bedrich666 píše:x-father píše:Já teda zrovna teď šel z Astry 1.9CDTI 6 kvalt 88kw 280NM na G7 1.4TSI 92kw.
Trochu nepříjemné oproti předchozí naftě je fakt, že je to slabé. Dřív jsem byl zvyklý, že se jezdilo prakticky pořád se zařazenou 6tkou a když jsem šlápnul na plyn, tak to zrychlovalo.
U toho benzínu, když jedu ve 120-130 do běžnýho kopečka na 6 stupeň a šlápnu na plyn, tak se nic nestane. Podřadím na 5 a neděje se pořád nic. Podřadím na 4, motor zařve na 5000 otáček a už to tak nějak zrychluje.
No kdyz jsem podival na hodnoty zrychleni, tak Golf ma 9,1 a Astra 10,5
No je mozny, ze v urcitych situacich mohl byt ten diesel lepsi, ale jinak musi byt ten benzinak prijemnejsi
Jinak k puvodnimu dotazu - do G6 uz bych asi nesel, uz je to preci jen starsi model, G7 muzes mit jeste v zaruce, novejsi technologie atp.
bedrich666 píše:Ale no tak, 200 Nm na takhle velky auto bohate staci
Zvlast kdyz je maximum toho tocaku k dispozici v pomerne sirokem spektru otacek
A nechci nejak prehnane sejckovat, ale u auta, ktery ma maximalku 190 km/h, musi byt "akcelerace" nad 180 s vecma na strese velmi pozvolna
Ještě trochu Offtopicu.
Jel jsem si teď sám v autě a úsekem, kde jsem lámal Astrou rekordy, tak jsem si chtěl porovnat ty maximálky a tedy byl jsem nemile překvapen.
Ačkoliv papírově měla Astra tuším 194 a Golf má v 92kW psaných tuším 204, tak je to spíš naopak.
U Astry jsem neměl problém dostat se přes na rovince i o 10kmh a více a ochotně zrychlovala i naložená. V tomhle úseku se mě povedlo i 222 dle GPS.
S Golfem se mě nepodařilo udávané maximálky vůbec dosáhnout! Na rovince se z něj dá dostat maličko přes 200, ale tacho ukazuje o 10 víc jak GPS. Reálná maximálka je u něj maličko přes 190.
Přes 204 jsem se dostal jen jednou na dlouhém klesání, ale podle GPS to nebylo stejně ani 200.
Né že bych potřeboval běžně jezdit 200+, ale tak těch 160-180 mě příjde jako komfortní dálniční cestovní rychlost a měl jsem za to, že 92kW motorizace na to bude stačit, ale i do běžného mírného dálničního kopečka je s touhle motorizací problém takovou rychlost udržet a i s plynem na podlaze auto zpomaluje.
Taky mě trochu překvapilo, že podle mě aut při rychlostech nad 130 není tak jisté. Tuhle jsem jel na tacho tak 150-160 a pofukoval vítr a auto neustále plavalo v pruhu sem tam. Vyžadovalo to docela velké soustředění na řízení a neustále korekce. Na to jsem taky nebyl moc zvyklý.
Zkrátka pokud je někdo zvyklý se po dálnicích necourat, tak 1.4 mě nepříde jako vhodná motorizace. Jednak je to motor slabý a ta nižší váha auta dělá na stabilitě také asi svoje. 110kW verzi jsem neměl možnost vyzkoušet, ale co se týká stability, tak to asi rozdíl nebude.