1.2 TSi 77 kW - svíčky
Moderátor: Olaf87
- Roman_P
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 20.05.2018 21:17
- Bydliště: Praha západ
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Chápu, těžko se z toho vyvozuje nějaký společný jmenovatel.
Mě to jaro/léto stopro nedělalo, začalo to s ochlazěním, ale v garáži mám teď cca +8. Takže tak spíš s ochlazením pod +15.
Svíčky mi v červenci při kontrole neměnili. Taky nevím čeho se čapnout. Aditiva dávám.
Mě to jaro/léto stopro nedělalo, začalo to s ochlazěním, ale v garáži mám teď cca +8. Takže tak spíš s ochlazením pod +15.
Svíčky mi v červenci při kontrole neměnili. Taky nevím čeho se čapnout. Aditiva dávám.
-
- Řidič
- Příspěvky: 68
- Registrován: 06.09.2018 14:34
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Do té výměny svíček jsem si toho nevšiml a sice to není výrazný, ale nejde si toho nevšimnout, pokud nemá člověk cit v prdeli
Aditiva jinak také dávám a parkuji venku pod přístřeškem, který je ale krytý ze stran.
Uvidíme co udělá nádrž dobrého benzínu a případně zkusím ještě vyměnit aditiva místo VIF za Wynn's, co mám doma.
Aditiva jinak také dávám a parkuji venku pod přístřeškem, který je ale krytý ze stran.
Uvidíme co udělá nádrž dobrého benzínu a případně zkusím ještě vyměnit aditiva místo VIF za Wynn's, co mám doma.
Golf Alltrack 1.8 TSI
Ex: Golf VII Variant 1.2 TSI
Ex: Golf VII Variant 1.2 TSI
- Roman_P
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 20.05.2018 21:17
- Bydliště: Praha západ
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Zkoušel jsem obě aditiva co zmiňuješ a i nádrž "lepšího" paliva.
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.11.2015 16:16
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Nezkoušel jste někdo aditiva od Millerse?
https://www.millersoils.cz/aditivace-paliva-cistice" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.millersoils.cz/aditivace-paliva-cistice" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
- PetrAT
- Řidič
- Příspěvky: 58
- Registrován: 16.07.2014 08:16
- Bydliště: Beskydy
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
dost se to zmiňuje na subarufanclu.cz
-
- Řidič
- Příspěvky: 68
- Registrován: 06.09.2018 14:34
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Kamarád jej používá na Leon 1.4TSI, ale dával to tam od začátku, kdy koupil ojeté, takže jestli má konkrétně tento výrobek nějaký přínos říct úplně nedokáže.
Golf Alltrack 1.8 TSI
Ex: Golf VII Variant 1.2 TSI
Ex: Golf VII Variant 1.2 TSI
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.12.2015 11:24
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Zdarec, možná hlopy dotaz. Povoluje tě svíčky za studena, nebo s teplým motorem? Montáž je předpokládám za studena, ale maže se něčím závit svíčky?
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého PCT-L29 pomocí Tapatalk
VW Golf VII Variant, 1.4 TGI 81kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
VW Polo 9N3, 1.2 44kW
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Demontáž může být jak s teplým ( ne vařícím), tak studeným motorem. U teplého to jde ale většinou lépe povolit. Montáž se dělá na studeném motoru. Ničím se nemaže. Pouze před demontáží vyfoukat prostor svíčky stlačeným vzduchem, abys dostal pryč případné nečistoty, které by mohly spadnout do válce.
-
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.11.2015 16:16
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
1,4 TSi -najeto 60 000 km, nastal čas výměny svíček. Měl jsem obavy, že bude problém s vytažením cívek, na YT je
dolují většinou páčením při použití širšího šroubováku zasunutým pod prachovku. Není to potřeba, moje dnešní
zkušenost je, že stačí zahřát motor a jde to relativně snadno i bez šroubováku a prznění prachovky. Určitě
díky tomu, že ve výrobě cívky před nasazením na svíčky máznou silikonovou vazelínou. Pro zajímavost jsem si označil
nástavec goly, abych věděl, jakou polohu mají elektrody svíček vzhledem k ventilům. Všechny byly ve stejné pozici,
tzn., aby oblouček elektrody směřoval ideálně kolmo na výfuk. ventily, scházelo odhadem něco mezi 20 -30°.
