Stránka 1 z 1

Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 02.02.2016 06:51
od bbbbbbbbbb
Ahojte klubáci. Mám Golf 7, Highline, 103 kW, DSG, model 2015.
Potřeboval bych poradit s řízením. Pokud jedu rovně po hladkém asfaltu a volant je ve střední čáře, pro mírnou korekci do strany musím překonat na volantu odpor. Volant „přeskočí“ cca o 10-15 stupňů, a potom mimo střední polohu i zpět do střední polohy jde plynule. Připomíná to, jako by se volant po určité době jízdy v přímém směru ve střední čáře „přilepil“ a po „odtržení“ do strany jde lehce bez „poskočení“. Projevuje se to při rychlostech nad 50 km/hod a více po zahřátí. Je to více cítit, pokud řídím jednou rukou. Pokud auto stojí s nastartovaným motorem, nelze to vyvolat a není to patrné ani v menší rychlosti. Nelze to vyvolat, pokud jede auto po silnici s nerovnostmi.
Byl jsem s tím v několika servisech, závada byla reprodukovatelná, byl přehrán software řídicí jednotky řízení, ale nezmizelo to. V jednom servisu se mi snažili vysvětlit, že účinnost posilovače klesne po dosažení rychlosti, kdy posilovač„ztuhne“ – to bych bral, ale vadí mi to odlepení (přeskočení) – na rovné cestě je to velmi obtěžující a znemožňující opakované mírné korekce směru jízdy.
Našel jsem něco podobného na anglickém fóru (nutno přečíst celé vlákno, např. příspěvek 2 odpovídá mým zkušenostem). http://www.golfmk7.com/forums/showthrea ... t=steering" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nemám lane assist, vyřazení detekce jízdní únavy to nespraví, někde na webu zkoušeli ve VCDS vypnout kontrolu tlaku v pneumatikách (efekt nevím), ale přesvědčivé řešení jsem na webu nenašel.
Pokud o tom někdo něco víte, budu vděčný za radu.

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 02.02.2016 17:58
od GTI4
Ahoj, mam stejny problem. Nejvic to citim na dalnici, pri jizde na tempomat 150, dlouha tahla zatacka. Volant drzim natoceny do zatacky, na konci zatacky volant pustim a cekam, ze se sam vrati do rovneho smeru, ale zustane jako by "prilepeny" ikdyz nemam ruce na volantu. Musim pouzit "silu" a z natocene pozice ho vytrhnout. Jak pises, je to neprijemne hlavne pri jizde rovne, potrebuju natocit volant jen o par milimetru, ale pri pouziti sily se otoci hodne a musim to korigovat.
Mel jsem stejny problem na predchozim G VI Variant. Tehdy jsem to resil pri servisni prohlidce v nemecku, prehrali novejsi firmware posilovace rizeni a prestalo to delat. Ted to budu resit v servise pristi tyden.
Mam pocit, ze to dela pri teplotach kolem 0, ale mozna se pletu.
Audi melo kdysi podobny problem a vzhledem k tomu, ze je to stejny koncern bych se nedivil, kdyby slo o stejnou zavadu.

http://www.autobild.de/artikel/audi-mit ... 04438.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.auto.cz/audi-musi-servisu-ma ... zeni-74528" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 12.02.2018 20:46
od Michalscu
Čaute, ja mam takisto tento isty problem, aj ste to nejak doriesili? Ďakujem

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 13.02.2018 12:51
od x-father
Kluci do servisu musíte.
Tohle je známá chyba co vím. Odstraňovali to jen SW úpravou.

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 13.02.2018 20:46
od Mike.03
Také mě trápí tento neduh, ale do teď jsem si myslel, že to tak má prostě být.. Když jedu vyšší rychlostí po rovině a pak chci zatočit, musím volantem trhnout, abych tak mohl učinit. Hned zítra budu volat do servisu. (Kromě tohoto i kvůli restartům rádia - i 4x během tří kilometrů a na diagnostice se mi pravidelně objevuje chyba v nějakém čidle vyhřívání volantu, i když volant normálně hřeje.)

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 15.02.2018 14:30
od Michalscu
Čaute,

v pondelok som obejdnaný do servisu, ale tvárili sa, že o tom probléme nevedia

a že budú kontaktovať výrobcu. Takže pochybujem že mi s tým niečo urobia.

Uvidím, ako to dopadne.

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 01.03.2018 20:14
od kapitanplaneta
Mike.03 píše:Také mě trápí tento neduh, ale do teď jsem si myslel, že to tak má prostě být.. Když jedu vyšší rychlostí po rovině a pak chci zatočit, musím volantem trhnout, abych tak mohl učinit. Hned zítra budu volat do servisu. (Kromě tohoto i kvůli restartům rádia - i 4x během tří kilometrů a na diagnostice se mi pravidelně objevuje chyba v nějakém čidle vyhřívání volantu, i když volant normálně hřeje.)
Sice trochu OT, ale... Miku, tak to ti dají nové rádio, jako mně. :-)

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 05.03.2018 07:19
od Snownook
Ahoj klubáci,

tento jistý problém mám taky na svém novém Variantu. Když jedu delší dobu rovně, tak při korekci jízdy je ve volantu citelný odpor, který musím "přetlačit." Pak to chvilku funguje tak, jak má, ale zase, když jedu chvilku beze změny, tak se tento jev objeví znovu. Je to tedy na návštěvu servisu? Myslel jsem si, že je to vlastnost posilovače. Má ještě někdo s tím problém u nových 2018 variantů? Díky za rady.

