ACC + City Break

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Honzajendabenda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 17.02.2014 11:09

ACC + City Break

Příspěvek od Honzajendabenda »

ZDar, mám dotaz, k funkčnosti této výbavy, jestli má někdo odzkoušeno:

Adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a City Break
- automatická regulace odstupu od vpředu
jedoucího vozu s funkcí Front Assist
- zkrácení brzdné dráhy a varování při
nebezpečném snížení odstupu
- funkce zastavení vozu
- funkce City Break - nouzové brzdění
(do 30 km/h)



- funkce zastavení vozu - kdy a jak funguje? musím mít zapnutý ACC tempomat? nebo to hlídá okolí stále?
- funkce City Break - nouzové brzdění (do 30 km/h) [/i]
a) musím mít zapnutý ACC tempomat nebo to hlídá okolí stále i bez aktovovaného ACC?
b) Funguje to přes ten přední radar nebo dle parkovacích čidel?
c) Mám tomu rozumět že to z 30KM/H zastaví bez škrábnutí, nebo to jen sníží náraz?
d) při rychlosti nad 30KM/h to nezačne brzdit vůbec, nebo jen negarantují že to auto nenarazí v plne rychlosti, ale samo ubrzdí? např z 80 na 50?
- ACC tempomat jestli se nepletu, nereaguje na stojící vozidla, pouze na vozidla v pohybu, je to tak?


Má to někdo vyzkoušené z praxe? Nemyslím tím jen přímej zásah či bouračku, ale jestli třeba někdo zkoušel s papírovým kartonem...

Uživatelský avatar
petresl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 27.08.2013 08:14

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od petresl »

Také jsem to zjišťoval, takže to má fungovat takto:
- pokud má City Break fungovat musí být zapnutý ACC (nemusí být nastavený na konkrétní rychlost, zapnutí je zobrazováno symbolem v levém spodním rohu multifunkčního displeje). City Break pouze zpomalí až zastaví za jedoucím vozidlem, nezastaví před pevnou překážkou, jako to umí ta samá funkce u Up!/CityGo (na můj dotaz, proč to umí tyto nižší modely, mi vysvětlily v servisu, že to jsou městská vozidla, která zase nemají ACC. Nechápu, proč by vyšší model toto nemohl umět, zvláštní politika VW). Pokud není ACC zapnutý, pouze to zobrazuje nedostatečný odstup od vpředu jedoucího vozidla symbolem v levém spodním rohu multifunkčního displeje, takovým nenápadným symbolem dvou za sebou jedoucích aut s vykřičníkem, což je naprosto k ničemu). Pokud je ACC zapnutý, toto upozornění je znatelně výraznější, větší, červené mezi kruhovými budíky, no ale kvůli tomu jsem si to neobjednal, aby mi řekl co vidím :lol: ). Ta funkce má snad podle manuálu tři stupně - ono vizuální upozornění, lehké přibrždění, a když ani na to řidič nereaguje, pak automatické prudké brzdění. Co se týká zastavení pod/ nad 30 km/h, mělo by to zvládnou (pokud je to fyzikálně možné) zvládnout oboje, snad až někde kolem 160 km/h či výše je limit. Funguje to to pouze na přední radar, s parkovacími čidly to není spojené. Když jsem si auto kupoval, prodejce mně poskytl zavádějící údaje (jak jsem později zjistil nevědomost, ne úmysl), že to umí brzdit i na stojící auto. Jak se říká důvěřuj, ale prověřuj, v euforii z nového auta jsem to na vedlejší cestě zkoušel na krabice, kde jsem zjistil, že to v tomto případě nefunguje. Tak jsem se obrátil na prodejce, ten mě přesměroval na technika, který měl patřičná školení a ten mi vysvětlil, jak se věci ve skutečnosti mají.
ACC funguje velice dobře a ten kdo má automat, nemusí v autě být :P ). Protože auto je tom případě schopné úplně zastavit a znovu se rozjet, v podstatě jet bez zásahu v popojíždějící koloně. To jsem se pro zajímavost ptal, co když řidič auta s automatem (není to můj případ) ve chvíli zastavení z auta vystoupí, neujede mu po opětovném rozjetí kolony (pokud mi měl ještě zapnutý Line Assist bylo by to docela zajímavé)? Prý ne, je to jištěné trojnásobně - bezpečnostní pás, tlak na sedačku a otevření dveří.
Golf VII 1,4 TSI/103 kW Highline, modrá Pacific metal., bi-xenon. světl. s LED diodami, adapt. temp. s Front Assist a City Break, Lane Assist & Dynamic Light Assist, Kamera, Park Assist,ErgoActive

Uživatelský avatar
koffee
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 31.07.2013 17:29

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od koffee »

Takže když se kolona zastaví (a stojí) a já se pomalu blížím k poslednímu autu, tak auto samo nezastaví?

