2.0 TDi EA 288
Moderátor: Olaf87
-
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 28.04.2013 11:34
- Bydliště: Ostrava
2.0 TDi EA 288
I když označení 2.0 TDI je stále stejné, tak se jedná o konstrukčně o úplně nový motor (stejná je údajně jen rozteč válců, jinak je to úplně jiná konstrukce).
Hlavní změny:
-Proměnné časování ventilů.
-Výfukové svody integrované v hlavě válců. Teplo výfukových plynů je využíváno pro rychlý ohřev motoru.
-Vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
-Odolnější rozvodový řemen, výměna až po 210 000 km.
-Vyvažovací hřídele, které zvyšují kultivovanost, snižují hluk a vibrace motoru (má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
Hlavní změny:
-Proměnné časování ventilů.
-Výfukové svody integrované v hlavě válců. Teplo výfukových plynů je využíváno pro rychlý ohřev motoru.
-Vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
-Odolnější rozvodový řemen, výměna až po 210 000 km.
-Vyvažovací hřídele, které zvyšují kultivovanost, snižují hluk a vibrace motoru (má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI
-
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 28.04.2013 11:34
- Bydliště: Ostrava
Re: 2.0 TDI EA 288
Stručný přehled - technická data:
Motor: 2,0TDI 110kW (150k) BMT
Typ motoru: 4 válcový vznětový
Zdvihový objem: l/cm3 2,0/1 968
Max. výkon: kW (k) při 1/min 110 (150)/3 500 – 4 000
Max. točivý moment: Nm při 1/min 320/1 750 – 3 000
Emisní třída: Euro 5
Převodovka: 6st. manuální (6st. DSG)
Nejvyšší rychlost: 216 (212)
Zrychlení: 0-100 km/h,s 8,6 (8,6)
Spotřeba:
ve městě 5,0 (5,2)
mimo město 3,6 (4,0)
kombinovaná 4,1 (4,4)
CO2: kombinovaná g/km 106 (117)
Hmotnost:
Pohotovostní hmotnost: 1 354 (1 375)
Celková přípustná hmotnost: 1 860 (1 880)
Užitečná hmotnost: 581 (580)
Max. zatížení střechy: 75
Max. zatížení na tažné zařízení: 80
Objem zavazadlového prostoru (l): 380 – 1 270
Motor: 2,0TDI 110kW (150k) BMT
Typ motoru: 4 válcový vznětový
Zdvihový objem: l/cm3 2,0/1 968
Max. výkon: kW (k) při 1/min 110 (150)/3 500 – 4 000
Max. točivý moment: Nm při 1/min 320/1 750 – 3 000
Emisní třída: Euro 5
Převodovka: 6st. manuální (6st. DSG)
Nejvyšší rychlost: 216 (212)
Zrychlení: 0-100 km/h,s 8,6 (8,6)
Spotřeba:
ve městě 5,0 (5,2)
mimo město 3,6 (4,0)
kombinovaná 4,1 (4,4)
CO2: kombinovaná g/km 106 (117)
Hmotnost:
Pohotovostní hmotnost: 1 354 (1 375)
Celková přípustná hmotnost: 1 860 (1 880)
Užitečná hmotnost: 581 (580)
Max. zatížení střechy: 75
Max. zatížení na tažné zařízení: 80
Objem zavazadlového prostoru (l): 380 – 1 270
Naposledy upravil(a) highendforum dne 25.09.2013 18:44, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 2.0 TDI EA 288
To jsou hovada!! Jestlipak to "kurvítko" nestojí víc, než kdyby to tam nechali? Ale chápu, Škodovka je holt podřadná...highendforum píše:(má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: 2.0 TDI EA 288
Pantani: Škodovka uvedené motory bude mít také, ale o něco později - tak jako vždy v minulosti.
-
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 28.08.2013 19:42
Re: 2.0 TDI EA 288
@nuru - myslím že tady se pletete
Octavia III tyto motory již má (staré by nepasovali do MQB). Chybí jí ale vyvažovací hřídele.
Dřív VW platformy měli motory víc jako nedělitelné celky - zatímco dnes jdou složit z řady komponent - stejný motor tak může mít třeba ty vyvažovací hřídele, nebo různé moduly vačkových hřídelů. Některé komponenty jsou nachystané např. na EU6, motor může mít nízko a/nebo vysokoteplotní EGR atd. Na Googlu jde najít krásná PDF prezentace od škodovky.
Je to prostě to stejné jako s nápravami: Audiny je mají všechny lepší, Škoda má lepší jen nejvyšší modely v nabídce a VW má lepší varianty od středních modelů.
U nás je Golf 2.0 TDI o 20 000 Kč levnější než stejná Octavia - v Anglii je stejná Octavia o 60 000 Kč levnější než Golf!!!
