Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od fkabl »

Dnes se nabízí v autech spousta přídavných funkcí, asistentů a serepetiček a pokud člověk nejde vyloženě po co nejnižší ceně, je někdy problém si racionálně zdůvodnit, zda a jak často je využiji a potřebuji. Např. jsem nikdy neměl pocit, že by se mi hodil vyhřívaný volant. Spíš v létě chlazený:-)

Když jsem nedávno objednával nový Golf VII po FL řešil jsem, zda si připlatit Adaptivní tempomat s Front Assist a City break v jednom balíčku. Vzhledem k tomu, že mám manuální převodovku, dálnice jezdím minimálně (a i tam klasický tempomat skoro nezapínám)… rozhodnul jsem se ho nepřiplácet a zůstat u klasického tempomatu s přepínáním na omezovač rychlosti. Auto mám tedy bez něj.
Pořád mi stejně ale v hlavě vrtá červík pochybností, zda jsem udělal dobře.

Na netu čtu řadu spokojených řidičů, ale také spoustu zkušeností, kdy ACC, Front assist nebo City break...zareagovali nečekaně, např. na cyklisty, motorky, auta na kruháči, zaparkovaná u cesty, odbočující a více najetá do křižovatky, při předjíždění, auta v jiných jízdních pruzích především v zatáčkách, ale i rovně...Tak si říkám, že pokud jsem pozorný řidič, dodržující bezpečnou vzdálenost, sledující provoz a nejezdící unavený dálnice či dlouhé štreky...zda v tom případě nebude více situací, kdy mě tyto systémy spíše nečekaně vylekají a dostanou do nebezpečné situace, než těch krizových, kde mi mají pomoc. Nehledě na to, že člověk na ně podvědomě spoléhá a méně se soustředí na řízení nebo si více riskne řídit unavený (to už potvrzují i některé výzkumy). Nedej bože zapomenout tyto systémy zapnout nebo sednout do auta, které je nemají...a neuvědomit si to.
Taky mi stále není úplně jasné, jak rozdílně se chová ACC s Front asist a City break v autě s automatickoua manuální převodovkou. Všude testují kombinaci s DSG. Na netu i v manuálu (Škoda, VW) se uvádí, že s DSG auto jde samo do úplného zastavení. Ale co s manuálem? O tom se tam nepíše. Ze zkušeností lidí na netu jsem pochopil, že auto s manuální převodovkou řidiče jen upozorňuje na nebezpečí, maximálně rychlost v rámci zařazeného převodového stupně sníží, ale úplné dobrzdění do zastavení je na řidiči, jinak následuje srážka. Je to tak?

Jak jste na tom vy a jízdní asistenti?

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od ladaf »

Ja to mam jak ty, manual, adaptivni tempomat + frontassist jsem neobjednal. Pokud bych objednaval znovu tak to objednam. Uz jen kvuli frontassistu ktery te muze ve meste zachranit (nebo nekoho jineho). Tech 10tis nebo kolik to stoji utrati clovek lehce na jine veci tak proc ne.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Lukkii »

Z jízdních asistentů má největší smysl hlídání mrtvého úhlu a ACC/FA. U manuálu funguje od 30km, stop/go je pouze u dsg.
Ale 100% nefunguje žádný asistent, je to na řidiči.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
psi66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 14.05.2009 17:27

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od psi66 »

Ja myslím, že každý asistent je dobrý. Mám Adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a i Blind Spot Senzor + Lane Assist. Z mého pohledu je to dobře použitelný i s manuálem. Používám to nejen na dálnici ale i na každodenní ceste KH - PHA. Pověsím se za auto, nastavím 100 a pokud i kolega řidič dodržuje předepsanou rychlost tak tech 60 km projedu "bez" šlapání na pedály..no a pokud ne tak si na volantu upravím rychlost. Někdy je třeba podřadit na 5 nebo i 4 v obci . Udržuje "správnou" vzdálenost od aut jedoucím vpředu a drží v pruhu. Pokud mi do té mezery nevlítne auto co předjíždí, tak ani nedojde k intenzívnímu brzdění. Na dálnici je to pochopitelně ješte lepsi. Profrčel jsem do Chorvatska a po 10 hodinách jizdy uplně "svěží" :) Úplně se nedá ztratit pozornost..line assist vám brzo připomene že neřídíte :) Blind Spot Senzor.. teda bohužel to blikání v zrcátku moc nevidím ale zase dobrý..nepustí vás do pruhu..teda nakonec ano ale musíte překonat odpor ve volantu..takže taky dobrý. S automatem by to bylo ještě mnohem lepší ale na něj už nebyly korunky :( V konfiguraci ME FL ty příplatky nejsou strašný takže já říkám..určitě ano.Chce to ale, aby si to každý vyzkoušel co mu vyhovuje.

