Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Moderátor: Olaf87
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
A já se těším, jak všechny ty nepříjemnosti vypnu.
Pokud bude mít někdo zájem vypnu úplně všechno.
Pokud bude mít někdo zájem vypnu úplně všechno.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06.05.2017 07:32
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
brzdeni by mel mit pouze park assist verze 3.0 - umi i zabrzdit pri jizde dopredu. tipuju ze se zacal davat az od faceliftu loni...ablorhm píše:fkabl: To jsem rád, že moje rada s krabicemi nebyla jen takový blábol do větru a že jsi šel a vyzkoušel to. Nicméně je zvláštní, že někomu to zastaví a jinému ne. Čím to
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Mám Golfa Variant VII po FL
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Pánové...majitelé Golfa...no tak...nebuďte líní a vyzkoušejte pokus s krabicemi také.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Jak už jsem psal - dopředu to prostě nikdy nezadupne. Už jsem se několikrát naschvál opřel o plechová vrata nebo dřevěný regál a akce žádná. Dozadu to ale reagovat umí a tak 1 ze 4 aktivací to opravdu pomůže a zabrání kritické situaci. Ve zbytku případů se jen leknu (a celá posádka taky) a vzápětí naseru. Jako senzory jsou fajn, ale úplně bych se na to nespoléhal.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Obdržel jsem odpověď od výrobce VW o principech fungování asistenta. Vyplývá z něj, že
asistent nereaguje zabrzděním na pasivní překážku. Objekt se musí pohybovat rychleji než 4km/h.
Cituji:
Systémová omezení jsou:
• Úhel snímání radarů v závislosti na modelu ca. 110° - 180°
• Dosah v závislosti na modelu cca 20 - 50 m
• Oblast rychlosti vlastního vozidla mezi 1 km/h a 12 km/h
• Oblast rychlosti rozpoznaného vozidla/objektu > 4km/h
Varovná upozornění jsou:
• Vizuální upozornění ve štítu přístrojů (Text + Gong, pokud nejsou namontovány parkovací senzory)
• Akustické varování (pípnutí, pokud jsou namontovány parkovací senzory)
• Brzdný zásah systému cca 0,8 sek. před možnou kolizí (brzdný zásah pro zmírnění následků nárazu max. 12 m/s²)
asistent nereaguje zabrzděním na pasivní překážku. Objekt se musí pohybovat rychleji než 4km/h.
Cituji:
Systémová omezení jsou:
• Úhel snímání radarů v závislosti na modelu ca. 110° - 180°
• Dosah v závislosti na modelu cca 20 - 50 m
• Oblast rychlosti vlastního vozidla mezi 1 km/h a 12 km/h
• Oblast rychlosti rozpoznaného vozidla/objektu > 4km/h
Varovná upozornění jsou:
• Vizuální upozornění ve štítu přístrojů (Text + Gong, pokud nejsou namontovány parkovací senzory)
• Akustické varování (pípnutí, pokud jsou namontovány parkovací senzory)
• Brzdný zásah systému cca 0,8 sek. před možnou kolizí (brzdný zásah pro zmírnění následků nárazu max. 12 m/s²)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Doplním ještě o odpověď obdrženou ze Škoda-auto:
"Systém Rear Traffic Alert sleduje pomocí dvou radarů pod zadním nárazníkem prostor za vozem a upozorní řidiče na objekty pohybující se za ním. Přijde obzvláště vhod, když chce řidič vyjet z řady kolmo zaparkovaných vozů, kde nevidí obě strany vozovky – systém jej upozorní, pokud se k němu přibližuje nějaký automobil, a v případě nutnosti i zastaví. Tato asistence upozorňuje v případě pohybující se překážky."
Takže opět ..."pohybující se". Zřejmě to tak tedy bude
"Systém Rear Traffic Alert sleduje pomocí dvou radarů pod zadním nárazníkem prostor za vozem a upozorní řidiče na objekty pohybující se za ním. Přijde obzvláště vhod, když chce řidič vyjet z řady kolmo zaparkovaných vozů, kde nevidí obě strany vozovky – systém jej upozorní, pokud se k němu přibližuje nějaký automobil, a v případě nutnosti i zastaví. Tato asistence upozorňuje v případě pohybující se překážky."
Takže opět ..."pohybující se". Zřejmě to tak tedy bude
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
O jaké asistentu konkrétně mluvíš? To spíš vypadá na asistent vyparkování - ten je dělán na pohybující se předměty, než manévrovací brzda v rámci parkovacího asistenta (Park Pilota)
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Mluvím o asistentu vyparkování... ten dle mého testu s krabicemi a vyjádření VW i Škoda-auto sám zastaví jen při reakci a pohybující se překážku.
Na pasivní sám nezastaví.
V autě mám i Parkpilota (signalizace zvuková i optická na displeji)...ten upozorňuje, ale nikdy sám nezastaví.
A také mám Automatického parkovacího Park Assistenta umožňujícího zaparkování bez zásahu řídiče (auto samo točí volantem, řidič mačká plyn,
brzdu, řadí)...zda auto samo při parkování zastaví a nenarazí do druhého auta, zdi...či jiné statické překážky nevím, nezkoušel jsem.
