Geometrie podvozku
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Geometrie podvozku
Zdravím, nemá někdo zkušenosti s dobrým autorizákem (případně i neautorizovaným servisem) v Praze a okolí, kde umí dobře geometrii? Případně by stačilo ji alespoň dobře změřit.
Mám Golf VII Variant (4/2016) a přesně po roce mi na jaře vyměnovali řížení. V servise jsem byl pak 4x aby auto jelo rovně a volant byl rovně. Stějně ale s odstupem času je cítit, že při zatáčení doprava klade řízení malinko větší odpor a celkově je reakce na volant ostřejší při točení doprava. Při točení doleva se zatáčí volně a kola jakoby se lépe sklápěla. Také když jedu po rovině, zatočím doleva a pustím volant, ten se nevrátí na úplný střed (tak tomu je i na služební nové octavii). Při točení doprava se volant sám vrátí téměř opět na úplný střed. Auto jede rovně, takže sbíhavost bude asi OK, ale mám podezření na odklony kol. Dají se vůbec na tomto voze štelovat? Co se týče sjetých gum, tak jsem nic vážného nepozoroval, ale možná to je jen tím, že se nestihly tak rychle sjet. Byl jsem nedavno opět na Jarově a zmiňoval jsem problém, ale bylo mi řečeno, že je vše v pořádku. Díky za každý tip či názor, kde a jak máte zkušenosti s geoometrií. Každý tip se cení
Mám Golf VII Variant (4/2016) a přesně po roce mi na jaře vyměnovali řížení. V servise jsem byl pak 4x aby auto jelo rovně a volant byl rovně. Stějně ale s odstupem času je cítit, že při zatáčení doprava klade řízení malinko větší odpor a celkově je reakce na volant ostřejší při točení doprava. Při točení doleva se zatáčí volně a kola jakoby se lépe sklápěla. Také když jedu po rovině, zatočím doleva a pustím volant, ten se nevrátí na úplný střed (tak tomu je i na služební nové octavii). Při točení doprava se volant sám vrátí téměř opět na úplný střed. Auto jede rovně, takže sbíhavost bude asi OK, ale mám podezření na odklony kol. Dají se vůbec na tomto voze štelovat? Co se týče sjetých gum, tak jsem nic vážného nepozoroval, ale možná to je jen tím, že se nestihly tak rychle sjet. Byl jsem nedavno opět na Jarově a zmiňoval jsem problém, ale bylo mi řečeno, že je vše v pořádku. Díky za každý tip či názor, kde a jak máte zkušenosti s geoometrií. Každý tip se cení
- wittmann167
- Jezdec
- Příspěvky: 343
- Registrován: 13.02.2014 22:37
- Bydliště: Matrix - ostatně jako každý
Re: Geometrie podvozku
Autostyl Lužná u Rakovníka. Ale je to cca 35 min od kraje Prahy (OC Šestka). Pravděpodobně to nebude pro tebe blízké okolí. Co se týče geometrie, jezdím pouze tam. Vždy jsem byl spokojen.
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI Maraton Edition, bílá Pure
Mio MiVue C330
Mio MiVue C330
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.07.2015 13:59
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometrie podvozku
Pozorujem nieco podobne na svojom aute ale aj po urobeni geometrie je to take iste. Este ma trápi jedna vec pri jazde po diaľnici nemam uplne rovno volant skratka ked idem po rovnom úseku diaľnice musim ho mat vytočený mierne vľavo. Bol som robit geometriu boli tam nejake minimálne odchýlky tak sa to zrovnalo. Viem ze geo je spravená na 100% robil mi ju známy v autorizovanom servise cely čas som bol pri ňom aj volant bol zaistený vo vodováhe ale aj po urobeni geometrie je to take iste ako predtým. Napáda ma este ze by to spôsoboval sklon cesty. Pozorujete to aj na svojich autách? Este dodám ze pneu su nové robilo to rovnako aj na starých. Prikladám aj foto v akej polohe musí byt volant aby auto išlo rovno.
