Stránka 1 z 1

GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 12.02.2016 15:45
od Mustafa
Zdravím všechny GTIčkaře a eRkaře. Asi tu brzy proběhne debata, jaké chipy jsou dostupné pro GTI, GTI Performance a R model.

Značení APR úprav:
APR Stage 1 - úprava kalibrovaná pro sériové auto bez větších úprav
APR Stage 2 - úprava kalibrovaná pro auto osazené kompletním výfukovým systémem
APR IS38 - úprava kalibrovaná pro GTI s dosazeným turbodmychadlem z modelu R
APR Stage 3 - kompletní úprava zahrnující větší turbodmychadlo s na míru kalibrovanou úpravou řídící jednotky

VW Golf GTI & Performance
Zvláště slabší motor v GTI je z výroby až extrémně podladěný, takže chiptuning je téměř "must have". Už jen se základní úpravou řídící jednotky na APR Stage 1 se dá dostat na 316+ koní a 516 Nm viz graf. Pro ty, kteří nechtějí tak extrémní zvýšení výkonu je zde i umírněnější varianta na 295 koní a 457 Nm, která je více šetrná ke spojce a dalším komponentům. Zároveň má citelnější výkonovou špičku posazenou do vyšších otáček, která může vyhovovat více. Zákazník si může vybrat jak mezi výkonnější a umírněnější variantou, tak u každé varianty má možnost volby specifikace paliva, na kterou bude chip optimalizován. Do budoucna se plánuje i možnost nahrání několika map do jednotky, mezi kterými si bude moci zákazník přes mobilní telefon přepínat dle potřeby tak, jako to je třeba u Golfu 5 / 6.

V každém chipu je zakomponovaná kalibrační strategie "Torque Management", která snižuje výkon na první dva rychlostní stupně (pouze u modelů s pohonem předních kol) tak, aby se šetřila převodovka, rozjezdy byly komfortní, nepálily se zbytečně pneumatiky a auto aby nebylo nepříjemné na řízení v běžném provozu.
Více o úpravě APR stage 1 v odkaze: https://www.autowerks.cz/cs/vw/golf-7-1 ... -5299.html
APR Stage 1
Graf pro silnější variantu:
Obrázek
Graf pro umírněnější variantu:
Obrázek
APR Stage 2
Graf úpravy APR Stage 2 s APR prvním dílem výfuku a APR karbonovým sáním:
Obrázek
Rozdíl výkonů mezi úpravami APR Stage 1 a 2
Obrázek
APR IS38
Úprava pro automobil vybavený APR prvním dílem výfuku

Úprava pro automobil se seriovým výfukem:


* grafy ukazují naladění na 98 oktanový benzín. Pro více informací klikněte na obrázek grafu

Úprava od APR stála také za nejsilnější Škodou Octavia III RS v ČR. Více o tomto autě zjistíte kliknutím na graf:


Všechny tyto úpravy prošly důkladným testováním tak, aby se docílilo nejlepšího naladění. Zákazníci mají plnou podporu od APR. V případě, že se díky novým kalibračním postupům objeví nové možnosti ve zlepšení chipu, popřípadě se po zkušenostech z provozu objeví nějaké neduhy, vydá APR novou inovovanou verzi této úpravy, kterou budou moci zákazníci využít samozřejmě zdarma.

U APR máte možnost v případě pozdějších dalších úprav, jako je dosazení APR výfukého systému, upgradu vaší APR Stage 1 na Stage 2 zdarma. Tím ušetříte peníze za další doladění a vždy tak budete moci využít maximální potenciál přidaných komponent.
* Pro zákazníky s výfukovým systémem od jiné značky bude upgrade na Stage 2 za příplatek.

Momentálně se pracuje na tom, aby úprava mohla obsahovat i pokročilé EMCS funkce, možnost přepínání softwaru a napojení na APR Mobile dongle pro diagnostiku automobilu. Prozatím bude nahrána jen jedna mapa bez dalších funkcí a jakmile bude k dispozici novější verze s naprogramovaným EMCS, tak bude mít zákazník možnost upgradu zdarma.

