Řízení - "přilepení" volantu ve střední čáře
Napsal: 02.02.2016 06:51
Ahojte klubáci. Mám Golf 7, Highline, 103 kW, DSG, model 2015.
Potřeboval bych poradit s řízením. Pokud jedu rovně po hladkém asfaltu a volant je ve střední čáře, pro mírnou korekci do strany musím překonat na volantu odpor. Volant „přeskočí“ cca o 10-15 stupňů, a potom mimo střední polohu i zpět do střední polohy jde plynule. Připomíná to, jako by se volant po určité době jízdy v přímém směru ve střední čáře „přilepil“ a po „odtržení“ do strany jde lehce bez „poskočení“. Projevuje se to při rychlostech nad 50 km/hod a více po zahřátí. Je to více cítit, pokud řídím jednou rukou. Pokud auto stojí s nastartovaným motorem, nelze to vyvolat a není to patrné ani v menší rychlosti. Nelze to vyvolat, pokud jede auto po silnici s nerovnostmi.
Byl jsem s tím v několika servisech, závada byla reprodukovatelná, byl přehrán software řídicí jednotky řízení, ale nezmizelo to. V jednom servisu se mi snažili vysvětlit, že účinnost posilovače klesne po dosažení rychlosti, kdy posilovač„ztuhne“ – to bych bral, ale vadí mi to odlepení (přeskočení) – na rovné cestě je to velmi obtěžující a znemožňující opakované mírné korekce směru jízdy.
Našel jsem něco podobného na anglickém fóru (nutno přečíst celé vlákno, např. příspěvek 2 odpovídá mým zkušenostem). http://www.golfmk7.com/forums/showthrea ... t=steering" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nemám lane assist, vyřazení detekce jízdní únavy to nespraví, někde na webu zkoušeli ve VCDS vypnout kontrolu tlaku v pneumatikách (efekt nevím), ale přesvědčivé řešení jsem na webu nenašel.
Pokud o tom někdo něco víte, budu vděčný za radu.
Potřeboval bych poradit s řízením. Pokud jedu rovně po hladkém asfaltu a volant je ve střední čáře, pro mírnou korekci do strany musím překonat na volantu odpor. Volant „přeskočí“ cca o 10-15 stupňů, a potom mimo střední polohu i zpět do střední polohy jde plynule. Připomíná to, jako by se volant po určité době jízdy v přímém směru ve střední čáře „přilepil“ a po „odtržení“ do strany jde lehce bez „poskočení“. Projevuje se to při rychlostech nad 50 km/hod a více po zahřátí. Je to více cítit, pokud řídím jednou rukou. Pokud auto stojí s nastartovaným motorem, nelze to vyvolat a není to patrné ani v menší rychlosti. Nelze to vyvolat, pokud jede auto po silnici s nerovnostmi.
Byl jsem s tím v několika servisech, závada byla reprodukovatelná, byl přehrán software řídicí jednotky řízení, ale nezmizelo to. V jednom servisu se mi snažili vysvětlit, že účinnost posilovače klesne po dosažení rychlosti, kdy posilovač„ztuhne“ – to bych bral, ale vadí mi to odlepení (přeskočení) – na rovné cestě je to velmi obtěžující a znemožňující opakované mírné korekce směru jízdy.
Našel jsem něco podobného na anglickém fóru (nutno přečíst celé vlákno, např. příspěvek 2 odpovídá mým zkušenostem). http://www.golfmk7.com/forums/showthrea ... t=steering" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nemám lane assist, vyřazení detekce jízdní únavy to nespraví, někde na webu zkoušeli ve VCDS vypnout kontrolu tlaku v pneumatikách (efekt nevím), ale přesvědčivé řešení jsem na webu nenašel.
Pokud o tom někdo něco víte, budu vděčný za radu.