Zápach, topení, spálenená guma a plast - VYŘEŠENO
Moderátor: Olaf87
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Zápach, topení, spálenená guma a plast - VYŘEŠENO
Ahoj,
v poslední době se mi často spouští větrák po vypnutí motoru. To je doprovázeno smradem, jako by se pálila guma i v těchto chladných dnech.
Další věc, co se začala objevovat, tak po startu a ujetí par stovek metrů je v kabině cítit zápach podobný když se pálí/taví plast. Včera to šlo cítit asi nejvíce dálkové+vyhřívaní sedaček+nastavená teplota 24st. Když to začalo smrdět, snížil jsem na 20st a přestalo, nebo spíše už to nešlo cítit.
Mělo by tam být i přídavné topení.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
Nějaké rady co by to mohlo být nebo na co se podívat?
EDIT: Odpověď na závadu najdete zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3329025#p3329025
v poslední době se mi často spouští větrák po vypnutí motoru. To je doprovázeno smradem, jako by se pálila guma i v těchto chladných dnech.
Další věc, co se začala objevovat, tak po startu a ujetí par stovek metrů je v kabině cítit zápach podobný když se pálí/taví plast. Včera to šlo cítit asi nejvíce dálkové+vyhřívaní sedaček+nastavená teplota 24st. Když to začalo smrdět, snížil jsem na 20st a přestalo, nebo spíše už to nešlo cítit.
Mělo by tam být i přídavné topení.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
Nějaké rady co by to mohlo být nebo na co se podívat?
EDIT: Odpověď na závadu najdete zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3329025#p3329025
Naposledy upravil(a) db_user dne 06.02.2019 12:08, celkem upraveno 2 x.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Asi bych doporučil navštívit servis, bohužel takhle dle popisu těžko odhalit závadu.
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Větrák po vypnutí motoru bývá spojen s regenerací dpf.
VW Golf VII 1,4 TSI
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
O tom jsem četl, myslím zde na fóru... Ale myslíš, že i třeba 3x po sobě při přejezdech 15min jízda > 10min stínání s vyplým motorem > 15min jízda > 45min stínání s vyplým motorem > 5min jízda?
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Započatá regenerace filtru,bohužel při tomhle stylu ježdění nikdy nedokončená.
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Na tento typ jízd je bohužel dieselový filtr nevhodný.
VW Golf VII 1,4 TSI
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Samozrejme, ale i s dieselem clovek musi dojet obcas k doktorovi, do obchodu a domu behem dvou hodin. A moje otazka byla, jestli se cisteni spusti 3x po sobe behem "popojizdeni" pod 50km/h. A nebo je jina pricina, proc se ventilator spousti.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Auto ale neví, jestli pojedeš trasu o 5ti km po městě nebo 30ti km po okresce či dálnici a tak se regeneraci snaží dokončit další jízdu. Ty mu to opět znemožníš dokončit a tak to zkusí opět příště. Dá ti pár pokusů, než se definitivně rozsvítí kontrolka pro nucené vypálení DPF. Když se i ta přehlídne, může dojít k poškození DPF filtru a pro Golf VII je to přibližně 17.900 Kč.
Kolik najedeš za měsíc /za rok kilometrů, že jsi zvolil ke koupi naftu?
Kolik najedeš za měsíc /za rok kilometrů, že jsi zvolil ke koupi naftu?
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Díky za info, takze jsem ještě narazil na podrobný popis vypalovaní sice od Škody, ale předpokládám, že to bude obdobné.
Text je v příspšvku ZDE
Co se týče zápachu spáleného plastu v kabině mám další poznatky:
- pročuchal jsem celé auto, kde jsem se dostal s hlavou a na nic jsem nepřišel
- děje se to pouze po studeném startu
- u stojícího auta na volnoběh to nejde cítit, po sešlápnutí pedálu a zvýšení otáček to začne smrdět
- pokud vypnu přídavné topení, nic nejde cítit
Asi navštívím servis… Horší bude, jak jim to ukážu. Auto už bude zahřáté
Teď ještě zvažuji, jestli autorizovaný nebo šikovného elektrikáře. Záruku už nemám.
