2.0 TDi EA 288

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

2.0 TDi EA 288

Příspěvek od highendforum »

I když označení 2.0 TDI je stále stejné, tak se jedná o konstrukčně o úplně nový motor (stejná je údajně jen rozteč válců, jinak je to úplně jiná konstrukce).

Hlavní změny:
-Proměnné časování ventilů.
-Výfukové svody integrované v hlavě válců. Teplo výfukových plynů je využíváno pro rychlý ohřev motoru.
-Vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
-Odolnější rozvodový řemen, výměna až po 210 000 km.
-Vyvažovací hřídele, které zvyšují kultivovanost, snižují hluk a vibrace motoru (má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od highendforum »

Stručný přehled - technická data:


Motor: 2,0TDI 110kW (150k) BMT
Typ motoru: 4 válcový vznětový
Zdvihový objem: l/cm3 2,0/1 968
Max. výkon: kW (k) při 1/min 110 (150)/3 500 – 4 000
Max. točivý moment: Nm při 1/min 320/1 750 – 3 000
Emisní třída: Euro 5
Převodovka: 6st. manuální (6st. DSG)
Nejvyšší rychlost: 216 (212)
Zrychlení: 0-100 km/h,s 8,6 (8,6)

Spotřeba:
ve městě 5,0 (5,2)
mimo město 3,6 (4,0)
kombinovaná 4,1 (4,4)
CO2: kombinovaná g/km 106 (117)

Hmotnost:
Pohotovostní hmotnost: 1 354 (1 375)
Celková přípustná hmotnost: 1 860 (1 880)
Užitečná hmotnost: 581 (580)
Max. zatížení střechy: 75
Max. zatížení na tažné zařízení: 80
Objem zavazadlového prostoru (l): 380 – 1 270

Obrázek
Naposledy upravil(a) highendforum dne 25.09.2013 18:44, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od Pantani »

highendforum píše:(má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
To jsou hovada!! :evil: Jestlipak to "kurvítko" nestojí víc, než kdyby to tam nechali? Ale chápu, Škodovka je holt podřadná... :evil:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od nuru »

Pantani: Škodovka uvedené motory bude mít také, ale o něco později - tak jako vždy v minulosti.

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od Flekmatik »

@nuru - myslím že tady se pletete

Octavia III tyto motory již má (staré by nepasovali do MQB). Chybí jí ale vyvažovací hřídele.

Dřív VW platformy měli motory víc jako nedělitelné celky - zatímco dnes jdou složit z řady komponent - stejný motor tak může mít třeba ty vyvažovací hřídele, nebo různé moduly vačkových hřídelů. Některé komponenty jsou nachystané např. na EU6, motor může mít nízko a/nebo vysokoteplotní EGR atd. Na Googlu jde najít krásná PDF prezentace od škodovky.

Je to prostě to stejné jako s nápravami: Audiny je mají všechny lepší, Škoda má lepší jen nejvyšší modely v nabídce a VW má lepší varianty od středních modelů.

U nás je Golf 2.0 TDI o 20 000 Kč levnější než stejná Octavia - v Anglii je stejná Octavia o 60 000 Kč levnější než Golf!!!

Pokud dnes kupovat dieslovou Octavii tak jenom RS TDI - ta má jak multilink tak vyvažovací hřídele - a cena oproti Elegance není zdaleka tak vysoká. Jenže RS zas bude mít sportovnější nastavení podvozku atd.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
KoCZ1
Člen klubu
Příspěvky: 2082
Registrován: 07.09.2009 16:14
Bydliště: Velehrad

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od KoCZ1 »

Zdravím pánové, hodil by jsem někdo seznam všech dieselových motorů, které si můžete vybrat u Golfa 7. Díky :D
Škoda Octavia II FL Combi 2008 1.9TDI 77kw, 250Nm BLS DSG
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF

Uživatelský avatar
MazyFM
Řidič
Řidič
Příspěvky: 189
Registrován: 19.11.2013 21:03

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od MazyFM »

Ahoj, mrkni sem: http://www.vybermiauto.cz/autodata/volk ... nt/motory/#" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf VII Variant 1,6 TDI 7DSG Highline

highendforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 28.04.2013 11:34
Bydliště: Ostrava

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od highendforum »

Myslím, že do Golfa VII. lze mít jen pět dieselových motorů, tedy jen dva obsahy 1.6 a 2.0, ale různých výkonů.

Mělo by to být takto:

2.0 TDI / 135kW / 184koní (pouze verze GTD)
2.0 TDI / 110kW / 150koní
1.6 TDI / 81kW / 110koní (verze Bluemotion jen se 6 stupňovou manuální převodovkou)
1.6 TDI / 77kW / 105koní
1.6 TDI / 66kW / 90koní (pouze verze Trendline)
VW Golf VII. Highline 2.0 TDI

Uživatelský avatar
KoCZ1
Člen klubu
Příspěvky: 2082
Registrován: 07.09.2009 16:14
Bydliště: Velehrad

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od KoCZ1 »

Super děkuju moc :good:
Škoda Octavia II FL Combi 2008 1.9TDI 77kw, 250Nm BLS DSG
Dřív:
VW Touran 2004 1.9TDi 74kw, 250Nm AVQ
VW Golf V 2.0TDI 103kw, 320Nm, BKD DSG
VW Golf III 1.9GTD 75kw, 200Nm, EGR OFF

Uživatelský avatar
pajosII
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 09.08.2010 19:34

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od pajosII »

highendforum píše:I když označení 2.0 TDI je stále stejné, tak se jedná o konstrukčně o úplně nový motor (stejná je údajně jen rozteč válců, jinak je to úplně jiná konstrukce).

