Stránka 1 z 2

2.0 TSi v GTI - klepe motor

Napsal: 09.11.2015 20:24
od Vlkoun
Ahoj
GTI Performance s DSG. Klepe mi motor. Čím dál častěji.
Typicky se to stane, když do kopce v nízkých otáčkách přidám plyn tak do 1/3-1/2, DSG nepřeřadí a snaží se rozjet na aktuální rychlostní stupeň. Motor se rozklepe (asi ventily, jak u staré 120ky), trvá to cca sekundu, pak podřadí a jede normálně. Dnes to ale trvalo už skoro 3s a motor prostě nezrychluje a cuká heká. Je to už i nebezpečné, když je v protisměru auto :(
Když už zrychluje, tak nikdy nepoleví. Dělá to jen ihned po sešlápnutí plynu.
V servise klasika. Neprojevuje se. Dnes jsem to tam nechal, ať s tím jezdí. Volali mi, že se jim to teda 2x stalo, ale že jim na připojené diagnostice nic nevyskočilo. Uf :(
Tvrdil mi něco o benzínu, že mám jezdit na 98 oktanů a výš. V návodu se ale píše klasika 95. Jezdím na shell a shell VP 95 ok. Prvních 10tkm to nedělalo vůbec a teď víc a víc. To přece není o benzínu, beru pořád stejný.
Díky moc

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 09.11.2015 22:12
od kybell
2.0TSI mi nikdy neklepal, nikdy nevydával žiadne pazvuky, jazdí ako pila a má aj po 120tkm prejav akurát dobre zabehnutého nového motora.. ale to bude určite aj tým, že s tým nikdy nejazdím pod 2000ot./min a tobôž pri akcelerácii a už vôbec nie v stúpaní do kopca.. ono ja tvrdím, že DSG je nastavené na dosahovanie čo najnižších emisií za každú cenu, a nie kondíciu motora a jeho životnosť.. ten robot to extrémne podtáča, tomu motoru to v žiadnom prípade neprospieva.. práve naopak.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 09.11.2015 22:36
od Vlkoun
Pod to se klidně podepíšu. Na S se jezdit ale taky nedá. To je zase opačný extrém. Dost často proto řadím pod volantem sám. Kdyby to šlo nějak rozumně přeprogramovat :-/
U tdi je to ještě větší maras. Ty v nízkých točkách duní jak prase. Alespoň to tsi nedělají.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 10.11.2015 10:39
od lifter
Chovanie DSG bol práve jeden z dôvodov, prečo mám manuál. Pri skúšobnej jazde pri D režime motor bol výrazne podtočený. Na S režim si ale neviem predstaviť jazdiť stále - ostávajú pádla pod volantom, kedy sa ale stráca výhoda automatu.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 12.11.2015 19:40
od KJirka
na to déčko to prostě podtáčíš. Ten motor chce točit a jezdit na S by mi přišlo úplně normální. Zkus tankovat víc octanů a jezdit S. Vsadím se, že se ti to už nestane.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 12.11.2015 20:42
od Vlkoun
S se jezdit běžně v provozu nedá. Drží otáčky běžně kolem 3000 a i slabě dávkovaný plyn moc cuká. Většinou je o 2 rychlosti dolů proti D. Pocitově nejlépe je vždy přesně ta rychlost mezi D a S. To je k vzteku :(
Kamarád to tipuje na vychozenou dvouhmotu právě kvůli tomu podtáčení. Nechám to ověřit.
Za mě velké zklamání z dsg. Řadí sice rychle, přesně a řekl bych i inteligentně, ale vždy o jeden kvalt výš než bych rád.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 13.11.2015 14:37
od KJirka
ale tak se s tím taky musíš naučit trochu jezdit. To není o tom, že tam dáš 1. září D a na Silvestra přeřadíš na S. Já tu řadičku mám téměř neustále v ruce a šaltuju mezi D a S podle potřeby. Když třeba chci vystřelit z křižovatky, musí tam být S. Zrovna tak tam mám S kdykoliv chci předjíždět nebo prudce zrychlit. Já myslím, že máš to auto v pořádku, jen se s tím chce trochu zžít.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 08:16
od Vlkoun
Není třeba přehánět s tím zářím a silvestrem. Samozřejmě, že řadím hodně sám, typicky třeba pod kopcem podřazuju dopředu pádlem pod volantem a nečekám až začne motor trpět. Stejně jako při potřebě rychlého předjetí. Ale koupit si automat, abych měl pořád ruku na šaltpáce jako u manuálu? Tady je něco špatně myslím.
A to vystřelení z křižovatky na S, jsem popravdě nepochopil vůbec. To má jaký smysl?