Pokud dnes kupovat dieslovou Octavii tak jenom RS TDI - ta má jak multilink tak vyvažovací hřídele - a cena oproti Elegance není zdaleka tak vysoká. Jenže RS zas bude mít sportovnější nastavení podvozku atd.
Octavia III tyto motory již má (staré by nepasovali do MQB). Chybí jí ale vyvažovací hřídele.
Dřív VW platformy měli motory víc jako nedělitelné celky - zatímco dnes jdou složit z řady komponent - stejný motor tak může mít třeba ty vyvažovací hřídele, nebo různé moduly vačkových hřídelů. Některé komponenty jsou nachystané např. na EU6, motor může mít nízko a/nebo vysokoteplotní EGR atd. Na Googlu jde najít krásná PDF prezentace od škodovky.
Je to prostě to stejné jako s nápravami: Audiny je mají všechny lepší, Škoda má lepší jen nejvyšší modely v nabídce a VW má lepší varianty od středních modelů.
U nás je Golf 2.0 TDI o 20 000 Kč levnější než stejná Octavia - v Anglii je stejná Octavia o 60 000 Kč levnější než Golf!!!
Pokud dnes kupovat dieslovou Octavii tak jenom RS TDI - ta má jak multilink tak vyvažovací hřídele - a cena oproti Elegance není zdaleka tak vysoká. Jenže RS zas bude mít sportovnější nastavení podvozku atd.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S
- KoCZ1
- Člen klubu
- Příspěvky: 2082
- Registrován: 07.09.2009 16:14
- Bydliště: Velehrad
Re: 2.0 TDI EA 288
Zdravím pánové, hodil by jsem někdo seznam všech dieselových motorů, které si můžete vybrat u Golfa 7. Díky
Škoda Octavia II FL Combi 2008 1.9TDI 77kw, 250Nm BLS DSG
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF
- MazyFM
- Řidič
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.11.2013 21:03
Re: 2.0 TDI EA 288
Ahoj, mrkni sem: http://www.vybermiauto.cz/autodata/volk ... nt/motory/#" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf VII Variant 1,6 TDI 7DSG Highline
-
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 28.04.2013 11:34
- Bydliště: Ostrava
Re: 2.0 TDI EA 288
Myslím, že do Golfa VII. lze mít jen pět dieselových motorů, tedy jen dva obsahy 1.6 a 2.0, ale různých výkonů.
Mělo by to být takto:
2.0 TDI / 135kW / 184koní (pouze verze GTD)
2.0 TDI / 110kW / 150koní
1.6 TDI / 81kW / 110koní (verze Bluemotion jen se 6 stupňovou manuální převodovkou)
1.6 TDI / 77kW / 105koní
1.6 TDI / 66kW / 90koní (pouze verze Trendline)
Mělo by to být takto:
2.0 TDI / 135kW / 184koní (pouze verze GTD)
2.0 TDI / 110kW / 150koní
1.6 TDI / 81kW / 110koní (verze Bluemotion jen se 6 stupňovou manuální převodovkou)
1.6 TDI / 77kW / 105koní
1.6 TDI / 66kW / 90koní (pouze verze Trendline)
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI
- KoCZ1
- Člen klubu
- Příspěvky: 2082
- Registrován: 07.09.2009 16:14
- Bydliště: Velehrad
Re: 2.0 TDI EA 288
Super děkuju moc
Škoda Octavia II FL Combi 2008 1.9TDI 77kw, 250Nm BLS DSG
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF
- pajosII
- Jezdec
- Příspěvky: 305
- Registrován: 09.08.2010 19:34
Re: 2.0 TDI EA 288
né že bych zvažoval koupi 1.6 TDI ale docela by mě zajímalo jestli výfukové svody integrované v hlavě válců má i tento motor, já jestli vezmu TDI tak jedině 2.0highendforum píše:I když označení 2.0 TDI je stále stejné, tak se jedná o konstrukčně o úplně nový motor (stejná je údajně jen rozteč válců, jinak je to úplně jiná konstrukce).
Hlavní změny:
-Proměnné časování ventilů.
-Výfukové svody integrované v hlavě válců. Teplo výfukových plynů je využíváno pro rychlý ohřev motoru.
-Vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
-Odolnější rozvodový řemen, výměna až po 210 000 km.
-Vyvažovací hřídele, které zvyšují kultivovanost, snižují hluk a vibrace motoru (má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 21.02.2015 12:50
Re: 2.0 TDI EA 288
Zdravím,mám dotaz na tento nový 110KW 2,0TDI motor v Golfu.vlastnil jsem dříve Octávii 2,0TDI CR 103 KW a dal ji pryč kvůli nepříjemnému,výraznému dunění motoru v nízkých otáčkách 1300 - 1600,toto obtěžovalo především po městě,díky 6st.převodovce jsem v těch otáčkách chtě nechtě vždycky musel jezdit.Zajímá mě jak se tento nový motor projevuje v pásmu nízkých otáček?Potřebuju čtyřkolku a ta se bohužel dělá pouze v dieslu,navíc mám od místního prodejce výbornou nabídku,ale po špatných zkušenostech mám obavy právě z motoru.V zásadě proti dieslům nic nemám,ale to dunění prostě nedávám.Problém je,že není možné si někde vyzkoušet Golf 2,0TDI natož ve čtyřkolce.Díky za zkušenosti.
