1.6 TDi - dávat aditivum?

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
mich85
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 05.01.2013 20:36

1.6 TDi - dávat aditivum?

Příspěvek od mich85 »

Ahoj, co je na tom pravdy, že je dobré i do nového auta při tankování přidávat do nafty aditivum - prý se prodlouží životnost motoru, nezanáší se a celkově to je pro auto dobré.
1) Má to smysl kupovat aditivum a přilévat to do nového auta?
2) Nebo je to dobré akorát pro starší nafťáky?
3) Je rozdíl jestli to liju do motoru PD, nebo do CR?
Doporučili mi toto: VIF SUPER DIESEL ADITIV letní 5 L
http://www.kontakt-eshop.cz/produkt/pri ... l-7783.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky za odpověď

Alinek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1285
Registrován: 10.08.2008 14:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?

Příspěvek od Alinek »

Zdravím,

osobně mám s aditivy dobrou zkušenost a při kvalitě nafty v ČR je doporučuji. Konkrétně VIF jsem používal dlouhodobě a vyhrál v testu kvality aditiv - viz http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Obecně je rozdíl mezi PD a CR, ale například ten VIF je jak pro PD, tak pro CR.

Používal jsem letní i zimní VIF, větší rozdíl jsem subjektivně poznal v zimě, ale i v létě to má smysl lít do nafty. A pokud koupíš to 5 litrové balení, tak to vydrží opravdu na dlouho, dávkování se doporučuje 1:1000, takže ten kanystr máš na cca 90 plnejch nádrží, pokud se toho dávkování budeš držet. Když dáš větší dávku než 1:1000, tak to není na škodu.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?

Příspěvek od nuru »

Aditiva jsou spíše zbytečná, VIF sice v testu vyhrál, ale test byl silně zmanipulovaný ve prospěch Vifu. Vif nemá jinou vlastnost, než mazací, což zajistí i samotná biosložka v naftě. Pokud jsi už schizofrenní, pak tankuj u EuroOil - prodávají naftu bez přídavku biosložky, ale měl bys pak asi přidávat aditivum, které zajistí dobré mazací vlastnosti této nafty. Prostuduj si http://www.oleje.cz/forum/paliva-f4.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Neznám nikoho, kdo tankuje u značkových pump a odešel mu filtr nebo motor. Základem je se vyhýbat malým pumpičkám, kde se prodává často vše, co hoří - a že umí naučit i vodu hořet.

Uživatelský avatar
RomanF
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 258
Registrován: 06.07.2009 21:50
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?

Příspěvek od RomanF »

VIF rozhodně ano, dávej ho, pokud ti nevadí prodloužit si dobu tankování o 1 minutu (nalít 3 panáky vifu do nádrže a utřít si ruce do hadru netrvá déle).
prodáno - Passat Variant Highline 1.9 TDI BLS r.2007 (TTV, turbo BMP, 5ka ₊12%, chip DP 99kW, 1hm ATD)
Změnil jsem značku, za pár let se k Passatu vrátím... řekl bych :)

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?

Příspěvek od nuru »

Proč zrovna VIF? Na trhu jsou spousty aditiv.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?

Příspěvek od KJirka »

protože je nejlepší
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
sucram
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 29.08.2012 21:55
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?

Příspěvek od sucram »

Ahoj všem, od pondělka jsem majitel Golfu mk7 1.6 tdi, otázka je, zda přidávat do nafty u auta, které má najeto sotva 6000 km dodatečně aditivum? Hodně lidí psalo, že pokud se přidává u starších aut, rozpouští usazeniny v nádrži a dělá to problém, moje nádrž je jak nová a usazeniny tam ještě nejsou (sonda s kamerou) díky za postřehy. M
Golf MKVII Variant 1.6 TDI '16
ex: Golf MKVI 2.0 TDI DSG '09
ex: OLF V Plus 1.6 '07

Sirmartinez
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 04.11.2017 07:38

Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?

Příspěvek od Sirmartinez »

Za mě určitě dávat aditivum. Nic se tím nepokazí. A investice není nijak vysoká.
A k novým motorům. Řekl bych, že spíše staré dieseli byli schopné jezdit na cokoliv, nové moderní motory jsou daleko choulostivější. Pamatujete na staré motory co byli schopny jezdit na rostliny olej, či dokonce na přepálený olej z fritézy. Samozřejmě po přefiltrovaní.
Takže aditivum ano. Moc nestojí, moc času neztratíš a nic tím nepokazíš.
Golf VII 2.0 TDI

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?

Příspěvek od Rychtar84 »

nic tím nepokazíš, na jiném foru je i popsáno, že některé benzinky už mají aditivum v naftě (např Verva obsahuje VIF)
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
passatb3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.6 TDi - dávat aditivum?

Příspěvek od passatb3 »

Buďto tankuj naftu (platí i pro benzín) na benzinkách, kde mají aditivovaná paliva, nebo přidávej např. VIF. Do moderních motorů aditivovaná paliva rozhodně ano!

Gašpo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 27.07.2017 14:41

Re: 1.6 TDi - dávat aditivum?

Příspěvek od Gašpo »

Máme síce benzín, ale princíp je rovnaký. Ohľadom pridávania aditív som prečítal dosť článkov, krátko to zhrniem:
1.) Pridávať čokoľvek do motorového oleja je blbosť, všetko je to podvod. Jediné aditívum, ktoré má význam je nejaké americké ( značku si už nespomeniem ) a to je určené do veľkých strojov stavaných na dlhú životnosť, ktoré idú v neustálej vysokej záťaži. Pre osobák nezmysel a naviac strašne drahý.
2.) Pridávať do paliva význam má. Ostatne prémiové palivá za vyššiu cenu sa líšia od lacnejších práve primiešaním aditíva. Tuším že Benzina a OMW primiešava práve VIF.
3.) U nového auta to význam určite má, musí sa ale počítať s dlhšou dobou zábehu, radšej ju zdvojnásobiť a viac vytáčať motor ( robiť taliansku údržbu ) až po 3000 km.
4.) Je výhodnejšie ak si aditívum dolievate sami. V palivách u púmp, ktoré nemajú veľkú stáčivosť časom vyprcháva. A aj keď budete konkrétne u VIFu miešať viac než je doporučených minimálnych 1:1000, vyjde vás to lacnejšie než kupovanie prémiových palív. Ak kúpite 5 litrovú bandasku VIF, bude ten cenový rozdieľ od bežného, neaditivovaného paliva minimálny.
A moja rada nakoniec:
Používam plastové lahvičky 30 ml, do ktorích si VIF nadávkujem doma. Vždy mám aspoň jednu v aute. Zodpovedá to natankovaniu polovice nádrže. Pri tankovaní otvorím nádrž, vylejem tam obsah flaštičky a natankujem 25 - 30 litrov. Ak natankujem len 20, tiež sa nič nestane. A nemusím sa patlať so žiadnou odmerkou a špiniť si ruky. Zvláda to v pohode aj partnerka. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“