Text je v příspšvku ZDE
Co se týče zápachu spáleného plastu v kabině mám další poznatky:
- pročuchal jsem celé auto, kde jsem se dostal s hlavou a na nic jsem nepřišel
- děje se to pouze po studeném startu
- u stojícího auta na volnoběh to nejde cítit, po sešlápnutí pedálu a zvýšení otáček to začne smrdět
- pokud vypnu přídavné topení, nic nejde cítit
Asi navštívím servis… Horší bude, jak jim to ukážu. Auto už bude zahřáté
Teď ještě zvažuji, jestli autorizovaný nebo šikovného elektrikáře. Záruku už nemám.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 15.01.2011 16:54
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
tenhle smrad citim kdyz probiha regenerace dpf.presne tomu odpovida kdyz ti po vypnuti motoru jede vetrak.poznas to i podle otacek na volnobehu.staci to prohnat par kilaku v otackach nad 2000 aby se regenerace dokoncila.filtr dpf a co s nim je tady foru popsano.
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Nejčastější chyba z diagnostiky, ale v tom se já nevyznám... Může to něco napovídat?
Kód: Vybrat vše
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 5G0-907-044.clb
Part No SW: 5G0 907 044 BD HW: 5G0 907 044 BD
Component: Climatronic H03 1001
Revision: 00001K08
Coding: 02020104202100011005000000101000
Shop #: WSC 00028 028 00068
ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW37X 004131
ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_004_VW37.rod
VCID: 6ADAFA348D7FE81634-803E
Fresh Air Blower Front:
Refrigerant Pressure And Temperature Sender:
Air quality sensor:
2 Faults Found:
1048834 - Functional Limitation due to Energy Management
B10CD 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 70
Mileage: 64801 km
Date: 2018.12.02
Time: 15:29:32
Voltage terminal 30: 13.9 V
Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 2
Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3
1048835 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 14
Reset counter: 81
Mileage: 63902 km
Date: 2018.10.22
Time: 06:32:48
Voltage terminal 30: 13.6 V
Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 3
Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Jsou to chyby na klimatizaci.Jen to říká,že máš slabou baterii a proto se nezapne přídavné topení. Pořádně to auto projeď ,ať se udělá regenerace filtru a uvidíš,že bude po zápachu.
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Ten zapach po gume po otevreni dveri pri zaplem ventilatoru to bude regenerace.
Ale co se tyka hlavniho problemu, zapachu paleneho plastu z vydechu klimatizace v kabine pri zaplem pridavnem topeni a pridanim plynu, to bude vec jina. Dnes jsem dal pocuchat jednomu elektromechanikovi a ten rikal, at s tim nejezdim a jedu do autorizovaneho. Ze on se do toho poustet nebude... Jsem objednany na pristi tyden ...
Ale co se tyka hlavniho problemu, zapachu paleneho plastu z vydechu klimatizace v kabine pri zaplem pridavnem topeni a pridanim plynu, to bude vec jina. Dnes jsem dal pocuchat jednomu elektromechanikovi a ten rikal, at s tim nejezdim a jedu do autorizovaneho. Ze on se do toho poustet nebude... Jsem objednany na pristi tyden ...
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW
- marky
- Jezdec
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sever čech jílovwé
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
ahoj měl jsem to samý smrdělo to spaleným plastem.a je to dost častá závada.vypálil se mi mínusovej kontakt na přídavým elektrickým topením.je to pod palubkou u plynovýho pedálu v topení.práce na deset minut.mam kolení airbag tak ten jsem musel sundat(abych ten el.radiátor vysunul z topení) a pak na dva šroubky je přidělanej ten elektrickej radiátor s dlouhym konektorem s třema kabelama.nad konektroem je ještě na šestku matičku hnědej kabel- kostra a tam je asi slabina.ten mi uhořel.novej radiátor VW 6800kč.koupil jsem se slevou za 2,5tis sice vypada jinak ale funguje a je po problému.na netu jsem ho našel za 1500kč Valeo.orig je taky Valeo
powered by TDI
KONTAKT: 732964162
KONTAKT: 732964162
- db_user
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 03.08.2018 12:11
Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast
Je to přesně jak píšeš! Příspěvek by si měl napsat tučně, protože může pomoci mnoha lidem.marky píše:ahoj měl jsem to samý smrdělo to spaleným plastem...
To přídavné topení je bradavice na autě. Podchytil jsem to v začátku, takže při prvním servisu topení vypadalo OK. Pak pár týdnu bez problémů, než se objevil tentokrát smrad i s kouřem. Byla demontována palubní deska, až se nakonec přišlo, že za to může to topení…
Ta vložka je super, teplo je opravdu rychle. Ale kdybych býval věděl, na kolik mě to teplo vyjde, tak bych to asi nepoužíval...
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW