Elektronické vychytávky
Napsal: 29.10.2013 12:20
zdar pánové, tak aby to tu trochu začalo žít, navrhuji toto téma - protože jsou věci, které mne těší, a věci, které bych omlátil VW o hlavu.
začnu těmi nasíračkami
1. asistent proti srážkám, resp to, co mi samo zabrzdí a začne červeně blikat a křičet na palubce, když jsem blízko jiného auta. To se jednak nedá vypnout napořád, ale musí se po každém nastartování a stalo se mi několikrát, že jsem chtěl odbočit z dálnice, jedu v levém pruhu a chci to, podotýkám bezpečně poslat mezi auty do pravého a pak hned sjet. A co čert nechce, jak míjím ta auta v pravém, golf zakřičí a sám zabrzdí. Sice jen málo, ale to škrtnutí o brzdy mne jedna vždy vyleká a taky v danou chvíli působí nebezpečně, protože bez toho bych krásně projel, tak jsem vystresovaný, auto za mnou se lekne že brzdím a vůbec - to mě fakt vytáčí. Kdyby to šlo aspoň vypnout na furt..
2. kontrola únavy - opět nejde vypnout na furt a když na mne občas houkne na dálnici po 20 min jízdy, vytočí mne to. co je VW do toho, že nehýbu očima nebo pusou nebo co ten asistent sleduje. podle mne pitomost, ale kupoval jsem auto jako předváděčku,.. třeba to půjde nějak deaktivovat přes VAG
3. start-stop - kapitola sama o sobě, řešeno jinde, já mám vypnuté pípání nezapnutých pásů, a když nejsem připoutaný, start-stop nefachá za což jsem rád. Byly to dvě mouchy jednou ranou. A na dálnici, kde se poutám mi to nevadí. Horší je, když pak někde sjedu, nejlépe po svižné jízdě a na prvních světlech zastavím a motor zdechne. To bych vraždil a hned se odpoutávám a nechávám turbo dochlazovat...
4. automatické sklonění pravého zrcátka při couvání - mám ho tam, ale nefunguje mi to . zkoušel jsem všechny polohy joysticku zrcátek, ale nic. Stejně tak mi nefunguje, když si vypnu automatické spouštění parkovacích senzorů. Furt se spínají samy jak dám zpátečku. Což většinou nepotřebuju. musím se poradit v servisu.
a prima věci ?
1. jednoznačně adaptivní tempomat. Když chci závodit a je hezky a prázdno na dálnicích, tak vezmu jiné auto. Když jsem líný, beru Golfa, pustím tempomat a z Liberci do Prahy dojedu bez nohou. v režimu sport i slušně zrychluje, takže nepřekážím.... za to mám VW u mne jedničku. Zažil jsem adaptivní tempomat u MB ML a to byl děs. Auto do poslední chvíle jelo za autom před sebou a pak začalo brzdit jako blázen - bylo to hodně nekomfortní. (bylo to ale také o 8 let starší auto a technologie)
2. samoparkování. nepoužívám to, ale pro legraci lidem okolo a demonstraci spolujezdcům jak se volant točí sám je to výborné. A musím uznat, že do některé mezery bych se trochu bál, parkovač VW to tam šoupne napoprvé. Takže ze studijních a zábavných důvodů ano, jinak spíš pro bloncky.
3. barevný displej mezi budíky. tolik informací, hezky graficky vyrobené plus se mi líbí že kilometry dole nabíhají ne změnou čísla ale postupným překlopením na další číslovku. Není to nic zásadního, ale líbí se mi to. Čekal bych to spíš u francouzského auta...
4.škoda že nemám samovypínací dáková světla - měl jsem je v S3 a zvykl jsem si na ně. Fungovala výborně a teď mi chybí. Ovšem VW je dává jen k assist lane a to by určitě byla věc, co by nešla vypnout a rozčilovala by mě. tak jsem asi rád, že to tam nemám
a co vy ?
začnu těmi nasíračkami
1. asistent proti srážkám, resp to, co mi samo zabrzdí a začne červeně blikat a křičet na palubce, když jsem blízko jiného auta. To se jednak nedá vypnout napořád, ale musí se po každém nastartování a stalo se mi několikrát, že jsem chtěl odbočit z dálnice, jedu v levém pruhu a chci to, podotýkám bezpečně poslat mezi auty do pravého a pak hned sjet. A co čert nechce, jak míjím ta auta v pravém, golf zakřičí a sám zabrzdí. Sice jen málo, ale to škrtnutí o brzdy mne jedna vždy vyleká a taky v danou chvíli působí nebezpečně, protože bez toho bych krásně projel, tak jsem vystresovaný, auto za mnou se lekne že brzdím a vůbec - to mě fakt vytáčí. Kdyby to šlo aspoň vypnout na furt..
2. kontrola únavy - opět nejde vypnout na furt a když na mne občas houkne na dálnici po 20 min jízdy, vytočí mne to. co je VW do toho, že nehýbu očima nebo pusou nebo co ten asistent sleduje. podle mne pitomost, ale kupoval jsem auto jako předváděčku,.. třeba to půjde nějak deaktivovat přes VAG
3. start-stop - kapitola sama o sobě, řešeno jinde, já mám vypnuté pípání nezapnutých pásů, a když nejsem připoutaný, start-stop nefachá za což jsem rád. Byly to dvě mouchy jednou ranou. A na dálnici, kde se poutám mi to nevadí. Horší je, když pak někde sjedu, nejlépe po svižné jízdě a na prvních světlech zastavím a motor zdechne. To bych vraždil a hned se odpoutávám a nechávám turbo dochlazovat...
4. automatické sklonění pravého zrcátka při couvání - mám ho tam, ale nefunguje mi to . zkoušel jsem všechny polohy joysticku zrcátek, ale nic. Stejně tak mi nefunguje, když si vypnu automatické spouštění parkovacích senzorů. Furt se spínají samy jak dám zpátečku. Což většinou nepotřebuju. musím se poradit v servisu.
a prima věci ?
1. jednoznačně adaptivní tempomat. Když chci závodit a je hezky a prázdno na dálnicích, tak vezmu jiné auto. Když jsem líný, beru Golfa, pustím tempomat a z Liberci do Prahy dojedu bez nohou. v režimu sport i slušně zrychluje, takže nepřekážím.... za to mám VW u mne jedničku. Zažil jsem adaptivní tempomat u MB ML a to byl děs. Auto do poslední chvíle jelo za autom před sebou a pak začalo brzdit jako blázen - bylo to hodně nekomfortní. (bylo to ale také o 8 let starší auto a technologie)
2. samoparkování. nepoužívám to, ale pro legraci lidem okolo a demonstraci spolujezdcům jak se volant točí sám je to výborné. A musím uznat, že do některé mezery bych se trochu bál, parkovač VW to tam šoupne napoprvé. Takže ze studijních a zábavných důvodů ano, jinak spíš pro bloncky.
3. barevný displej mezi budíky. tolik informací, hezky graficky vyrobené plus se mi líbí že kilometry dole nabíhají ne změnou čísla ale postupným překlopením na další číslovku. Není to nic zásadního, ale líbí se mi to. Čekal bych to spíš u francouzského auta...
4.škoda že nemám samovypínací dáková světla - měl jsem je v S3 a zvykl jsem si na ně. Fungovala výborně a teď mi chybí. Ovšem VW je dává jen k assist lane a to by určitě byla věc, co by nešla vypnout a rozčilovala by mě. tak jsem asi rád, že to tam nemám
a co vy ?