DSG (zkušenosti)

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

Zdravím,

zajímaly by mě vaše zkušenosti ohledně automatického řazení s DSG. Pořídil jsem si roční vůz s DSG poté co mi ukradli předchozí, prakticky nový, vůz. Je to moje premiéra s automatem. Jezdím s tím zatím dva měsíce, ale zvykl jsem si rychle. DSG řadí pěkně, hlavně ta trvalá trakce, kdy se přepínají liché a sudé převody, je supr při předjíždění, nebo při rychlejším zařazování do pruhu.

Ale všiml jsem si "zvláštního" chování při změně otáček okolo turbo-díry. Když jedu klidnou jízdou (je jedno jestli 50 km/h nebo 100 km/h - ale plyn udržuju zlehka) a otáčky jsou někde mezi 1000 min^-1 až 1300 min^1 (teď přesně nevím) a pak pomalu přidávám plyn... nějakou dobu se skoro nic se neděje až pak najednou podřadí, otáčky jsou skoro přesně na 2000 min^-1 a nakopne to. Jakoby ten automat měl problém s turbo-dírou a nepočítal s ní. Když udržuju otáčky nad 2000 min^-1, tak vše řadí na výbornou (plynule a rychle). Jen ten skok v turbo-díře je znát a čekal bych, že s tím bude SW v autě počítat a palivo bude dávkovat tak, aby tam ten náraz minimalizoval.

Taky je zajímavé, že se otáčky nikdy nepohybují v okolí turbo-díry. Vždycky jsou buď pod nebo nad. Vypadá to, že se SW snaží vyhnout tomu zlomu, kdy naběhne turbo a navyšuje se točící moment. Ale v ten moment to přeřazení není tak rychlé a ještě to podle mě umocňuje turbo-efekt.

Ještě přejdu k brzdění motorem. V kombinaci s tempomatem, nebo ACC brzdí DSG krásně motorem. S vypnutým tempomatem, nebo ACC se motorem už tolik nebrzdí. Když jedu skopce, tak prostě nabírám rychlost docela slušně. Musím přišlápnout brzdu, ale čekal bych, že to zafunguje i na ťuknutí na brzdu, ale ne, musím opravdu přibrzdit než podřadí. Když brzdu pustím, tak zařazená rychlost zůstává (pokud otáčky vyloženě nevylezou vysoko).

Zajímalo by mě jestli to máte stejně.

Ještě zlehka odbočím. Teď v zimě se mi spotřeba pohybuje skoro na osmi l/100km při běžné jízdě, což se mi zdá dost. S lehkou nohou, jsem na sedmi... S předchozím autem, jsem jezdil v zimně prakticky za stejnou spotřebu (stejné trasy a stejný styl jízdy - v létě to bylo o litr míň), ale to tam byl nejlacinější motor (atmosféra 1,6 16 V se 6-ti stupňovým manuálem) a s tím jsem počítal, ale u 1.4 TSi bych čekal spotřeby pod 6 litrů. Uvidím jak to bude v létě. Obuto mám 16" BF Goodrich g-Force Winter 2. Na léto tam mám nějaký originální 17" (teď nevím co to bylo). Jezdím převážně 15 km tratě hlavně město a kousek po rychlostní).

Budu rád, když sem hodíte svoje zkušenosti s automatem!!!

Uživatelský avatar
wittmann167
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 13.02.2014 22:37
Bydliště: Matrix - ostatně jako každý

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od wittmann167 »

Otcovo dsg se 103kW se chová řekl bych stejně. Ta spotřeba na tuto vzdálenost je normální. Můj manuál 92kW má v těchto mrazech spotřebu 7 litrů. Jezdím do práce stejnou trasu, tj. 15 km. S otcovým dsg se nedostanu na stejných trasách na spotřebu jako s mým manuálem. Ještě je tu rozdíl v kW v "neprospěch" dsg.
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI Maraton Edition, bílá Pure
Mio MiVue C330

jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

Díky za info. Dnes ráno jsem auto nechal delší dobu se zapnutým motorem a překvapilo mě, že když jsem vyjel se zahřátým motorem, tak se ten skokový přechod na 2tis ot přestal projevovat. Otáčky se zvedaly úplně plynule a o turbo-díře jsem vůbec nevěděl. Schválně jsem se na to zaměřil.

Aktuální spotřeby z palubního PC se za jízdy taky podstatně snížily. Ale průměrná byla vyšší, protože to nějakou dobu stálo na místě se zapnutým motorem.

slamka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 14.03.2018 00:59

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od slamka »

jeffry7jordan píše:Ještě přejdu k brzdění motorem. V kombinaci s tempomatem, nebo ACC brzdí DSG krásně motorem. S vypnutým tempomatem, nebo ACC se motorem už tolik nebrzdí. Když jedu skopce, tak prostě nabírám rychlost docela slušně. Musím přišlápnout brzdu, ale čekal bych, že to zafunguje i na ťuknutí na brzdu, ale ne, musím opravdu přibrzdit než podřadí. Když brzdu pustím, tak zařazená rychlost zůstává (pokud otáčky vyloženě nevylezou vysoko).
Pri jazde dolu kopcom daj DSG do manualneho rezimu, prepni paku doprava a zvol tam napevno trojku/stvorku (podla potreby, sklonu kopca). Auto Ti bude sice zrychlovat dolu kopcom, ale to zrychluje kazde. No DSG Ti neprehodi kvalt na vyssi stupen, ale podrzi Tebou zaradeny, akoby si mal manual.
Cim vyssi stupen, tym mensi odpor pri jazde dolu kopcom, t.j. tym rychlejsie ides. A cim rychlejsie ides, tym rychlejsie Ti DSG hadze vyssie kvalty a zas iba zrychlujes.. Zacarovany kruh DSG. Preto musis stale brzdit.

PS: ACC brzdi motorom asi iba pri udrzovani rychlosti dolu kopcom, nie pri dobehnuti pomalsieho automobilu (vtedy pouzije brzdu), ze?
VW Golf VII Variant R-Line Highline 1.4 TSI 110kW DSG

Obrázek

jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

Díky, to já to občas dělám, že si manuálně podřazuju, ale většinou to nechám na tom automatu... Automat mi směrem nahoru ještě sám nepřeřadil při jízdě skopce (při brzdění motorem). Možná kdyby byl kopec hodně prudký a otáčky by vyletěly, tak by to asi přeřadilo, ale spíš bych očekával, že to aktivně přibrzdí, což ale nejde u výbav bez ACC či Front Assist, protože ne u každý výbavy je brzda ovládaná elektronicky.

Ten začarovaný kruh bych tak neviděl. Ono jak auto brzdí motorem a zrychluje skopce, tak zároveň nabírá otáčky a zvyšuje tření, takže brzdí víc s rostoucími otáčkami. Ono se to většinou někde ustálí...

Ale jak říkám, ještě jsem nejel z tak prudkýho kopce dolů, aby mi automat přeřadil nahoru.

Můj příspěvek se týkal toho podřazování sešlápnutím brzdového pedálu. Líbilo by se mi, kdyby při brzdění motorem auto podřadilo "malým klepnutím" na brzdový pedál. Klepnutí na pedál je mnohem rychlejší a komfortnější, než přepínat mezi manuálem a automatem.

PS: ACC (na rozdíl od klasickýho tempomatu) umí nejen udržovat vzdálenost mezi vozy, ale při zpomalení (nebo i pro udržení rychlosti) to aktivně používá brzdy. Takže například při jízdě skopce to jede podle požadované rychlosti - přibrzďuje primárně motorem, ale i brzdami, pokud je potřeba. Brzdu to aktivuje i v případě, že na tempomatu výrazně snížím rychlost. Ale taky záleží na navoleném režimu tempomatu (Eco, Comfort, Normal nebo Sport). Podle toho se mění dynamika zrychlování i zpomalování a taky diference/tolerance rychlosti vůči požadované rychlosti. Při režimu Sport se to snaží striktněji dodržovat nastavenou rychlost, zatímco při režimu Eco to mění rychlost pomaleji a na požadovanou rychlost se to nemusí dostat.

slamka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 14.03.2018 00:59

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od slamka »

Na co Ti je podradenie pri ustalenej jazde?
Ked Ti auto aj podradi, po kratkom case by Ti DSG znovu prehodilo na povodny kvalt a znovu sa vratis k ustalenej jazde na tom istom zaradenom kvalte ako si mal predtym.
Ak chces auto odstat do otacok podradenim pred predbiehacim manevrom, nebudes predsa pred tym manevrom este aj pribrzdovat. Iba zosliapni plynovy pedal a auto si same podradi a ides.. ;)

Z akeho ineho dovodu si chces podradovat tuknutim na brzdu?
Nejako v tom fakt nevidim zmysel..
VW Golf VII Variant R-Line Highline 1.4 TSI 110kW DSG

Obrázek

jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

Řeč je o brzdění motorem (podřazování) při jízdě skopce.

