1.6 TDi EA 288

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

1.6 TDi EA 288

Příspěvek od Bofors »

Zdravím vás, tento motor má být v G7 také přepracován a v kuloárech se proslýchá, že má mít spotřebu paliva na úrovni starých dobrých rotaček i v době úplně jiných emisních limitů a dusítka (filtru) ve výfuku. Právě k posledně jmenovanému směřuje můj dotaz. Nikde se mi nepodařilo vyčíst jakým spůsobem bude probíhat dodatečný vstřik nafty pro regeneraci částicového filtru, zda půjde přes motor se všemi negativními vlivy na něj (ředění oleje naftou) nebo bude instalován před filtrem předřazený vsřikovač nafty? V dnešní době kostkutingu si nedělám iluze :/ Popřípadě pokud víte o dalších novinkách k tomuto motoru, pište.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
Bedrich007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.03.2011 21:41

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bedrich007 »

Zdravím,

četl jsem článek o GVII 2.0TDI, ve kterém mě zaujal jeden odstavec:

" Když na tachometru svítilo 5430 ujetých kilometrů, dala palubní elektronika povel k regeneraci DPF. Od řidiče chtěla nejméně 15 minut jízdy na 4 rychlostní stupeň, min. 70km/h. Po 13 km takového tempa kontrolka zhasla. U zcela nového typu bychom čekali samočinnou regeneraci filtru."

Počítám, že u menšího motoru to bude podobné.
VW GV 2.0TDI Goal 103Kw Black- historie
VW GVII 1.4TSI Maraton Edition 92Kw Gold - současnost

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Alinek »

To člověka doslova nutí vjet na dálnici. U auta s najetými 5430 bych to tedy nečekal... :fool:
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bofors »

Nevýhoda dieselu, buď to kouří nebo to má DPF a to je pro servisní rizika i pro uživatelský komfort zlo.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
Bedrich007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.03.2011 21:41

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bedrich007 »

No popravdě byl jsem taky dost zaražený, já to svoje kupoval se 148tkm dnes má 157tkm, moc často se z města nepodívá + na dálnicích snad byl jednou a kontrolka DPF se ještě nikdy nerožla. A u nového auta po 5tkm? Masakr.
VW GV 2.0TDI Goal 103Kw Black- historie
VW GVII 1.4TSI Maraton Edition 92Kw Gold - současnost

rasto4444
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 06.01.2011 22:34

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od rasto4444 »

zaujímalo by ma čo hovoríte na system start/stop.. u dieslu ktory sa dlhšie zahrieva a vypne motor hned na prvej križovatke.. to asi tiež nebude moc dobré či áno? alebo ak sa budem vliecť v kolone s nezahriatym motorom a stale sa bude vypínať a zapínať.. čo na to vravíte? Da sa to hádam deaktivovať aspon manualne nejakym čudlikom či nie?
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Uživatelský avatar
Bedrich007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 12.03.2011 21:41

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bedrich007 »

Podlě mě je stop/start největší kravina co vymysleli, já bych to v autě nechtěl. Co vím, tak je v autě přítomno deaktivační tlačítko, ale při každém nastartování ho musíš vypnout. Myslím že později to nějaké šikovné ručičky dokážou eliminovat úplně.
VW GV 2.0TDI Goal 103Kw Black- historie
VW GVII 1.4TSI Maraton Edition 92Kw Gold - současnost

rasto4444
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 06.01.2011 22:34

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od rasto4444 »

Aha, dikes. a nevies o nejakych negativnych dosledkoch toho start/stop.. aspon teda ze je tam ta deaktivacia..
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Ungaro
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 26.11.2012 19:07

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Ungaro »

Nemám vlastní zkušenost, ale údajně start-stop systém nefunguje, pokud je 1) nízký stav baterie 2) není auto dostatečně zajeté. Probíral jsem benzínový systém, v naftičce to bude asi ještě choulostivější.

rasto4444
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 06.01.2011 22:34

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od rasto4444 »

Ja som pár dni jazdil vw up tam bol tiež štart/stop a hneď na prvej križovatke mi to vyplo motor tak preto sa pýtam lebo inak okrem tychto pár dni nemám skúsenosť s týmto systémom..
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bofors »

Je to systém nanic, před každou jízdou se to musí vypínat tlačítkem, jinak trpí startér, baterie a motor jako celek zvlášť axiální ložiska na klice- startuje to při sešláplý spojce 100x za den :baseball:
VW Golf VII 1,4 TSI

rasto4444
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 06.01.2011 22:34

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od rasto4444 »

Dnes sa už tak robia auta aby vydržali maximalne 5 rokov a aby človek hneď kupoval nové.. dávajú tam kadeake somariny..
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá

Uživatelský avatar
daklevw
Pilot
Pilot
Příspěvky: 724
Registrován: 10.01.2010 10:45
Bydliště: Polička

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od daklevw »

jo je to pi*ovina ten stop/start hodne to namaha baterku ,starter a le axilni ložiska na klice po 100000 km jsou vyrichtovny a navic mi nevlezlo do hlavy to když to bude někdo drtit po dalnici na tempomat do kopce turbo bude rozpáleny do ruda sjedete z dalnic a hned třeba na křižovatku a zdechneto ... turbo bude hned v hajzlu tak 10000km a turbo se rozlitne. (Když to bude nakej ten kravatak co lita hodne po dalnich. přiklad :D) a nevim co tim človek ušetři opetovný start ... dobra 20% uspory paliva ale pak ten servis to darda asi ty startery altiky :fool: to soudrzy z ndr nedomyslely :D ... jo kecy typu nafty kouři nebo maji fitr si strčte do kapsy a nepouživejte :fool:
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW / 90 HP[/url]

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od Bofors »

daklevw píše: jo kecy typu nafty kouři nebo maji fitr si strčte do kapsy a nepouživejte :fool:
aha takže filtr pevných částic se zavedl proto že diesely nekouří :laugh:
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: 1,6 TDI EA 288

Příspěvek od favo »

Co já vím o systému start/stop je že mají speciální startéry i baterie, které by tento záhul měli vydržet. To ovšem nemění nic na věci že je to systém na hov*no. Krom toho nic nevydrží věčně a až takový startér odejde do věčných lovišť tak si umím představit že bude stát 10x tolik co obyčejný startér do stejného vozu, o baterce raději nemluvím.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“