Hlavní změny:
-Proměnné časování ventilů.
-Výfukové svody integrované v hlavě válců. Teplo výfukových plynů je využíváno pro rychlý ohřev motoru.
-Vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
-Odolnější rozvodový řemen, výměna až po 210 000 km.
-Vyvažovací hřídele, které zvyšují kultivovanost, snižují hluk a vibrace motoru (má jen VW a Audi v motorech pro Octavii nejsou!)
né že bych zvažoval koupi 1.6 TDI ale docela by mě zajímalo jestli výfukové svody integrované v hlavě válců má i tento motor, já jestli vezmu TDI tak jedině 2.0
Golf VII 2.0 TDI, Tungsten

lesnik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 21.02.2015 12:50

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od lesnik »

Zdravím,mám dotaz na tento nový 110KW 2,0TDI motor v Golfu.vlastnil jsem dříve Octávii 2,0TDI CR 103 KW a dal ji pryč kvůli nepříjemnému,výraznému dunění motoru v nízkých otáčkách 1300 - 1600,toto obtěžovalo především po městě,díky 6st.převodovce jsem v těch otáčkách chtě nechtě vždycky musel jezdit.Zajímá mě jak se tento nový motor projevuje v pásmu nízkých otáček?Potřebuju čtyřkolku a ta se bohužel dělá pouze v dieslu,navíc mám od místního prodejce výbornou nabídku,ale po špatných zkušenostech mám obavy právě z motoru.V zásadě proti dieslům nic nemám,ale to dunění prostě nedávám.Problém je,že není možné si někde vyzkoušet Golf 2,0TDI natož ve čtyřkolce.Díky za zkušenosti.

Uživatelský avatar
bouda05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 14.06.2014 11:59

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od bouda05 »

Obecně nafťáky podtáčení moc rády nemají. Mám tento motor v předokolce a dunění je cítit do nějakých 1300-1400 otáček a pak ustane a motor se velmi ochotně sbírá. Osobně šestku používám jen v rychlostech nad 100Km a otáčky málokdy nechávám spadnout pod 1400. V obci je to na čtyřku cca 60Km/h tachometrových, ale to nijak neřeším.
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv

lesnik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 21.02.2015 12:50

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od lesnik »

Díky za odpověď,ona čtyřkolka bude mít jinou převodovku,takže těžko říct kolik bude točit v 50 na čtyřku nebo trojku.to byl právě problém Octávie na 4 duněla a na 3 točila 2100 což už na plynulé projíždění bylo dost.Můžu se zeptat jak je nový motor obecně odhlučněn v Golfu?Měl jsem dřív Focus 1,6 TDCI a u toho jsem nějaké dunění nebo vybrace vůbec neznal,do 2600 otáček naprosto tíchý a měkký chod.TDI pro mě bylo zklamáním a obávám se,že toto nové na tom nebude o mnoho lépe.

Uživatelský avatar
bouda05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 14.06.2014 11:59

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od bouda05 »

Z mého pohledu je motor velice kultivovaný do nějakých cca 3000 ot/min a potom už začíná být více slyšet. Porovnání s fordem bohužel nemám, ale hluk je pro mě srovnatelný asi jako v BMW 530D E61. Měl jsem možnost jet v O3 1.6TDi a hlučnost mi tam přišla o něco vyšší, hlavně ty nízkofrekvenční. Jakmile se otáčky přehoupnou přes dunící pásmo, je to z mého sujektivního poslechu hodně kultivované.
Já jsem přesedlal z 1.4TDi ve Fabii, takže pro mě je to balzám na uši :D
Golf Variant VII 2.0 TDI ComfortLine - Pacific Blue, Bi-xenon, Ergoactiv

vasekp
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.12.2014 19:13

Re: 2.0 TDI EA 288

Příspěvek od vasekp »

Taky se musím přidat k názoru, že pokud se motor nepodtáčí (pod 1500 ot./min), žádné dunění nebo nepříjemné zvuky se nekonají.
Ježdění po městě předpisovou rychlostí znamená mít u předokolky zařazenou nejlépe trojku a jak píše bouda05, na rovinkách se dá bez problémů řadit 4 kolem 60 km/h. Není to motor do města, tam by se vyplatilo zapřemýšlet nad benzinem.

Jinak co se týče odhlučnění, mám referenci od řidičů OII a OIII, že je Golf odhlučněný bezkonkurenčně lépe.

K motoru musím ještě jednu poznámku - teď v zimních měsících mě překvapuje, že stačí vyjet z garáže, ujet pár metrů a auto začíná topit = fouká teplý vzduch. Skoro bych řekl i dřív, než předchozí benzinový Citroën. Přitom elektrický topný článek se prý spíná jen při zapnutém ofuku předního skla pomocí příslušného tlačítka. Při venkovní teplotě kolem 0 st. je pak teplota oleje na 90st za cca. 10km.

Mimochodem, mám najeto cca. 1300 km a regeneraci DPF jsem zatím pozoroval jen jednou. Jezdím většinou cesty po okreskách v úsecích kolem 50 km.
G7 Variant Highline 2,0 TDI 6G; ACC; kessy; Bi-xenony; ergoActive; parkpilot.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“