- bouda05
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 14.06.2014 11:59
Re: 2.0 TDI EA 288
Obecně nafťáky podtáčení moc rády nemají. Mám tento motor v předokolce a dunění je cítit do nějakých 1300-1400 otáček a pak ustane a motor se velmi ochotně sbírá. Osobně šestku používám jen v rychlostech nad 100Km a otáčky málokdy nechávám spadnout pod 1400. V obci je to na čtyřku cca 60Km/h tachometrových, ale to nijak neřeším.
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 21.02.2015 12:50
Re: 2.0 TDI EA 288
Díky za odpověď,ona čtyřkolka bude mít jinou převodovku,takže těžko říct kolik bude točit v 50 na čtyřku nebo trojku.to byl právě problém Octávie na 4 duněla a na 3 točila 2100 což už na plynulé projíždění bylo dost.Můžu se zeptat jak je nový motor obecně odhlučněn v Golfu?Měl jsem dřív Focus 1,6 TDCI a u toho jsem nějaké dunění nebo vybrace vůbec neznal,do 2600 otáček naprosto tíchý a měkký chod.TDI pro mě bylo zklamáním a obávám se,že toto nové na tom nebude o mnoho lépe.
- bouda05
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 14.06.2014 11:59
Re: 2.0 TDI EA 288
Z mého pohledu je motor velice kultivovaný do nějakých cca 3000 ot/min a potom už začíná být více slyšet. Porovnání s fordem bohužel nemám, ale hluk je pro mě srovnatelný asi jako v BMW 530D E61. Měl jsem možnost jet v O3 1.6TDi a hlučnost mi tam přišla o něco vyšší, hlavně ty nízkofrekvenční. Jakmile se otáčky přehoupnou přes dunící pásmo, je to z mého sujektivního poslechu hodně kultivované.
Já jsem přesedlal z 1.4TDi ve Fabii, takže pro mě je to balzám na uši
Já jsem přesedlal z 1.4TDi ve Fabii, takže pro mě je to balzám na uši
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 14.12.2014 19:13
Re: 2.0 TDI EA 288
Taky se musím přidat k názoru, že pokud se motor nepodtáčí (pod 1500 ot./min), žádné dunění nebo nepříjemné zvuky se nekonají.
Ježdění po městě předpisovou rychlostí znamená mít u předokolky zařazenou nejlépe trojku a jak píše bouda05, na rovinkách se dá bez problémů řadit 4 kolem 60 km/h. Není to motor do města, tam by se vyplatilo zapřemýšlet nad benzinem.
Jinak co se týče odhlučnění, mám referenci od řidičů OII a OIII, že je Golf odhlučněný bezkonkurenčně lépe.
K motoru musím ještě jednu poznámku - teď v zimních měsících mě překvapuje, že stačí vyjet z garáže, ujet pár metrů a auto začíná topit = fouká teplý vzduch. Skoro bych řekl i dřív, než předchozí benzinový Citroën. Přitom elektrický topný článek se prý spíná jen při zapnutém ofuku předního skla pomocí příslušného tlačítka. Při venkovní teplotě kolem 0 st. je pak teplota oleje na 90st za cca. 10km.
Mimochodem, mám najeto cca. 1300 km a regeneraci DPF jsem zatím pozoroval jen jednou. Jezdím většinou cesty po okreskách v úsecích kolem 50 km.
Ježdění po městě předpisovou rychlostí znamená mít u předokolky zařazenou nejlépe trojku a jak píše bouda05, na rovinkách se dá bez problémů řadit 4 kolem 60 km/h. Není to motor do města, tam by se vyplatilo zapřemýšlet nad benzinem.
Jinak co se týče odhlučnění, mám referenci od řidičů OII a OIII, že je Golf odhlučněný bezkonkurenčně lépe.
K motoru musím ještě jednu poznámku - teď v zimních měsících mě překvapuje, že stačí vyjet z garáže, ujet pár metrů a auto začíná topit = fouká teplý vzduch. Skoro bych řekl i dřív, než předchozí benzinový Citroën. Přitom elektrický topný článek se prý spíná jen při zapnutém ofuku předního skla pomocí příslušného tlačítka. Při venkovní teplotě kolem 0 st. je pak teplota oleje na 90st za cca. 10km.
Mimochodem, mám najeto cca. 1300 km a regeneraci DPF jsem zatím pozoroval jen jednou. Jezdím většinou cesty po okreskách v úsecích kolem 50 km.
G7 Variant Highline 2,0 TDI 6G; ACC; kessy; Bi-xenony; ergoActive; parkpilot.