Detailní popis výměny hlavice řadící páky + vyjmenování problémů s tím spojených. Děkuji členům trelax a ares43, kteří prezentovali problém výměny ve svých příspěvcích(budu je citovat dále).K samotné výměně.
Demontáž samotné hlavice je jednoduchá:
1-otevřít schránku nad řadící pákou( dvířka středové přihrádky pod rádiem)
2-tahem za hranu uvolnit plast s manžetou řadící páky(obvodového stříbrného rámečku)
3-uvolnění sponky hlavice tenkým šroubovákem (na sponce roztáhnout otvor kýváním do stran)
4-stažení hlavice(může být potřeba trochu síly)
Výběr samotné hlavice -neoriginální (dále nebudu zmiňovat) a originální
Originální máme 3 základní druhy
Výměna hlavice řadící páky
Moderátor: Olaf87
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Výměna hlavice řadící páky
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna hlavice řadící páky
Další možností je použití páky z volitelného příslušenství.
Tato ploška zabraňuje protočení hlavice. Navíc má hlavice uvnitř otvoru osazení, které udržuje hlavici ve správné poloze.
A jsme u největšího oříšku celé montáže. Pokud chcete aby hlavice perfektně seděla, nestačí jen řezat, ale je třeba vybrousit vodící plošku. Pokud tak neučiníte hlavice nedosedne na konec řadící tyčky(zastaví se o osazení uvnitř otvoru hlavice)Objímka držící hlavici slouží k zajištění proti svléknutí. Proti pootočení nebude účinná.
Takhle to vypadá po demontáži hlavice
Všimněte si prolisu.Tato ploška zabraňuje protočení hlavice. Navíc má hlavice uvnitř otvoru osazení, které udržuje hlavici ve správné poloze.
A jsme u největšího oříšku celé montáže. Pokud chcete aby hlavice perfektně seděla, nestačí jen řezat, ale je třeba vybrousit vodící plošku. Pokud tak neučiníte hlavice nedosedne na konec řadící tyčky(zastaví se o osazení uvnitř otvoru hlavice)Objímka držící hlavici slouží k zajištění proti svléknutí. Proti pootočení nebude účinná.
Naposledy upravil(a) mechy dne 15.02.2015 10:29, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna hlavice řadící páky
Takto nějak by to mělo vypadat po zkrácení a vybroušení.
R,GTD,GTI hlavice má rozměry pro uchycení jiné(samozřejmě také tyč řazení má jinou délku)proto je pro použití na jiné modely(např.1.4TSi,1.6TDi apod.)nutno délku tyče upravit(zkrátit).
viz příspěvek trelax
Polopatická varianta A pro puntičkáře a opatrné pečlivky, kteří mají rádi své nové auto :
1) odklopit dvířka středové přihrádky pod rádiem
2) z vrchu přes kůži manžety nahmátnout dva plastové zoubky pod horní hranou obvodového stříbrného rámečku
3) lehce zatlačit na zoubky a celý rámeček s manžetou vycvaknout směrem nahoru – jde to lehce
4) přetáhnout koženou manžetu nahoru přes hlavici a malým šroubovákem uvolnit svěrnou spojku zajišťující plastový konec hlavice na řadicí tyči
5) uprostřed větší hadry (starý ručník, kus prostěradla, triko...) udělat malou dírku a tou protáhnout řadicí tyč
6) pro jistotu ještě obmotat místo průvlaku lepící páskou, aby dovnitř při řezání nepadaly jemné kovové piliny (blbě se to pak vysává)
7) volnými okraji hadry zakrýt sedadla a středový tunel, přední okraj hadry ideálně přilepit lepící páskou na palubní desku pod rádio – prevence proti poškrábání interiéru při neopatrné manipulaci s ruční pilkou
řadicí tyč opatrně zkrátit ruční pilkou na železo; s KVALITNÍM plátkem (cca 50 – 100 Kč) je to práce na 5 minut, s obyčejným starým plátkem na půl hodiny (vyzkoušeny obě varianty)
9) tyč je nutno pro hlavici GTI zkrátit o cca 6 – 7 cm tak, aby na tyči zůstal cca 1 cm zdrsněného prstence pro neprokluzující zajištění řadicí hlavice
10) vysát piliny, opatrně sundat a vytřepat hadru
11) nasadit novou páku a zajistit nikoliv původní svěrkou spojkou (mohla by se časem uvolnit), ale obyčejnou hliníkovou stahovací objímkou se šroubkem na zahradní hadici, průměr 12 mm, která spoj perfektně stáhne a zabrání budoucímu povolení spoje
12) celý spoj omotat izolační instalatérskou páskou, aby se časem o hranu šroubku neprodřela kůže manžety zevnitř (asi nehrozí, takže spíše pro jistotu)
13) nakonec nacvaknout rámeček kožené manžety zpět do přístrojové desky
Já jen dodám za 14) nutnost vybroušení klínové plošky cca 30mm
Samotné zkracování se bude odvíjet od modelu vozu. Standartní hlavice má stejný rozměr(i rozměr otvoru) jako hlavice s volitelného příslušenství.R,GTD,GTI hlavice má rozměry pro uchycení jiné(samozřejmě také tyč řazení má jinou délku)proto je pro použití na jiné modely(např.1.4TSi,1.6TDi apod.)nutno délku tyče upravit(zkrátit).
