Stránka 1 z 1

Přepínání profilů jízdy

Napsal: 27.06.2014 17:57
od Flekmatik
Zdar,

rád bych zjistil váš názor na přepínání profilů jízdy. Doteď jsem to bral jako vyhozené peníze, spoléhal jsem, že něco ušetřím na Eco módu ale velký prd. Taky jsem doufal, že v individuálu půjde vypnout Start-Stop a taky prd.

Eco mód mi připadne i jako nebezpečný, že neposkytne dost výkonu ani po kick-in.

Před pár dny sem ale na delší dobu zapnul Sport mód a myslím že už ho tam nechám. Připomíná mí chování pedálů na starších autech kdy už malý sešlap dával slušný výkon. Taky chování prvního stupně mi připadne normálnější.

Jsem zvyklý na lechtání plynu takže myslím, že ani spotřeba by nemusela být závratně vyšší, a je supr mít výkon k dispozici kdykoli si vzpomenu.

Jaké máte zkušenosti vy?

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 28.06.2014 01:34
od Gudas
Ahoj.
Mám to na 1.4 TSI manuál, teda upravuje v podstate len odozvu plynu a tuhosť riadenia.

Pravdupovediac, prihodil som to iba kvôli tej odozve a po krátkom skúšaní Normal <-> Sport musím povedať že celkom spokojnosť. V Sport-e sa mi to zdá trocha "kusavejšie", živšie sa chová a možno trochu aj zneje. Už len kvôli tomu sa to oplatí, alebo si dať minimálne čipnúť podobnú mapu RJ.

Ostatné veci som neskúšal, resp. nesledoval. Tuhosť volantu je celkom zanedbateľný rozdiel, klimatizácia netuším vôbec. V Eco režime som ešte nemal.

Čiže v skratke podobne ako ty hovoríš, najlepší na celom prepínaní profilov (u manuálu, bez adaptívneho podvozku,...) je plynový pedál v režime Sport.
Dal by som tú stovku € za to znova. :)