Jinak děkuji za velice inteligentní popis toho, že si automat přeřadí při sešlápnutí plynového pedálu :potlesk: To jsem opravdu nevěděl, že automat umí řadit.

slamka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 14.03.2018 00:59

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od slamka »

Ale ved sam pises ze pri jazde z kopca ides ustalenou rychlostou pri zaradenom nejakom stupni.
Na co Ti je podradenie???

Bud das paku na manual a radis si ako chces, alebo ides na automate..
Ak nechas auto v automate, tak aj ked si "umelo" (je jedno ci tuknutim na brzdu ako to pozadujes, alebo manualne pakou/pripadne padlami pod volantom ak ich mas) podradis, umelo zvysis otacky, ale nic tym nedosiahnes, iba tolko, ze si auto o chvilu znovu preradi na vyssi stupen, na ktorom bolo aj predtym (kedze vratis rezim do automatu) a vrati sa Ti do rovnakeho ustaleneho rezimu ako bolo pred Tvojim umelym podradenim.

Z nas dvoch mam dojem ze Ty nechapes zmysel DSG a chces nejake umele podradovanie ktore nema zmysel. :)
VW Golf VII Variant R-Line Highline 1.4 TSI 110kW DSG

Obrázek

jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

A kde píšu, že jedu skopce "ustálenou rychlostí"? Asi jsem slepej, ale nikde to v textu nevidím.

Jinak ano, kdybych jel ustálenou rychlostí a ani bych ji nechtěl měnit, tak bych neměl důvod řadit - v tomhle se shodneme. Ale tento případ vůbec nepopisuju.

Možná narážíš na tento text: "Ten začarovaný kruh bych tak neviděl. Ono jak auto brzdí motorem a zrychluje skopce, tak zároveň nabírá otáčky a zvyšuje tření, takže brzdí víc s rostoucími otáčkami. Ono se to většinou někde ustálí..." ale to jen, že se to NĚKDE ustálí. Často ne tam kde potřebuju...

Tím podřazováním jsem měl namysli tento příklad: Když jedu skopce a auto zrychluje, já bych chtěl jet o něco pomaleji, ale zároveň nechci stát na brzdovém pedálu, tak ťuknutím na pedál by to podřadilo a tím by to snížilo rychlost. Na slabé ťuknutí to nereaguje, ale když přibrzdím (jakože to trošku přišlápnu), tak to logicky podřadí (tedy víc přibrzdí motorem) a po puštění brzdy do drží poslední zařazenou rychlost, což je fajn, ale uměl bych si to představit s tím ťuknutím (kdy by se ani neaktivovaly kotoučové brzdy) - nic víc, nic míň.

Nehledej v tom žádný magie.

PS: Ty pádla tam nemám - ani nevím jak se chovají... jestli mají přednost před automatem, nebo jestli fungují jen v případě, že je DSG v polo-automatickém (dle tebe manuálním) režimu.

slamka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 14.03.2018 00:59

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od slamka »

Tak potom jedine čo som Ti písal na začiatku. Prepnúť DSG do manuálu, podradiť a nechať tak. Neťukneš do brzdy, ale do DSG páky... :lol:
To som Ti napísal hneď v mojej prvej správe a nepozdávalo sa Ti to :roll:
VW Golf VII Variant R-Line Highline 1.4 TSI 110kW DSG

Obrázek

jeffry7jordan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.02.2018 19:34

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od jeffry7jordan »

Jo tak to je jasný... však tu ani neřeším jak podřadit - to já ještě umím :-D... ale šlo mi o to, že tím ťuknutím by to ve VW vylepšili a byla by to jen otázka SW...

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: DSG (zkušenosti)

Příspěvek od Pantani »

jeffry7jordan píše:PS: Ty pádla tam nemám - ani nevím jak se chovají... jestli mají přednost před automatem, nebo jestli fungují jen v případě, že je DSG v polo-automatickém (dle tebe manuálním) režimu.
Pádla mají přednost před automatem = můžeš automatu "kecat" do řazení bez toho, aniž bys měl přepnuto voličem na "manuál". V takovým případě se auto samočinně za nějakou chvíli od posledního zmáčknutí páčky opět vrátí do plně automatickýho režimu. Funguje to skvěle.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“