viz příspěvek trelax
Polopatická varianta A pro puntičkáře a opatrné pečlivky, kteří mají rádi své nové auto :
1) odklopit dvířka středové přihrádky pod rádiem
2) z vrchu přes kůži manžety nahmátnout dva plastové zoubky pod horní hranou obvodového stříbrného rámečku
3) lehce zatlačit na zoubky a celý rámeček s manžetou vycvaknout směrem nahoru – jde to lehce
4) přetáhnout koženou manžetu nahoru přes hlavici a malým šroubovákem uvolnit svěrnou spojku zajišťující plastový konec hlavice na řadicí tyči
5) uprostřed větší hadry (starý ručník, kus prostěradla, triko...) udělat malou dírku a tou protáhnout řadicí tyč
6) pro jistotu ještě obmotat místo průvlaku lepící páskou, aby dovnitř při řezání nepadaly jemné kovové piliny (blbě se to pak vysává)
7) volnými okraji hadry zakrýt sedadla a středový tunel, přední okraj hadry ideálně přilepit lepící páskou na palubní desku pod rádio – prevence proti poškrábání interiéru při neopatrné manipulaci s ruční pilkou
řadicí tyč opatrně zkrátit ruční pilkou na železo; s KVALITNÍM plátkem (cca 50 – 100 Kč) je to práce na 5 minut, s obyčejným starým plátkem na půl hodiny (vyzkoušeny obě varianty)
9) tyč je nutno pro hlavici GTI zkrátit o cca 6 – 7 cm tak, aby na tyči zůstal cca 1 cm zdrsněného prstence pro neprokluzující zajištění řadicí hlavice
10) vysát piliny, opatrně sundat a vytřepat hadru
11) nasadit novou páku a zajistit nikoliv původní svěrkou spojkou (mohla by se časem uvolnit), ale obyčejnou hliníkovou stahovací objímkou se šroubkem na zahradní hadici, průměr 12 mm, která spoj perfektně stáhne a zabrání budoucímu povolení spoje
12) celý spoj omotat izolační instalatérskou páskou, aby se časem o hranu šroubku neprodřela kůže manžety zevnitř (asi nehrozí, takže spíše pro jistotu)
13) nakonec nacvaknout rámeček kožené manžety zpět do přístrojové desky
Já jen dodám za 14) nutnost vybroušení klínové plošky cca 30mm
Naposledy upravil(a) mechy dne 15.02.2015 11:14, celkem upraveno 3 x.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna hlavice řadící páky
Ludde28 trošku jsi mi narušil posloupnost, ale nevadí. Ta tvá hlavice je doplňkové příslušenství VW a nevyžaduje úpravu tyče řazení(sundáš starou ,nasadíš novou-žádné řezání) http://app.volkswagen.cz/pdf_prislusens ... ariant.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě přidám páru fotek z montáže hlavice GTD na TSi. Záměrně nepíšu žádné rozměry ani míry zkracování. Každý má jiné požadavky na délku řadící páky.
Ještě přidám páru fotek z montáže hlavice GTD na TSi. Záměrně nepíšu žádné rozměry ani míry zkracování. Každý má jiné požadavky na délku řadící páky.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition
-
- Jezdec
- Příspěvky: 495
- Registrován: 26.12.2013 19:39
Re: Výměna hlavice řadící páky
Na závěr bych chtěl upozornit, že výměna spojená s úpravou délky tyče , není pro slabé nátury. Při práci je třeba dbát zvýšené pozornosti(hrozí poškození interiéru vozidla) Proces je to nevratný a v případě reklamace závady řazení apod. se budou servisy vymlouvat na zásah do vozidla. Existuje ještě jedna možnost a to výměna celé konzole řazení z GTi(GTD,R)bohužel trochu drahé řešení. Mám prosbu na majitele vozidel které mají tento typ hlavice, aby nám ostatním nafotili délku řadící páky v neutrálu a loketní opěrkou na minimální výšce. Dík.
Nějak takto:
Nějak takto:
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition