2.0 TDi EA 288

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

lesnik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 21.02.2015 12:50

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od lesnik »

Jen mám podezření,že nové ekodoplňky E6 motoru a elektronika řeší především emise,třeba na úkor tichosti a projevu motoru.Máte snad někdo zkušenosti,že každé nové Euro 4,5,6....přináší něco pozitivního jízdně nebo
uživatelsky?Třeba se pletu,ale E5 co jsem zkoušel byla prostě tichoučká a moje E6 taková bohužel není.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od KJirka »

já bych tomu ale rád porozuměl po technický stránce. Co by tam jako mělo působit vyšší hlučnost ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

lesnik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 21.02.2015 12:50

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od lesnik »

Těžko říct,je tam další špunt ve výfuku v podobě NOx katalyzátoru,který se regeneruje stejně jako DPF vstřikováním paliva,ale tentokrát každých pár km.Elektronika v podstatě stále reguluje motor s cílem minimálních emisí.Nevím ,nejsem odborník a předpokládám,že značkový maketing se tím chlubit nebude.

Uživatelský avatar
palo132
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 15.09.2015 12:10

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od palo132 »

pridam moju skusenost s tymto motorom (verzia EU5):

po 13mesiacoch nabehane 29tis. km
2x vymena oleja, medzi tym si vzdy motor cucol cca 0,5l/14500km -> podla mna v pohode

inak musim zaklopat na drevo, ziadne problemy s motorom nemam. motor je na diesel tichy. relativne rychlo sa na diesel aj cez zimu olej zacina zahrievat do prevadzkovej teploty, samozrejme zavisi na profile jazdy pri prvych km, ked idem viac do kopca tak sa cas zahrievania este viac skracuje.

priemerna dlhodoba spotreba (merana dotankovanim) 6,3l/100km (viac o tom pisem v teme zkušenosti se spotřebou 2.0 tdi 110 kw) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3141087#p3141087" onclick="window.open(this.href);return false;

s motorom som celkovo spokojny, plni moje ocakavania, dufam, ze aj nadalej zostane vsetko bez chyby.
VW Golf VII 2.0TDI DSG Highline

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od Jiruna09 »

Podařilo se mi narazit na materiály k 2.0 TDI EA288, tak kdyby si někdo chtěl počíst, tak zde je dokaz:
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
Kdyby odkaz přestal fungovat, tak můžu poslat soubor na e-mail (má skoro 4Mb)

Pitas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 06.05.2018 08:49

2.0 TDI VVT?

Příspěvek od Pitas »

Ahojte všici.
Měl bych dotaz ohledně motoru v Golfu VII (nebo i oct. III aj.).
Mají opravdu všechny nové motory EA288 (konkr. 2.0 TDI 110 kW) proměnné časování ventilů?
Všude se píše, že jednou z modifikací těchto motorů je ono VVT, ale na mém motoru je na místě, kde by to časování mělo být (zadní část hlavy válců) jen plastová černá záslepka.
Viděl jsem i jiné EA288 a ty časování ventilů jasně mají (místo záslepky tam je kovový domeček s nějakým hydraulickým ventilem a snímačem).
Děkuji za vaše poznatky.

Petr

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od skacel99 »

Zdravím. Začínám přemýšlet o koupi G7 2.0 TDI 110 kw. Má tenhle motor nějaké chronické problémy? Nebo na co konkrétně si dát pozor?

Marek Zelinka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 06.05.2018 13:20
Bydliště: Praha

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od Marek Zelinka »

Tak asi jako každé ojeté auto tak u něj záleží na předchozím majiteli jak se k tomu choval :-)
já mám najeto cca 190tis a nic mě zatím nepřekvapilo...
Počítám s tím, že cca kolem 200 přijde spojka s dvouhmotou, ve 180 jsem udělal rozvody (ikdyž jsem nemusel), ale jinak mě nic nepřekvapilo a zatím je v pohodě :-)

Vesměs motoricky je to auto v pohodě a moc tě toho nepřekvapí...
VW Golf VII Variant Highline 2.0 TDI
Piano Black

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od skacel99 »

Tohle je mi jasný. Minulého golfa jsem kupoval taky při 190 tis. km. Spíš jsem to myslel tak,jestli jsou nějaké chronické problémy,jako třeba pohon olejového čerpadla u cbab,nebo nefunkční dpf u bmn,rozvody u prvních tsi

Marek Zelinka
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 06.05.2018 13:20
Bydliště: Praha

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od Marek Zelinka »

tak já zatím o žádném problému nevím :-)
VW Golf VII Variant Highline 2.0 TDI
Piano Black

Uživatelský avatar
Olaf87
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2387
Registrován: 21.06.2014 14:38
Bydliště: Plzeň

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od Olaf87 »

Já mometnálně najeto 101tis (r.v. 2013) a zatím bez jediného problému :smoke:
VW is my lifestyle✌️ Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper 🏎️ ⛺️
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch ☀️❄️

Uživatelský avatar
bouda05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 14.06.2014 11:59

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od bouda05 »

Já jsem zatím na tomto motoru řešil dva problémy.
Zhruba v 60 000Km se začalo stávat, že motor při plné akceleraci na chvíli vynechal, ztratil tah a za pár sekund už zase jel normálně. Nikde žádná kontrolka, motor nespadnul do nouzového režimu, jen v diagnostice chyba o nedostatečném tlaku paliva. V servisu na tom měli TPI a vyměnili v záruce řídící jednotku vstřikování. Od té doby klid.

Druhý problém, častý na těchto motorech je přehřívání. Dvoustupňová vodní pumpa přestávala přepínat na vyšší rychlost, takže při zahřívání teplota neskončila na 90°C, ale pokračovala dál. Někdy pomohlo ubrat a čerpadlo se rozjelo, někdy ne. Problém nastal v 90 000Km a komplet výměna (pumpa, práce, pomocný materiál) vyšla v autorizáku na 6500,-Kč.

Jinak co se týče provozu, tak nemám výhrad. Motor je pružný, dle stylu jízdy úsporný a uši taky netrhá. Měl jsem možnost jet v Golfu ještě s 1.4TSi 103Kw a 1.6TDi a sám bych si stejně vybral dvoulitr :)
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od skacel99 »

Díky za info,o dvoustupňové vodní pumpě jsem nevěděl. Hodlám koupit Golfa s nájezdem +- 150 tis. km,proto se ptám. Najedu ročně tak 10 tis. km,takže pár let by mi to ještě mohlo přežít

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od pajosII »

ahoj, nevíte kde najdu na motoru typ motoru ? Vím že je to ve velkém techn, ale chci si koupit aretaci rozvodů a mezi uvedenými asi 20 typů 2.0 TDI Common Rail moje označení není, ani podle servisky to nepasuje, tak jsem si v tom chtěl udělat jasno
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 2.0 TDi EA 288

Příspěvek od srotty »

Mělo by to být zepředu na bloku ,vpravo od olej.filtru. Ale budeš tam mít to stejné co v servisce. Jaký výkon máš? 110 KW ? Takže kod motoru CRLB nebo CRBC.
Pokud máš jen 81 KW tak CRVA nebo CYKB.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“