Honza

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 16.03.2018 22:14
od miro.sk
nazdar chlapi,

tak ako citam nejsom so sam co ma ten pocit s tym volantom a to mam 15 mesiacov stareho varianta s cca 23500km :( Som zvedavy ako pochodite v servise, ale mam pocit ze vw servis pozna vetu o tom sme nepoculi a momentalne je to stav techniky takze s tym nevedia urobit nic :(
a k tomu s tym radiom mam tiez, nie tak casto ale uz sa resetlo ale najviac to robi po starte ze napr hraju skladby s SD karty od prvej pesnicky v prvom albume :(

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 06.04.2021 16:35
od TehTox
Sice staré vlákno, ale hodně jsem se s tím natrápil, tak snad můj příspěvek někomu někdy pomůže.

Výše zmiňovaná závada se objevila na našem golfu variant cca po čtyřech letech užívání. Jako je předešlými pisateli popsáno: zahřáté vozidlo, vysoká rychlost (100km/h a víc), trvalá jízda v pruhu a odpor při korekci směru jízdy z neutrální polohy.

Před koncem záruky už byl jízdní projev velice nepříjemný, vyrazil jsem proto do servisu. Tam se mi bohužel nepodařilo problém reprodukovat zaměstnancům, a poslali mě do háje s tím, že není co řešit. Zkusil jsem obeslat cca pět servisů, pouze ze dvou jsem dostal kladnou odpověď a ochotu problém řešit. Do jednoho z nich jsem tedy vyrazil.

Servisák si auto ochotně převzal (dal jsem mu zahřáté auto, to doporučuji udělat všem :)) a předem si domluvil dlouhou zkušební jízdu po dálnici. Společně jsme problém vyzkoušeli, on uznal závadu a začal komunikovat s VW. Ti dokonce poslali nějakého speciálního technika, který jezdí po problematických případech, taktéž si auto projel. Jak jsme očekávali, software byl zcela aktuální (což popírá názor uživalte x-father výše), taktéž nesvítila žádná kontrolka, ani se neobjevovala sporadická závada.

VW doporučil vyměnit servomotor řízení. Tak se i stalo, bez efektu na závadu. Následně se měnilo uložení tlumičů a prováděly se další, blíže nespecifikované úpravy SW. Taktéž bez efektu. Už při předání vozu jsem servisákům řekl, že mám na autě zámek volantové tyče, zederlock, ale že se nedomnívám, že by se na problému podílel, neboť podobným problémem trpí dost majitelů jak v tomto vlákně, tak ze zahraničních diskusí (a tito lidé rozhodně zederlock nemají). Přesto se nakonec rozhodli zámek odmontovat a hle, bylo po problému. Za mě z toho plyne závěr, že ačkoliv je na vině jistě i elektronika, problém nastává v momentě, kdy jdou do SW části vozu špatné vstupy, které mohou být způsobeny libovolnou nepřesnostní na sloupku :).

Zkoumal jsem téma na hodně diskusích a došel k následujícímu:
- O problému se mezi servisáky moc neví, ani výrobce se netvářil, že by to byla známá závada
- Dejte si záležet na dobré domluvě se servisákem, je nutné mu závadu skutečně předvést, nechť zkušební jízdu řídí on
- V záruce se mění buďto servo nebo celý sloupek řízení (zjištěno z načtených diskusí)
- Někdo tvrdil, že pomáhá vypnout Driver steering recommendation nebo straight line assist
- Někdo tvrdil, že stačí prohodit přední gumy za zadní, zkontrolovat tlak, geometrii
- Někdo tvrdil, že problém samovolně odezněl

Níže uvádím zdroje, ze kterých jsem čerpal:

https://www.vwvortex.com/threads/notchy ... s.7713497/
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... 436/page-4
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... ue.340039/
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... 436/page-3

Přeji všem hodně štěstí s touto otravnou závadou.

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 08.04.2021 11:20
od ablorhm
Pokud se Zederem byl problém a po jeho demontáži problém zmizel, neudělali tak chybu při montáži Zederu? 8O

Re: Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře

Napsal: 08.04.2021 11:48
od TehTox
Hm, to neumím vyhodnotit, problém s řízením nastal až několik měsíců po montáži Zederu, proto nebyla příčinná souvislost tak zřejmá. Můj tip je, že instalace Zederu proběhla správně, avšak Zeder nepatrně ovlivňuje chování sloupku. To v konečném důsledku, jakmile data ze sloupku projdou nějakou elektronikou, může způsobit výše zmíněný problém.