kauza "Clean diesel" v USA

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
Mirco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1718
Registrován: 26.09.2007 20:11
Bydliště: showroom.. u PC

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od Mirco »

a to jsi se dozvěděl kde o EA288?

radim1234
Člen klubu
Příspěvky: 19
Registrován: 19.10.2014 16:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od radim1234 »

sirdo, v této výbušné době máš naprosto super excelentní a úžasné informace. Všichni tajní agenti asi až po 20-ti letech služby nemusí uvádět zdroj. Ale já bych ten Tvůj opravdu rád znal, alebrž nějaký takový motor mám doma. A protožejsem za auto s tímto motorem dal ranec, tak bych jej chtěl vrátit. I Ti za seriozní info zaplatím.
pracovní G VII Sportsvan 1,4 TSI (92 kW), DSG, xenon,Composition Media,ergoactive,bílá 2015
domácí O III Scout 2.0 TDI, DSG, full option, bílá 2015

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od sirdo »

zdrojom je samotny VW: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/vw ... jich-plne/" onclick="window.open(this.href);return false;

radim1234
Člen klubu
Příspěvky: 19
Registrován: 19.10.2014 16:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od radim1234 »

takže když mám motor CUNA (Euro6, 135 kW, 2.0 TDI) tak to asi nic....no dobře, děkuji za odpověď, ptal jsem se záměrně tady, páč chci něco jiného, než odpověď na webu škodahome, tam jsem vždy za vola, neb je tam 100%-ní zastoupení soudními znalci soudů všech úrovní a to i Ústavním soudem konče, jejž zastupuje sám ředitel Zeměkoule a přilehlého Space....děkuji ještě jednou
pracovní G VII Sportsvan 1,4 TSI (92 kW), DSG, xenon,Composition Media,ergoactive,bílá 2015
domácí O III Scout 2.0 TDI, DSG, full option, bílá 2015

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od skacel99 »

KJirka píše:
skacel99 píše:Jde zřejmě i o 1,6 a 6 válcové motory,dá se říct,že asi všechno. takže odpověď na tvou otázku je zřejmě ano.
Nicméně normálnímu smrtelníkovi to může být jedno,problém má VW
No, asi to tak úplně není pravda, protože já mám motor 130 kW CFGC a ten v tabulce uveden není.
Mě připadám,že ty informace se pořát mění a každou chvíli je ten seznam motorů uvedený někde jinak

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od sirdo »

radim1234 píše:takže když mám motor CUNA (Euro6, 135 kW, 2.0 TDI) tak to asi nic....no dobře, děkuji za odpověď, ptal jsem se záměrně tady, páč chci něco jiného, než odpověď na webu škodahome, tam jsem vždy za vola, neb je tam 100%-ní zastoupení soudními znalci soudů všech úrovní a to i Ústavním soudem konče, jejž zastupuje sám ředitel Zeměkoule a přilehlého Space....děkuji ještě jednou
preco nic? len zatial nepublikovali zoznam EA 288 motorov, ktore to v sebe maju, lebo tvrdia, ze soft je neaktivny, takze je vsetko "OK" :mrgreen: ...

a nedakuj a posli mi na ucet 10.000Kc :laugh: ...
Naposledy upravil(a) sirdo dne 28.09.2015 10:23, celkem upraveno 1 x.

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od lifter »

Tá hystéria ohľadom kauzy je podľa mňa nafúknutá. Počúval som celkom zaujímavú diskusiu na túto tému v rádiu. Jeden z diskutujúcich bol doc. Lešinský zo strojníckej fakulty STU Bratislava.
Je emisná norma, ktorú motor musí spĺňať, no zároveň v tej norme je uvedené aj to, za akých podmienok a akým spôsobom sa meranie exhalátov pre účely splnenia normy vykonáva. Toto meranie je laboratórne. Hodnoty, zmerané v USA, boli zmerané počas reálnej prevádzky vozidiel. Tie motory, ktorých sa týka kauza, ale spĺňajú pri podmienkach a postupoch, ktoré sú dané normou, vyžadované hodnoty.