VW Polo 1.2 TSI DSG 2014
VW Golf GTD DSG 2015
VW Golf GTD DSG 2015
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Re: Geometrie podvozku
Mě štelovali geometrii na 4x a vždy to bylo malinkatý kousek na nějakou stranu. Nicméně naposledy si s tím technik údajně dost vyhrál a volant je po většinu cesty přesně na středu. Pamatuji si, že po odjezdu z Jarova jsem byl nadšen, ale postupně se to začalo horšit. Po výměně řízení jsem si ale všiml zajímavého chování, kdy při točení volantem odpor jakoby na zlomek vteřiny poleví a pak mi přijde, že jedu rovně s přesně takto nakloněným volantem. A to i přes to, že se jedná o stejnou cestu. Snažil jsem se toto diskutovat s technikem, ale bohužel nic nepozoroval. Ono se to opravdu porjeví jen občas. Pneu můžů též vyloučit, dělalo to stejně na 2 různých sadách kol, které předím byly naprosto v pořádku. Navíc mi přijde, že se mi teď přední kola sjíždějí více na krajích, hlavně na pravém kole (to co je při jízdě do krajnice) než na levém. Také stabilita je mírně horší. Geometrie je prý v pohodě. Navíc občas to takto přeskočí a já mám pocit, že při točení doprava klade řízení mnohem větší odpor a je více "ostré". Když točím doleva, tak reakce je mnohem menší a řízení jde mnohem lehčeji. Také když jedu po naprosté rovině a nechám volant samovolně vrátit na střed, tak po levotočivé zatáččce se nevrátí úplně na střed (zhruba stejně jako na nové služební octavii), po pravotočivé se však vrátí téměř na úplný střed. Pak se ale zas něco stane a je to OK. Dokonce jsem měl možnost nahlédnout do dílenské příručky a na přední nápravě je něco jako subframe, kde se dá údajně v malém rozmezí doštelovat odklon kol. V první chvíli mě napadlo, že šrouby nejsou utažené správným momentem a občas proklouznou. To bohužel ale nejsem moc schopný ověřit. Navíc při nahlížení jsem si všiml další zajímavé věci a to, že v dílenské knížce je popis hodnot pro nastavení geometrie odlišován podle typu podvozku. Normální, sportovní, zvýšený, DCC. Zaujalo mě to, že já mám na autě sportovní podvozek (odpovídá i světlé výšce), v servisní knížce je G17 a to je v dílenské knížce naopak zvýšený podvozek. Nemohli soudruzi z NDR udělat někde chybu?
Kde jsi si nechal štelovat geometrii? Já byl s celou záležitostí na Jarově.
Také z přiložené fotografiie mi přijde úhel naklonění volantu dost podobný, řekl bych až stejný. Tobě do auta také nějak více zasahovali? Co všechno ti štelovali na geometrii? Vím že na té geometrii měří sbíhavost a odklony, nejsem si jist, jestli ověřují také záklon rejdové osy, připadně souběh náprav.
Budu rád za každou další informaci. Je to něco, co bych rád vyřešil.
Kde jsi si nechal štelovat geometrii? Já byl s celou záležitostí na Jarově.
Také z přiložené fotografiie mi přijde úhel naklonění volantu dost podobný, řekl bych až stejný. Tobě do auta také nějak více zasahovali? Co všechno ti štelovali na geometrii? Vím že na té geometrii měří sbíhavost a odklony, nejsem si jist, jestli ověřují také záklon rejdové osy, připadně souběh náprav.
Budu rád za každou další informaci. Je to něco, co bych rád vyřešil.
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.07.2015 13:59
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometrie podvozku
To spravanie volantu, ktore popisuješ je presne take iste ako na mojom aute vsetky body, ktore si popísal robi presne moje aj moj golf. Ten oslabeny odpor volantu som si vsimol aj ja len vzdy len po velmi dlhej trase napriklad ked som isiel na aute vkuse 400km inokedy som to nespozorovali a tiez mam pocit, ze niekedy je to s tym natočenim volantu pri rovnej jazde lepsie a niekedy horsie.Ja som davnejsie daval kontrolovať geometriu v nezávislom servise na geometrii Hunter ktora je vraj najlepšia na trhu. Teraz v autorizovanom servise to robili na certifikovanej pre VW Group odchýlky tam neboli nejake velke len sa upravovala zbiehavosť s odklonom sa nerobilo nic boli v norme a tiez mechanik fúkal do počítača ten kód zo servisnej knižky ale aj po nastavení tej geometrie sa nic nezmenilo. Ja som strašný detailista a vadi mi ten volant nakrivo neviem co mam s tym robit...