Do stejné polohy vyšly i nové svíčky po utažení 22Nm. Pro sichr jsem cívky taky máznul zeleným silikonem, aby
příště nebyl problém s demontáží. Svíčky z výroby byly Bosch (foto), já jsem dal NGK (04E905602).
dolují většinou páčením při použití širšího šroubováku zasunutým pod prachovku. Není to potřeba, moje dnešní
zkušenost je, že stačí zahřát motor a jde to relativně snadno i bez šroubováku a prznění prachovky. Určitě
díky tomu, že ve výrobě cívky před nasazením na svíčky máznou silikonovou vazelínou. Pro zajímavost jsem si označil
nástavec goly, abych věděl, jakou polohu mají elektrody svíček vzhledem k ventilům. Všechny byly ve stejné pozici,
tzn., aby oblouček elektrody směřoval ideálně kolmo na výfuk. ventily, scházelo odhadem něco mezi 20 -30°.
Do stejné polohy vyšly i nové svíčky po utažení 22Nm. Pro sichr jsem cívky taky máznul zeleným silikonem, aby
příště nebyl problém s demontáží. Svíčky z výroby byly Bosch (foto), já jsem dal NGK (04E905602).
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2014 20:49
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Ahoj chlapi,
tak jsem se pustil do výměny svíček (dělal jsem to poprvé) na 1.2 TSI 81 kW ... a tak to mám nějak za sebou, ale jak o tom zpětně přemýšlím, tak jsem asi ty svíčky utáhl víc než jsem měl.
Motor jsem normálně nastartoval a nepozoroval jsem problémy, přesto mně to vrtá hlavou ... tak je asi lepší to ještě teď jednou zkontrolovat/předělat než to nechat až to někde řachne.
Jak jsem svíčky povoloval, tak se mně zdálo, že to šlo docela ztuha ... ale šlo to ... a tak jsem si nějak pocitově zapamatoval sílu, co jsem musel vyvinout, abych to povolil ... Když jsem pak dával novou svíčku, tak jsem ji dotáhl nejdříve momenťákem, ale elektroda úplně nesměřovala dozadu, kousíček chyběl ... ale aby to bylo, co nejideálnější, tak jsem ještě trošku pootočil, opravdu velmi malinko, ale víc než ten momentak. Také se mně zdálo, že síla na povolení byla potřeba mnohokrát vyšší než ta kterou jsem utahoval ...
Teď zpětně o tom přemýšlím, že jsem to asi neměl dělat ... nevěděl jsem jestli je důležitější mít správně natočenou elektrodu dozadu nebo moment ... tak jsem se to snažil nějak skloubit oboje.
Co si o tom myslíte ?
Můžu teď ještě svíčky povoliot a utáhnout na správný moment, když už jsem auto projel, nebo už bych pro to měl použít další nové svíčky ?
Děkuji moc za názory, rady, zkušenosti.
Luk
tak jsem se pustil do výměny svíček (dělal jsem to poprvé) na 1.2 TSI 81 kW ... a tak to mám nějak za sebou, ale jak o tom zpětně přemýšlím, tak jsem asi ty svíčky utáhl víc než jsem měl.
Motor jsem normálně nastartoval a nepozoroval jsem problémy, přesto mně to vrtá hlavou ... tak je asi lepší to ještě teď jednou zkontrolovat/předělat než to nechat až to někde řachne.
Jak jsem svíčky povoloval, tak se mně zdálo, že to šlo docela ztuha ... ale šlo to ... a tak jsem si nějak pocitově zapamatoval sílu, co jsem musel vyvinout, abych to povolil ... Když jsem pak dával novou svíčku, tak jsem ji dotáhl nejdříve momenťákem, ale elektroda úplně nesměřovala dozadu, kousíček chyběl ... ale aby to bylo, co nejideálnější, tak jsem ještě trošku pootočil, opravdu velmi malinko, ale víc než ten momentak. Také se mně zdálo, že síla na povolení byla potřeba mnohokrát vyšší než ta kterou jsem utahoval ...