Torque Management


29.7.2014 - Uvedení APR Stage 1 úpravy V1.0
Vydána úprava pro 2,0 TSI 220/230hp

12.1.2015 - Aktualizace V1.2
Vydána aktualizace chipu:
- vyhlazení chipu v nižších otáčkách. Příjemnější chod, dřívější náběh turbodmychadla
- protažení výkonové špičky. Výkon drží více až k omezovači.
- u DSG zlepšení přechodů při přeřazení, obecně hladší řazení.
- odstraněna neduha u jedné série aut, kde výkon klesal kolem hranice 6tis ot

23.2.2015 Uvedení APR Stage 2 úpravy
- kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku

2.11.2015 Uvedení úpravy pro IS38 turbodmychadlo

Topspeed.sk testuje úpravu od APR u slovenského dealera APR:


Celý test najdete zde:
http://www.topspeed.sk/test-skoda-octav ... 0-apr/9430

VW Golf R
I tento motor má veliký potenciál pro další ladění. APR i zde nabízí dvě varianty. Jednu s důrazem na maximální výkon a jednu umírněnější variantu. Pouhou úpravou řídící jednotky lze získat výkon až 380 koní a 523 Nm, popřípadě 356 koní a 497 Nm u umírněnější verze.
APR Stage 1
Graf pro silnější variantu:
Obrázek
Graf pro umírněnější variantu:
Obrázek
APR Stage 2
Obrázek

Matt Farah testuje APR Stage 2 AUDI S3


Hardwarové doplňky:
APR přichází i s řadou hardwarových produktů, které jsou potřeba v případě dalšího zvyšování výkonu.

APR Karbonové sání:
Toto odcloněné sání s přímým přívodem chladného vzduchu zpoza přední masky zaručí reálné zvýšení výkonu, snížení prodlevy turbodmychadla a protažení výkonové špičky do vyšších otáček. Běžný nárůst výkonu u APR Stage 1 na GTI je cca 10 koní v maximu výkonu a více jak 17hp kolem 6600 ot.
Obrázek

Více o APR karbonovém sání v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/vw/golf-7-1 ... -5333.html

APR Karbonové přívodní vedení k turbodmychadlu
Produkt určený pro estetické doladění motoru, kdy tento díl ideálně pasuje k APR Karbonovému sání.
Obrázek

Více o tomto rozšíření zde:
https://www.autowerks.cz/cs/seat/ateca/ ... -5987.html

APR Silikonová hadice chladící kapaliny
Tato přetrasovaná hadice nahrazuje nevzhlednou gumovou hadici, která vede nad sáním. Nově je trasována pod sáním a vyhýbá se i APR Oil Catch tanku
Obrázek

Více o této hadici zde:
https://www.autowerks.cz/cs/seat/ateca/ ... -5988.html

APR Vstup do turbodmychadla
Zvětšený vstup do turbodmychadla odstraňuje restriktivní vedení před turbem. Zlepšuje proudění vzduchu a díky menšímu namáhání zlepšuje životnost turbodmychadla.
Obrázek

Více o zvětšeném vstupu do turba zde:
https://www.autowerks.cz/cs/vw/golf-7-1 ... -8934.html

APR Intercooler kit:
APR Intercooler kit rapidně snižuje teplotu nasávaného vzduchu, což se také odráží na výkonu, kdy u APR Stage 1 GTI dokáže přidat až 21 ztracených koní.
Obrázek

Více o intercooleru v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/seat/leon-5 ... -5986.html