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 19.09.2018 21:10
od Langi.46
Přepínání profilů jízdy má každý Gilf VII? Nebo je to výbava dle přání zákazníka.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 20.09.2018 14:24
od srotty
Je to výbava navíc za příplatek.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 28.09.2018 09:53
od Bounty
Sport mode zapínám jen na dálnici. Ono je fajn, že se ti změní odezva pedálů, ale to, že ti navíc i ztuhne volant, už ve městě tak fajn není.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 30.09.2018 09:41
od slamka
Mne vadí ako slabo ten volant ztuhne. Skoro nepoznám rozdiel medzi normal / sport...
Z iných koncernových vozidiel som bol zvyknutý na poriadne prituhnutie, je to ideál na diaľnicu.
Tu sa však skoro nič nestane s volantom, zmema je zkoro zanedbateľná, jediný rozdiel je v odozve plynu a ACC.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 23.10.2018 23:44
od Radek_STI
Mně to dneska dodatečně domontovali. A musim říct, že jsem z toho poměrně nadšenej. Abyste mi správně rozuměli, já mám jako svojí srdcovku Mazdu MX-5 (3. gen.), kterou denně používám a Golfa mám jako druhý auto, jako takovej dopravní prostředek, kterej používám, když chci odvézt víc nákladu, lidí, nebo jet nějakou delší cestu, na který Mazda moc pohodlná není. A hlavně aby měla čim jezdit přítelkyně, aby mi nejezdila Mazdou. :-D Zpátky k věci. Já jsem od toho auta nic moc nečekal, ani nevyžadoval. Některý věci mě příjemně překvapily a některý zas trochu zklamaly. Nejvíc mě zklamala asi lehkost a mrtvolnost řízení a liknavá odezva plynu, hlavně, než se nadechne turbo. Díky tomu mi to auto přišlo takový odtažitý, bezpohlavní a neřidičský. Dokonce i moje mladá, která má ještě mokrý papíry a jezdí, jak dement, říká, že se jí Mazdou jezdí líp, protože krásně cejtí odezvu auta v každym okamžiku, v řízení, od motoru, od podvozku atd. No a tím se dostávám k jádru věci. Když se teď přepnu do módu sport, zmizí přesně to, co mi u Golfa vadilo. Řízení ztuhne dost znatelně, oproti kolegům nade mnou, musim říct, že to je velkej rozdíl a hlavně plyn. Nejen, že reakce na něj jsou mnohem rychlejší a tak nějak živočišně přirozenější, ale hlavně zmizel ten pocit přidušenýho línýho motoru, než se nadechne turbo. Což vlastně pocitově dost zmenšilo ten turbolag, kterej to mělo. Takhle to auto (alespoň pro mě) mělo bejt od začátku. Najel jsem s tím dneska jen pár km, ale musim říct, že jsem z toho byl docela nadšenej a vlastně ho začínám mít docela rád. Určitě skvěle investovanejch asi 6.500,- který jsem za to platil, a kterejch nelituju ani trochu.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 09:26
od GTI4
Taky mám dodatečně doděláno a motor na Sport je opravdu znát, stejně tak ztuhne řízení. Je to taková hračka, člověk si s tím chvíli hraje a pak tam nechá nastavené co nejvíc vyhovuje, ale určitě těch 4tis. nelituju. Lituju jen toho, že jsem to neobjednal rovnou s autem, měl bych navíc i Performance Monitor.
Je zvláštní, že ti namontují i tlačítko ASR, které není funkční, nahradil jsem záslepkou.
Taky ti přibyla možnost Personalizace? Ke každému klíči můžeš přiřadit různé nastavení (rádio, osvětlení, ele. sedačky, apod) škoda že to neumí nastavit i zrcátka (asi největší opruz pokud se v autě s někým střídáš).
Jedno téma na profily jízdy už tady bylo:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 10:36
od Radek_STI
O personalizaci nevím, zatím jsem nijak menu neprocházel, jen jsem si krátce hrál s těma profilama. Ani nevim, kde bych měl tu personalizaci aktivovat. Nebo to je teď automaticky, když něco nastavim s klíčkem v zapalování, automaticky se to nastavení přiřadí jen tomu konkrétnímu klíčku?

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 10:57
od GTI4
Je to v menu nastavení auta.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 7&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 11:13
od JirkaVys
Tohle umí už i Passat B6, nedovedu si představit že Golf po X letech neumí ani tohle, i když mi přijde že G7 je jen výrobní omyl za posledních zkušeností a čtení tady na fóru.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 15:11
od Radek_STI
GTI4: Díky ;-)
JirkaVys: To je relativní. Jde o třídu a peníze, který za to platíš. Moje A8 z r. 2003 tohle uměla jak na klíček, tak na otisk prstu na startovacím tlačítku. Passat to tehdy, počítám, taky neuměl.

Re: Přepínání profilů jízdy

Napsal: 24.10.2018 15:23
od JirkaVys
Právě že uměl, minimálně nastavení sedaček apod., jestli ale i nastavení zrcátek tak to už netuším.
Otisk prstu jsem ještě v autě neviděl, takže nemůžu soudit :)
Ale chápu to, jen mě dost překvapilo že auto neumí pomalu nic z toho, co vozy před 10 lety.
G7 dlouhého jsem měl půjčeného na měsíc a pak máme jednoho v rodině, je fakt že mě moc nezaujal. Ale tak každému se líbí něco jiného. Mně třeba přijde nudný interiér u BMW nebo Audi, kde zase exteriér je velice pěkný. Ale jiný zase může být i z interiéru nadšený. To samé platí u Golfa a jeho funkcí výbavy atd. :) Jasně, že Passat stojí třeba jednou tolik než Golf, ale co s tím když to člověk za pár let prodá nebo pošle do příkopu v lepším případě kvůli vině jiných nebo i své no :)