Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 28.08.2017 12:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2010

Příspěvky:

315

Dnes se nabízí v autech spousta přídavných funkcí, asistentů a serepetiček a pokud člověk nejde vyloženě po co nejnižší ceně, je někdy problém si racionálně zdůvodnit, zda a jak často je využiji a potřebuji. Např. jsem nikdy neměl pocit, že by se mi hodil vyhřívaný volant. Spíš v létě chlazený:-)

Když jsem nedávno objednával nový Golf VII po FL řešil jsem, zda si připlatit Adaptivní tempomat s Front Assist a City break v jednom balíčku. Vzhledem k tomu, že mám manuální převodovku, dálnice jezdím minimálně (a i tam klasický tempomat skoro nezapínám)… rozhodnul jsem se ho nepřiplácet a zůstat u klasického tempomatu s přepínáním na omezovač rychlosti. Auto mám tedy bez něj.
Pořád mi stejně ale v hlavě vrtá červík pochybností, zda jsem udělal dobře.

Na netu čtu řadu spokojených řidičů, ale také spoustu zkušeností, kdy ACC, Front assist nebo City break...zareagovali nečekaně, např. na cyklisty, motorky, auta na kruháči, zaparkovaná u cesty, odbočující a více najetá do křižovatky, při předjíždění, auta v jiných jízdních pruzích především v zatáčkách, ale i rovně...Tak si říkám, že pokud jsem pozorný řidič, dodržující bezpečnou vzdálenost, sledující provoz a nejezdící unavený dálnice či dlouhé štreky...zda v tom případě nebude více situací, kdy mě tyto systémy spíše nečekaně vylekají a dostanou do nebezpečné situace, než těch krizových, kde mi mají pomoc. Nehledě na to, že člověk na ně podvědomě spoléhá a méně se soustředí na řízení nebo si více riskne řídit unavený (to už potvrzují i některé výzkumy). Nedej bože zapomenout tyto systémy zapnout nebo sednout do auta, které je nemají...a neuvědomit si to.
Taky mi stále není úplně jasné, jak rozdílně se chová ACC s Front asist a City break v autě s automatickoua manuální převodovkou. Všude testují kombinaci s DSG. Na netu i v manuálu (Škoda, VW) se uvádí, že s DSG auto jde samo do úplného zastavení. Ale co s manuálem? O tom se tam nepíše. Ze zkušeností lidí na netu jsem pochopil, že auto s manuální převodovkou řidiče jen upozorňuje na nebezpečí, maximálně rychlost v rámci zařazeného převodového stupně sníží, ale úplné dobrzdění do zastavení je na řidiči, jinak následuje srážka. Je to tak?

Jak jste na tom vy a jízdní asistenti?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 28.08.2017 15:18 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

12.08.2015

Příspěvky:

585

Ja to mam jak ty, manual, adaptivni tempomat + frontassist jsem neobjednal. Pokud bych objednaval znovu tak to objednam. Uz jen kvuli frontassistu ktery te muze ve meste zachranit (nebo nekoho jineho). Tech 10tis nebo kolik to stoji utrati clovek lehce na jine veci tak proc ne.

_________________
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 28.08.2017 17:42 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

18.05.2014

Příspěvky:

622

Bydliště:

Praha západ

Z jízdních asistentů má největší smysl hlídání mrtvého úhlu a ACC/FA. U manuálu funguje od 30km, stop/go je pouze u dsg.
Ale 100% nefunguje žádný asistent, je to na řidiči.

_________________
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,panorama(Side/Lane/Emergency) assist.
VW Passat 3C, 2.0 TDI CR, CBAB, r.v. 2009. Chip 138kw
Dodělávky: ,ACC/Front/Lane/Side Assist, Discover Media

_________________
Kódování koncern VW


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 28.08.2017 18:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.05.2009

Příspěvky:

32

Ja myslím, že každý asistent je dobrý. Mám Adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a i Blind Spot Senzor + Lane Assist. Z mého pohledu je to dobře použitelný i s manuálem. Používám to nejen na dálnici ale i na každodenní ceste KH - PHA. Pověsím se za auto, nastavím 100 a pokud i kolega řidič dodržuje předepsanou rychlost tak tech 60 km projedu "bez" šlapání na pedály..no a pokud ne tak si na volantu upravím rychlost. Někdy je třeba podřadit na 5 nebo i 4 v obci . Udržuje "správnou" vzdálenost od aut jedoucím vpředu a drží v pruhu. Pokud mi do té mezery nevlítne auto co předjíždí, tak ani nedojde k intenzívnímu brzdění. Na dálnici je to pochopitelně ješte lepsi. Profrčel jsem do Chorvatska a po 10 hodinách jizdy uplně "svěží" :) Úplně se nedá ztratit pozornost..line assist vám brzo připomene že neřídíte :) Blind Spot Senzor.. teda bohužel to blikání v zrcátku moc nevidím ale zase dobrý..nepustí vás do pruhu..teda nakonec ano ale musíte překonat odpor ve volantu..takže taky dobrý. S automatem by to bylo ještě mnohem lepší ale na něj už nebyly korunky :( V konfiguraci ME FL ty příplatky nejsou strašný takže já říkám..určitě ano.Chce to ale, aby si to každý vyzkoušel co mu vyhovuje.

