Halogen vs. bixenon

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
mavi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.10.2013 09:54

Halogen vs. bixenon

Příspěvek od mavi »

Ahoj, jsem tu nový a resim zdali halogen ci bixenon, opravdu halogen na Golfu 7 svítí mizerně?
Prosím o postřehy.
M.
Golf 7 Variant 1.4 TSI 103 kW Highline

Uživatelský avatar
jirkaa64
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 22.12.2012 10:58

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od jirkaa64 »

Co chceš slyšet? Xenon určitě líp svítí, vzhledově vypadá jinak, takže pokud jseš ochoten si za to připlatit, tak běž do toho. Já mám obyč. a jsem spokojen. Když si přečteš tohle fórum, tak tady má hodně lidí xenony, ale ve normálním provozu musím minout hodně G7 aby je některý měl.
G7 bílá Pure 1,2 63kw ergoActiv SunSet

efreeti
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 31.07.2013 14:05

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od efreeti »

Myslím, že není třeba chodit kolem horké kaše. Halogeny svítí dost špatně (pocitově hůř než Berlingo, Mazda 3 minula gen., Octavia 2 a možná i než Felicia ...to jsou auta se kterýma můžu osobně srovnávat). Možná pomůže přizvednutí světel v servisu...to sem ještě nezkoušel.
Je na zvážení jestli xenony stojí za mastný příplatek...mi za to nestály.
Z cca 10 nových golfu co sem viděl na cestách měl xenony jen 1.
Ještě bych dodal, že očekávám, že se xenony brzy stanou oblíbeným artiklem auto-lapků...
VW Golf VII 1.4TSI 103kW Highline MY2013

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od Bofors »

myslím, že to nebude tak zlý. xenon je xenon to určitě ale že by háčka svítili hůř než ve felicii? já jsem spokojen, svítí líp než moje staré auto. žít se s tím v pohodě dá.
VW Golf VII 1,4 TSI

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od Flekmatik »

Díky moc za info. To že z venku vypadají xenony líp je mi celkem jedno, na to je to moc drahá sranda :) To ty peníze dám radši do nezávislého topení - častěji jezdím v zimě než po tmě.

Můžu porovnat Octa II xenon vs halogen a musím říct že sám sem preferoval spíš halogen - neptejte se mě proč. Lapků se taky bojím a další mínus bylo když jsem zjistil že Rko má ledkové obě U ve světlech, ne jenom jedno jako normální golfy.

Problém je že mě pravidelně děsí lidi a recenze co si stěžují na špatné svícení halogenů v Golf VII. Bojím se jestli tam VW nedal nějaké kurvítko aby nás potrestal že si nechceme připlatit - obecně by přece potkávací světla měli svítit cca stejně (jsou omezená předpisy) - akorát xenon by měl mít jinou barvu, míň žrát a musí být natáčecí.

Takže díky za uklidnění že se s halogenama dá v pohodě jezdit - možná ideál by byla ňáká fotka, nebo porovnání.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
mavi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.10.2013 09:54

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od mavi »

Ahoj, a jake bylo tve stare auto? asi tam pridam xenony bez LED...

edit: fotka by se take sikla...
kurvitka bych se nebal,
jen me s**e že v DE jsou Bixenony s LED v Highline standard, stejne jako 17" kola "Dijon" i když 16" na naše silnice myslím budou lepší.
Naposledy upravil(a) mavi dne 02.11.2013 07:51, celkem upraveno 1 x.
Golf 7 Variant 1.4 TSI 103 kW Highline

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od Flekmatik »

Pozor na to že ty levnější xenony kromě LED nemají "dynamické přisvěcování do zatáček", nevím na kolik je to zásadní, samotného by mě zajímalo porovnání.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Uživatelský avatar
mavi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.10.2013 09:54

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od mavi »

Ahoj, no myslím že svicení do zatáček je realizováno pomocí mlhovek, ještě na to mrknu, nic méně vlastní zkušenost ze Superba 2 je že když máš Xenony tak to svícní do zatáček není potřeba... U superba to prostě nemělo žádný efekt.
Golf 7 Variant 1.4 TSI 103 kW Highline

Uživatelský avatar
mavi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.10.2013 09:54

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od mavi »

http://www.flickr.com/photos/58190042@N03/8649221548/" onclick="window.open(this.href);return false;

zde neco o konstrukci...
jednoduché Bixenon svetlomety mají statické přisvícení do zatáček
http://www.flickr.com/photos/58190042@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf 7 Variant 1.4 TSI 103 kW Highline

ivan02
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 02.10.2007 13:27
Bydliště: Praha

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od ivan02 »

Nezkoušel jste někdo dodatecne vyměnit obyčejná světla za xenonova ? Co se musí všechno vyměnit mimo světel?

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od sirdo »

mavi píše:jen me s**e že v DE jsou Bixenony s LED v Highline standard, stejne jako 17" kola "Dijon" i když 16" na naše silnice myslím budou lepší.
len si treba pozriet na akej sume zacina Highline v Nemecku, za tie peniaze si kludne nalozis bixenony s LED a 17" Dijony aj v CZ/SK...