Uživatelský avatar
petresl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 27.08.2013 08:14

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od petresl »

Jak jsem to zkoušel na krabice a dotazy, tak ne. Jenom, když ho moje auto vidí předtím jedoucí a dobržďuje za ním. Z čehož jsem byl zklamaný a vědět to dopředu, tak tuto funkci vynechám.
Golf VII 1,4 TSI/103 kW Highline, modrá Pacific metal., bi-xenon. světl. s LED diodami, adapt. temp. s Front Assist a City Break, Lane Assist & Dynamic Light Assist, Kamera, Park Assist,ErgoActive

JohnMetsn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 08.05.2013 10:51

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od JohnMetsn »

Tak ja jeste opravim mistifikaci technika...s automatem se auto samo nerozjede, je potreba mu "dat povel" seslapnutim plynu. Prave kvuli bezpecnosti, aby se auto nerozjelo bez ridicova vedomi. V kolone sam uplne zastavi. V praxi je to ovsem prakticky nepouzitelne, protoze nebrzdi uplne plynule a stoji zbytecne daleko od vozidlem pred vami.

Nejvice pouzivam adapt. tempomat v tunelech s kamerami, pripadne na dalnici, kdyz chci usetrit za benzin.

Na test s krabicemi pri rychlosti pod 30km/h se jiz rok chystam :D
G7 1.4 DSG

Honzajendabenda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 17.02.2014 11:09

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od Honzajendabenda »

Doplním své postřehy:

Automat mám, takže potvrzuji, že se zaptnutým ACC Tempomatem na rychlost skutečně projedu Prahou jen s kroucením volantu včetně zastavení na světlech. Nicméně je-li stání delší než cca 30sec - auto už se samo nerozjede, ale musím přidat plyn pak už stejný režim. Při zastavení pod cca 30sec se auto i samo rozjede.

Ty dvě malá autíčky signalizují malý odstup od před sebou jedoucích vozidel.

Ikdyž jedu bez zapnutého ACC a stane se že předemnou někdo zahamstne brzdy nebo jen přehlédnu někoho na světlech, rozsvítí se velký symbol na maxidotu se zvukovou signalizací nebezpečí. Pak dupnu na brzdu - systém aktivne nezasáhne - nikdy jsem neměl odvahu to zkusit dále.
Tak nevím, jak moc je pravda to co jsi říkal s tím ACC že musí být zapnutý(nemyslím tempomat)

ACC Tempomat asi funguje jen na jedoucí vozidla, když někdo stojí předemnou na světlech a já jej dojíždím, zatím jsem nikdy nezašel až tak daleko že bych zkusil zda zkusí krizově auto samo zabrzdí... - zkoušel jsem to, ale zasáhl jsem sám dříve - prostě jsem to nevydržel..

Na AUTO PARKING při couvání auto samo zastaví, když se pohybuji s akcelerací tak, že auto vyhodnotí náraz.
Naposledy upravil(a) Honzajendabenda dne 15.07.2014 22:23, celkem upraveno 1 x.

Trminek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 09.11.2012 11:31

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od Trminek »

Já mám tedy praktickou zkušenost. Jel jsem v kołoně která zastavila, poté se rozjela. Při následném opětovném zastavení jsem byl nějakej zamyšlenej a auto bez mého přičinění zastavilo "naprudko" samo. Tedy mě tato funkce ochránila před nárazem, protože jinak bych to do toho auta přede mnou určitě poslal :(
Golf VII GTI performance - bílá

Uživatelský avatar
petresl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 27.08.2013 08:14

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od petresl »

Taky nemám odvahu to zkoušet až na doraz v běžném provozu :-). S tím parkováním je to už druhý příspěvek zde na fóru, který potvrzuje, že mu auto před nárazem při parkování zabrzdilo, akorát myslím (nevím, kde ten první příspěvek je, bylo to zhruba před půl rokem), že v tom prvním případě nebyl zapnutý ani Auto Parking (ten ale nemá s funkcí ACC nic společného). Ještě k tomu zapnutí ACC - pokud ho nemám zapnuté, tak opravdu mám jenom to malé upozornění a nic víc, až při zapnutí se mi objevuje v případě malé vzdálenosti ta velká červená hláška (auto vyrobené 9/2013), nyní jezdím se zapnutým ACC trvale, tempomat používám jen občas, v rychle jedoucí koloně je to pohodlné (mám manuál, takže v městském popojíždění to neužiju). Je dobře, že už někomu tahle funkce City Break pomohla od nehody.
Golf VII 1,4 TSI/103 kW Highline, modrá Pacific metal., bi-xenon. světl. s LED diodami, adapt. temp. s Front Assist a City Break, Lane Assist & Dynamic Light Assist, Kamera, Park Assist,ErgoActive

Honzajendabenda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 17.02.2014 11:09

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od Honzajendabenda »

Trminek píše:Já mám tedy praktickou zkušenost. Jel jsem v kołoně která zastavila, poté se rozjela. Při následném opětovném zastavení jsem byl nějakej zamyšlenej a auto bez mého přičinění zastavilo "naprudko" samo. Tedy mě tato funkce ochránila před nárazem, protože jinak bych to do toho auta přede mnou určitě poslal :(

a měl jsi zapnutý ten ACC?(myslím jen ACC, nikoliv tempomat)

Mě prodejce říkal, že ten CityBREAK funguje pořád, tak bych měl rád jasno, abych se nedočal překvapení.

