Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 14.08.2016 19:31 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

30.05.2015

Příspěvky:

19

Ahojte lidi,

chci koupit Golf GTI mk7 , vsechno vybrano az na prevodovku. Nevim jestli bude lepsi 6.st manual nebo DSG.

Fakta:

- 30.000km rocne
- 60% mesto / 20% okresky / 20% dalnice
- Vyhoda DSG tzv. POP pri prerazeni
- Vyhoda manualu lepe se s tim pere a nekeca to do jizdy :D


Jsem nakloneny k DSG, mel jsem moznost vyskouset jenom manual. Co je lepsi podle vas ?


Dekuji


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 14.08.2016 19:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.04.2013

Příspěvky:

912

Ja mam DSG a ine auto si neviem vybrat, lebo chcem DSG. Dohodni si s niekym, vyskusaj. Trosku si bude treba zvyknut, ale ide to. A aj padla na volante maju svoje plus.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 15.08.2016 11:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.05.2008

Příspěvky:

1029

Bydliště:

Brno

U GTI bych si vzal jen manuál. Bude tě ta jízda víc bavit. DSG Bude u GTI nuda a jízda podle mě jalová, když budeš chtít trochu blbnout. Budeš na 60% jízd víc přemýšlet a řídit si to celé sám.

Na druhou stranu, neznám nikoho kdo by automat vyměnil u druhého auta za manuál.
Něco jako mít doma sušičku a myčku. Nikdo to nechce a když to máš, tak se toho už nezbavíš, jak se ti to líbí.

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 15.08.2016 12:03 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

12.08.2015

Příspěvky:

476

Pokud budeš brát DSG, vem určitě i Adaptivní tempomat.

Navíc pokud se nepletu tak DSG je u těch silnějších verzí 6st a nemá suchou spojku jako 7st u normálních verzí, takže by to mělo být vcelku OK.

PS: To s myčkou a sušičkou potvrzuji, manželka mi nevěřila ale teď bez sušičky ani ranu :) No ale k DSG jsem ještě nedospěl :-D

_________________
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 15.08.2016 16:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2305

Bydliště:

OstraVWa

Spíš zvaž, jaký styl jízdy u Tebe bude převažovat. Vyloženě blbnutí pro zábavu, nebo "běžný", třeba i svižný, přesun z bodu A do bodu B? Pokud chceš blbnout, vyber manuál. V opačném případě DSG. Máš tam převahu města a dálnice, kde je DSG jednoznačně lepší volba.

_________________
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Touran 2.0 TDI DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 15.08.2016 21:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.03.2008

Příspěvky:

39

Jak jsem byl odpůrcem automatu(vždycky jsem tvrdil,že je to pro ženský a pro američany),dnes bych manuál nechtěl. A pokud si budeš chtít zařádit,stačí dát režim sport.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 15.08.2016 21:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.05.2008

Příspěvky:

1029

Bydliště:

Brno

To je přesně to, co říká každý majitel automatu...

ALPHO, proč sis vybral GTI a né třeba Rapida 2016 s bubnovýma brzdama vzadu?

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza


Naposledy upravil Ipanema dne 16.08.2016 07:33, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 07:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.01.2012

Příspěvky:

1544

Bydliště:

Zlín

Za me jednoznacne DSG. Kdyz uz si budes chtit zablbnout, tak tam mas prece sekvencni padla. :wink:

_________________
Passat B8 Alltrack 140kw DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 08:48 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

03.06.2014

Příspěvky:

516

Mám manuál, ale teraz by som kúpil DSG. Výrazne mi narástol podiel jázd len po meste, kde by sa ten automat hodil - poskakovanie v kolónach všetci poznáme a mne výrazne lezie na nervy. Po predvádzačke s Rkom s DSG som si potvrdil, že som mal ísť do DSG, v móde šport bola prevodovka podľa mňa OK. Auto mám ako daily car, takže vyslovené blbnutie tvorí cca 5% jázd.

Prínos DSG voči manuálu na diaľnici ale nevidím žiadny, 6tka poberie všetko nad 100 km/h.

_________________
VW Golf GTI VII Performance


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 09:46 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

28.10.2015

Příspěvky:

293

Peťas píše:
Spíš zvaž, jaký styl jízdy u Tebe bude převažovat. Vyloženě blbnutí pro zábavu, nebo "běžný", třeba i svižný, přesun z bodu A do bodu B? Pokud chceš blbnout, vyber manuál. V opačném případě DSG. Máš tam převahu města a dálnice, kde je DSG jednoznačně lepší volba.


