1.4 TSi - nerovnoměrný nárůst výkonu

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
maranax
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 24.02.2006 21:02

1.4 TSi - nerovnoměrný nárůst výkonu

Příspěvek od maranax »

Ahoj všichni, mám problém s výkonem motoru - jeho nárůst není plynulý, ale jako by "ve vlnách" (nevím jak to lépe popsat :))
Pozoruji to hlavně při studeném motoru, ale ani po zahřátí to úplně nevymizí.
Auto jsem koupil jako zánovní (15 TKM) a nevím, jak fungoval motor od novoty.

Je toto normální "feature" nebo "bug"?
Nemůže být třeba nějak "přidřené" turbo?

Za vaše fundované reakce předem velmi děkuji :)

Uživatelský avatar
semacik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 12.01.2014 15:53

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od semacik »

aj mne to obcas robi tak isto - robilo mi to od nova ale len v zime to robi v lete nie --- podla servsiu samozrejme vsetko :D zmena paliva to neovplyvnila--- robilo im to aj na predvadzacke s tym motorom ---

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od Pantani »

maranax píše:jeho nárůst není plynulý, ale jako by "ve vlnách" (nevím jak to lépe popsat :))
A ty vlny přicházejí v jakých časových intervalech? U mýho to má občas snahu dělat zhruba ve vteřinových vlnách v případě, že třeba jedu do kopce a naložím tomu moc těžkej převod a šlápnu na plyn pořádně. Pak se to má tak nějak snahu "rozhoupat". Přesto jen jednou to bylo markantní, přichází to zcela náhodně, krátkodobě, nepredikovatelně a nereprodukovatelně. V žádným případě to nezávisí na počasí a rozhodně se to dělo při zahřátým motoru (70 km).

Napadá mě můj případ s palivový čerpadlem a filtrem... Kdysi jsem řešil podobnej případ, kdy docházelo k naprosto drastickým výpadkům výkonu a ten 300 m kopec na hlavní silnici jsem tenkrát myslel, že už nevyjedu - fakt hrůza! Výměna čerpadla a filtru to navždy spravila. Tohle ale nejspíš nebude ten případ...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
maranax
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od maranax »

V podstatě to dělá především při studeném startu po rozjezdu po nějakou dobu a stejně jak říkáš asi ve vteřinových intervalech.
Myslím ale, že to dělá hlavně v případě "lehké nohy" - když tomu šlápnu víc, pak to prakticky díky rychlému přeřazování rychlostí přestanu vnímat.
Řadím totiž většinou kolem 1.800 - 2.000 otáček, jak radí eko-tipy a jak jsem zvyklý ze služebního Forda C-Maxe 1,6 TDCi :) a když už jedu na 6-ku, dělat to zřejmě přestane.

Zatím jsem neměl možnost to projet s pořádnou zátěží, takže nedokážu porovnat s tvým případem :)

Ale každopádně díky za reakci :)

Honzajs122
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 21:28

Příspěvek od Honzajs122 »

Mně to dělá i na 1.6 TDI, lehké jakoby zaváhání.... A pak další zátah

Uživatelský avatar
theklf
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 441
Registrován: 05.07.2008 23:56

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od theklf »

Určite reklamovať, pokiaľ je v záruke.
________________________________________________________________
Golf VII R-Line |Über Highline | 1.4 TSI ACT DSG 7 BMT @ 110kW | 150 PS | @ 250 Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
lumpo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 864
Registrován: 05.05.2010 22:20
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od lumpo »

Boze jezdit v 1500 a řaditřadit na 2000ot to snad ne! Zkus jezdit 2000-5000 a uvidis, motor ti za to urcite podekuje. Radce řazenířazení doporucuju prelepitprelepit izolackou.
BAZAR:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=225&t=314046" onclick="window.open(this.href);return false;

radim1234
Člen klubu
Příspěvky: 19
Registrován: 19.10.2014 16:08

Re: 1.4 TSI - nerovnoměrný nárůst výkonu výkonu

Příspěvek od radim1234 »

To je takzvaná "ekologická daň" řešil jsem to na Octě se stejným motorem, ten popis naprosto sedí. Po velikých rozborech testech a já nevím čem všem jsem zjistil, že to je vlastnost ne závada. U mne se to projevovalo také u studeného motoru a jen občas a jen v jednom úseku cesty :-) bylo to směšné, protože jinde to nedělalo a jindy taky ne:-) Vystřídalo se na tom spousta znalců i "rádoby znalců" a nakonec fakt "ekologie". Nejsem takový znalec, abych to vysvětlil ale někomu přece věřit musíme, takže tomu věřím, že to tak je :-)
pracovní G VII Sportsvan 1,4 TSI (92 kW), DSG, xenon,Composition Media,ergoactive,bílá 2015
domácí O III Scout 2.0 TDI, DSG, full option, bílá 2015

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“