Zápach, topení, spálenená guma a plast - VYŘEŠENO

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Zápach, topení, spálenená guma a plast - VYŘEŠENO

Příspěvek od db_user »

Ahoj,
v poslední době se mi často spouští větrák po vypnutí motoru. To je doprovázeno smradem, jako by se pálila guma i v těchto chladných dnech.

Další věc, co se začala objevovat, tak po startu a ujetí par stovek metrů je v kabině cítit zápach podobný když se pálí/taví plast. Včera to šlo cítit asi nejvíce dálkové+vyhřívaní sedaček+nastavená teplota 24st. Když to začalo smrdět, snížil jsem na 20st a přestalo, nebo spíše už to nešlo cítit.
Mělo by tam být i přídavné topení.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

Nějaké rady co by to mohlo být nebo na co se podívat?

EDIT: Odpověď na závadu najdete zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3329025#p3329025
Naposledy upravil(a) db_user dne 06.02.2019 12:08, celkem upraveno 2 x.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od ablorhm »

Asi bych doporučil navštívit servis, bohužel takhle dle popisu těžko odhalit závadu.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od Bofors »

Větrák po vypnutí motoru bývá spojen s regenerací dpf.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

O tom jsem četl, myslím zde na fóru... Ale myslíš, že i třeba 3x po sobě při přejezdech 15min jízda > 10min stínání s vyplým motorem > 15min jízda > 45min stínání s vyplým motorem > 5min jízda?
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od srotty »

Započatá regenerace filtru,bohužel při tomhle stylu ježdění nikdy nedokončená.

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od Bofors »

Na tento typ jízd je bohužel dieselový filtr nevhodný.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

Samozrejme, ale i s dieselem clovek musi dojet obcas k doktorovi, do obchodu a domu behem dvou hodin. A moje otazka byla, jestli se cisteni spusti 3x po sobe behem "popojizdeni" pod 50km/h. :) A nebo je jina pricina, proc se ventilator spousti.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od ablorhm »

Auto ale neví, jestli pojedeš trasu o 5ti km po městě nebo 30ti km po okresce či dálnici a tak se regeneraci snaží dokončit další jízdu. Ty mu to opět znemožníš dokončit a tak to zkusí opět příště. Dá ti pár pokusů, než se definitivně rozsvítí kontrolka pro nucené vypálení DPF. Když se i ta přehlídne, může dojít k poškození DPF filtru a pro Golf VII je to přibližně 17.900 Kč.
Kolik najedeš za měsíc /za rok kilometrů, že jsi zvolil ke koupi naftu?
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

Díky za info, takze jsem ještě narazil na podrobný popis vypalovaní sice od Škody, ale předpokládám, že to bude obdobné.
Text je v příspšvku ZDE

Co se týče zápachu spáleného plastu v kabině mám další poznatky:

- pročuchal jsem celé auto, kde jsem se dostal s hlavou a na nic jsem nepřišel
- děje se to pouze po studeném startu
- u stojícího auta na volnoběh to nejde cítit, po sešlápnutí pedálu a zvýšení otáček to začne smrdět
- pokud vypnu přídavné topení, nic nejde cítit

Asi navštívím servis… Horší bude, jak jim to ukážu. Auto už bude zahřáté :)
Teď ještě zvažuji, jestli autorizovaný nebo šikovného elektrikáře. Záruku už nemám.
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

panborec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 15.01.2011 16:54

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od panborec »

tenhle smrad citim kdyz probiha regenerace dpf.presne tomu odpovida kdyz ti po vypnuti motoru jede vetrak.poznas to i podle otacek na volnobehu.staci to prohnat par kilaku v otackach nad 2000 aby se regenerace dokoncila.filtr dpf a co s nim je tady foru popsano.

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

Nejčastější chyba z diagnostiky, ale v tom se já nevyznám... Může to něco napovídat?

Kód: Vybrat vše

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 5G0-907-044.clb
   Part No SW: 5G0 907 044 BD    HW: 5G0 907 044 BD
   Component: Climatronic   H03 1001  
   Revision: 00001K08    
   Coding: 02020104202100011005000000101000
   Shop #: WSC 00028 028 00068
   ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW37X 004131
   ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_004_VW37.rod
   VCID: 6ADAFA348D7FE81634-803E

   Fresh Air Blower Front: 

   Refrigerant Pressure And Temperature Sender: 

   Air quality sensor: 

2 Faults Found:
1048834 - Functional Limitation due to Energy Management 
          B10CD 00 [008] -  - 
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 70
                    Mileage: 64801 km
                    Date: 2018.12.02
                    Time: 15:29:32

                    Voltage terminal 30: 13.9 V
                    Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 2
                    Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 3
                    Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
                    Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3

1048835 - Functionality limited due to Engine Control Module 
          P1719 00 [008] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 14
                    Reset counter: 81
                    Mileage: 63902 km
                    Date: 2018.10.22
                    Time: 06:32:48

                    Voltage terminal 30: 13.6 V
                    Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 3
                    Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 3
                    Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
                    Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od srotty »

Jsou to chyby na klimatizaci.Jen to říká,že máš slabou baterii a proto se nezapne přídavné topení. Pořádně to auto projeď ,ať se udělá regenerace filtru a uvidíš,že bude po zápachu.

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

Ten zapach po gume po otevreni dveri pri zaplem ventilatoru to bude regenerace.

Ale co se tyka hlavniho problemu, zapachu paleneho plastu z vydechu klimatizace v kabine pri zaplem pridavnem topeni a pridanim plynu, to bude vec jina. Dnes jsem dal pocuchat jednomu elektromechanikovi a ten rikal, at s tim nejezdim a jedu do autorizovaneho. Ze on se do toho poustet nebude... Jsem objednany na pristi tyden ...
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

Uživatelský avatar
marky
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 361
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever čech jílovwé
Kontaktovat uživatele:

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od marky »

ahoj měl jsem to samý smrdělo to spaleným plastem.a je to dost častá závada.vypálil se mi mínusovej kontakt na přídavým elektrickým topením.je to pod palubkou u plynovýho pedálu v topení.práce na deset minut.mam kolení airbag tak ten jsem musel sundat(abych ten el.radiátor vysunul z topení) a pak na dva šroubky je přidělanej ten elektrickej radiátor s dlouhym konektorem s třema kabelama.nad konektroem je ještě na šestku matičku hnědej kabel- kostra a tam je asi slabina.ten mi uhořel.novej radiátor VW 6800kč.koupil jsem se slevou za 2,5tis sice vypada jinak ale funguje a je po problému.na netu jsem ho našel za 1500kč Valeo.orig je taky Valeo
powered by TDI
KONTAKT: 732964162

Uživatelský avatar
db_user
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 03.08.2018 12:11

Re: Zápach, topení, spálenená guma a plast

Příspěvek od db_user »

marky píše:ahoj měl jsem to samý smrdělo to spaleným plastem...
Je to přesně jak píšeš! Příspěvek by si měl napsat tučně, protože může pomoci mnoha lidem.
To přídavné topení je bradavice na autě. Podchytil jsem to v začátku, takže při prvním servisu topení vypadalo OK. Pak pár týdnu bez problémů, než se objevil tentokrát smrad i s kouřem. Byla demontována palubní deska, až se nakonec přišlo, že za to může to topení…

Ta vložka je super, teplo je opravdu rychle. Ale kdybych býval věděl, na kolik mě to teplo vyjde, tak bych to asi nepoužíval...
VW GOLF VII Variant 2015 1.6 TDI 77kW

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“