VW Polo 1.2 TSI DSG 2014
VW Golf GTD DSG 2015
VW Golf GTD DSG 2015
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Re: Geometrie podvozku
Ja jsem take velky detailista, ale tohle neni uz jen o detailu. Tobe delali nejake opravy na predni naprave, ci neco spojene s rizenim? Ja mam pocit, ze tam nekde v mem pripade musi byt nejaka vule, nebo neco jinak. Take nevim co poradne s tim. Tobe se take projevuje ten vypadek odporu pri rychlejsim toceni volantu? Kdyz auto stoji, tak odpor klade normalne bez vypadku. Kdyz vsak jedu pomalou jizdou 5 - 10 km/h, tak se tento "vypadek odporu" v rizeni projevuje nejvice. Asi se znovu obratim na servis, ale uz jsem tam byl za rok tolikrat...
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.07.2015 13:59
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometrie podvozku
Ja som nerobil ziadne opravy na aute len sa spravila ta geometria a auto sa tak zacalo spravat ale mam podozrenie ze v servise nemaju spravne nakalibrovanu geometriu a tym pádom mam volant v aute nakrivo, preto chcem ist dat premerat geometriu do nejakeho ineho servisu a som zvedavy ake hodnoty budu tam. Dam potom vediet ako som dopadol. S tym výpadkom odporu volantu som sa zatial nestretol. Este som mal podozrenie ci to nespôsobujú pneu ale mýlil som sa prezul som teraz na zimne, ktore su uplne nove a auto sa správa rovnako.
VW Polo 1.2 TSI DSG 2014
VW Golf GTD DSG 2015
VW Golf GTD DSG 2015
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.07.2015 13:59
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometrie podvozku
Takze dnes som bol na geometriu v neznackovom servise. Geometria bola v poriadku s tym ze volant musel byt vytočený mierne doľava, ked sa vyrovnal presne na stred tak uz bola zbiehavosť uplne mimo tolerancie na prednej naprave zadok bol v poriadku. Zbiehavosť sa teda upravila tak ako ma byt a volant mam teraz krasne rovno aj sa vracia presne na stred z kazdej strany. Technik mi hovoril ze ked v autorizovanom servise urobili vsetko ako mali tak problem je jedine v tom ze maju geometriu zle nakalibrovanu. Problem som teda vyriesil a mam z toho neskutočnú radost vyskúšaj aj ty nejaky iny servis vyhľadavaj servisy, kde maju geometriu znacky Hunter ta je ze vraj najlepšia a snad to vyriešiš aj ty
VW Polo 1.2 TSI DSG 2014
VW Golf GTD DSG 2015
VW Golf GTD DSG 2015
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Re: Geometrie podvozku
Díky za info. Já se bojím, že na autě budu mít ještě nějaký další problém. Minulý týden zřejmě něco přeskočilo, téměř vymizela vůle, kterou jsem popisoval, odpor volantu se mi teď zdá na obě strany stejný, ale auto začalo táhnout neskutečně doprava. Teď se to chová ten týden naprosto stejně, tak by možná jen geometrie stačila. Ale jestli je tam načatý nějaký čep, silentblok nebo nějaké uložení, tak můžu jezdit na GEO každý měsíc. Říkám si, že šťastný ten, kdo nemá na autě nic co musí řešit servis... Jak se to svěří "odborníkům", tak to stojí za to...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 323
- Registrován: 25.01.2014 19:57
Re: Geometrie podvozku
Ahoj, já měl před lety podobný problém, že se mi volant nezdál... byl jsem na Jarově jako reklamci... udělali geo, krátká (což nebylo dostacující) zkusebni jizda, kde se to zdalo byt ok. Nic mene jsem to zacal pozorovat znovu. Sel jsem znovu na Jarov, kde jsem se "zhadal", a se slovy ze me tu uz nikdy neuvidi (coz jsem splnil - vrele pak doporucuji druzsvto z Podbaby nebo VW Strakonice ) jsem to dal znamemu majiteli zn. servisu jine znacky. A svete div se... za par drobaku na kafe, moznosti byt u toho, mi predali zpet auto, a naprosto ok!! Tot moje zkusenost
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Re: Geometrie podvozku
bouky2: ja jdu reklamovat opravu, tak uvidim, co zjistime. Budu to uz pry resit primo s vedoucim. Jinak co ti na tom pak opravovali? Jen GEO nebo bylo jeste neco spatne? Dik
-
- Jezdec
- Příspěvky: 323
- Registrován: 25.01.2014 19:57
Re: Geometrie podvozku
Jen seřízení geo. Ale protože je to známý, tak to udělali s dostatečnou péčí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 15.04.2016 20:22
Re: Geometrie podvozku
Tak jsem byl reklamovat reklamaci reklamace... a vysledek - jednal jsem primo s panem vedoucim, auto jsme projeli, ty pak auto vzali, ze prekontroluji a nastavi znovu geometrii. Auto seridili, byly projet (cca 20km) a s tim, ze je to ok. Ja jel zatim jen po Praze, jede to dosti podobne jako pred tim, auto smer drzi, volant rekl bych srovnali vice na stred pri primem smeru. To co ale stale prebyva je zvlastni efekt pri rychlejsi zmene rejdu doprava ci doleva pri pomele jizde. Take i navrat volantu ke stredu je jiny z toceni z leva a z prava.