Auto bez automatu pochopitelně nevyřadí rychlost a asi to chcípne ale zabrzdí. Nemám za sebou kritické situace takže nevím co přesně udělá ale už stalo, že dost hlučně auto přibrzdilo u něčeho co čidla vyhodnotila jako dost blízko srážce.Trošku mě to vyděsilo ale na druhou stranu donutilo k reakci..to brzdění je doprovázeno nepochopitelným hlukem od "brzd" ( asi nějaký úmysl nebo ABS) který vás vždy probere..asi nic není dokonalý ale je pravdou, že se to nějak dobře funguje a nemám z toho žádné trauma.

Nestalo se mi, že by "zareagovali nečekaně, např. na cyklisty, motorky, auta na kruháči, zaparkovaná u cesty, odbočující a více najetá do křižovatky, při předjíždění, auta v jiných jízdních pruzích především v zatáčkách, ale i rovině.." Adaptivní tempomat pochopitelně reaguje na kličkující "pány" na motorkách a nepodjíždí auta v levém jízdním pruhu (jako že já jedu v tom pravém)..ale ne nečekaně. Moje popisovaná zkušenost je z couvání do vysoké trávy a couváním do garáže dost blízko zdi.

A pokud má být dalším "pomocníkem" čtení dopravních značek a Car-Net tak spíše matoucí..věřit se tomu spíš nedá..hezky informuje ale skutečnost bývá někdy jiná.

Dynamic Light Assist..doporučuji :)
Víc nevím.
VW GOLF VII , ME FL, 1,4 TSI 92kW

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od fkabl »

- Systém sledování únavy řidiče - mám aktivovaný, ale zatím nikdy nereagoval
- Blind Spot Senzor - opravdu super věc, jen někdy ve slunci hůř viditelný
- Paket zrcátka - byl podmínkou pro Blind Spot Senzor, ale funguje dobře a teď jsem za něj rád
- Parkassistent - stačily by mi jen Parkovací senzory (přední a zadní), funguje dobře, ale v praxi ho nepoužívám (zatím), nepotřeboval bych ho, ale byl podmínkou pro Asistent vyparkování, díky tomu ale mám zase i parkovací senzory boční, které fungují i bez zapnutého Pakassitenta a jsou příjemné
- Asistent vyparkování - super opravdu funkční věc, hlavně do města a parkoviště supermarketů
- Dynamická LED světla (ne Dynamic Light Assist )- dosud jsem LED neměl a jsou super
- Světelný senzor dobrá věc a nutnost k LED dynamickým světlům
- Dešťový senzor funguje trošku podle sebe, zatím používám, ale zbytečnost

- Adaptivní tempomat + Front assist + City break - mám manuální převodovku, nejezdím skoro dálnice...má to řadu plusů i mínusů, nedal jsem si to,
ale je to jediná věc, u které si nejsem jistý, zda jsem udělal dobře a jak bych volil znovu

Ostatní věci jsem vyhodnotil jako pro své potřeby, využití auta, trasy a způsob ježdění... jako zbytečné a skutečně mi nechybí.

Alda87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 20.05.2016 09:14

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Alda87 »

Já jsem taky váhal, zda adaptivní tempomat v kombinaci s manuální převodovkou a nakonec jsem jej vzal. Mám 1.4 tsi 92 kw, zařadím postupně na šest, zapnu a jedu nebo se za někoho v určité vzdálenosti "zavěsím". Jsem spokojen, jízda je taková pro mě komfortnější.
Vedle toho mám ještě blind spot senzor a paket zrcátek s tím jsem taky spokojený. Dnes bych možná k tomu volil lane assist, škoda že to bylo v kombinaci s dynamic light assist a tolik se mi za to připlácet zase nechtělo. Kdyby to šlo nakonfigurovat zvlášť, zkusil bych to :) Rozpoznání únavy ani front assist se ještě zatím u mě nijak neprojevil :)

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Lukkii »

ACC/FA je prostě ideální s DSG - už kvůli STOP&GO ...
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od fkabl »

Včera mi vyprávěl kamarád, jak boural v Passatu s ACC. Měl ho zapnutý...pohodička, četl auto před sebou, za kterým byl zavěšený. Jenže přišel horizont a při jeho přejezdu zřejmě ztratil radar signál a za horizontem to do toho auta před sebou narval.