Já nechtěl do diskuse vstupovat, neb jsem nikdy auto s automatem neměl a jen jsem jezdil půjčenýma, ale...
Ono bude taky dost záležet na přebytku výkonu, respektive krouťáku, jeho průběhu a poměru k hmotnosti auta.
Pokud jde o běžné vozy, kde není velký přebytek, tak i svižný přesun A>B v běžném provozu je s automatem spíš utrpení.
Např. co jsem měl možnost Supa, nebo X3 s výkony někde okolo 110-120kW, tak jsem s automatem spokojený nebyl.

Rozjet se s automatem razantně je problém. Ono to pustí spojku v nízkých otáčkách a pak prostě držíš plyn a čekáš, až se otáčky vyhoupnou někam, kde už je motor schopný podat nějaký výkon. V manuálu i ve slabší motorizaci můžeš motor vytočit do otáček, kde je točivý moment vyšší a spojku pustit jen částečně a nechat ji trochu klouzat a vystřelíš dopředu, jak s automatem nikdy.

A situace, kde jedeš za někým pomalejším v závěsu, vykukuješ a vyhlížíš kdy se udělá v protisměru místo na předjetí jsou taky s automatem na prd.
Buď neuděláš nic a v okamžiku, kdy je protisměr prázdný, tak šlápneš na plyn a čekáš. Buď to jede na prd, protože to má moc vysoký stupeň, nebo to začne podřazovat.
Taky si můžeš předem podřadit pádlem pod volantem, ale ono to stejně po chvíli přehodí zpátky vyšší stupeň. Super je, když to začne řadit zpátky nahoru právě, když chceš začít předjíždět.
Můžeš taky navolit nějaký sportovní režim, aby to řadilo ve vyšších otáčkách, ale pak to zbytečně točí, ikdyž nepotřebuješ.

A taky znáte tu situaci, kdy jedete za někým a chcete předjet. Vidíte, že v protisměru se blíží auto a za ním prázdno. Já někdy dělám, že uberu plyn, abych si udělal místo a pak začnu na toho před sebou akcelerovat ještě dřív, než projede ten v protisměru, takže když mě mine, tak už mám rychlost, přejedu do levého a akorát minu toho předemnou. Jenže občas blbě odhadnu správný okamžik a musím na chviličku ubrat plyn, abych tam nebyl moc brzo a pak ho zase sešlápnu na plno, když vyrážím do protisměru. A víte co v ten okamžik toho chvilkového ubrání plynu udělá automat? Začne řadit nahoru, já mu do toho sešlápnu plyn a je z toho totálně v řiti.

Navíc ty automaty ne vždy přeřazují plynule. Já sice taky ne, ale hlavně mezi 1 a 2 bývají ty trhance v automatech nepříjemné.

A ještě jedna věc. Teď mám v Golfu start/stop s manuálem. Předtím jsem vždy viděl start/stop jen v autech v kombinaci s automatem a řekl bych, že to způsobuje docela prodlevu v rozjetí. Jde o to, že s manuálem trvá sekvence rozjezdu déle a motor má čas naskočit. Vlastně motor začíná nabíhat v okamžiku, kdy jde spojka dolů a než zařadím a pustím spojku, tak už mám motor v otáčkách. V automatu stojíte na brzdě až do okamžiku, kdy se chcete skutečně rozjet a motor stojí. Pak přešlápnete na plyn a motor se probírá zatímco už šlapete plyn a chcete jet.

Klasická je situace, kdy projíždíte nějakou velkou křižovatkou a chcete v ní odbočit doleva, kde není oddělená na semaforu zelená a musíte dávat přednost protijedoucím autům a čekáte, až se mezi něma někde udělá delší díra, aby jste jí prostřelili.
V manuálu vidím, že se díra blíží, zmáčknu spojku, motor běží, zařadím si a jakmile projede auto, tak projedu rychle křižovatkou.
V automatu s SS stojíte na brzdě do posledního okamžiku, pak sešlápnete plyn a než se to celé probere a rozjede, tak radši zamáčknete brzdu, protože už se to projet nedá (viz. navíc co jsem psal výše o razantních rozjezdech manuál vs automat).

Ano, situace jsou částečně řešitelné. Vždycky se dá stisknout nějaké elektronické tlačítko, které reakci zkrátí. Pádlo pod volantem na podřazení, tlačítko na deaktivaci SS, které nahodí motor, aby rozjezd tak netrval, ale musíte si na to včas vzpomenout a reakce/odezva/hledání tlačítka, které bez chvilkového sklonění hlavy nenajdete je vždycky delší, než vaše reakce, když jen mačkáte pedály na kterých máte nohy a taháte páku na které máte ruku.