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 08:51
od denis.82
Vlkoun píše:Ahoj
GTI Performance s DSG. Klepe mi motor. Čím dál častěji.
Typicky se to stane, když do kopce v nízkých otáčkách přidám plyn tak do 1/3-1/2, DSG nepřeřadí a snaží se rozjet na aktuální rychlostní stupeň. Motor se rozklepe (asi ventily, jak u staré 120ky), trvá to cca sekundu, pak podřadí a jede normálně. Dnes to ale trvalo už skoro 3s a motor prostě nezrychluje a cuká heká. Je to už i nebezpečné, když je v protisměru auto :(
Když už zrychluje, tak nikdy nepoleví. Dělá to jen ihned po sešlápnutí plynu.
V servise klasika. Neprojevuje se. Dnes jsem to tam nechal, ať s tím jezdí. Volali mi, že se jim to teda 2x stalo, ale že jim na připojené diagnostice nic nevyskočilo. Uf :(
Tvrdil mi něco o benzínu, že mám jezdit na 98 oktanů a výš. V návodu se ale píše klasika 95. Jezdím na shell a shell VP 95 ok. Prvních 10tkm to nedělalo vůbec a teď víc a víc. To přece není o benzínu, beru pořád stejný.
Díky moc
Za me je doporuceni jasne, nepodtacet to ve stylu jak pises hned na zacatku a proste tomu pomoz padly,no. A zkus tam davat treba Vervu 100, u me se po jejim tankovani ten chod zmenil docela vyrazne.
Jinak mam stejny nazor jako Jirka, musis se s tim naucit jezdit. :wink:

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 09:22
od Vlkoun
Myslím, že si nerozumíme. Já s tím autem jezdím už skoro dva roky. Nemám ho týden. Prvních několik měsíců a řekněme 10 tisíc km, se to cukání motoru neobjevilo ani jednou. Pak se začalo objevovat velmi zřídka a teď když má auto najeto 35tkm, tak to dělá skoro každou cestu. Mám ještě s DSG oktávku 1.8 TSI a ta to neudělala za 20tkm ještě ani jednou. Stylem jízdy to tedy zřejmě nebude. Leda že bych v jednom autě jezdil čím dál hůř a ve druhém pořád dobře :)

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 14:16
od KJirka
Vlkoun píše:
KJirka píše:ale tak se s tím taky musíš naučit trochu jezdit. To není o tom, že tam dáš 1. září D a na Silvestra přeřadíš na S. Já tu řadičku mám téměř neustále v ruce a šaltuju mezi D a S podle potřeby. Když třeba chci vystřelit z křižovatky, musí tam být S. Zrovna tak tam mám S kdykoliv chci předjíždět nebo prudce zrychlit. Já myslím, že máš to auto v pořádku, jen se s tím chce trochu zžít.
Není třeba přehánět s tím zářím a silvestrem. Samozřejmě, že řadím hodně sám, typicky třeba pod kopcem podřazuju dopředu pádlem pod volantem a nečekám až začne motor trpět. Stejně jako při potřebě rychlého předjetí. Ale koupit si automat, abych měl pořád ruku na šaltpáce jako u manuálu? Tady je něco špatně myslím.
A to vystřelení z křižovatky na S, jsem popravdě nepochopil vůbec. To má jaký smysl?
No smysl to má zcela zřejmej, na to S je podstatně lepší reakce a nezůstaneš tam viset, jak pinda, když potřebuješ přejet z vedlejší křižovatku, kde je velkej provoz.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 14:53
od yessmen
U TDI je S možná alespoň částečně použitelné, ale u benzínu je S naprosto totálně mimo. Jako jezdit na dvojku trojku po městě s 4000rpm fakt nejde.
Na druhou stranu mě tam klidně Dčko prdne 6ku pri 1200rpm 50kmh do kopce. Motor to sice utáhne, ale přirozený to prostě taky není.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 15:25
od Vlkoun
Přesně moje řeč.
A já teda osbně při rozjezdu z křižovatky nepozoruju vůbec žádnou změnu, jestli mám D nebo S. Pokud zašlápnu podlahu, tak oba režimy řadí u omezovače a rozjíždím se stejně rychle. Bavím se sazmořejmě o rozjezdu z nuly.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 14.11.2015 15:40
od KJirka
problém je v tom, že píšeme každý o svým autě. Já nevím, jak se chová DSG u tebe, ty zase neznáš to moje. Takže univerzálně, to co říkám, bohužel neplatí.

Re: 2.0 TSI v GTI - klepe motor

Napsal: 15.11.2015 23:34
od Pantani
Hoši přestaňte mu psát, že má tankovat 98 a řadit ručně! Ze začátku mu to nedělalo a jiný auta to taky nedělaj, takže to jsou podle mýho naprostý kraviny. Něco je v háji, hádám setrvačník nebo spojka. Vrněním se projevuje taky třeba spojka (zdá se jako by to byly ventily), ale znám případy projevující se jen a pouze u rozjezdu, nejlépe do otáčky a na 2. stupeň, jinak ne.