Auto bez automatu pochopitelně nevyřadí rychlost a asi to chcípne ale zabrzdí. Nemám za sebou kritické situace takže nevím co přesně udělá ale už stalo, že dost hlučně auto přibrzdilo u něčeho co čidla vyhodnotila jako dost blízko srážce.Trošku mě to vyděsilo ale na druhou stranu donutilo k reakci..to brzdění je doprovázeno nepochopitelným hlukem od "brzd" ( asi nějaký úmysl nebo ABS) který vás vždy probere..asi nic není dokonalý ale je pravdou, že se to nějak dobře funguje a nemám z toho žádné trauma.

Nestalo se mi, že by "zareagovali nečekaně, např. na cyklisty, motorky, auta na kruháči, zaparkovaná u cesty, odbočující a více najetá do křižovatky, při předjíždění, auta v jiných jízdních pruzích především v zatáčkách, ale i rovině.." Adaptivní tempomat pochopitelně reaguje na kličkující "pány" na motorkách a nepodjíždí auta v levém jízdním pruhu (jako že já jedu v tom pravém)..ale ne nečekaně. Moje popisovaná zkušenost je z couvání do vysoké trávy a couváním do garáže dost blízko zdi.

A pokud má být dalším "pomocníkem" čtení dopravních značek a Car-Net tak spíše matoucí..věřit se tomu spíš nedá..hezky informuje ale skutečnost bývá někdy jiná.

Dynamic Light Assist..doporučuji :)
Víc nevím.

_________________
VW GOLF VII , ME FL, 1,4 TSI 92kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 30.08.2017 13:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2010

Příspěvky:

315

- Systém sledování únavy řidiče - mám aktivovaný, ale zatím nikdy nereagoval
- Blind Spot Senzor - opravdu super věc, jen někdy ve slunci hůř viditelný
- Paket zrcátka - byl podmínkou pro Blind Spot Senzor, ale funguje dobře a teď jsem za něj rád
- Parkassistent - stačily by mi jen Parkovací senzory (přední a zadní), funguje dobře, ale v praxi ho nepoužívám (zatím), nepotřeboval bych ho, ale byl podmínkou pro Asistent vyparkování, díky tomu ale mám zase i parkovací senzory boční, které fungují i bez zapnutého Pakassitenta a jsou příjemné
- Asistent vyparkování - super opravdu funkční věc, hlavně do města a parkoviště supermarketů
- Dynamická LED světla (ne Dynamic Light Assist )- dosud jsem LED neměl a jsou super
- Světelný senzor dobrá věc a nutnost k LED dynamickým světlům
- Dešťový senzor funguje trošku podle sebe, zatím používám, ale zbytečnost

- Adaptivní tempomat + Front assist + City break - mám manuální převodovku, nejezdím skoro dálnice...má to řadu plusů i mínusů, nedal jsem si to,
ale je to jediná věc, u které si nejsem jistý, zda jsem udělal dobře a jak bych volil znovu

Ostatní věci jsem vyhodnotil jako pro své potřeby, využití auta, trasy a způsob ježdění... jako zbytečné a skutečně mi nechybí.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 04.09.2017 21:02 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

20.05.2016

Příspěvky:

10

Já jsem taky váhal, zda adaptivní tempomat v kombinaci s manuální převodovkou a nakonec jsem jej vzal. Mám 1.4 tsi 92 kw, zařadím postupně na šest, zapnu a jedu nebo se za někoho v určité vzdálenosti "zavěsím". Jsem spokojen, jízda je taková pro mě komfortnější.
Vedle toho mám ještě blind spot senzor a paket zrcátek s tím jsem taky spokojený. Dnes bych možná k tomu volil lane assist, škoda že to bylo v kombinaci s dynamic light assist a tolik se mi za to připlácet zase nechtělo. Kdyby to šlo nakonfigurovat zvlášť, zkusil bych to :) Rozpoznání únavy ani front assist se ještě zatím u mě nijak neprojevil :)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 05.09.2017 16:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

18.05.2014

Příspěvky:

622

Bydliště:

Praha západ

ACC/FA je prostě ideální s DSG - už kvůli STOP&GO ...

