"Kickdown" plynu u manuální převodovky

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
rmrc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 10.01.2015 00:51

"Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od rmrc »

Chci se zeptat jestli někdo máte u manuální převodovky na plynu takovou tu zarážku jako je u automatu na podřazení? Další věc, jak to přesně funguje? V manuálu a na jiném fóru jsem vyčetl, že by to mělo fungovat v případě, že když máte nastavený omezovač rychlosti a prošlápnete plyn přes tu zarážku ("Kickdown"), tak to zrychlí i přes ten omezovač. A ještě by mně zajímalo, jestli má cenu to prošlápnout když omezovač rychlosti není aktivní? Osobně jsem u GTI žádnej rozdíl při plném plynu k tomu dorazu a prošlápnutí přes ten doraz nezaregistroval.

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od lifter »

Obmedzovač rýchlosti nepoužívam - nerozumiem, na čo vôbec je v prípade, keď má auto tempomat.

Tá funkcia jen tam pri obmedzovači rýchlosti zjavne kvôli bezpečnosti (ak je potrebné zrýchliť nad nastavenú hodnotu). Bude sa jednať ale podľa mňa o softwarovú vec, t.j. nebude na plynovom pedáli spínač, ktorý by to aktivoval (prešľapnutím).
VW Golf GTI VII Performance

rmrc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 10.01.2015 00:51

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od rmrc »

Já ho taky nepoužívám, ale spíš mě zajímá jestli má smysl to prošlapávat bez toho omezovače, to jsem totiž nikde nevyčetl? Máš tam tu zarážku taky???

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od lifter »

Teraz tomu moc nerozumiem, akú zarážku myslíš.

Pri obmedzovači nastavenom napr. na 100 km/h aj keď dávkuješ plyn pedálom tak, že by si šiel bez obmedzovača 120 km/h, tak riadiace jednotka to ustriehne a ideš len 100 km/h. Ak potrebuješ v tomto režime zrýchliť, tak stlačíš plyn až na podlahu, kedy to auto zrýchli - myslím, že rozpozná polohu pedálu a preto to umožní.
VW Golf GTI VII Performance

rmrc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 10.01.2015 00:51

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od rmrc »

No mám na plynovém pedálu doraz jako je u automatu, když chceš aby ti podřadil, tak ten doraz prošlápneš ale já mám manuál a je to tam taky. Prostě do určité dráhy plynu to jde lehce, ale pak je zarážka cca. 2cm, která se dá prošlápnout až úplně k podlaze. Chápu, že když prošlápnu tenhle doraz při zapnutém omezovači rychlosti, tak to pojede i přes omezovač, ale jde mi o to jestli má cenu ten doraz prošlapávat i při vypnutém omezovači. Přijde mi že ne.

Uživatelský avatar
bouda05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 14.06.2014 11:59

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od bouda05 »

U manuálu slouží opravdu pouze pro případ nastaveného omezení rychlosti. Pokud omezovač nepoužíváš, nemá "kickdown" žádný význam. V případě automatu jde o rychlé podřazení, jak jsi zmínil. Žádná hlubší věda se pod tím neskrývá :)
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv

rmrc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 10.01.2015 00:51

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od rmrc »

Díky. To jsem chtěl slyšet. Dneska jsem to zrovna zkoušel a opravdu není rozdíl jestli mám plný plyn k tomu dorazu a nebo až za ten doraz. Ještě jsem se dočetl jednu věc a to jsem taky zkoušel a přijde mi, že to fungovalo. Když máš nastavený režim motoru ECO, tak když to prošlápneš přes ten doraz, tak to zrychluje normálně, protože jinak je ECO režim o dost chcíplejší než normal nebo sport. Každopádně to bylo asi naposledy co jsem režim ECO použil. Jel jsem stejnou cestu tam a zpět, tam jsem měl ECO a zpět sport přibližně při stejném tempu. Rozdíl ve spotřebě : sport sežral o 0,2l méně než ECO.:-) A navím to ECO je fakt chcíplotina, takže od teď jako by tam nebylo.:-)

Uživatelský avatar
Wlashack_cz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 30.06.2014 23:14

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od Wlashack_cz »

A jak jsi u těch režimů řadil? Přibližně stejně nebo jsi u ECO poslouchal rádce a při SPORTu jsi řadil až okolo 4t otáček? Myslím si, že u manuálu se stejných hodnot dá dosáhnout. U DSG sotva.
Golfík VII 1.4 TSI 7°DSG

rmrc
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 10.01.2015 00:51

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od rmrc »

Rádce vůbec nepoužívám. Když budu řadit u toho ECO režimu stejně jako u normal nebo sport, tak to ECO jede fakt pomaleji. Aspoň to na mě teda tak působí. Možná placebo efekt.:-)

Uživatelský avatar
semacik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 12.01.2014 15:53

Re: "Kickdown" plynu u manuální převodovky

Příspěvek od semacik »

druhe vyuzitie- ak mas eco rezim a das to cez zarazku az na podlahu tak mam pocit ako by to nachvilku ten eco rezim vyplo ... podla mna je to na to aby ked mas eco rezim - obehujes auto a zrazu auto oproti a uz si zosraty ze co teraz ze mas este nejake kone pod kapotou ale eco rezim ti ich nedovoli pouzit tak das podlahu a auto zisti ze bolo by vhodnejsie vypnut eco rezim na chvilu ako by ste si mali dat celovku

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“