1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

Tak mam za sebou prvnich 500km s timto motorem a zatim spokojenost :) Kombinovana spotreba podle palubniho pocitace 6.2l/100km (mesto, dalnice, mimo obec).

Trochu mam problem s rozjezdy, totiz kdyz poustim spojku a pridavam plyn, tak se cele auto neeeeekdy trochu houpe :D Musim se na to soustredit, aby byl ten rozjezd plynuly. Hlavne kdyz se chci rozjet rychle, rychle jednicku, rychle dvojku... Jakoze necuka, ale jakobych nemel cit v nohach. Dela mi to hlavne, kdyz je motor studenejsi. Nevim, jestli si jen potrebuju zvyknout nebo je to normalni chovani? Zkousel jste nekdo se plynule rozjet jen pustenim spojky bez pridavani plynu? Musim zkusit...

Taky kdyz je motor studeny, tak vnimam, kdyz se vypnou/zapnou ty dva valce, troooooooooosku to cukne. Kdyby se to neukazalo na palubaku, tak bych asi nepoznal, jestli jsem treba prejel pres nerovnost... Ale tim, ze to tam blikne na displeji, tak vim, ze to byly ty valce. Pak kdyz uz je motor zahraty, tak to neni vubec poznat.

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

marian86:
Spotřebu zatím neřeš .
Zajíždíš. Jezdi tak, aby jsi vyhověl motoru
Rozjezdy se časem naučíš. prostě nejprve ten motor musíš nakrmit a pak se to rozjede
Jak už jsme tady psali , je to odspodu mrtvé, tak se tomu "houpání" asi nevyhneš
Že to jede na 2válce časem poznáš i na zahřátem motoru . Ale nemá smysl to řešit . Hlavně aby se nic nepodělalo.

arnicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 07.09.2018 13:25

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od arnicek »

Zdar kolegové. Tak jsem zjistil na základě pročtení fóra Škoda Karoq, kde si nejvíce stěžují na cukání 1,5 tky, za studena při rozjezdu, že to dělá i mě. Rozjezdy jsou v pohodě, ale při jízdě na jedničku při mírné akceleraci, či ubrání plynu, taky skáče. Koncern prý vyvíjí nápravu v podobě nového softwaru, který prý je již k dispozici. V současné době vyřadili všechny 1,5 ký z konfigurátor u a bude svolávačka, přednostně prý u těch, co si nejvíce stěžují. Takže to vyzkoušejte, dělají to prý všechny motory. Já jsem byl taky přesvědčen, že se mě to netýká, ale na druhou stranu, není to žádná tragédie. Ovšem při popojíždění ve městě to může být nepříjemné. Po zahřátí je vše O.K.

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

Ten problem jak jsi popsal, popojizdeni se studenym motorem na jednicku, mam to tak uplne stejne. Kdyz mam zapnuty jizdni profil SPORT, tak je to jeste horsi. Nez vyjedu z parkoviste, tak si pripadam jak zak autoskoly.

Jinak co jsem zkousel, da se rozjet bez pridani plynu. Pomalym poustenim spojky si auto samo prida trochu otacky a auto se rozjede.

arnicek ty mas golfa a presne tenhle motor 96kw?

arnicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 07.09.2018 13:25

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od arnicek »

Tiguan 1,5 96 kW vyroben 5/2019.

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

Manual? Jinak me to dela obcas, jednou jo, jednou ne, tak nejak nahodne. Dej vedet, kdyz budes vedet neco vic :) Diky!

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

Ano, trošku to cukání je cítit
Dokonce je cítit i u zahřátého motoru
Ale nepřijde mi to nic katastrofálního . Prostě stříkačka
Osobně vidím jako větší problém tu nechuť motoru při rozjezdu. Typicky potřebuješ vystartovat z křižovatky a auto je mdlé , nejede. To je nebezpečné
Odezva na plyn s velkým zpožděním (nemám ve výbavě volbu jízdních režimů)
Jinak ale za mě dobrý motor .

arnicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 07.09.2018 13:25

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od arnicek »

To já s rozjezdama nemám vůbec problém, cukání nepozoruju. Když je motor v záběru tak necukne, pouze na jedničku, když ubereš, nebo pustíš plyn, tak se výrazně propadnou otáčky motoru a auto cukne. Na dvojku už v pohodě a po zahřátí se dá lechtat plyn na jedničku a taky bez cukání. Jak jsem psal není to nic hroznýho. Kdybych si nepustil video na fóru Škoda, tak bych tvrdil, že tento problém nemám. Psal jsem na importéra, kdy bude opravný soft a zatím bez odpovědi. Jinak po zajetí motoru mohu říci, že chytl druhej dech, i spotřeba mě klesla na průměr 6,8 l. Mám manuál.

arnicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 07.09.2018 13:25

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od arnicek »

Ještě doplním, že špatnou odezvu na plyn má taky řešit ten nový sw.

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

arnicek: kam presne jsi psal? Na prodejce, servis? Nebo nejaky obecny VW email, ktery plati pro vsechny?

romanv1982
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 03.04.2019 14:12

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od romanv1982 »

Dobrý den,

jsem tu nový, dnes jsem se zaregistroval. Plánuji koupi VW Golf VII combi, benzin. Chtěl bych požádat o radu/názor. 1.4 TSI, 110 kW r. v. 2017 nebo 1.5 TSI EVO, 96 kW?

Díky.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4764
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od srotty »

Raději vem ten starší motor bez filtru pevných částic a dalších "vylepšení".

Sebasten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 05.10.2018 14:02

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Sebasten »

K tomu cukání.. osobně můžu říci, že jak píšeš, tak při rozjezdu se musím více soustředit a dbát, aby byl rozjezd plynulý a když chci jet jenom na jedničku, tak musím citlivěji narábat s plynovým pedálem. Na to konto je však nutný říct, že to není nic strašného, respektive nic, co by mě nějak omezovalo a spíš to beru jako vlastnost. Žádná tragédie se nekoná, auto mi nechcípá, ani nelítají otáčky jak na houpačce. Jinak poprvé jsem si toho všiml na zkušební jízdě, kdy jsem jel s VW Sportsvan 1.5 TSI 96 Kw a u rozjezdů jsem se normálně zapotil a chvílemi i před prodejcem styděl, že se neumím rozjíždět :D pociťoval jsem něco obdobného. A to samé když jsem zkoušel 1.0 TSI, tam to bylo obdobné. Takže bych z toho nějakou vědu nedělal. Jak říkám, musí si člověk trochu dát pozor, ale že by chcípalo, byl problém se rozjet do kopce či něco podobného, to rozhodně ne.

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

Mě trošku nemile překvapuje spojka
Pokud člověk potřebuje vystřelit z křižovatky, tak je cítit

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od ladaf »

romanv1982 píše:Dobrý den,

jsem tu nový, dnes jsem se zaregistroval. Plánuji koupi VW Golf VII combi, benzin. Chtěl bych požádat o radu/názor. 1.4 TSI, 110 kW r. v. 2017 nebo 1.5 TSI EVO, 96 kW?

Díky.
Urcite starsi jak pise srotty. Mam ho a max spokojenost.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“