Dostal jsem protokol a tam jsou vsechny polozky zelene. Dokonce bych rekl, ze pred poslenim serizenim byli na tom nektere lepe. Co me ale dosti zarazilo je hodnota priklonu. Na jednom kole 4 stupne a na druhem 15? To mi moc normalni neprijde a dost pravdepodobne to bude stat za tim divnym chovanim... Nebo jen chyba mereni? Dokaze nekdo vice poradit? Co jsem koukal na protokol od Igmause, tak ten ma na obou kolech cca 14,5 stupne.
Jsem z toho vcelku nestastny, protoze nikdo mi nebyl schopen vysvetlit, proc je ten uhel tak jiny.
Dostal jsem protokol a tam jsou vsechny polozky zelene. Dokonce bych rekl, ze pred poslenim serizenim byli na tom nektere lepe. Co me ale dosti zarazilo je hodnota priklonu. Na jednom kole 4 stupne a na druhem 15? To mi moc normalni neprijde a dost pravdepodobne to bude stat za tim divnym chovanim... Nebo jen chyba mereni? Dokaze nekdo vice poradit? Co jsem koukal na protokol od Igmause, tak ten ma na obou kolech cca 14,5 stupne.
Jsem z toho vcelku nestastny, protoze nikdo mi nebyl schopen vysvetlit, proc je ten uhel tak jiny.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Geometrie podvozku
To je hrůza to tu číst! Na druhou stranu mají těžkou práci, přeci ti nerozeberou půl auta? Jelikož je úhel v toleranci, což je šílený když na jednom jsou 4 stupne a na druhým 15, nic s tím dělat nebudou, ale měli by to bejt oni, kdo ti právě ten rozdíl v úhlech vysvětlí. Už na tom papíře to bije do očí! Sbíhavost 15 stupnu už snad musí bejt vidět na tom autě už i očima ne? Ptal bych se, jaký úhly jsou mimo toleranci - aspoň pro zajímavost.xlisak píše:Jsem z toho vcelku nestastny, protoze nikdo mi nebyl schopen vysvetlit, proc je ten uhel tak jiny.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.07.2015 13:59
- Bydliště: Slovensko
Re: Geometrie podvozku
Ja niesom mechanik ale ked pozeram tie tvoje hodnoty geometrie tak tie hodnoty príklonu su strasne rozdielne a podla mna nieco nie je v poriadku pretoze logicky mi z toho vychadza ze ked je na jednom kolese uplne ina hodnota ako na druhom tak každé koleso sa musi spravat inak a to by mohlo vysvetľovať spravanie auta co ma vplyv na tie hodnoty ti povedat neviem ale prikladám ti sem odkaz na stranku kde su vsetky tieto hodnoty vysvetlené prescrolluj si tu stranku a najdi si tam pojem Príklon osi otočného čapu riadenia precitaj si definíciu co tento uhol ovplyvňuje myslim si, ze prave v tomto by sa mohol skrývať tvoj problem.
http://marceljanco.sk/geometria-vozidla-kolies/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marceljanco.sk/geometria-vozidla-kolies/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Polo 1.2 TSI DSG 2014
VW Golf GTD DSG 2015
VW Golf GTD DSG 2015