Teď zpětně o tom přemýšlím, že jsem to asi neměl dělat ... nevěděl jsem jestli je důležitější mít správně natočenou elektrodu dozadu nebo moment ... tak jsem se to snažil nějak skloubit oboje.
Co si o tom myslíte ?
Můžu teď ještě svíčky povoliot a utáhnout na správný moment, když už jsem auto projel, nebo už bych pro to měl použít další nové svíčky ?
Děkuji moc za názory, rady, zkušenosti.
Luk
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Při povolování to jde vždy mnohem hůř než při dotahování. Jsou tam totiž za tu dobu "zapečené", takže to jde obtížněji. Nemůžeš proto srovnávat, jaký pocit jsi měl při demontáži a pak při montáži.
Při montáži je povolena určitá odchylka v natočení svíčky. Takže jestli byla trochu víc vpravo nebo vlevo je jedno.
Otázka je teď jedna, o jak moc jsi to utáhl víc ? Pokud o 1-2 Nm, tak bych to nechal, pokud víc, tak povolit a znova správně dotáhnout.
Při montáži je povolena určitá odchylka v natočení svíčky. Takže jestli byla trochu víc vpravo nebo vlevo je jedno.
Otázka je teď jedna, o jak moc jsi to utáhl víc ? Pokud o 1-2 Nm, tak bych to nechal, pokud víc, tak povolit a znova správně dotáhnout.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2014 20:49
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Ahoj,
díky moc. Celé jsem to rozdělal, povolil a utáhl dle momentu.
Koukal jsem, že to měděné těsnění na svíčkách bylo někde trošičku uštíplé, možná, jak jsem to utahoval na víc, ale svíčku jsem opět použil.
Snad to bude cajk.
Dík.
díky moc. Celé jsem to rozdělal, povolil a utáhl dle momentu.
Koukal jsem, že to měděné těsnění na svíčkách bylo někde trošičku uštíplé, možná, jak jsem to utahoval na víc, ale svíčku jsem opět použil.
Snad to bude cajk.
Dík.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Dobrý večer, ať nezakládám nové téma. Po kolika najetých kilometrech prosím měníte svíčky u motorů 1,4TSI? Mám verzi 103kW, ale to je asi jedno, ne? A je složité to udělat doma? Mám trošku strach aby mě v servisu nějak nevy...i. Buď že dají jiný typ svíček než tam má být nebo ať je doopravdy vymění. Jak tady čtu, asi bude potřeba momentový klíč, ale zbytek? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- laco laslo
- Pilot
- Příspěvky: 807
- Registrován: 07.05.2009 15:37
- Bydliště: Brno- venkov
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Měly by se měnit každých 60 tis. km.
Nedávno jsem dělal sám na tom samém motoru. Postup je ti asi jasný a v podstatě potřebuješ jen momenťák s delším nástavcem. Cívky a trubku vedení vzduchu demontuješ běžným nářadím.
Nebál bych se toho
Nedávno jsem dělal sám na tom samém motoru. Postup je ti asi jasný a v podstatě potřebuješ jen momenťák s delším nástavcem. Cívky a trubku vedení vzduchu demontuješ běžným nářadím.
Nebál bych se toho
VW Golf VII Variant 1,4 TSI
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: 1.2 TSi 77 kW - svíčky
Koukal jsem na nějaké video na youtube a zdálo se mi to dost složité. Svíčky si seženu, pán kam chodím pro náhradní díly je v pohodě, ale bojím se servisu. Olej a filtr jsem si měnil sám. Servisy znám bohužel zatím jen takové, že buď si vemou nemalou částku a kolikrát ani neopraví jak mají, nebo servisy které vám opraví za pár korun, ale zároveň vám dojebou dalších 5 věcí. Nevím jak moc můžu věřit servisní knížce, ale poslední výměna před 30 tisíci a něco. Takže stačí po 60 tisících? No zkusím je vyměnit po 50 a budu si to hlídat. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue