Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.0 TSi 81 kW - zvuk při řazení
PříspěvekNapsal: 11.07.2018 14:02 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

11.07.2018

Příspěvky:

5

Caute,

mam funglovku golfa (manual 6) a chcel by som sa spytat, ci je normalny ten zvuk pri preradeni - take kratke kovove zachrastenie po uplnom pusteni spojky, pri radeni z 1-2, 2-3, ..

pocujem to len pri stisenom radiu a otvorenom okne, v momente ako je zaradena rychlost a ja pustim pomaly spojku, za studena aj za tepla

moze to byt nizkymi otackami pri radeni? nevytacam to pri radeni az na 3000, vacsinou radim pri 2tis

dik


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 11.07.2018 20:18 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

467

Jako opravdu dáváš další rychlost při 2000ot nebo to je chybně napsané?
V životě bych snad při těchto otáčkách nezaradil, a to jezdím převážně s TDI, které to třeba utáhne, ale je to prasarna.
Se podívej na kolik ti spadnou otáčky když přeradis, to jezdíš jen na spotřebu nebo jak? Tohle není automat, kde to třeba poměrně běžné je.
Ani bych se nedivil když brzo odejde spojka, tímto podtacenim.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 11.07.2018 21:45 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

11.07.2018

Příspěvky:

5

no hlavne keď idem po rovine tak to nad 2500 pri radení nevytacam, otáčky nepadnú určite pod 1500 a od 1500 to ťahá dobre - ale nechám si poradiť, budem to viac vytáčať aspoň pri 3tis

ma niekto skúsenosti s tým zvukom čo som opísal? ma to ledva 1000km snáď nič nie je pokazené


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 11.07.2018 22:02 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

467

Osobně bych u motoru TSI nečekal žádný zázrak, tudíž bych to viděl na běžný zvuk. Přeci jen když vypnes motor a zkusíš si řadit rychlosti, tak také uslyšís zvuky.
Navíc pokud píšeš že od 1500 ot motor táhne, tak bezva no, určitě tomu dáváš i víc prislapnuty plyn hlavně někde v křižovatce pro výjezdu nebo na rovince v těchto otáčkách.
Větší zrychlování z 1500 až 1800 ot je smrt pro spojku.
Nekoukej na PC co ti radi zařadit, ale rad podle sluchu, protože skočit o rychlost nahoru při 2000ot je pecka. Já zase třeba pod skoro 2000ot nechodím a to jezdím převážně s TDI. Pak ve 2.0 TSI také minimálně, u těch TSI je strašná díra u turba, oproti TDI, a nepřijde mi že by to pod 2500ot jelo nějak pružně.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 11.07.2018 22:18 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

11.07.2018

Příspěvky:

5

super, dik za radu :)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 12.07.2018 21:45 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

11.07.2018

Příspěvky:

5

ten zvuk mi stále nedá spávať rozmýšľam či s tým mám ísť do servisu alebo nie, ozýva sa to aj keď prudšie vytlacim spojku pri 1-2 rýchlosti, take nepríjemne kovové cvaknutie (zapadnutie) zo spodnej prednej (asi ľavej) motorovej časti, pekne to počuť v podzemnom parkovisku, ten zvuk mi pripomína felíciu keď som zaradil spiatočku, tiež to tak cuklo
nerobí takéto zvuky dvojhmota?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 19.07.2018 22:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.12.2012

Příspěvky:

681

Bydliště:

Ostravwa

Normální projev součtu vůlí v soukolí. Když převodovku z nulového přenosu síly skokově zatížíš tak to kovové cvaknutí je projev dosednutí dílů do sebe. Je to ok.

_________________
VW Golf VII 1,4 TSI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 17.08.2018 09:37 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

29.03.2018

Příspěvky:

30

Zvláštní diskuze... Motorista, jezdící převážně s TDIčkem radí jinému, co má TSI, jak má vytáčet motor??? - To jako vážně? ... ;o))
U dieselů se přece odjakživa muselo VÍC tlačit na pedál...
My teda máme 1.2 TSI (81kW), ale můžu říct, že točit ten motor na 3000 ot/min je teda už docela pořádné vytáčení! (podle sluchu) - a že to tedy děláme jen tehdy, když se na nás (obvykle na konci obce + souč. při jízdě DO KOPCE) někdo tlačí zezadu a nechceme ho zdržovat.
Na druhou stranu je ovšem pravda, že nápovědu řazení taky obvykle ignorujeme - je to fakt téměř vždy MOC BRZO. - Ale ne zas tak o moc.
Pokud teda nezávodíte, ale jen se přesouváte z místa na místo.
Pozn.: Pocitově ale máme tu zkušenost, že vytáčet na 4000 ot. např. Renault (1.4) Thálii bylo o DOST snadnější, než vytočit VW 1.2 TSI na 3000 ot. A to jde v obou případech o čtyřhrnek.
Stejně ale na Thálii vzpomínáme moc rádi :good: - jak se těm za námi protahovaly obličeje a jak kulili oči, když jsme na to šlápli a zmizeli jim v dáli... (s tím vozítkem byla fakt ohromná zábava jezdit). Dnes u menších vozů s motory TSI už nějaké zrychlení nikoho nepřekvapuje.

Jo - a abych nezapomněl: Jestli vám to cvakání připadá fakt divné - tak asi JE divné.

_________________
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw Comfortline *2016


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 18.08.2018 23:41 
Offline
Profík
Profík

Hodnost:

Profík

Registrován:

27.07.2017

Příspěvky:

65

vwKarelIV@: JirkaVys to píše správne a vy píšete hlúposti. Diesel má optimálny točivý moment posadený nižšie.
Jazdiť s TSI pod 2000 otáčok je možno "ekologické" podľa bruselských byrokratických noriem, ktorými sa riadia aj "digitálny našeptávači" či automatické prevodovky, ale motoru to rozhodne neprospieva. Budem sa opakovať, ale čítal som článok kde sa vyjadril priamo vývojár týchto motorov a prehlásil že ak budete motor neustále túrovať na 3000 otáčok, vydrží vám 2x toľko, než keď ho budete podtáčať na polovičnú hodnotu.
Rada znie, nejazdite pod 2000 otáčok, čo znamená radiť v rozmedzí 2500 - 3000, podľa okoľností. A párkrát do roka "vyhnat pavouky" tzv. "talianska údržba" tj. motor vytočiť na 5000 a poriadne ho zahriať, aby sa vypálili usadzované nečistoty a zabránilo sa karbonizácii. Ani aditíva nie sú všemocné, talianska údržba má proste stále veľký význam. Ja podľa týchto pravidiel jazdím a možno vás to prekvapí, ale spotreba nie je vyššia než keď sa motor podtáča. A nedávno som sa od mechanika dozvedel ďaľšiu vec. Ak motor podtáčate, nedobíja sa ani batéria. :wink:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 21.08.2018 10:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.02.2009

Příspěvky:

42

Bydliště:

Jičín

Gašpo - Pravděpodobně máš pravdu, ale jako provozovatel Golfu 1.4TSI ti napíšu, proč toto doporučení skoro nikdo nepřevede do běžné praxe.

Ergonomie nového golfa, nastavení převodovky a odhlučnění auta (motoru) vše je nastaveno tak, aby se uživateli líbilo to dělat přesně podle "bruselského" ekonoukazatele.
Auto si svým projevem vyloženě říká přeřaď co nejdříve cca v 1500 - 1700 ot. vibrace v těchto otáčkách už žádné nejsou a motor je prakticky neslyšitelný, a točivý moment je na maximu. Kdybych měl pokaždé přeřazovat v 2500 ot. tak mě u řazení bude obtěžovat vyšší hladina hluku z motorového prostoru. Samozřejmě při dálničním provozu auto točí třeba 3000 ot. ale v té rychlosti již slyším gumy vzduch atd... mají to prostě vymyšleno tak aby to lidi dělali jak chtějí oni :-)
Ohledně baterie je to úplně jinak. Nová auta mají sofistikovanou dobíjecí elektroniku a baterie se dobíjí, kdy je prostě potřeba a umí i ve velmi nízkých otáčkách dostat z alternátoru velké nabíjecí napětí a proud, naopak když nepotřebuje, tak ve vysokých otáčkách prakticky nedobíjí...
Samozřejmě italská údržba je pro tato auto ideální a taky to čas od času to pořádně vytočím...

_________________
VW Golf VII FL ME 1,4TSI


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 24.08.2018 07:37 
Offline
VWagenista
VWagenista
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

16.04.2017

Příspěvky:

77

Gašpo píše:
vwKarelIV@: JirkaVys to píše správne a vy píšete hlúposti. Diesel má optimálny točivý moment posadený nižšie.
Jazdiť s TSI pod 2000 otáčok je možno "ekologické" podľa bruselských byrokratických noriem, ktorými sa riadia aj "digitálny našeptávači" či automatické prevodovky, ale motoru to rozhodne neprospieva. Budem sa opakovať, ale čítal som článok kde sa vyjadril priamo vývojár týchto motorov a prehlásil že ak budete motor neustále túrovať na 3000 otáčok, vydrží vám 2x toľko, než keď ho budete podtáčať na polovičnú hodnotu.
Rada znie, nejazdite pod 2000 otáčok, čo znamená radiť v rozmedzí 2500 - 3000, podľa okoľností. A párkrát do roka "vyhnat pavouky" tzv. "talianska údržba" tj. motor vytočiť na 5000 a poriadne ho zahriať, aby sa vypálili usadzované nečistoty a zabránilo sa karbonizácii. Ani aditíva nie sú všemocné, talianska údržba má proste stále veľký význam. Ja podľa týchto pravidiel jazdím a možno vás to prekvapí, ale spotreba nie je vyššia než keď sa motor podtáča. A nedávno som sa od mechanika dozvedel ďaľšiu vec. Ak motor podtáčate, nedobíja sa ani batéria. :wink:


A jak dlouho je třeba držet ten motor na 5000ot/min při vyhánění pavouků? Jak poznám, že už to stačí, že se nečistoty vypálili?

_________________
Golf VII Sportsvan ME FL, 1.4 TSI 6G 92kW, r.v. 2017, Modrá Atlantic metalíza


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.0 TSI 81 kw zvuk pri radeni
PříspěvekNapsal: 24.08.2018 10:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

2143

Bydliště:

Praha

Tak ono nejde tak o určité otáčky po konkrétní časový úsek, ale spíš o teplotu, aby se úsady vše možně rozehřály a potom se spálily a vylítly ven. Na to bude spíš lepší dát si delší trasu po dálnici, ideálně v levém pruhu a uvidíš, že je pak motor horkej jak prase...jako jet 130 na trojku čtvrt hodiny, to by mi asi upadly uši.

_________________
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
ex: VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: Škoda Felicia Combi 1.6

_________________
VCDS 17.8.1 ENG, VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group