_________________
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,panorama(Side/Lane/Emergency) assist.
VW Passat 3C, 2.0 TDI CR, CBAB, r.v. 2009. Chip 138kw
Dodělávky: ,ACC/Front/Lane/Side Assist, Discover Media

_________________
Kódování koncern VW


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 07.09.2017 08:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2010

Příspěvky:

315

Včera mi vyprávěl kamarád, jak boural v Passatu s ACC. Měl ho zapnutý...pohodička, četl auto před sebou, za kterým byl zavěšený. Jenže přišel horizont a při jeho přejezdu zřejmě ztratil radar signál a za horizontem to do toho auta před sebou narval.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 07.09.2017 09:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2009

Příspěvky:

148

Nedávno jsem tu psal:
GTI4 píše:
Někomu možná vyhovuje mít 10 asistentů, kteří hlídají co se dá. Jel jsem v předváděčce s ACC + DSG a připadal jsem si jako pasažér, ne řidič. Chci si pohyb auta kontrolovat sám a nespoléhat na asistenty, kteří nemusí vždy fungovat a pak bude průser. I v návodu píšou, že se na to nemáš spoléhat a byt připraven zareagovat sám. Tak se ptám proč to tam vlastně je, když to tam nebude tak vím, že je to jen na mně. Ale co řidič, to rozdílný názor, někdo z toho může být nadšený a chválit to.
Mě nedávno vyzkoušel jeden kamioňák, musel jsem si to ubrzdit sám, ACC nereagoval a brzdil jsem i očima 8O
(zajímavé to začíná být v 1:15)
https://youtu.be/mgQfeqv-PNE

Taky se mi stalo, že jsem jel za autem na rovném úseku a zobrazení auta na displeji pro ACC blikalo, 2 sekundy ho detekoval a pak na 2 sekundy zmizelo. Takhle to probliklo asi 5x.

_________________
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 08.09.2017 15:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

18.05.2014

Příspěvky:

622

Bydliště:

Praha západ

Podle toho videa byl kamion mimo zorný úhel záběru radaru... Až takhle všemocný to není ;-)

_________________
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,panorama(Side/Lane/Emergency) assist.
VW Passat 3C, 2.0 TDI CR, CBAB, r.v. 2009. Chip 138kw
Dodělávky: ,ACC/Front/Lane/Side Assist, Discover Media

_________________
Kódování koncern VW


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 08.09.2017 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.05.2009

Příspěvky:

32

Dost blba situace s kamionem. Je pravdou, že grafika nikdy nezobrazuje auta jedoucí po pravé straně..jen ty jedoucí po levé straně..asi ty nájezdy neřeší..no ale mohl by.Myslím ale, že by ukázal nebezpečí kolize..taková ikona červenýho auta a pískání.Už jsem to párkrát viděl a to v v mnohem méně nebezpečných situacích...no jsou to jen asistenti a já tvrdím, že dobrý jsou.

A ten problém s přejezdem horizontu? Věřím , že se to stalo ale..kamera či radar je pod střechou (není teda pod střechou jak mě poučil kolega níže a děkuji )..kamion je hodně vysoký..musel by to být hrozný zlom a ten kamion hned za ním prudce zabrzdil..stát se to mohlo.

Osobně si myslím , že "asistenti" spíš reagují až příliš brzy..já bych to dojížděl a nebrzdil..jenže..nastavím si vzdálenost a on ji drží..nemůžu mu vyčítat že dělá svou práci :)

_________________
VW GOLF VII , ME FL, 1,4 TSI 92kW


Naposledy upravil psi66 dne 09.09.2017 12:02, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 08.09.2017 22:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2009

Příspěvky:

148

Radar je v masce, za VW logem. Před FL to je dokonce ješte níž, v mřížce pod značkou.

_________________
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 08.09.2017 23:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

2143

Bydliště:

Praha

Přemýšlím, že si ještě zkusím přidat do konfigurace ten blind spot senzor - lepší uši mám už přiobjednané a měl jsem během posledních dní pár nepěkných zkušeností v dešti nebo s lidma v tunelu jen na denním svícení. Pár lidí tu psalo, že je s tím spokojeno. Jen by mě zajímalo, zda to třeba nebrání v efektivním kličkování mezi pruhy? Jsem holt z Prahy a to je občas potřeba.

Ve Světě motorů je test většiny z těchto asistentů (budiž, na tuřínu) a stěžují si tam trochu na rušivé diody a o aktivním zásahu/odporu tam nic nepíšou. Opravdu to ten systém umí i bez Lane assistu?

_________________
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
ex: VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: Škoda Felicia Combi 1.6

_________________
VCDS 17.8.1 ENG, VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 09.09.2017 00:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.07.2010

Příspěvky:

315

Podmínkou k objednání Blind spot senzorů je i objednání Paketu zrcátka. Pak ti budou Blind senzory blikat, když tě někdo předjíždí. Ale jen světelně. Sám to tak mám. Do řízení ti nijak nezasahují. To bys muset koupit i Lane assist.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízdní asistenti a "moderní pomocníci"
PříspěvekNapsal: 22.09.2017 14:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

2143

Bydliště:

Praha

Chápu to dobře, že ten zvýhodnění Asistenční paket (co obsahuje fůru těch funkcí za slušný peníze) se dává jen do automatů?

_________________
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
ex: VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: Škoda Felicia Combi 1.6

_________________
VCDS 17.8.1 ENG, VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: drmla a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group