Na pasivní sám nezastaví.
V autě mám i Parkpilota (signalizace zvuková i optická na displeji)...ten upozorňuje, ale nikdy sám nezastaví.
A také mám Automatického parkovacího Park Assistenta umožňujícího zaparkování bez zásahu řídiče (auto samo točí volantem, řidič mačká plyn,
brzdu, řadí)...zda auto samo při parkování zastaví a nenarazí do druhého auta, zdi...či jiné statické překážky nevím, nezkoušel jsem.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Vrtá mi hlavou proč mají Golfy ve výbavě HL konstrukčně jiná zařízení čidel (na čelním skle, nad zpětným zrcátkem) se senzory světla, deště a asistenty Adaptivního tempomatu s funkcí Front Assist a City Break než u výbav Maraton Edition a Comfortline?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Pokud se nepletu, čidlo adaptivního tempomatu je u faceliftu v logu VW v masce (u před FL to bylo naopak níže v mřížce nárazníku). To, že mají jiné senzory na skle znamená rozdílnou el. výbavu (asistent čar, značky, DLA apod.)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Právě, že jinou výbavu nemají. Dříve měla Adapt. tempovat s FA a CB v základu jen výbava HL. U výbav ME a CL to bylo jen za příplatek a tak
jsem jiné zařízení senzorů chápal...jen světelný a dešťový senzor.
Už delší dobu však mají v základu AT s FA a CB i výbavy ME a CL a zařízení se senzory jsou pořád jiné...i u základních výbav bez dalších příplatkových
serepetiček. Divné.
jsem jiné zařízení senzorů chápal...jen světelný a dešťový senzor.
Už delší dobu však mají v základu AT s FA a CB i výbavy ME a CL a zařízení se senzory jsou pořád jiné...i u základních výbav bez dalších příplatkových
serepetiček. Divné.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Mělo by platit, co jsem napsal - lze to vystudovat např. i na dasweltauto, kde jsou modely za milion a za půl s MR2017/2018. Maratony tam mají běžné senzory na skle - tedy senzor světla+deště, naopak ty drahé modely mají navíc nemalou elektrickou výbavu nad rámec základní výbavy - asistent čar, rozpoznání značek, DLA asistent apod., proto ten senzor s kamerou.
Senzor na adaptivní tempomat by neměl být ve skle, nýbrž u FL ve znaku VW v masce a u před FL to bylo ve spodní mřížce v nárazníku.
Pokud se však pletu, prosím o upřesnění nebo opravu. Díky
Senzor na adaptivní tempomat by neměl být ve skle, nýbrž u FL ve znaku VW v masce a u před FL to bylo ve spodní mřížce v nárazníku.
Pokud se však pletu, prosím o upřesnění nebo opravu. Díky
- GTI4
- Jezdec
- Příspěvky: 213
- Registrován: 15.04.2009 01:59
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
První foto kurkuma, má nad zpětným kameru pro DLA/Lane Assist/čtení značek.
Druhé foto rubin, kameru nemá, jen dešťový senzor.
Senzor pro adaptivní tempomat s FA a CB je za logem VW v masce.
Druhé foto rubin, kameru nemá, jen dešťový senzor.
Senzor pro adaptivní tempomat s FA a CB je za logem VW v masce.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
Záleží na verzi systému, nastavení a celkové výbavě, a taky hraje roli, že vyplý AutoHold, když tu funkci máš, vypíná i manévrovací brzdu Front/ Rear Assist a navíc při rychlosti nad 10kmh vpřed to už není funkce manévrovací brzdy, ale kamery/radaru kteří zase fungují až od 20/30kmh až do nějaké rychlosti a mezi tím/po tom jsou některé vozy bez ochrany, ale je mnoho variant a nejlepší je si nastudovat jak to je přímo ve tvém voze dle výbavy a roku.ablorhm píše:fkabl: To jsem rád, že moje rada s krabicemi nebyla jen takový blábol do větru a že jsi šel a vyzkoušel to. Nicméně je zvláštní, že někomu to zastaví a jinému ne. Čím to
Každopádně to celé funguje jen někdy. Asistent vyparkování se dělí na ten, co brzdí ať nenarazíš do auta za Tebou a na ten, co hlídá kolmo se blížící překážky. Málo které auto má oboje a i když má, tak nemusí ve stejnou dobu oba systémy být současně aktivní. Některé systémy mají i možnost diagnostikou a poté někdy i uživatelsky aktivace rozpoznání chodců a jiné ne. Je to velmi složitá provázanost mnoha systémů a každý jednotlivý má svou účinnost a podmínky či omezení. Jakmile to budeš mít na svém autě nastudováno, budeš vědět jak na to, bude Ti to dobře sloužit. Kdo vůbec netuší co tam má a nemá jen si myslí, však to umí samo zastavit, tak to zákonitě křápne, jen co nastanou podmínky, které ten jejich systém neeviduje.
Tím to je
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"