1.6 TDi 77 kW - zkušenosti

Dieselové agregáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
quicker
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2878
Registrován: 10.08.2009 08:42
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

1.6 TDi 77 kW - zkušenosti

Příspěvek od quicker »

Ahoj,

Uvažuji o koupi Golfa Varianta s motorem 1.6TDi 77Kw.
Je mi jasné že to žádná hitparáda nebude, co se týče zátahu a bezpečného předjíždění, ale jde mi o kvalitu motoru jako takového.
Jsou nějaké věci, na které si dávat pozor? Něco o čem se ví že se to ve vývoji moc nepovedlo a kazí se?

Děkuji za jakékoliv rady či poznatky (ne k výkonu prosím :pleasantry: )

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: 1.6 TDi 77kW - zkušenosti

Příspěvek od Bofors »

Tento motor se jeví spolehlivě a zátah nemá úplně špatný. Jezdil jsem s ním v o3. V podstatě všechny motory pro g7 se jeví spolehlivě. Spíš by mě zajímal tvůj nájezd km. Tento motor je tak pro firmu co jezdí denně ranec.
VW Golf VII 1,4 TSI

Dalibor VII
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 01.02.2019 18:13

1.6 77kW r.v2014 4 motion. Diesel do mesta?

Příspěvek od Dalibor VII »

Ahojte,

chcem sa spytat na vas nazor. Co si myslite o tomto motore v prevazne mestskej prevadzke? Knkretne Golf VII r.v 10/2014. Jazdi niekto takto? registrujete nejake problemy?
Vsetci pozname teoriu, ze do mesta radsej benzin, kratke vzdialenosti a pod. No budme konkretnejsi, co konkretne sa moze pokazit, kolko stoji oprava. da sa tomu predist pravidelnym servisom a pod.

vdaka za vas nazor.

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 77kW r.v2014 4 motion. Diesel do mesta?

Příspěvek od Rychtar84 »

Ucpes rychleji DPF filtr

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
passatb3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.6 77kW r.v2014 4 motion. Diesel do mesta?

Příspěvek od passatb3 »

Jak psal Rychtar84, dále určitě měnit olej (i s filtrem) DO 10tkm. Aspoň občas to protáhnout někam dál atd. To ale platí všeobecně i pro benzín. Servisní úkony dle provozu za ztížených podmínek.

Dalibor VII
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 01.02.2019 18:13

Re: 1.6 77kW r.v2014 4 motion. Diesel do mesta?

Příspěvek od Dalibor VII »

Jasne skoro každý víkend niekam beháme na dlhšie. Skôr cez týždeň sú to mestské trasy okolo 10km.
Oukey čiže olej aj s filtrom meniť častejšie.

To dpf sa dá niekde pozrieť elektronicky v akom je stave či treba vybehnúť alebo ani nie.
Za akých podmienok sa čistí? Je to niečo exaktne napríklad konštantná rýchlosť viac ako x km/h viac ako x min?

jarmil7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 448
Registrován: 21.12.2015 06:36

Re: 1.6 77kW r.v2014 4 motion. Diesel do mesta?

Příspěvek od jarmil7 »

http://www.autorubik.sk/clanky/filter-p ... -cistenie/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=351106" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=NE-3lMZ2qaI" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=O-sT6KqEpPg" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 TDi 77 kW - zkušenosti

Příspěvek od eauto1.cz »

Proti předchozí generaci v Golfu6 je tady v sedmičce mnohem lepší motor 1.6 TDI.
Papírově stejný výkon ale je to jiný motor.
Je tichý, předchozí byl taky tichý ale teď jsou dvoulitry Euro6 hlučnější ale tenhle 1.6 je extrémně tichý.
Hluk vydává možná v základní verzi kde nebude takové dokonalé odhlučnění, nebo při zrychlování slyšet bude a při podtáčení duní taky slušně.
Běžná jízda ovšem, luxusní ticho jako v A6 V6 TDI, nevíš že máš naftu, jako benzín téměř, paráda.
Je to tím, že taky dali kromě plastu pod motor s tlumící hmotou i tlumící polystyren na vysokotlaký rozvod ke vstřikům, lepší tlumení pod plast na motoru a nechybí současně i odhlučnění kapoty a podle mě je i lepší izolace motorové stěny v kabině. V minulosti to sice už bylo ale pak přišly úspory a zase se dávalo jen něco a něco ne. Konečně tam je všechno a funguje to. (Neznám základní verze, když tak připlatit, kdyby to tam nebylo!)

Proti předchozí generaci se tady použil konečně jiný EGR. Teoreticky se taky zanese a bude třeba měnit nebo čistit, ale prakticky zatím nekolabuje v každém druhém voze po ujetí 150.000km jako předchozí generace, takže luxus.
Taky není AdBlue.
DPF je dvojité neboli dvoukomorové jako u dvoulitru, dokonale monitorované, čidel tam je hodně, a umí regenerovat i při stání a spolehlivost by měla být příkladná jako u dvoulitru, kde to má reálně životnost přes půl mega prakticky.

Nevýhody jsou dlouhá převodovka, sice nemusíš pořád řadit ale když zařadíš příliš brzy, motor chvíli neumí zatáhnout a ty jedeš jak šnek.
Tady je lepší dvoulitr, ale je to jen vlastnost všech slabších motorů, které nejsou nastaveny do města s krátkou převodovkou, ale tady je právě nastavení na meziměsto a dálnice kde ty dlouhé kvalty umožní nízké otáčky a dobrou spotřebu i při vyšší rychlosti.
Po městě se s tím jezdí taky skvěle, jen je třeba dát pozor, a nezařadit zbytečně brzy, zejména do kopce při plném voze.
Nejlepší nakonec. Jestliže s dvoulitrem lze krásně jezdit pod 5L a atakovat v eko extrému 4, tak tady se dá jezdit pod 5 v klidu, jde se dostávat s trochou snahy ke 4 a atakovat v eko extrému 3L spotřebu.
To je mnohem úspornější než předchozí verze 1,6TDI, ale rapidně.
Kdo neřeší spotřebu do extrému, nemusí jezdit za každou cenu pod 5L, tak určitě je super volba DSG z uživatelského hlediska.
Jezdí se s tím úžasně, řadí skvěle, a nehodnoťte to z dávných zkušeností. Je jiná doba, převody jsou dlouhé a ten pětikvalt manuál je fakt hodně těžký a dlouhý, dáte jedničku a jedete snad 20m než můžete dát dvojku aby nebyla podtočená, město musíte jezdit tři, čtyřka neexistuje. Lze ji tam dát ale podtočíte to. Na rovině to chvíli nevadí, ale obecně za tři. Celá jízda je udělaná tak že řadíte 1---2---3-------4---------------5 pětku musíte házet až nad 80 do kopce s 5ti lidmi nad 100kmh. Zato DSG 7kvalt to tam sype plynule a krásně ať jedete do kopce nebo ne, má převody blíž a má jich více: 1-2-3-4-5-6-7 paráda. Objektivně, DSG má zase syndrom hodit co nejvyšší rychlost, a srazit otáčky skoro na volnoběh. Proto je nutné mít DRIVE MODE, dát pohon do sport a převodovku na kulise taky do Sport. Pak to nepodtáčí. Sice se všude uvádí, že suchá DSG trpí, ale bude to víceméně amortizace spojek.
A spojku a setrvák tam máte vždy a ani u manuálu to nemá nekonečnou životnost. Takže reálně ten servis bude podobný, určitě na DSG dražší, ale za ten větší komfort si zas tolik nepřiplatíte, ale něco málo na těch spojkách a něco málo na spotřebě. Ale ta jízda je pak úplně jiná.
Záleží co kdo preferuje, asi tak. Z servisního finančního hlediska i životnosti to bude velmi podobné.
Jen je problém že 77kW se kupuje z důvodu ceny a spotřeby a proto manuál.
Kdo tam chce ten komfort DSG, měl by jít do Drive Mode výbavy a to je s DSG takový příplatek, že jste na ceně 110kW verze v manuálu, a je otázka, zda to není lepší. Pro někoho určitě ano. Ideální by bylo 110kW+DSG+Drive Mode :laugh: Bude to jezdit skvěle, ale zase nebude spotřeba pod 5.
Tak vybírejte, teď už víte jakým směrem.
Akorát bych řekl, že DSG jezdí super reálně 77kW i 110kW fakt dobře. Hlavně ta 77kW se suchou DSG je zaměřená na spotřebu. Mokrá 6kvalt DSG u 110kW má větší jízdní odpory ale zase nekoroduje a spojky jsou lépe chlazené při dynamické jízdě.
Co se týká manuálu, tam jsou těžké převody znát hlavně u 77kW, u 110kW to už tak cítit není, motor má lepší tah.
Spolehlivost je teoreticky srovnatelná s dvoulitrem. Je tam stejná konstrukce všech základních řešení a příslušenství a při pohledu na motor ani většina lidí nepozná, že to je 1.6 a né 2.0TDI, protože ten motor je pohledově skoro stejný, však z něj vychází, jen má menší objem válců ve stejně velkém bloku.
Tak masivní konstrukce musí něco vydržet. Není to takový ten minivysavač jako třeba tříválce ale kus poctivého motoru.
Podle mě je zásadní ten motor pořídit do co nejlehčího vozu, Golf Hatchback nebo menší.
U Passata Variant už díky váze budou jeho kvality potlačeny a tam se hůř bude dosahovat nižší spotřeby.
Podle mě to je právě určeno těm, co nelítají po dálnici denně ale jezdí město a meziměsto. Na dálnici se neztratí a do 130 jede suverénně a bez problému tahá do 150 jako bejk, s ohledem na ten výkon krásně. Akorát tak nad 110kmh už bude mít lepší spotřebu dvoulitr, ten díky výkonu není tak zatížen i při vyšší rychlosti, i když tam nad 120 taky spotřeba jde nahoru, ale méně než u 1.6ky.
Z pohledu konkurence je to jeden z nejlepších motorů a z pohledu VW je otázka zda nejít do dvoulitru.
Rozhodování je asi snadné.
Peugeot Renault Opel Peugeot Ford a další se s tím srovnávat moc nemohou, hlavně proto, že to jsou úplně jiné vozy a váhat můžeš jen nad tím 2.0TDI
Tam je zaprvé nutné si připlatit a cena je vždy argument ale udělal bych to vždy, pokud máš dálniční známku, vozíš 4-5osob a nehodláš jezdit na spotřebu pomalu 110-120 ale spíše dynamicky a rychleji, pak bude mít ten dvoulitr i menší spotřebu a nebude se trápit.
Kdo jezdí po dálnici kousek nebo pomalu, nebo vůbec známku nemá, tak 1.6 TDI je ideál a největší důvod je pořizovačka, ticho a spotřeba.
S dynamikou to je prosté. kdo měl Golfa4 81kW, tak bude spokojen, kdo měl 1.9 TDI tak taky a kdo měl 1.6TDI tak taky spokojenost, (udáváná Vmax je 192kmh +- dle karoserie)
Jen kdo měl silnější verzi, buď do slabší půjde s tím, že bude akceptovat jeho charakteristiku a nebo musí jít do dvoulitru.

Ještě k té spolehlivosti, TSI nejsou rozhodně motory bezúdržbové ani jednoduché, a nově mají i DPF.
Takže se může lehce stát, že dokonce s tou naftou to bude tak, že bude spolehlivější než benzín. Ad karbon a zanesené TSI, které někdo podtáčel, zanedbal servis atd.
Řekl bych, že ta životnost a spolehlivost vychází zejména už z toho zacházení a servisování- jaký pán, takový krám. U předchozích generací se vyřešily pera na klice proti rotačkám, PD už netrpěly tolik na váhy, teď se vyřešily proti prvním CR i ty egry, konečně se nedrží voda na palivovém filtru, protože má ploché víčko viz octavie, vířivé klapky co zlobily ještě nedávnou taky už asi moc zlobit nebudou.... a tak je to se vším, vychytali to, za mě tohle jsou snad nejlepší motory, co kdy byly, že jsou složitější se nedá nic dělat, emise jsou neúprosné ale na tu složitost je to bytelně udělané, určitě se časem najde několik věcí co se budou řešit, třeba vodní pumpy občas sem tam někomu kapou, ale to je spotřebák, vůbec bych se toho nebál, naopak bych to doporučil všem, co už dozávodili a jezdí jako lidi a i tak nějakou slušnou dynamiku tady mohou očekávat, žádný lenochod a dojezd 1200-1300km je dneska zázrak, většina aut má dojezd poloviční...
Ještě existují verze 81kW (což už je na úrovni základních dvoulitrů) které mají už šestikvalt, Škoda Greenline, Seat Ecomotive, VW Bluemotion, a ty mají ještě lepší spotřeby a šestka je právě pro ty dálnice super.
Nově jsou 1.6 TDI 85kW a tam už dokonce některým může výkon nadbývat :laugh:
Přílohy
P1190933.JPG
P1190900.JPG
P1190902.JPG
P1190910.JPG
P1190904.JPG
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“