Uživatelský avatar
mavi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 31.10.2013 09:54

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od mavi »

to je pravda...
Golf 7 Variant 1.4 TSI 103 kW Highline

Uživatelský avatar
petresl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 27.08.2013 08:14

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od petresl »

mavi píše:http://www.flickr.com/photos/58190042@N03/8649221548/

zde neco o konstrukci...
jednoduché Bixenon svetlomety mají statické přisvícení do zatáček
http://www.flickr.com/photos/58190042@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu se to dublují témata viz Bi-xenony - statické přisvěcování do zatáček
S tím svícením jednotlivých provedení je to trochu jinak.
Mám Highline (měl jsem sice u mlhovek psáno ze statickým přisvětlováním do zatáček, není ale u nich tato funkce aktivována. Je aktivována u aut, která mají jako hlavní světlomety halogeny) a k tomu příplatkové bi-xenonové světlomety s LED diodami (pro denní svícení) s dynamickým přisvěcováním do zatáček, provedení pro Dynamic Light Assist. Funguje to takto: při běžné jízdě na silnici vyšší rychlostí (nevím od kolika km/h) se bi-xenony stále natačejí viz http://www.youtube.com/watch?v=MDqXqr8KLG0" onclick="window.open(this.href);return false; (jízda, kde je snímáno kamerou natáčení bi-xenových světlometů při jízdě, občas je vidět rozsvícení druhé žárovky). Při nižší rychlosti (nevím do kolika km/h a ostřejší zatáčce se rozsvěcují ty vnitřní světlomety (žárovky H7) - vyzkoušeno) viz http://www.youtube.com/watch?v=TjKETZc21_Q" onclick="window.open(this.href);return false; Bi-Xenon with AFS II (při vyjíždění při pomalejší rychlosti a ostřejší zatáčce je vidět přisvětlování pomocným reflektorem).
Názorná ukázka svícení jednotlivých druhů světel:
https://www.youtube.com/watch?v=zwjMyjSKBc8

A tak fungují originální kompletní zadní LED světla, která jsou v nabídce od léta 2013 (moje zadní dvojité se mi líbí víc):
http://www.youtube.com/watch?v=UWFlVYd0 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky za odkazy na obr. provedení světlometů, pro přehlednost je uvádím přímo:
Halogen.jpg
Bi-xenon.jpg
Golf VII 1,4 TSI/103 kW Highline, modrá Pacific metal., bi-xenon. světl. s LED diodami, adapt. temp. s Front Assist a City Break, Lane Assist & Dynamic Light Assist, Kamera, Park Assist,ErgoActive

karlozs
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 226
Registrován: 09.03.2014 11:53

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od karlozs »

Trochu to tady oživím.

Jsem zklamaný z halogenů. Vidím hůř než u předchozího auta. Mám pocit, že osvětlujou kratší vzdálenost. Proto používám částo dálkové světla, když přede mnou nejede žádné auto. Když jede auto v protisměru, přepínám dálkové zpět, abych neoslňoval protijedoucí vozidla. Protijedoucí vozidla mě často oslňujou. Možná, kdyby svítily halogeny více, tak bych s oslňováním neměl takový problém.

Další problém se týká odbočování. Když jedu uprostřed noci a odbočuji na vedlejší cestu (např. 90 stupňů úhel) a na neosvětleném místě, tak jedu poslepu, protože nemám mlhovky s přisvěcováním do zatáček, a prostor vlevo ani vpravo není vůbec halogeny osvětlený.

Dají se ty halogeny nějak přizvednout? Máte někdo stejný problém a jak jste ho vyřešili?

Až teď s odstupem času jsem se začal zajímat o rozdíly mezi různými druhy světlometů. Původně mi to bylo jedno, protože s halogeny na předchozím autě jsem problémy neměl. Ale to, co mi svítí teď na Golfu, je velká slabota.

Teď jsem se začal o problematiku více zajímat a na stránkách http://www.auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false; je zajímavý článek
http://www.auto.cz/halogen-vs-xenon-dio ... rely-80531" onclick="window.open(this.href);return false;

Malý extrakt porovnání níže:
Přílohy
HALOGEN
HALOGEN
XENON
XENON
LED
LED
Hodnotové srovnání
Hodnotové srovnání
VW Golf VII Variant 1.4TGI
(verze s ocelovými láhvemi na CNG + multilink)

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: halogen vs bixenon

Příspěvek od Bofors »

Ty halogenový světla svítí tak jak svítí ani ne tak pro to že jsou halogenový jako proto že tam jsou použité longlife žárovky, které vydrží svítit opravdu dlouho než prasknout ale za cenu menšího světelného toku. Vyměň žárovky a bude svítit lépe ale taky to budeš častěji měnit.
VW Golf VII 1,4 TSI

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“