Z môjho pohľadu je to rovnaké, ako so spotrebou auta. Je daná norma, pomocou ktorej sa za laboratórnych podmienok meria spotreba, kde sú presne uvedené postupy a podmienky merania. Koľký z Vás ale jazdia za spotrebu, ktorú máte uvedené v techničáku? Ak máte reálnu spotrebu vyššiu, potom je aj CO2 vyššie ako deklarované. To už nikoho netrápi (úprimne, ani mňa, keď vidím dymiace staré náklaďáky), no mnohých z nás napr. trápi nadpostreba z pohľadu účtovníctva (u nás si nadpostrebu nemôžete dať do nákladov - riešenie je len zaplatiť cca 350-400 € za prelitrovanie).

Budeme všetci vracať kúpené vozidlá, ak nespĺňajú deklarovanú spotrebu?
VW Golf GTI VII Performance

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od sirdo »

pan docent ma sice pravdu, ale len pre EU, tam sa testuje v laboratornych podmienkach v laboratornych hodnotach. v USA sa vsak testuje v laboratoriu, ale v realnych hodnotach a preto si tam VW rozbil hubu a v EU je ticho ohladom tych testovani...

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od KJirka »

no já si ještě nechám asi vyměnit DPF, protože evidentně propouští saze. Zajedu na emise, abych to něčím podpořil.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od lifter »

Nie je to demagógia? Hlavné znečisťovanie ovzdušia spôsobené autami??? A čo:
- nákladné lode,
- teplárne,
- priemysel,
- sajrajt čo vypúšťanú lietadlá...

Nemyslím, že výrobcovia áut nerobia nič s účinnosťou motorov. Hovorím na základe vlastnej skúsenosti (medzitým som mal ešte naftu):
- Fabia I 1,4 MPI 50 kW - 100000 km najazdených, priemerná spotreba 7,0 l / 100 km,
- Golf V 1,4 TSI 103 kW - 180000 km najazdených, priemerná spotreba 7,0 l / 100 km,
- Golf VII GTI 2,0TSI 169 kW - 32000 km najazdených, priemerná spotreba 7,7 l / 100 km.
Takže mám auto voči Fabii viac ako 3x silnejšie, jazdím s ním dynamickejšie, oveľa viac jazdím po diaľnici..., no spotreba je u vyššia u mňa len o 10%.
VW Golf GTI VII Performance

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od sirdo »

ale ten web sluzi na ocistenie mena VW, obycajny marketing...

bedrich666
Závodník
Závodník
Příspěvky: 593
Registrován: 27.10.2008 13:34
Bydliště: ČR

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od bedrich666 »

lifter píše:no mnohých z nás napr. trápi nadpostreba z pohľadu účtovníctva (u nás si nadpostrebu nemôžete dať do nákladov
To vas prudej i kvuli tomuhle? 8O Zlaty Cechy koukam :D

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od lifter »

Jasné, nadspotreba nie je daňovo uznateľný výdavok.
VW Golf GTI VII Performance

bedrich666
Závodník
Závodník
Příspěvky: 593
Registrován: 27.10.2008 13:34
Bydliště: ČR

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od bedrich666 »

A to nelze do "knihy jazd" napsat par jizd navic a je po problemu? :D

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: kauza "Clean diesel" v USA

Příspěvek od lifter »

sirdo píše:pan docent ma sice pravdu, ale len pre EU, tam sa testuje v laboratornych podmienkach v laboratornych hodnotach. v USA sa vsak testuje v laboratoriu, ale v realnych hodnotach a preto si tam VW rozbil hubu a v EU je ticho ohladom tych testovani...
Ten problém ohľadom homologizácií bude zrejme zložitejší. Však ak by tie nafťáky neprešli homologizáciou, nemohli by sa predávať. Keďže sa predávajú, museli prejsť homologizačnými skúškami, t.j. museli vyhovieť normám.
Preto si myslím, že ten problém je práve spôsobený podmienkami merania, ktoré sú iné ako dané normou (ako napr. pri spotrebe).
VW Golf GTI VII Performance

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“