2.0 TDi - kde tankovat?

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Kde doporučujete tankovat kvalitní naftu do 2.0 TDI 110kW? Benzín jsem brával u Shell, ale na naftu jsem slyšel všelico, tak nevím. Vyplatí se připlácet za prémiové paliva? Údajně už obsahují i aditiva?
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Pokud se necháš zblbnout různou lobbi, pak budeš platit nesmyslné peníze za exotické názvy paliv a aditiv a výsledek bude jen vítr v kapse. Z prémiových paliv mi jede asi nejlépe Verva diesel - je tam znát nepatrně lepší tah (spíše záleží pumpa od pumpy než značka od značky). Pokud chceš naftu bez biosložky, pak ber u EuroOilu, ale budeš muset aditivovat, abys doplnil mazivost nafty, na úroveň s biosložkou. EuroOil (Čepro) prodává jako jediný naftu bez biosložky, tedy tato nafta by teoreticky měla mít problém s mazivostí. Podobně je třeba aditivovat i MaxxMouše od OMV - protože by také "neměla" obsahovat biosložku. Já biosložky neřeším, navíc jezdím relativně krátké trasy a za 15 let jsem neměl žádné potíže s motorem způsobené naftou. Aditivační lobbi má za to, že biosrágora je mor lidstva (motorů) a jsou ochotni vynakládat úsilí a peníze za aditiva, která jistě neuškodí - zda pomohou ví Bůh. Kdyby bylo po jejich, pak jsou ovšem silnice lemovány odstavenými a nepojízdným nafťáky, se zapečenými vstřiky, a nedejbože jezdit s naftou krátké vzdálenosti (prohřátí motoru a DPF) atd. Dokonce ani taxikáři, kteří mají motory věčně studené a lijou do nádrží co hoří, nikde nestojí v řadě před servisy s nářky. Samozřejmě může natankovat nekvalitní palivo pančované palivo, ale to je jiná kapitola. Přečti si třeba fórum na oleje.cz. Ale tam aditivují všichni a všechno.

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Nuru,
díky za názor. Takže jestli to dobře chápu, tak, když budu tankovat normální naftu na značkových pumpách (Shell, OMV, Benzina apod.), tak nemohu nic zkazit a to i bez přidávání aditiv. Aditiva budou možná potřebnější v zimě za silných mrazů, že?
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Uživatelský avatar
jirkaa64
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2012 10:58

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od jirkaa64 »

Sice naftu nemám, ale souhlas s tím co napsal nuru. Netankoval bych někde u JZD, jinak je to u nás asi jedno. Proč to píši, letos kolega natankoval v Kaprunu u šelky do 1,9 66 kw 12 let starý toledo a do teď tvrdí, bydlet poblíž hranic s rak. tak jezdí tankovat tam. Klidnější a tišší chod motoru, lepší spotřeba. Já jsem u stejné čerpačky bral loni benzín do O1 a výkon subjektivně vyšší a spotřeba ojektivně nižší, jezdím od plné do plné, takže to můžu napsat. Když jsem se o tom bavil v hospodě s chlápkem co dělal u čepra, tak skákal jak čertík, že to není možný, že šelka má všude stejný pohonný hmoty. Podle mě teda nemá.
To asi nejdůležitější jsem zapoměl, vloni jsem za ten bezín platil, při ofic. kursu, v tom Kaprunu o korunu míň, než u šelky v Brně (ne na dálnici), kolik platil kolega letos nevím.
G7 bílá Pure 1,2 63kw ergoActiv SunSet

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Tantuju obvykle v Globusu nebo Way24 a ani v zimě neaditivuji. Problém jsem neměl. Samozřejmě je rozdíl, pokud minimální teploty jsou do -20 nebo pokud jsou dlouhodobě teploty níže. Pokud bych měl trávit zimu na horách, kde bude trvale i přes den pod -17, pak bych kupoval asi Vervu, ale jen pro dobrý pocit, protože s běžnou naftou bys problém neměl - tedy pokud ta nafta nebude něčím naředěná.
Jak píše Jirka - v Rakousku jsem tankoval několikrát, obvykle jsem rozdíl nepoznal. Před několika dny v Německu (Aral) a došlo spíše ke zhoršení v tahu, oproti Way24. Pokud vezmeš v zahraničí ale prémiová paliva, je tam občas znatelnější rozdíl, než u našich prémiovek. Pokud chceš něco udělat pro své dobré svědomí, tak bych asi jednou za dlouhý čas použil nějaký čistič vstřiků a palivové soustavy.
Spíše bych ti doporučil měnit dříve motorový olej+filtr. První výměnu oleje + filtr bych udělal klidně už v 15tkm. Další pak po ca 20 tkm samozřejmě je třeba dodržet normu oleje VW507.00. Pokud olej necháš dále jak těch 20, pak po jeho výměně auto obživne. Při výměně okolo 20 tkm se zas až tak nic nestane. Z toho plyne, že od těch cca 20-22tkm a výše už dochází k jistým ztrátám na výkonu vlivem opotřebení oleje. Tím samozřejmě neříkám k zadření - nepřekrucovat, co píšu. Na některých fórech se dočteš, že lidi mění olej po 10tkm, longlife olej (VW507.00) považují za dýmějový mor atd. Ideální je si koupit svůj olej a být přítomný jeho výměně. Zrovna v oleji jsem velmi nedůvěřivý. Značku oleje moc neřeš - jestli to je Shell, OMV, Castrol (nutně ale dodrž normu oleje). Viskozita oleje je pro tuhle normu obvykle jen 5W-30. Zase se dozvíš od "odborníků", že takový olej na v horku motor neumaže, takže takové bláboly hoď za hlavu. Pokud nebudeš trvale jezdit ve 40ti stupňových vedrech 200km/h nonstop, pak je vše OK. Koncernové naftové motory jsou kvalitní, mají výdrž jak ty starší systému PD, tak nové systému CR. Lepší motor než dvoulitr jsi koupit nemohl. Nebude-li mít výrobní vadu, pak budeš dlouho spokojený, jak výkonem, tak spotřebou.

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Nuru,
díky moc za rady. Zatím jsem tankoval jen u ÖMV a to první nádrž byla normální nafta a potom několik nádrží už jen prémiová nafta a to i v zahraničí. Byl jsem v Chorvatsku a tam byla i ta prémiová nafta ÖMV za rozumné ceny. Jinak benzín jsem tankovával většinou na Shellu, tak proto jsem založil toto vlákno a zajímá mne kde tankují kolegové TDI 8).
Jen otázečka na závěr, co je Way24?
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

http://www.way24.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě k tomu tankování, je třeba si také uvědomit, kolik je v CZ rafinérii ropy. Tedy celý problém okolo kvality PHM je mimo výrobce. Záleží jen na poctivosti pumpaře, respektive mezičláncích a dopravce nafty (kde to řidič cestou pančne). To neovlivníš až tolik výběrem konkrétní značky pumpy. Vhodné je sledovat udělené pokuty na http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhod ... nych-hmot/" onclick="window.open(this.href);return false; a těmto pumpám, resp. jejich provozovatelům se zdaleka vyhnout, ať už je vina kdekoliv.

Uvědom si také, že prémiová nafta někdy znamená nafta bez příměsi biosložky, tedy nafta mající horší mazací schopnosti a tím vznik možného poškození palivové soustavy v důsledku horší mazací schopnosti nafty. Proto je třeba obvykle do těchto naft přidávat aditivum zlepšující mazací vlastnosti nafty. Takže asi tak.

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Marně čekám na názor, že aditivace nafty je třeba - copak tu není žádný oponent s vlastním názorem a zkušenostmi třeba i s naftou bez bio (EuroOil)?

