na 7500km.
Proč:
I LL (s MAXIMEM na 50.000) tě pošle na výměnu oleje v extrému po 8000km, pokud k tomu bude důvod (náročný provoz)
maximum neznamená, že jej dosáhneš. To je možnost pro Ty, kdo jezdí v ideálních podmínkách.
Nejsou pouze LL a pevný 15.000:
Lze aplikovat
zkrácené intervaly na pevné výměny oleje, jak je ostatně pro prašné regiony a regiony s hoší kvalitou paliva, dávno stanoveno: z 15.000 zkráceno na 7.500km.
A je otázkou, zda MĚŘO okolo 7%, a i když máš palivo bez, tak ta síra, co je v CZ naftě, nesplňuje ty podmínky na nekvalitní palivo, a zkrácené intervaly v CZ celoročně...
K tomu chlazení:
Pro teplejší regiony jsou jiné termostaty (otvírají dříve, např né 87 ale 84 st celsia)
Potom je to řízení rychlosti sahary, ty bys vyžadoval , aby auto v létě v 87 chladilo na max výkon a v zimě na 87 ještě nechladilo na max, abys si mohl i dobře zatopit.
To by musela mít kalendář, který mají jen Audi jednotky a některé dražší VW