Uživatelský avatar
deRek
Člen klubu
Příspěvky: 806
Registrován: 06.02.2008 21:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od deRek »

mam zkusenost, dojizdel jsem, ted si nevybavim, jestli k taky dojizdejicimu nebo stijicimu predemnou, ale dojizdel jsem stylem, ze bych to i ubrdil, ale system asi vyhodnotil, ze bych neubrzdil a zacal to resit za me 8O
mozna dobre, ale pac sem spolehal na sebe, trosku me to prekvapilo, a ACC bylo vypnuto..
kazdopadne sem za ACC/CityBreak rad :good:
VW Golf VII GTI APR Stage 1 - 300+hp 95oct - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=288469" onclick="window.open(this.href);return false;

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od Flekmatik »

I v manuálu je napsané že ACC nereaguje na stojící vozidla. Je tam i hezký obrázek ... pokud auto před vámi odbočí a před ním je stojící kolona tak tu to vaše auto nevidí a klidně to do ní napere.

Důvod je kvůli falešným poplachům. Stejně tak to ignoruje protijedoucí "objekty".

Ta bezpečnostní funkce je nejlepší pro chvíle nepozornosti, nepípá třeba když se moc rychle přibližujete k autu ... začne pípat když auto před váma začne brzdit a vy nic.

Je to užitečný pomocník (jak front assist tak ACC) ... ale je to jen pomůcka ... nedoporučuji na to spoléhat.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

Trminek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 09.11.2012 11:31

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od Trminek »

Tak jsem v pondělí dojížděl je stojící koloně, asi moc rychle a na display mě to začalo upozorňovat ať s tím něco dělám = zafungovalo to i na stojící překážku.
Golf VII GTI performance - bílá

Uživatelský avatar
deRek
Člen klubu
Příspěvky: 806
Registrován: 06.02.2008 21:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od deRek »

vcera na rande s Trminkem sme zminili, ze v pondeli jak prselo, se system CityBreak choval odlisne, jinak nez kdyby bylo sucho..
reagoval vyrazne driv!
jako by zrejme diky destovymu senzoru vedel ze leje a reagoval na pripadnou kolizi az prekvapive brzo 8O
jj, je to dobre, chapu to, ale kdyz mi zcervenala pristrojivka, zacalo to rvat a vzalo mi to brzovej pedal pod nohou, tak me to prekvapilo :D
VW Golf VII GTI APR Stage 1 - 300+hp 95oct - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=288469" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
koffee
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 31.07.2013 17:29

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od koffee »

Tak jsem to prošel znovu a přijde mi, že můj Front Assist mě zkouší :)

Zapnul se zatím jen 2x, ale vždy, když jsem ho sám chtěl vyvolat - lepil se někomu na kufr (promiňte) tak nic - ani hláška dvou autíček, ani to červené varování.

Tzn. - nereaguje to i na to, jak se řidič věnuje řízení?

vasekp
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 14.12.2014 19:13

Re: ACC + CITY BREAK

Příspěvek od vasekp »

Myslím, že FA při lepení na kufr nereaguje, protože se na toho chudáka před tebou blížíš a lepíš pravděpodobně opatrně a je to vyhodnoceno jako úmysl.

Stalo se mi, že auto přede mnou těsně po zapnutí ACC začalo docela prudce brzdit. Bylo ještě dost daleko (možná víc než nastavená mezera ACC?) a můj Golf naopak zrychloval. Protože bylo na reakci ještě dost prostoru, do brždění jsem ACC nezasahoval. Najednou se ozvalo pípání, upozornění na maxidotu a prudké brzdy. To jsem nevydržel a začal brzdit instinktivně sám. Myslím, ale že by to zvládl ubrzdit, anebo alespoň minimalizoval následky.

Zkusím někdy situaci nasimulovat bez zapnutého ACC. Docela by mě zajímalo, jestli bude FA reagovat stejně.

Mám v plánu zalistovat v manuálu a o ACC + FA si něco přečíst :-) Jinak si na ACC nemůžu stěžovat, funguje parádně.
G7 Variant Highline 2,0 TDI 6G; ACC; kessy; Bi-xenony; ergoActive; parkpilot.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“