Proto bych si automat do běžného vozu, který nemá zásadní přebytek výkonu na svižné ježdění v běžném provozu nepořídil.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 09:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.05.2008

Příspěvky:

1029

Bydliště:

Brno

I když to k rozseknutí asi nepomůže, líp by to nikdo nenapsal. Souhlasím s každým slovem. Od půjčených aut až po tu díru mezi auty :good:

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 11:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.01.2012

Příspěvky:

16

Bydliště:

Uherský Brod

Nechtěl jsem se zapojovat do probíhající diskuze i když ji se zájmem sleduji. Volba manuál - DSG je hodně individuální a vše co bylo napsáno je do jisté míry pravda. Sám jsem vystřídal hodně aut některé byly vyloženě "divoké" a před léty jsem měl služební BMW s automatem a prohlašoval, že automat domů nikdy. Jak šel čas tak jsem měl služební Octavii s DSG a své stanovisko zásadně přehodnotil. Před léty jsem si pořídil GTI mk5 s DSG a dodnes je to můj mazel a nedám na něj dopustit. Teď mám i GTI mk7, samozřejmě s DSG a nemůžu si vynachválit. Ono je ale potřeba se i naučit s DSG jezdit a ne vše nechávat na automatu. Podřazení pádly je bleskové i při zátěži. Start-stop zásadně vypínám ihned po nastartování. Měl jsem to zapnuté jenom párkrát víceméně na vyzkoušení.Tím, že mám dvě GTI můžu i porovnávat co se změnilo. Zjednodušeně řečeno moje GTI5 díky jinému zpřevodování a naladěném sw je v režimu D trochu živější. MK7 díky ekoteroristům má snahu držet co nejmenší otáčky a pro probuzení se musí plynový pedál sešlápnout víc. Zato rozdíl ve spotřebě je +/- 2l. To, co tady někteří nazývají "blbnutí" je snad myšleno víceméně na okruh nebo uzavřenou trať. Pokud na GTI přeřadíte na režim S, ubezpečuji vás, že budete uspokojeni. Já osobně dle situace střídám režimy D-S, často v režimu D podřazuji pádly a rozhodně nemám problém s žádným svým GTI předjíždět. Je to o tom naučit se s tím jezdit. Já bych už nikdy neměnil, ten komfort v dnešním hustém provozu je k nezaplacení a když si vzpomenu, že jsem 40let kvedlal s manuálem, tak se jenom usmívám když jedu s některým svým GTI. Nejvíc si to člověk uvědomí, když je nucený přesednout do auta s manuálem. A ještě k tomu blbnutí. Když přepnete DSG do režimu tiptronic, tak si řadíte jak chcete s jediným omezením, že vám DSG nedovolí jit nad asi 6500 otáček. A to u auta s 350nm od nějakých 1600ot už je opravdu cvrkot v běžném provozu nepoužitelný. Takže za mě jednoznačně DSG.
Přeji úspěšný výběr.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 11:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.01.2012

Příspěvky:

16

Bydliště:

Uherský Brod

Ještě malý doplněk. V obou mých GTI řadí DSG naprosto hladce ve všech režimech. Žádné škubání. Přeřazení poznám v běžných rychlostech jenom poklesem otáček na otáčkoměru. Při tom občasném "blbnutí" a vysokých otáčkách pak ještě sluchem. Asi jsem měl štěstí. Na GTI jsem nechal měnit olej a filtry v DSG poněkud dřív než doporučuje výrobce v nějakých 85000km ve firmě Kaps.A vše je OK.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 12:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2688

Bydliště:

Praha

Manual, je potřeba umět = svoboda,
DSG , je také potřeba umět = pro ovečky.
GVII sport auto bez ruční brzdy, zvláště předokola je shit.
To jen ať je tu nějaký protinázor. Rozhodně se s DSG špatně nejezdí, ale osobně volím tu absolutní svobodu a pokud možno bez asistentů.

_________________
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu, [color=#BF0040]nové turbo pro váš vůz.[/color]

Obrázek

Motorpower - Chiptuning

_________________
Telefon: 608 230303


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál
PříspěvekNapsal: 16.08.2016 12:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.05.2008

Příspěvky:

1029

Bydliště:

Brno

Je to o lidech. Já bych nad převodovkou nepřemýšlel... Neříkej mi, že jestli chceš někde koupit za takový peníze, že někde v tvým okolí v 10ti autosalonech není jedna skladovka s DSG. Já být prodejce závislý na tom, jestli půjdu domů se 4 místnou nebo 5ti místnou částkou na výplatě domů, tak se budu podbízet. To neznamená, že GTI v automatu bude v okruhu 5ti km od tebe, ale jistě někde bude.

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group