1.6 TDi - dávat aditivum?
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 05.01.2013 20:36
1.6 TDi - dávat aditivum?
Ahoj, co je na tom pravdy, že je dobré i do nového auta při tankování přidávat do nafty aditivum - prý se prodlouží životnost motoru, nezanáší se a celkově to je pro auto dobré.
1) Má to smysl kupovat aditivum a přilévat to do nového auta?
2) Nebo je to dobré akorát pro starší nafťáky?
3) Je rozdíl jestli to liju do motoru PD, nebo do CR?
Doporučili mi toto: VIF SUPER DIESEL ADITIV letní 5 L
http://www.kontakt-eshop.cz/produkt/pri ... l-7783.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky za odpověď
1) Má to smysl kupovat aditivum a přilévat to do nového auta?
2) Nebo je to dobré akorát pro starší nafťáky?
3) Je rozdíl jestli to liju do motoru PD, nebo do CR?
Doporučili mi toto: VIF SUPER DIESEL ADITIV letní 5 L
http://www.kontakt-eshop.cz/produkt/pri ... l-7783.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky za odpověď
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 10.08.2008 14:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?
Zdravím,
osobně mám s aditivy dobrou zkušenost a při kvalitě nafty v ČR je doporučuji. Konkrétně VIF jsem používal dlouhodobě a vyhrál v testu kvality aditiv - viz http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecně je rozdíl mezi PD a CR, ale například ten VIF je jak pro PD, tak pro CR.
Používal jsem letní i zimní VIF, větší rozdíl jsem subjektivně poznal v zimě, ale i v létě to má smysl lít do nafty. A pokud koupíš to 5 litrové balení, tak to vydrží opravdu na dlouho, dávkování se doporučuje 1:1000, takže ten kanystr máš na cca 90 plnejch nádrží, pokud se toho dávkování budeš držet. Když dáš větší dávku než 1:1000, tak to není na škodu.
osobně mám s aditivy dobrou zkušenost a při kvalitě nafty v ČR je doporučuji. Konkrétně VIF jsem používal dlouhodobě a vyhrál v testu kvality aditiv - viz http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecně je rozdíl mezi PD a CR, ale například ten VIF je jak pro PD, tak pro CR.
Používal jsem letní i zimní VIF, větší rozdíl jsem subjektivně poznal v zimě, ale i v létě to má smysl lít do nafty. A pokud koupíš to 5 litrové balení, tak to vydrží opravdu na dlouho, dávkování se doporučuje 1:1000, takže ten kanystr máš na cca 90 plnejch nádrží, pokud se toho dávkování budeš držet. Když dáš větší dávku než 1:1000, tak to není na škodu.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDI ASZ Pacific, chip @ 160 PS/390 Nm, EGR off, kovokeramická spojka Renovak, K&N filtr, brzdy Zimermann sport.
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?
Aditiva jsou spíše zbytečná, VIF sice v testu vyhrál, ale test byl silně zmanipulovaný ve prospěch Vifu. Vif nemá jinou vlastnost, než mazací, což zajistí i samotná biosložka v naftě. Pokud jsi už schizofrenní, pak tankuj u EuroOil - prodávají naftu bez přídavku biosložky, ale měl bys pak asi přidávat aditivum, které zajistí dobré mazací vlastnosti této nafty. Prostuduj si http://www.oleje.cz/forum/paliva-f4.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Neznám nikoho, kdo tankuje u značkových pump a odešel mu filtr nebo motor. Základem je se vyhýbat malým pumpičkám, kde se prodává často vše, co hoří - a že umí naučit i vodu hořet.
- RomanF
- Jezdec
- Příspěvky: 258
- Registrován: 06.07.2009 21:50
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?
VIF rozhodně ano, dávej ho, pokud ti nevadí prodloužit si dobu tankování o 1 minutu (nalít 3 panáky vifu do nádrže a utřít si ruce do hadru netrvá déle).
prodáno - Passat Variant Highline 1.9 TDI BLS r.2007 (TTV, turbo BMP, 5ka ₊12%, chip DP 99kW, 1hm ATD)
Změnil jsem značku, za pár let se k Passatu vrátím... řekl bych
Změnil jsem značku, za pár let se k Passatu vrátím... řekl bych
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?
Proč zrovna VIF? Na trhu jsou spousty aditiv.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: VW G7; 1,6 TDI - dávat aditivum?
protože je nejlepší
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- sucram
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 29.08.2012 21:55
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?
Ahoj všem, od pondělka jsem majitel Golfu mk7 1.6 tdi, otázka je, zda přidávat do nafty u auta, které má najeto sotva 6000 km dodatečně aditivum? Hodně lidí psalo, že pokud se přidává u starších aut, rozpouští usazeniny v nádrži a dělá to problém, moje nádrž je jak nová a usazeniny tam ještě nejsou (sonda s kamerou) díky za postřehy. M
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 04.11.2017 07:38
Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?
Za mě určitě dávat aditivum. Nic se tím nepokazí. A investice není nijak vysoká.
