2.0 TDi - kde tankovat?

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

PD je dost háklivé na mazivost, jak se tvoří tlak až ve vsřikovači, tak je to namáhané, tak to musí být dostatečně mazané :)

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Ale abysme tady odpověděli na otázku, nebo řekli svůj názor... já bych to řekl tak, že pokud budeš tankovat naftu v ověřených značkových benzinkách,(OMV je asi nej s MaxxMotion, je sice o dost dražší, ale na pár litrech je to jedno) a pravidelně servisované, žádné po 2 rokách a nebo 30 tis, ale rok nebo 15 tis, tak si myslím, že to bude normálně sloužit i bez aditiv :)

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Honzo,
díly za názor. Myslíte, že Long life je zlo pro naftové motory? Raději dodržet limit 1 rok/15000 km? Má někdo špatnou zkušenost s Long life servisním intervalem?
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Flekmatik »

Moje zkušenosti vychází z osobní zkušenosti (2.0 TDI CR) a ze světa motorů ... loni dělali rozbor prémiových naft, letos aditiv. Všechno tam je třeba brát s rezervou ale určitou vypovídací hodnotu to určitě má. Napíšu sem shrnutí ke kterému jsem dospěl.

Biosložka je supr věc na promazání motoru, bohužel ho i "zadělává". Dřív byla nafta bez biosložek ale prémiová měla aditiva která zvyšovala mazivost. Dnes aditiva zvyšují mazivost minimálně ... určitě ani zdaleka tolik jako biosložka.

U nás obecně nafta není moc kvalitní (cetanové číslo i pod 50, musí se aditivovat i neprémiová nafta aby splnila normy, norma je cca 51, ideál 60).

Mazivost čím menší číslo tím lepší. Norma je cca 450, čistá nafta je těsně u hrany (430-450). Aditivovaná má min. 350. Obyč nafta s biosložkou má 250. Tato norma byla dělaná dávno před dnešními přecitlivělými motory. Myslím že jezdit jenom na čistou naftu bez biosložek a aditiv sníží životnost motoru.

Aditiva mimo jiné znatelně chrání motor proti korozi.

Můj laický názor je že ucpanou trysku od biosložky jde vyčistit, špatně promazaný motor tak snadno napravit nejde.

EuroOil: česká nekvalitní nafta bez biosložek
OMV Maxxmotion: naprosto čistá rakouská nafta bez biosložek, už z výroby bez aditiv má cetanové číslo 60 ale nemá (aspon loni) žádná aditiva na promazání. Je dělaná nějakou speciální technologií a k nám je dovážená.
Verva: česká nekvalitní nafta s biosložkou napumpovaná obrovským množstvím aditiv na zvýšení cetanového čísla - má stejně jako OMV 60. Bohužel benzina nemá kde kvalitnější naftu sehnat ale v rámci možností dělá co může. Aditiva by měli zmenšovat nežádoucí složky biosložky.

Osobní zkušenost: ze začátku jsem tankoval vervu a motor měl úžasně tichý a precizní zvuk, přešel jsem na obyč a po pár tisících kilometrů zvuk motoru výrazně "zhrubnul" ... přikládal jsem to tomu že už není nový. Poté jsem zkusil zpátky vervu a motor opět ševelil jako nový. Jednou jsem vyzkoušel Maxxmotion a toho motoru mi bylo až líto - ten rozdíl ve zvuku bylo fakt strašně znát (rád poslouchám zvuk motoru).

Já sám budu tankovat vervu, jinak bych uvažoval o eurooilu s aditivy. Tankoval bych Maxxmotion kdybych zjistil že do něj začali přidávat pořádná aditiva na promazání.

Co se oleje týče: longlife je kvalitnější než obyč, když tam jednou dáte obyč olej už se nelze vrátit na longlife ... ale určitě ho měnte po 15 000 km ... já ho teď u nového golfíka popravdě plánuju měnit na 5000 - 15000 - 30000 - 45000 - ... Motor když je nový tak prvních pár tisíc kilometrů se zajíždí - obrusují se různé hranky z výroby atd (i když zdaleka ne tolik jako dřív) ... to auto je moje vášeň, olej si vyměním sám a ten litr za to rád dám.

2.0 TDI je super motor, narozdíl od stejné verze v Octavii má vyvažovací hřídele což by mělo znatelně snížit jeho vibrace, prodloužit životnost různých prvků (spojka) a zpříjemnit jízdu v nízkých otáčkách. Narozdíl od benzínových motorů se sám maže naftou (benzín naopak smývá olej z válců) - myslím že to je hlavní důvod toho že dieselové motory vydrží déle jak benzínové - co by se taky rozbilo na pořádně namazaném motoru - kdo maže ten jede 8)

P.S.: v tomhle oboru mám jenom samostudium - jsou to jenom mé názory a nevím jestli nejsem úplně mimo, pokud v něčem plácám budu fakt rád když mě na to upozorníte
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Hrozně hezky si to právě napsal, ale s tou naftou nevim jestli mám souhlasit, jako kdyby to dostatečně nemazalo, tak nemohou prodávat asi a tvrdit, že to je nej nafta, ten Maxx je vyráběn jinak a není dobré do toho dávat VIF, prej se to nějak hádá ty složky... podlě prostě aditiva jsou jako rozmazlování... ale zase na jednu stranu máš s tou Vervou pravdu, když jsem natankoval jí, tak ten motor byl fakt o dost tišší a to mám PD ještě, ale zase je to normální žlutá chcanka mrtě přeaditivovaná a to nevím jestli je zase uplně dobře... zase když ta nafta má vyšší mazivost, tak to podle mě bude více kouřit, více se bude zasírat DPF, ale nevím, jsou to pouze moje úvahy, nevim kde je uplně pravda...