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od GTI4 »

Nedávno jsem tu psal:
GTI4 píše:Někomu možná vyhovuje mít 10 asistentů, kteří hlídají co se dá. Jel jsem v předváděčce s ACC + DSG a připadal jsem si jako pasažér, ne řidič. Chci si pohyb auta kontrolovat sám a nespoléhat na asistenty, kteří nemusí vždy fungovat a pak bude průser. I v návodu píšou, že se na to nemáš spoléhat a byt připraven zareagovat sám. Tak se ptám proč to tam vlastně je, když to tam nebude tak vím, že je to jen na mně. Ale co řidič, to rozdílný názor, někdo z toho může být nadšený a chválit to.
Mě nedávno vyzkoušel jeden kamioňák, musel jsem si to ubrzdit sám, ACC nereagoval a brzdil jsem i očima 8O
(zajímavé to začíná být v 1:15)
https://youtu.be/mgQfeqv-PNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Taky se mi stalo, že jsem jel za autem na rovném úseku a zobrazení auta na displeji pro ACC blikalo, 2 sekundy ho detekoval a pak na 2 sekundy zmizelo. Takhle to probliklo asi 5x.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Lukkii »

Podle toho videa byl kamion mimo zorný úhel záběru radaru... Až takhle všemocný to není ;-)
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
psi66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 14.05.2009 17:27

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od psi66 »

Dost blba situace s kamionem. Je pravdou, že grafika nikdy nezobrazuje auta jedoucí po pravé straně..jen ty jedoucí po levé straně..asi ty nájezdy neřeší..no ale mohl by.Myslím ale, že by ukázal nebezpečí kolize..taková ikona červenýho auta a pískání.Už jsem to párkrát viděl a to v v mnohem méně nebezpečných situacích...no jsou to jen asistenti a já tvrdím, že dobrý jsou.

A ten problém s přejezdem horizontu? Věřím , že se to stalo ale..kamera či radar je pod střechou (není teda pod střechou jak mě poučil kolega níže a děkuji )..kamion je hodně vysoký..musel by to být hrozný zlom a ten kamion hned za ním prudce zabrzdil..stát se to mohlo.

Osobně si myslím , že "asistenti" spíš reagují až příliš brzy..já bych to dojížděl a nebrzdil..jenže..nastavím si vzdálenost a on ji drží..nemůžu mu vyčítat že dělá svou práci :)
Naposledy upravil(a) psi66 dne 09.09.2017 12:02, celkem upraveno 1 x.
VW GOLF VII , ME FL, 1,4 TSI 92kW

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od GTI4 »

Radar je v masce, za VW logem. Před FL to je dokonce ješte níž, v mřížce pod značkou.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Shorty »

Přemýšlím, že si ještě zkusím přidat do konfigurace ten blind spot senzor - lepší uši mám už přiobjednané a měl jsem během posledních dní pár nepěkných zkušeností v dešti nebo s lidma v tunelu jen na denním svícení. Pár lidí tu psalo, že je s tím spokojeno. Jen by mě zajímalo, zda to třeba nebrání v efektivním kličkování mezi pruhy? Jsem holt z Prahy a to je občas potřeba.

Ve Světě motorů je test většiny z těchto asistentů (budiž, na tuřínu) a stěžují si tam trochu na rušivé diody a o aktivním zásahu/odporu tam nic nepíšou. Opravdu to ten systém umí i bez Lane assistu?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od fkabl »

Podmínkou k objednání Blind spot senzorů je i objednání Paketu zrcátka. Pak ti budou Blind senzory blikat, když tě někdo předjíždí. Ale jen světelně. Sám to tak mám. Do řízení ti nijak nezasahují. To bys muset koupit i Lane assist.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"

Příspěvek od Shorty »

Chápu to dobře, že ten zvýhodnění Asistenční paket (co obsahuje fůru těch funkcí za slušný peníze) se dává jen do automatů?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“