A k novým motorům. Řekl bych, že spíše staré dieseli byli schopné jezdit na cokoliv, nové moderní motory jsou daleko choulostivější. Pamatujete na staré motory co byli schopny jezdit na rostliny olej, či dokonce na přepálený olej z fritézy. Samozřejmě po přefiltrovaní.
Takže aditivum ano. Moc nestojí, moc času neztratíš a nic tím nepokazíš.
A k novým motorům. Řekl bych, že spíše staré dieseli byli schopné jezdit na cokoliv, nové moderní motory jsou daleko choulostivější. Pamatujete na staré motory co byli schopny jezdit na rostliny olej, či dokonce na přepálený olej z fritézy. Samozřejmě po přefiltrovaní.
Takže aditivum ano. Moc nestojí, moc času neztratíš a nic tím nepokazíš.
Golf VII 2.0 TDI
- Rychtar84
- Řidič
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22.10.2017 16:38
- Bydliště: okres UH
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 TDi - Dávat aditivum?
nic tím nepokazíš, na jiném foru je i popsáno, že některé benzinky už mají aditivum v naftě (např Verva obsahuje VIF)
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB
- passatb3
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.6 TDi - dávat aditivum?
Buďto tankuj naftu (platí i pro benzín) na benzinkách, kde mají aditivovaná paliva, nebo přidávej např. VIF. Do moderních motorů aditivovaná paliva rozhodně ano!
-
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.07.2017 14:41
Re: 1.6 TDi - dávat aditivum?
Máme síce benzín, ale princíp je rovnaký. Ohľadom pridávania aditív som prečítal dosť článkov, krátko to zhrniem:
1.) Pridávať čokoľvek do motorového oleja je blbosť, všetko je to podvod. Jediné aditívum, ktoré má význam je nejaké americké ( značku si už nespomeniem ) a to je určené do veľkých strojov stavaných na dlhú životnosť, ktoré idú v neustálej vysokej záťaži. Pre osobák nezmysel a naviac strašne drahý.
2.) Pridávať do paliva význam má. Ostatne prémiové palivá za vyššiu cenu sa líšia od lacnejších práve primiešaním aditíva. Tuším že Benzina a OMW primiešava práve VIF.
3.) U nového auta to význam určite má, musí sa ale počítať s dlhšou dobou zábehu, radšej ju zdvojnásobiť a viac vytáčať motor ( robiť taliansku údržbu ) až po 3000 km.
4.) Je výhodnejšie ak si aditívum dolievate sami. V palivách u púmp, ktoré nemajú veľkú stáčivosť časom vyprcháva. A aj keď budete konkrétne u VIFu miešať viac než je doporučených minimálnych 1:1000, vyjde vás to lacnejšie než kupovanie prémiových palív. Ak kúpite 5 litrovú bandasku VIF, bude ten cenový rozdieľ od bežného, neaditivovaného paliva minimálny.
A moja rada nakoniec:
Používam plastové lahvičky 30 ml, do ktorích si VIF nadávkujem doma. Vždy mám aspoň jednu v aute. Zodpovedá to natankovaniu polovice nádrže. Pri tankovaní otvorím nádrž, vylejem tam obsah flaštičky a natankujem 25 - 30 litrov. Ak natankujem len 20, tiež sa nič nestane. A nemusím sa patlať so žiadnou odmerkou a špiniť si ruky. Zvláda to v pohode aj partnerka.
1.) Pridávať čokoľvek do motorového oleja je blbosť, všetko je to podvod. Jediné aditívum, ktoré má význam je nejaké americké ( značku si už nespomeniem ) a to je určené do veľkých strojov stavaných na dlhú životnosť, ktoré idú v neustálej vysokej záťaži. Pre osobák nezmysel a naviac strašne drahý.
2.) Pridávať do paliva význam má. Ostatne prémiové palivá za vyššiu cenu sa líšia od lacnejších práve primiešaním aditíva. Tuším že Benzina a OMW primiešava práve VIF.
3.) U nového auta to význam určite má, musí sa ale počítať s dlhšou dobou zábehu, radšej ju zdvojnásobiť a viac vytáčať motor ( robiť taliansku údržbu ) až po 3000 km.
4.) Je výhodnejšie ak si aditívum dolievate sami. V palivách u púmp, ktoré nemajú veľkú stáčivosť časom vyprcháva. A aj keď budete konkrétne u VIFu miešať viac než je doporučených minimálnych 1:1000, vyjde vás to lacnejšie než kupovanie prémiových palív. Ak kúpite 5 litrovú bandasku VIF, bude ten cenový rozdieľ od bežného, neaditivovaného paliva minimálny.
A moja rada nakoniec:
Používam plastové lahvičky 30 ml, do ktorích si VIF nadávkujem doma. Vždy mám aspoň jednu v aute. Zodpovedá to natankovaniu polovice nádrže. Pri tankovaní otvorím nádrž, vylejem tam obsah flaštičky a natankujem 25 - 30 litrov. Ak natankujem len 20, tiež sa nič nestane. A nemusím sa patlať so žiadnou odmerkou a špiniť si ruky. Zvláda to v pohode aj partnerka.