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od VWshop.cz »

Tady něco o složení aditiv: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=272954" onclick="window.open(this.href);return false;
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Flekmatik:
1. SM (a jiné časopisy) a VIF se milují. Relevance testů je nulová, co se týče rozdílů mezi aditivy. Nemůže samozřejmě vyhrát nic jiného než VIF, tak to je léta a další to nejspíše bude.
2. Verva - naprostý souhlas. Pokud se kápne na kvalitní dodávku a nádrž je plná Vervy, pak to je znát - motor lépe táhne a už od hodně spodních otáček. Ale to je dost individuální i dle motoru. Jsou i zvěsti na některých fórech, že Verva je obyč nafta, do které se při stáčení z cisterny přímo u čerpací stanice ručně přilévá VIF. Bylo by dobré, kdyby tu byl nějaký čerpadlář od Benziny, který by něco k tomu napsal.
3. Maxx - naprostý souhlas. Párkrát jsem ho měl od různých pump a nikdy více.
4. EuroOil - souhlas.
5. Výměna oleje - souhlas, ale první náplň po 10, dále po 20 tis, byť vášeň na oleje chápu a košili si měním denně.

Honza3c2: Když vezmu nářky na fóru GVI, tak žádný problémy se samotným DPF nejsou.

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Nevim co je nej, ale určitě už podle barvy je vidět, co je lepší, nemyslím si, že Verva je nelepší palivo u nás... nebýt aditiv, tak je to stejná sračka jak kdekoliv jinde... jde také o to, z jaké ropy to je a jestli Maxx je ze středozemní ropy, tak je to jedině dobře, protože tam je ta ropa lehčí s míň síry a jinak je ropa z Ruska, kde je plná síry, musí se hodně odsiřovat a je těžká a mastná... :) asi by si to chtělo vzít novej common rail bez DPF a natankovat Vervu a nebo Maxx a podívat se, které z nich více kouří :D jinak to nevidim :)

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Dobré nebo špatné palivo posuzuji zejména dle toho, jak motor reaguje za plynem, jakou má spotřebu, případně podle hluku motoru (v tomto pořadí). Abych byl upřímný, více mě nezajímá. Koneckonců rozdíl mezi českou a "německou" naftou je poslední roky většinou nulový. Je mi dost jedno z čeho je Verva a kolik je v ní dalších aditiv, stačí mi, že motor obvykle táhne podstatně lépe než při jakékoliv jiné naftě ať koupené kdekoliv. Mám pocit, že síra není až tak zdrojem problému u nafty.

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Tak u Maxx motiona jsem zaznamenal, lepší reakce na plyn,jinak spotřebu mám stejnou u jakekoliv nafty, myslím, že na tím až tak nezáleží... Jednou na to někde více dupneš a předjedeš a už jedeš za 6.2 místo třeba 5.9 ... :) No síra není dobrá pro DPF, proto také jsou bezsirnaté oleje většinou Long Life... neřikám, že Verva není dobrá, ale přijde mi to divné prostě, to je jako když máš ovoce dopované chemií a nebo co ti vyroste doma, je taky jiná chuť :D Prostě na té ropě záleží, nechci nějak machrovat, ale i jsme se to učil ve škole :) některá se lépe zpracovává nekterá hůře :)

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od VWshop.cz »

Já pozoruji na některých benzinkách pěnivost. U Shellu a benziny není, ale u těch levnějších stačí mít v nádrží 15 litrů a za chvilku mi vystřeluje pistole. Odvzdušňovák mám funkční.

To asi taky nebude značka kvality.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Za pěnivost muže většinou řepka, nebo MEŘO teda...

Mikinesko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 04.01.2013 13:14

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Mikinesko »

Ja tankujem na Shell a prave poslednu nádrž som z lenivosti natankoval na OMV a je cítiť že to nie je to čo u Shell aspoň mam vyskúšane že Shell golfíku sadne lepšie.

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honzajs122 »

Natankujte v cizině a uvidíte. ÖMV obyčejný diesel a motor s 300 t km přestal chrochtat :-D

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Mikinesko píše:Ja tankujem na Shell a prave poslednu nádrž som z lenivosti natankoval na OMV a je cítiť že to nie je to čo u Shell aspoň mam vyskúšane že Shell golfíku sadne lepšie.
Musím přiznat, že poslední dobou také tankuji na Shellu a normální naftu. Nepozoruji žádné změny (oproti prémiové ÖMV) ve zvuku motoru ani ve výkonu či spotřebě.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“