Rezavé brzdové kotouče

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od GTI4 »

Takto vypadaly kotouče na předchozím G7 po 50tis km, 1. roce a 1. zimě. Obrzdit to už nešlo.
Na prvním G4 mi kotouče vydržely přes 215tis km.
Na novém to začalo taky, přestal jsem používat automatickou ručku, aktivuju ručně když je to nutné a problémy přestaly. Kotouče vypadají pořád jako nové.
Přílohy
Přední
Přední
Zadní
Zadní
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

juro111
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 24.08.2015 00:28

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od juro111 »

Aký vplyv môže mať používanie automatickej ručnej brzdy na hrdzavenie kotúčov??

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od srotty »

To by mě taky zajímalo.

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od GTI4 »

Když bylo vlhko nebo pršelo tak se přes noc destičky přilepily na kotouče, které orezly všude jen pod deskama ne. Při rozjezdu se to utrhlo a než se to obrzdilo drhlo to a cukalo, na té hladké části to brzdilo líp a na orezlé méně (viz fotka předních kotoučů, ve spodní části je jasně viditelný obrys destičky a hladký povrch).
Když se to opakuje pořád dokola, tak je to na stavu kotoučů znát. Přední se ješte obrzdí, ale zadky už to nerozdýchaly, je na nich vidět příčné pruhy, to jsou obtisky destiček jeden vedle druhého. Na novém autě to začalo dělat znovu, zrušil jsem automatickou ručku a přestalo to.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

casesik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.08.2018 01:40

Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od casesik »

Ale otázka zněla jaký vliv na tom má fce autohold?
VW Golf VII variant 1.4 TSI 92kW Maraton Edition (r.v. 2017)

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od GTI4 »

Jasně, že není problém když autohold podrží auto na červené, já jsem měl problém s funkcí kdy vypneš zapalovaní a aktivuje se parkovací brzda.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

casesik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.08.2018 01:40

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od casesik »

Možná jsem blbej ale v čem je stále problém? Vy když přijedete a zaparkujete nedávate ruční brzdu?
VW Golf VII variant 1.4 TSI 92kW Maraton Edition (r.v. 2017)

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od GTI4 »

Bingo! Bez parkovací brzdy. Jen když stojím v kopci zatahnu ručně.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od JirkaVys »

Kdo nedává ruční/elektrickou brzdu je prase a i jen na velmi malém sklonu dochází k namáhání tolika součástí bez brzdy, že kvůli blbostem jako rezavé kotouče, si to příště rozmyslí.
Kotouče nemají proč chytat rez na brzdnych plochách, pokud umeji auto wapkou a nechám ho stát pak je jasné že kotouče mají hned rezavou barvu.
Pokud jedu za deště není nic jednoduššího, než před koncem jízdy více brzdit a vysušit tak brzdy...
Nicméně ano to nedělám a kotouče na své stáří i nájezd perfekt na všech třech vozech.
Nic víc.
Mám B6 s EPB a kotouče původní originál, nájezd 170tis km...
Brzda zatazena vždy automaticky, s autoholdem to jinak nejde, maximálně ručně odbrzdit, ale proč, kvůli namáhání dílů převodovky, motoru atd? To fakt ne.
Dale CC a B8, žádný problém

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od GTI4 »

Řeší se tu rezavé kotouče a to, že odchází po pár tis. kilometrů. Já měl stejný problém, který přestal po používání automatické parkovací brzdy a podělil se tuto zkušenost. To je všechno. Nepřesvědčuju nikoho co má dělat a netvrdím že je někdo prase. Po třetí píšu, že v kopci zabrzdím ručně.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od JirkaVys »

Spíše to bude o tom, že nové kotouče jsou osizeny jiným složením materiálu, beztak kvůli EU a jejím nařízením.
Stejně jako cín na pájení již mnoho let bez olova stojí za prd atd atd.
Pokud někdo umyjte auto kotouče reznou, pokud v zimě přijedu do nesmyslné garáže bez umytí vozu opět reznou a nejen ty kotouče. A takhle to je se vším.
Stejně jako stát na mírně křivé rovině za rychlost, bez ruční nebo elektrické brzdy... Zde budou problémy pak zase jinde.
Možná se zase šetří na vozech slabší třídy, tak jako je tu vidět v mnoho dalších tématech u G7 ale mám 3 vozy každé jinak staré a s kotouči fakt problémy nejsou. Ač teda většinu stojím pod střechou, takže kryté od sněhu a dešťů... nicméně do garáže zajíždím málokdy a v zimě už vůbec ne, právě kvůli soli.

casesik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.08.2018 01:40

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od casesik »

Souhlas s tím že pokud jsou rezavé kotouče tak jde o ošizený shit ale určitě za to nemůže fce autohold. U předchozího auta Octavia I jsem za šest let kotouče zrezivělé neměl a to parkuji na rovině a pokaždé se zataženou ručkou tj. stejně jako autohold takže v tom bych vážně problém nehledal.
VW Golf VII variant 1.4 TSI 92kW Maraton Edition (r.v. 2017)

Shorty1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 06.09.2018 14:34

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od Shorty1 »

Začali mi reznout také zadní kotouče, co mám chvíli golfa, tak jsem zkusil deaktivovat AutoHold, dle místních tipů, a už se to začíná obrušovat. Zdá se mi také, že auto o něco více brzdí.
Je to jenom moje domněnka, ale řekl bych, že se zapnutým AutoHoldem nebrzdí tolik zadek, jako standardně a brzdný výkon je vyhrazen této funkci, aby se kdykoliv mohla aktivovat, když je třeba.
Golf Alltrack 1.8 TSI
Ex: Golf VII Variant 1.2 TSI

Uživatelský avatar
skoryl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 16.04.2017 18:00

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od skoryl »

Jen doplním jak jsou na tom moje kotouče - stáří rok a půl, najeto cca 17 tis. km, autohold od koupi zapnutý, vypínám jen výjimečně, jezdím několikrát týdně (2-5x). Pokud auto 2-3 dny stojí a je vlhko, tak je pak při prvních několika zabržděních slyšet zvuk brždění, asi než se stáhne povlak prachu nebo jemné koroze. Na jednom kotouči je vidět vybroušená drážka, předpokládám, že to bude od šutru co se dostal mezi brzdovou destičku a kotouč.
Přílohy
IMG_20181023_161036.jpg
IMG_20181023_161049.jpg
IMG_20181023_161105.jpg
IMG_20181023_161122.jpg

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Rezavé brzdové kotouče

Příspěvek od ablorhm »

Mám 76 tisíc km a taky došlo na kompletní výměnu zadních kotoučů a destiček na základě zjištění zrezavění při servisní prohlídce.
Přílohy
IMG_20190715_172424.jpg
IMG_20190715_172430.jpg
IMG_20190715_172436.jpg
Naposledy upravil(a) ablorhm dne 16.07.2019 06:45, celkem upraveno 1 x.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“