APR Downpipe výfukový systém
Výměnou seriového prvního dílu výfuku za precizní APR díl vyrobený přesným odlitím nerezové slitiny je perfektní způsob jak dále zlepšit výkon a přidat sofistikované vrčení ke zvuku výfuku. Ideální naladění je dosaženo odvedením výfukových plynů maximální rychlostí skrze nízko turbulentní, litý první díl výfuku. Navrženo a zkompletováno přímo u APR za použití těch nejkvalitnějších materiálů a užitím vrcholných světových technik pro dosažení nesrovnatelné kvality a spolehlivosti. Při dosazení tohoto dílu máte update Vaší již zakoupené úpravy APR Stage 1 na Stage 2 zarma.
Obrázek

Více o APR Downpipe výfukovým systému pro GTI v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/seat/leon-5 ... -5708.html

Více o APR Downpipe výfukovým systému pro R v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/vw/golf-7-1 ... -6520.html" onclick="window.open(this.href);return false;

APR Oil Catch Tank
Odlučovací nádoba pro olejové výpary z motoru zabraňuje zanášení Vašeho motoru. Chcete-li udržet svůj motor v kondici, pak je to ideální produkt. Montuje se na APR Karbonové sání
Obrázek

Více o APR Oil Catch tank v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/vw/golf-7-1 ... -5991.html

APR Turbo Muffler Delete
APR představilo díl, který odstraňuje tlumič hluku a pulzů, který je namontovaný na turbodmychadle. Ideální díl, pokud chcete své auto více vnímat.
Obrázek

Více o APR Turbo Muffler delete v odkaze:
https://www.autowerks.cz/cs/seat/ateca/ ... -5406.html

Změřený výkon námi upravených aut:
GTI Stage 2:


VW Golf 7R Stage 1:


Možné problémy spojené s úpravou:
1) VW z počátku výroby nasadil turbodmychadla s výrobní vadou. Tato turbodmychadla měla vyšší poruchovost nehledě na to jestli bylo auto upraveno nebo bylo v sériovém stavu. Od roku 2014 se udělala na turbodmychadlech konstrukční změna a tato novější turbodmychadla jsou již spolehlivá.

Vše najdete na http://www.autowerks.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 02.01.2017 21:22
od Mustafa
Doplněno :good:

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 12.04.2017 10:53
od lubomt
Je tu niekto z klubu, kto ma Golf R a dával zvyšovať výkon?

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 12.04.2017 20:05
od bedrich666
Ano je, uzivatel koffee :)

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 12.04.2017 23:07
od Mustafa
Přesně tak, ten poslední graf je jeho :)

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 13.04.2017 18:25
od lubomt
Nie je na neho nejaký kontakt? Chcel by som sa ho popytat, ako je s tym spokojny a tak. Dakujem +421908777779

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 17.07.2017 14:01
od Mustafa
Další VW Golf 7R s APR Stage 2 úpravou a krásných 423 hp a 530 Nm.

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 17.07.2017 19:38
od Baryduke
Co tam je za úpravy, jestli to není tajné :-)

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 17.07.2017 19:53
od Mustafa

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 06.08.2017 21:32
od lubomt
Takze manuál

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 09.08.2017 09:16
od Mustafa
...

Re: GTI & R 2.0 TSi - chiptuning a pokročilé úpravy

Napsal: 09.03.2018 21:02
od GTI CS
Zdravím,
měl bych dotaz k APR karbonovému sání pro Golf GTI Clubsport.

1. Jaké jsou kilometrové údaje pro výměnu vložky filtru dané výrobcem APR?
2. Jedná se o suchý filtr?
3. Montáž je jak jsem pochopil na stejné místo jako originál. Nejsou potřeba další úchyty?
4. Abych nepřišel o záruku na sání, je potřeba dokoupit i karbonové flexi vedení k filtru, je to tak?
5. Je ke karbonovému sání dodáván homologační list? Jezdím hodně zahraničí RAK/Něm.
6. A ještě by mě zajímalo, kde se dá koupit náhradní filtr do karbonového sání a kolik stojí. V nabídce HHS jsem ho nenašel