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

nuru píše:Uvědom si také, že prémiová nafta někdy znamená nafta bez příměsi biosložky, tedy nafta mající horší mazací schopnosti a tím vznik možného poškození palivové soustavy v důsledku horší mazací schopnosti nafty. Proto je třeba obvykle do těchto naft přidávat aditivum zlepšující mazací vlastnosti nafty. Takže asi tak.
Nuru,
ve Tvém posledním odstavci píšeš, že nafta bez přísady biosložek má horší mazací vlastnosti a že by se tedy mělo přidávat aditivum, což zní logicky. Přemýšlel jsem o tom jak to tedy bylo v dobách kdy do pohonných hmot nebyly přidávány biosložky (jak je to dlouho? 3-4 roky?). To měly všechny nafty horší mazací schopnosti?
Já měl za to, že právě biosložky jsou to špatné co v pohonných hmotách musíme povinně mít a každý rok se zvyšovalo % této složky. Ještě se říkalo, že biosložka je právě větší zlo v naftě než v benzínu, protože benzínové motory si s tím lépe poradí.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Myslím, že bio je v naftě od 9/2007. Ano, dle obecného názoru je bio v naftě zlo, protože "zapéká" trysky, způsobuje usazeniny v nádrži a potrubí atd. Na druhou stranu to je pozitivum, které zvýší podstatně mazivost nafty (potud jde o přínos). Proto chytrák (EuroOil = Čepro) vymyslel naftu bez bio a motoristé vydedukovali, že je vhodné přidat aditivaci zvyšující mazivost, aby měli naftu, která nebude zasírat motor, ale bude mít mazací schopnosti té s biosložkou. Jak to bylo před bio nemohu posuzovat. Jednak jsem nikdy potíže s motorem neměl a nemám a navíc starší motory nebyly háklivé na kvalitu nafty, takže těžko soudit. Němci mají také bio a dokonce 7%. V minulých testech nafty v CZ ale obsah bio byl nižší než těch německých 7. Tak kdo další.... :D

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Já jsem dříve dávál VIF a teď už ho nedávám a tankuji Eurooil a nebo OMV a normálně to jezdí, podle mě ty paliva jsou jako aditivovaná sama od sebe, sice přidáním nic nezkazíš, ale myslím, že ani extra nezlepšíš... Jediné co mi možná přijde, je že když jsem to aditivoval a nebo vzal lepší naftu, tak to bylo tišší ten motor a na MaxxMotiona, že má více cetanů, tak to má lepší reakci na plyn, ale jinak že by to lépe táhlo to vůbec... to má možná podle mě větší vliv teplota a vlhkost vzduchu, než palivo :)

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Nuru,
díky za odpověď, jak jsem psal už výše, tak jsem vždy měl benzín. Proto jsem se nyní začal více zajímat jak to je s tou naftou, někdy jsem slyšel takové bláboly a vůbec fámy kolem bio složek a aditiv jsou tak protichůdné, že člověk potom neví co vlastně tankovat.
Tak jsem rád za každou zkušenost a radu, ještě jednou díky. Nuru :good:
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od highendforum »

Honza 3c2 píše:Já jsem dříve dávál VIF a teď už ho nedávám a tankuji Eurooil a nebo OMV a normálně to jezdí, podle mě ty paliva jsou jako aditivovaná sama od sebe, sice přidáním nic nezkazíš, ale myslím, že ani extra nezlepšíš... Jediné co mi možná přijde, je že když jsem to aditivoval a nebo vzal lepší naftu, tak to bylo tišší ten motor a na MaxxMotiona, že má více cetanů, tak to má lepší reakci na plyn, ale jinak že by to lépe táhlo to vůbec... to má možná podle mě větší vliv teplota a vlhkost vzduchu, než palivo :)

Honzo,
díky za Tvou zkušenost, prosím Tě jaký máš motor?
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od Honza 3c2 »

Ty máš asi nového golfa 2.0 TDI 110 kw? No já mám 2.0 TDI PD ještě 103kw, tam říkají, že je ještě háklivější na naftu, než CR... Myslím si, pokud tankuješ naftu u značkových pump a nehledáš tu nejlevnější, tak neni třeba řešit nějaká aditiva, podivej se na firemní auta, jezdí pořád a pochybuji, že tam zaměstnanci lejou aditiva...

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

2.0 TDi - kde tankovat?

Příspěvek od nuru »

Mám pocit, že s tou háklivostí to je přesně naopak. Systém pumpa tryska funguje spolehlivě už desetiletí. Bohužel ten kravál u PD oproti CR je značný. PD se už nemontovali snad ani do G6, ne? Jinak s těmi služebáky a náklaďáky souhlasím. Nehledě na to, že co taxi to nafta = co taxi to věčně studený motor v zimě a problém nemají. Samozřejmě filtr částic z toho asi nadšený není, ale nějaké hromadné harakiri filtrů také nejsou.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“